Tillbaka till min dagbok
Augusti

Lördag 31/5
Furuvik. Fest hemma hos Johan och Anna grillad god lax i folie. Anna och Tilda. Johan vid grillen! och Thomas coool!!En riktig Sjögrenare!Gustav visar fint spett! efter drink/vätske kontroll hos mej var vi riktigt glada i värmen i nya rummet.
Fredag 30/5
Åkte från Furuvik till Fagersta på jobb för Seko Tools. Härliga Thomas Wistrand höll i trådarna och Stefan Besterman Sunne hade bokat upp mej, Jerry Williams, Lady B Good, Pumpbolaget, Waves mm. Det var ridning av riddare fanfarer mm. Stor byggfest som Seco Tools hade fixat till. Jag åkte bil hem senare då det var ganska tidigt för mej. Alla var glada och festade på riktigt. Göran Gabrielsson hade lite problem med ljus och medhörning. Jag trivdes med min fina vakt och gillade publiken oxå! Dom stojade lite väl mycket när han körde sin standupp. Men jag fick dom att tystna och jubla!!
Onsdag 28 - torsdag 29

Stugan i Furuvik. Jobb och fix med pappa.Pajas vaktar på entré trapp! Det är nästan klart där nu. Soligt och varmt väder. Allt är toppen!
Tisdag 27/5
Uppe vid 08 och sminkade mej igen som Babsan. Lite frukost med Cicki och Tobbe. Bingo från 10 till 12. Väl hemma åkte jag direkt med tåget till Uppsala där Gunilla och Kjell mötte mej och Pajas hade varit inne på Djurakuten i Ulvsunda i några dagar. Han var frisk nu och mådde bättre. Oj så glad han blev när vi kom. Den lilla stackaren hade fått legat i en bur med dropp och krage alldeles ensam. Men dom verkade jätte bra där. Vi åkte ham och han sov i bilen hela vägen. Hemma var det fint i stugan nästan klart! Tack Kjell och Gunilla för ni är så snälla mot mej och Pajas.
Måndag 26/5
Uppe tidigt och fikade på Creme Nybrogatan. Åkte till Mariaprästgårdsgatan och mötte upp fina Linus från Jontes och spelade in hans två melodifestival låtar han skrivit för mej. Jag skojade och sjöng in dom i studio där Martin Stenmark gör alla sina hitskivor! Blev lite sen inför Birka då jag skulle köra redan kl 19 för Folksam som hade eget mingel från kl 19. Cicki och Tobbe var med på kryssen. Vi åt och festade ihop. Jag jobbade oxå!
Söndag 25/5
Soligt vacket vädet. Gick vid 12 tiden till P2 i kungsan och åt brunch. Hälsade på Micke på Harry b James. Tom och Lars kom förbi hem på en öl och sedan jobbade jag på lite hemma på eftermiddagen. Tänkte på lilla Pajas som ligger ensam i Uppsala med krage i en liten bur med dropp från taket. Hoppas han blir bra snart.
Lördag 24/5
Åkte med 10.30 tåget till Stockholm för jobb till eftermiddagen i Gustavsberg / Norra Lagnö. Det var Christina och Urban som fiade sina jämna födelsedagar och hade ställt till med stor fest nere vid vattnet i vackert tält. Många trevliga grannar och gäster trillade in efter 17,30 tiden. Tyvärr fick jag veta att Gunilla och Kjell varit tvungen att åka med min lilla Pajas till djurakuten i Uppsala då han blivit sämre och bara spydde och det rann blod i bak min den lilla stackaren. Jag tänkte mycket på det hela kvällen och hade dåligt samvete då jag inte fanns på plats och kunde hjälpa min lilla älskling. Väl henna så fick jag veta att allt var ok och han blev kvar i Uppsala för kolla och han var satt på dropp och så. Inget i tarmen då dom rönkat och sett efter.
Fredag 23/5
Jobbade hela dagen från 07 i stugan. Gunilla förbi och hjälpte till med tapetsering. Vi åt senare ihop och Anna och Johan, Thomas och Gustav kom förbi och jag bjöd på lite öl och vin och mys.
Torsdag 22/5

Soligt med klart väder och friskt i stugan. Pappa och jag fortsatt att bygga klart inne kring dörrar och taklister. Jobbade hela dagen med allt fix som inte byggkillarna gjorde färdigt. Fick ta bort all lekt oxå runt fönster då foder skall på sedan utanför. Mycket små fix och pickel. Åkte några varv till K-Rauta och shoppade.
