Tillbaka till min dagbok
Augusti

Måndag 30/6
Åkte ut mot Nacka, Skurebron, Tollare pappersbruk och träffade Urban som skall hjälpa till med att löda och svetsa med min pappa Åke till "The Producers". Stora gala "Lido" kostymer som kräver ställningar som tjejerna skall balansera på huvud och axlar. Åt till kvällen på Italiano. Ös regn skurar och typiskt sommar väder.
Torsdag - söndag 26-27-28 29/6
Stugan i Furuvik. Gunilla och jag pratade sömnad och jag sydde kappa och kjol till Lillian J snart Stiby. Gunilla klänningar, skjortor och västar. Mötte upp Ulrika och även Sverker för genomgång av Allsången i Gävle till Sommarkvällarna där på onsdagarna med start den 9 juli. Åkte ner till stockholm på söndag och träffade Johan P i Kungsan på P2 och hälsade på Fredrik S som körde sista dagen för Fotbolls VM från stora scenen. Micke och jag åkte till Patricia och åt med Daniel Mitsogiannis som uppträdde senare med sina dansare Jenny och Agnes. Snygga bror Bruno var med och körade oxå. Han körde en ny remix av Pame Pame så det rockade hett! Bruno och Jenny fick chans att sova över hemma hos mej senare.
Onsdag 25/6
Åkte till Furuvik med 9 tåg. Var i härliga stugan några dagar och planterde buskar, bytte blommor och fixade lite som man gör på landet. Vädert var lite regnit och inte stålande som under midsommarhelgen, tyvärr. Men jag slapp vattna gräsmattorna, det fixade vår Herre själv! Skön utsikt från Tv soffa!
Tisdag 24/6
Möte och rep på Skansen, träffade Peter från Artistkontoret om julshowen med Pistvakt. Gick till Göran A på Thalia och lämnade ridbyxor för sömnad. Ut till Skansen innan premiären Allsången vid 16 tiden.bjuder på sommarens första Allsång på Skansen med artister som Arja Saijonmaa, Håkan Hellström, Christer Sjögren och Miss Li. Var med i direktsändningen i början men fick inte vara med! Var visst där fel tisdag!? Kolla på webben svt.se om du missat något!! Håkan Hellström, Arja Saijonmaa, , Alla härliga kör tjejer till Christer Sjögren, Miss Li, Dansarna från Külers till Arja "finne " låt. Jag och trumpet blåset! Vilken premiär!
Måndag 23/6
Var och fixade lite saker. Rep ute på Skansen. Träffade Anders Lundin, Gunilla N och Hans Marklund för lite tokiga ideér. Hemma till kvällen. Kom i säng ganska tidigt. Känns som om hela midsommar helgen sitter kvar i märgen.
Söndag 22/6
Micke och Cicci och jag tog frukost innan vi började plocka ihop efter helgens alla festligheter. Åkte efter solig dag igen ner mot Stockholm. Till kvällen var det middag med Cicki och Christer Lindarw på Patricia. Mycket turister och frächingar man inte ser så ofta på jollen! Jag var i gala dala folkdräkt och folklig!.
Lördag 21/6
Sol och värme. Vi var lite sega på morgonen. Men ganska lätt att vakna när man kommer ur sänen och ser det här! Men Micke och Jag var uppe först i alla fall. Jag var lite mör kan jag säga. Vi fixade till frukost och slappade i solen vid poolen och dom påminnde mej om vad jag gjort dom sista timmarna igår. Kul!? Sedan vid 14 gick vi ner in i parken Furuvik. Såg på Manda och klappade getter och åkte lite vatten ränna. Skön dag och vi åt underbart god lunch nere på rest Furuviks brygga.Poolskötar Daniel tog det extra lugnt. Han ser lite härligt spännig ut även då han vilar!?Stick Micke släpper aldrig sin stickning. Han vilar sällan. Hem och slappade igen och såg på film och sedan vid 23 åkte Danilel och Mattias hem med Upptåget igen från Furuviks stationen. Micke och Cicki var kvar och vi såg hur fullmånen steg upp över sjön Trösken.
Fredag 20/6
Mötte upp fina Daniel och mysiga Mattias vid tåget igen i Furuvik. Cicci kom med bil. Det var sol från en hlarblå himmel och jag fixade och dukade inför midsommar lunchen. Eva och Micke Ö med välkommst bubbel! Mamma och Pappa, Eva och Jonas kom oxå så vi blev till slut 9 st kring sill och snapps bordet! Mamma Kerstin hade gjort god inlagd sill och saker. Sedan efter drink vid poolen så tågade vi ner till festplatsen där det var dans och stång resning. Daniel fick brunkräm på skjortan som han gärna tog av sig till min lycka! Han fick agera poolskötare restan av dagarna, mest för hans vackra kropp och inte direkt sitt kunnande i poolskötsel. Men han fiskade lite med håven i alla fall. Och jag föll dit! Rolig dag och kväll som slutade med lite eftersittning hos Anna och Thomas och sedan bad och dusch hemma hos mej igen. Jag minns inte riktigt hur det slutade bara att Micke gick till sängs när sista grannen Micke kom in med sina svärföräldrar kl 02.15 och jag fick sitta uppe till över 3 med dom. Men det minns inte jag så det gör inget!
Torsdag 19/6
Var inne i Gävle kl 07 för att få ny nyckel till min Kia bil. Tog tid så jag fick annan i lån över dagen. Mötte Micke Ö till kvällen på Furuviks station och Anna Thomas, Gustav, min mor och far kom förbi och vi skålade in Midsommaren med lite drinkar. Det blev sent men inte så blött.
Midsommar firande uppe i Furuvik.
Jag åkte upp till Furuvik på onsdagen den 18.

Vi hade blivit lovade toppen väder i södra norrlands kustland. Och det vart det!! Thomas S Anna och Gustav med ny fin 4-hjuling kom förbi. Sol och härligt väder över hela helgen! Jag kom till min vackra idyll vid Trösken. Känns så fint att bygget är klart och nu skall vi bara pyssla lite. Åkte in och handlade nytt virke och lämnade igen hängrännor. Pappa hjälpte till att bygga för under utbyggnaden. Solen var uppe ända till 22-23 kändes det. Vad underbart det är i Sverige!.
Fredag 13 - Tisdag 17/6

Bankok Thailand. Ingen ledighet direkt mer än nätterna, bara inköp av tyger, och material till musikalen. Var ute och åt och såg Thailans svar på Babsan Mulet och regn varje dag. Men jag var väldigt nöjd med alla mina innköp. Vilken show det kommer att bli på China teatern till hösten!
Torsdag 12/6
Då var det dags att flyga till Bankok igen och inhandla massor av roliga vackra tyger till "The Producers". Flyger Thai air och lämnar landet vid 14.30. Lite jobbig resa med skrikande trötta barn bakom och ett stackars i mammas knä framför. Sov inte en timma. Lång resa och framme kl 06.30 i Bankok den 13.
Onsdag 11/6
Johan Wellton kom tidigt vid halv nio och lånade vita frackbyxor och västar till foto på Vasa teatern iför hans nya vinter show. Hemma och plockade och packade och ritade och planerade mina inköp i Bankok. Maggan Julle ringde och ville låna lite klänningar. Jag fick ner och rota och leta i källaren. Hon kom förbi och lånade klänningar och lite saker till ny video för Alkazar. Johan W kom igen och tog med mej ut på Djurgården och bjöd på middag ute på mysiga Blå Valvet. Jag gick på exklusiv förhandsvisning av skräckfilmen "Barnhemmet" sedan senare till kvällen. Den var bra och spännande.
Tisdag 10/6
Bodde fint i suiten och fick frukost på rummet vid 08. Sminkade på mej inför sista bingon innan Finalspelet. Spelade med Ronny som kommit ombord efter natt resa med annat ålandsbolag. Vi hade fullt med folk och rekord med bingobrickor från 10 till 12.
En lycklig vinnare på 50.000 kr. Grattis Ernst Wennberg till bingovinsten från Paf och Birka och mej! Roligt med många fina presenter till mej oxå från alla stammisar. Det var blommor och vacker tavla på mej Babsan från i julas i vacker guldram. Det var Marianne, Anna, Anna-Lena, Lasse, Roggan, Inga-Lill, Inge, Berith, Margaretha, Birgitta, Pirjo, Hans Olof, Lasse och Gittan, Lauri och Maggan, Ines och Stig, Conny, Saga, Janet, Kerstin och Sören, Inez, Zpidermorsan och Mona som hade fixat en fin och minnesvärd avslutnings kryss. Tack alla kära stammisar och alla andra som kryssat varje måndag -tisdag med mej nu i 2 år!! Kramar och hoppas vi ses igen när jag börjar i mitten av november. Väl hemma så kom Lillian förbi och vi pratade om hennes brudklänning. Hon är härligt galen hon!! Senare kom Wille förbi när jag satt och åt på Italiano. Vi gick hem senare och kollade på machen lite. Sverige vann med 2-0!! MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLLLLLLL !! Zlatan fixade det första det andra var lite rörit, men den gick in!
Måndag 9/6
Mötte upp min fina Jocke L på Swedbanken Stureplan och fick träffa Maria som skall ta över lite när Larsson skall vara pappaledig. Vi gick igenom alla tillgångar, fonder, Access Hege och Solid mm. Jag fattar hälften men det är tur det finns folk som vet mitt bästa. Senate var det dags för sista Birka kryssen med Paradiset innan min ledighet från Birka på ett långt tag. Ronny satt fast på tåget från Göteborg så Mats Larsson fick hoppa in som kryssningsvärd på utresan. Jag åt middag med Jenny innan vår show. Vi körde "På begäran" med pianomästaren Pancho. Toppen kul och Mats och jag showade ihop ännu en gång. Jag hade min show kl 23 som vanligt. Fullt med folk var det nere på våning 5 inne i Cobacabana.
Söndag 8/6