Onsdag 21/5
Åkte till Uppsala och jobbade för Birka och PRO med Jonny Löfstrand och körde på i ett tält med massor av glada Uppsalabor som ville säkert åka med Paradise efter min presentation och show. Åkte tillbaka till Stockholm efter lunch och mötte upp Magnus för att gå på premiären av "Indiana Jones" nya film. Jag älskade den!! Toppen rolig. Vi gick efter och åt på Italiano. Johan Wellton kom förbi och jag åkte bil med honom utt till Gävle/ Furuvik. Hans gaml bil kokade så vi fick stanna och fylla på med massor av vatten hela tiden. Hål i något!?? Men med sexiga fräsiga Johan är det bara ett äventyr i natten! Var framme vid 01 tiden i stugan.
Tisdag 20/5
Uppe tidigt och var väldigt trött efter så rolig och trevlig kväll med Tom, Lars och Johan. Björn och Magnus hjälpte till och få det fint oxå. Sliten med ända fräch satte jag igång Bingot hem på Birka kl 10.00. Andreas sista med mej. Lite trist då mys Andreas och jag blivit ett fint och bra par. Hemma åkte jag direkt hem och vilade lite. Slapp kväll.
Måndag 19/5
Var redan vid 09.00 på China teatern och fixade till en loge där Magnus Härenstam hade lite olika tidningar som skulle göra intervjuer med honom under förmiddagen efter Radio Rix Morgonzoo. Fix och saker som alltid. Träffade upp trevliga Åke Balfors från Comhem vid lunch på Creme. Åkte i väg med Birka kl 17 och det var roligt då min favorit kille Tom, Johan och Lars var med på kryssningen. Körde show och fullsatt var det inne vid Cobacabana. Fina Björn och Magnus var med oxå efter dom slutat jobba. Rolig kväll och show och bubbel efter. Det var sista kryssningen för mej och kryssningsvärden Andreas Petersen ihop. Vi firade av det alldeles speciellt i min hytt!
Söndag 18/5
Ner till Stockholm efter lunch. Kallt och blåsigt. Fy vilket skit, det skilljer 18 gr från förra veckan samma dag!? Nere i stockholm fixade jag lite med allt möjligt innan jag åkte till Patricia och hade lite möte med Haiden, Johan och vakterna. Åt middag först med Lars sedan med Christer och Cicki. Magnus Carlsson körde showen vid kvart i ett och sjöng sin nya singen "Crazy summer nights". Han har en fantastisk röst. Lika så dom duktiga körtjejerna Cristina och Carolina.
Onsdag 14 - lördag 17 maj
Uppe i stugan. Det blev riktigt dåligt väder. Regn och storm. Jag hann bygga på med pappas hjälp med allt. Lördagen var det ösregn och storm. Jag jobbade till kvällen inne i Gävle för Brynjans ungdomsgård som hade stort balund inne vid Gasklockorna. "Forever Young" Tyvärr hade regnet öst ner hela dagen så all utomhusverksamhet hade fått flyttat in och vatten pölar och slask täckte området och stackars frysna vakter och värdar stod blöta i regnet. Det var trevliga ungdommar som gick modevisning Ville, Karin,Nathalie,Rebecka, Alexander, André, Thomas i hatt! Mathilda och Moa. Och lite rappare G-Force och Uddans dansuppvisning och Babsan show så klart!! Åkte vidare till Bernads 50 års fest och överraskade och in och körde och fick jubel!! Agnetha och Hasse hade lockat dit mej. Fuktig i svandunet och i peruken åkte jag bilen hem till varm stuga och åt medköpt hamburgare!
Tisdag 13/5
Uppe till Bingo Babsan kl 10 och jobbade till 12. Sedan lunch och bonusdragning kl 15. Åkte direkt till Centralen för att ta tåget hem. Men pendeln kom på fel spår mot Sundbyberg!? Fick backa, tappade tid innan Upplandsväsby, så jag missade 16.49 till Furuvik, fick ta 17.18 och sedan buss ifrån Tierp som tar evigheter! Gunilla mötte mej i bil i Skutskär med Pajas. Något som var trevligt i alla fall med en katastrof hemresa annars! Var trött med glad att jag var i stugan till kvällen och gjorde brasa och det var vacker skymning!
Måndag 12/5
Jag bjöd Robert på frukost. Fix och plock. Möte med Haiden och Johan Patricia sedan träff med Jenny Birka innan kryssen på Paradise igen med fullt fartyg!! Massor av trevliga människor ombord. Jag fick suite hytt!! Men egen helikopterplatta utanför fönstren i fören!! Lyx sviten! Körde show och på begären med Andreas P som var kryssningsvärd och duktiga Pancho vid flygeln..
Söndag 11/5
Uppe vid 08 i solen igen!! Vilka dagar jag har haft det i Furuvik. Gick med Pajas till Helena och hämtade bilen. Satte igång med att betsa och olja hela däcket runt poolen och uppe vid matplatsen. En hel hink brun olja gick åt. Jag blev prickig och helt "kastanjebrun" under naglarna. Fy så jag ser ut! Jag målade två vita element svarta och trälisten i lacksvart! Jag höll på att jobba hela soliga söndagen fram till 13 då åt jag snabbt innan jag lämnade Pajas igen till Gunilla och tog 14.37 tåget till Stockholm. Unga kex Robban är i stockholm så jag skall väl bjuda honom på Fjolljollen Patricia i kväll på middag. Jag skulle showa var Babsan men micken gick inte, så det blev inget. Vi åkte hem och han sov över!
Lördag 10/5
Gunilla kom på förmiddagen igen och fortsatte tapetsera i stugan. Jag hade varit upp tidigt i solen och värmen med Pajas. Det blir säkert värmerekord idag!! Det var 20 gr redan kl 10. Jag tog bilen in till stan och handlade lite blommor och ytterkrukor på Blomsterlandet. Inne i Gävle hörde Jakob och hela "Sound of Music" gänget av sig. Pernilla Wahlgren med lilla killen! Dom var på väg från Sundsvall efter sitt gigg igår. Bianka W . Jag bjöd ut hela turné bussen och nästan alla kom! 22 st! Dom var fachinerade över min automatsika dammsugare i poolen! Jag fixade morötter och dipp, Gunilla kokade kaffe så det rykte och all min läsk gick åt till alla törstiga. 6 st var i och badade i poolen trots det bara vår 18 gr i vattnet! Men en mysig eftermiddag blev det i stugan med många barn, nunnor och skådespelarna från uppsättningen. Dom tog den stora bussen vid 16 och åkte iväg in till Gävle där dom skall spela på Läkerol arenan i kväll. Jag skall gå och se med Helena och lilla Frida. Johan W och Kjell och naturligtvis Gunilla som sytt så mycket till hela musikalen. Vi hade jättetrevligt och satt toppen på 4 bänk parkett. Efter fick vi gå med på middagen på CH och blev bjudna av Julius & Co på middag och dricka! Helena fick ta min bil hem och jag åkte senare med Kjell som körde mej och Johan hem till Östnäs..
Fredag 9/5
Hann åka igen till stan Gävle och köpa 2 st till räcken "Avanti" på K-Rauta redan innan 09 tiden. Köpte även foder list som jag skall måla svartlack och dom skall dela av den svartvita tapeten. Inget annat var öppet! Jag som ville shoppa mera! Gunilla min bästa tjej i Furuvik, passar Pajas, bäst på att sy! Bäst på att tapetsera! Toppen!! .Gunilla kom förbi och hjälpte med med tapetsera dom svart /vita tapeterna. Jag och Gunilla gjorde ju sovrummet innan med fina brun/guld . Anders L kom vid 17 tiden med några öl och ville bjuda, men jag fick tacka nej då jag skulle ta bilen och handla mera innan 18. Hann ner till Skutskärs färg och köpa mera tapetklister för Gunilla imorgon bitti! Köpte oxå lite mat som jag hade med ner till middagen. Gick sedan till Kjell och Gunilla senare till kvällen för att få god potatis gratäng och jag hade handlat med lite fläskfilé! Pajas och jag vandrade hem efter midnatt, trötta men så nöjda med hela dagen.
Torsdag 8/5
Uppe tidigt och jobbade med stugan. Var inne tidigt i Gävle och åt lunch innan 11 på Cafe Mamsell där vi var igår oxå på lunchen efter pressmötet. Mötte upp Robert vid tåget 20 i 12. Var inne till Gävle och handlade med Robban fina räcken till nya altanen på K-Rauta. Köpte även vit grundfärg till hörn foder och pensel och hylsnyckel sats. Robban solade vid poolen och jag jobbade. Jag var så stolt att jag fixade upp räcken runt om. Med stöd och allt!
Onsdag 7/5
Åkte sj till Gävle då vi hade press konfereans om "Sommar kvällar" vid 09.30. Inne på radion innan vi hade lite mingel och snack på Stor Torget i Gävle. Fredrik Swaan och Ulrika , Steven mm var med. Blev bjuden på mysiga Cafe Mamsell av Thomas där det kommer att blki efterfester på onsdagarna på Sommarkvällarna. Åkte taxi hem då jag skulle träffa upp byggarna med sista slutgenomgången av timmar och så. Fixade i stugan hela dagen. Åkte till kvällen till Skutskär och shoppade mat på Coop. Bjöd hem Johan då han är gräsänkling denna vecka! Lagade pasta med kräftskjärtar och sedan kyckling filé i ugn med citron och persilja, typ Anna Skipper recept!! Vi drack dyrt gott rödvin från Birkas speciella Italienska veckor ombord!