Åkte ifrån ett varmt och soligt Furuvik efter lunch till Stockholm. Har haft dom vackrase och varmaste dagarna tror jag som kommer att bli i sommar. Man kon ju hoppas på lika fint till midsommar. Kan till en varm och instängd våning på Östermalm. Jonas och Eva hade varit här över helgen men det var ändå kvaft och instängt då dom lämnat i lördags. Snygg Daniel kom förbi vid 20 för att sedan vi åkte till Patricia och åt middag med Micke Ö. Jag var ledig och körde ingen show. Han är snygg och väldigt trevlig att vila ögonen på Daniel! Eller vad tycker du?
Torsdag 5/6

Åkte med bilen i 30 gr värme till Borläng och grattade min favorit kille Robban på sin stundent! Hemma på sval bakgård hade mamma och hela familjen mottagning med mycket mat och dryck!
Onsdag 4/6 upp till Furuvik!! 5-6-7-8/6

Stugan i Furuvik. Pajas mår så bra trots värmerekord och hetta över 32 gr!, Jag har jobbat varje dag från 07 i solen med, plåttak, fontäner, panel, lister, foder, gräsmattor mm. Johan har varit förbi då och då på ett litet dopp! Tog kväller vid 20!
Tisdag 3/6
Uppe vid 08 för att fixa till mej som Babsan. Bingo på hemresan som vanligt mellan 10 till 12. Lunch med mor och far. Väl hemma vid 16 skulle jag fixa en massa inför "The producers". Åt sen middag ute vid Italiano. Gott!!
Måndag 2/6

Åkte morgon till Stockholm. Lämnade varmt och fint Furuvik. Träffade upp Hemmets Journal Tina Green och fotograf som plåtade "Mitt liv i bilder" hemma hos mej. Jag fick leta fram en massa gamla roligt bilder från förr och lite nytt. Kul repotage säkert! Åkte med Birka kryssen näst sista gången vid 18. Ronny var med och var på ett strålande humör. Han smittar mej med sitt lite småpilska sett! Han har något sexigt i blicken den sista tiden!? Vi showade och sjöng och det var en bra kryss.. Mamma och Pappa var med och vi åt middag ihop och dom trivs verkligen på vackra och roliga Paradise!
Söndag 1/6
Var kvar i stugan och hade toppen skönt!! Vilken sommar vi haft nu hela veckan.