Tisdag 6/5
Uppe vid 8 tiden och sminkade på mej igen som Babsan. Hade Bingo på Birka efter 10 till 12. Mycket folk! 1.160 personer. Rolig kryss. Åt lunch med Carina Lidbom och hennes fina mamma Solis. Hemma vid 16 och Fia Fång och Peter Ahkoila kom efter halv 6 och vi testade lite filmning för "Sommarkrysset" hemma hos mej. Var lite seg till kvällen.
Måndag 5/5

Kollationering för The Producers. Var på China teatern redan kl halv 9. Packade upp mina kostymer snyggt och roligt på klädställning så alla kunde titta och se vad Gunilla Hedman sytt. Sedan efter lunch blev det press foto. Christine Meltzer som Ulla! Ulla Inga Valka Meltzer Alka Seltzer Hansson Jansson Bengtsson SvenssonHärliga Kim Sulocki, härliga byst mått!Magnus Härenstam som Hitler med ciggen och bästa hälsningen.
Magnus i sin första gala outfit! Gunilla hade sytt den galna "Chrysler Building" och jag satt fram till 02 i går natt och dekorerade den med strass och paljettband!
Kim Sulocki, Jag, Claes Malmber,Magnus, Claes Månsson, Staffan Götestam, Anders Berglund, Ola Formed och SJ finasiärer och Härliga "Ulla" den lilla blonda svenskan Christine Meltzer. Vilket Gäng! Jag fick springa ifrån vid 17 för att hinna med Birka kryssen kl 18. Åt middag och sminkade på mej till Babsan 20.45 för "Nöjespresentation" och sedan "På begäran" kl 21.30 och min show kl 23.00. Var ganska slut kl 24.00 då jag jobbat klart! Varit igång med fullt med folk runt mej och passat upp i 16 timmar!!
Söndag 4/5

Vilken strålande underbar morgon. Solen väckte mej kl 05. Var kvar i stugan, städade och fixade det sista innan jag åkte till Stockholm igen. Var hemma till kvällen och sydde till det sista på "trans" klänningen till Magnus Härenstam som Gunilla sytt. Satt till 02.30 och broderade efter att käkat nere på Leopardi vid 22tiden.
Lördag 3/5
Thomas Sjögren kom med bil och släpkärra och vi åkte och handlade takplåt och plank på Bygg Max till garage. En strålande solig dag vid stugan. Fick hjälp efter lunch av Michael och Svenne och pappa med traktor och vi fick upp 5 av 7 plåtar. Jobbade från 07 till 18. Daniel och Sebbe packade ihop det sista. Nu var det sista dagen för byggarna att jobba hos och för mej. Från den 17 mars till nu har dom hållit på. Duktiga killar från Berkau bygg & design med Nicklas i spetsen, Gick till Helena som bjudit in för grillkväll och Pajas var tokig och satt och skakade för deras katt Tiger var så intesserad och orädd men Pajas gjorde flera utfall och höll på att strypas i sitt koppel!Eva och Jonas. Gick hem efter 2 timmar och god mat och trevligt umgänge. Syrran Monica och Michael. Gick vidare till Thomas och Anna som var hemma och Gustav och Tilda med. Fick en öl och vi hade trevligt en stund. Pajas var heltslut och somnade direkt på mattan.
Fredag 2/5
Uppe vid 06.45 jobbade med stugbygget hela soliga dagen med Daniel och Sebastian. Fram till 20.00. Gick lång promenad med Pajas till syrran och sedan hem i säng.
Torsdag 1 maj
Uppe i ottan och åkte med 08.50 tåget till Eskilstuna. Mötte upp Stefan Eriksson som höll itrådarna inför Kändis travloppet och all underhållning kring travbanan. Det var Mattias Holmgren och hans Johan med vovven Ellen som kom på samma tåg som mej. Velvet. Tina Leijonberg, Richard Herrey snygga Daniel Mitsogiannis, Towa Carlson och Therese Andersson som hade största manage jag varit med om! Hon hade 4 st med sig som bara var med, man själv fick hon både sminka och fläta löshåret!?Daniel den sygga och välhängda!Therese och David snyggbild!Towa och Richard. Babsan efter mitt vinnar race! Vi hade en toppen rolig och galen eftermiddag i Eskilstuna. Vi uppträdde och sjöng och sedan var det lilla ponnytravloppet! Jag fick starta 150 meter efter alla då jag hade den snabbaste hästen "Pärlan". Men jag vann!! Vi travade förbi alla lätt! Richard H som hade ledningen blev lite sur då jag precis innan mållinjen började galoppera! Men pris till Babsan med sin Pärla! Åkte med 18 tåget till Gävle via Stockholm. Kjell o Gunilla och Pajas hämtade mej på stationen. Var väldigt trött till kvällen.