Tillbaka till min dagbok
Januari

Lördag 30/11
Daniel och jag åt frukost på hotellet innan jag flög hem vid 12 tiden. Malmö - Bromma håller alltid tiden! Var uppbjuden till grann Anders och Sandro på julmiddag till kvällen. Fick träffa både Haimo, Lars med kallfotad vän. Vi hade super trevlig och vi gick en sväng på Gay Bar på Storgatan innan jag var tvungen att komma tidigt i säng.
Fredag 29/11
Flög ner till Göteborg efter att träffat Staffan från tryckeriet och kollat sista korret. Regnigt och kallt i Göteborg. Riktigt ruggit och rått.Jag hade åkte ner för att träffa min fining Nicklas men visste inte riktigt på vilken nivå!? Nicklas S kom förbi mitt hotell och vi tog en drink. Jag bodde på Scandic Crown och hade värsta finaste sviten! Det finaste hotel rum jag bott i! Högsta poäng! Badkar med ibyggd tv! Vi gick och såg A chours line på Göteborgsoperan. Toppen föreställning med många som jag jobbat med tidigare. Rickard G kom hem senare till hotellet och fick en dring mad oss innan Babsan var klar för att åka till Gretas 5 års jubileum.. Jag körde en liten grej och grattade resturangen och ägarna var nöjda med det var så dåligt arrangerat så ingen visste vad den andra skulle göra. Jag satt och väntade bakom i en köksgång i 45 min för att avsluta efter Anna Book och Svenne och Lotta, men när det var dags ville dom inte han mera! Jag var lite sur över att behandla artister som ställt upp på sådant vis. Nej det var dåligt. Vi gick vidare sedan till Park Laine men då tyckte Nicklas att det var för gayigt med halvnakna gogo dansare så vi gick hemmåt. Jag träffade en superfin kille som heter Daniel som följde mej till hotellet sedan!
Torsdag 28/11
Johan "Plexus" förbi tidigt och vi skissade igen hans nya Gladiator kostym. Han verkar bli nöjd med min idé! Trevlig kraftig liten kille det där. Mötte upp Finska Mattias och vi åkte till IKEA. Fikade, shoppade och blev trötta av alla småbarnsfamiljer med skrikiga ungar! Men det fanns några små söta charmtroll bland hyllorna oxå! Vi tog taxi hem med våra inköp. Fick en wiskey hos Matte innan vi promenerade på stan och åt mat på Harry B James vid 5 tiden. Jag repade från 19.00 med Blåsmasters i Radiohuset. Vilket band! Snacka om att dom hade arrat mina två låter som jag skall sjunga den 7 dec i Musikmuseet. Det var toppen kul. Jag blir deras konferencier den kvällen!
Onsdag 27/11
Har lite minnesluckor och minns inte riktigt hela dan! Träffade i alla fall Staffan L tidigt från Duvbo Tryckeri. Sedan vet jag inte. Mot kvällen så köpte jag blommor och gick till Erik som flyttat in på Sibyllegatan. Vi fick titta på Pekka H som satt i rutan. Viktor, Robert och Thomas hälsade på och gick vidare på Börsen. Jag stannade en stund och fick lite vin och vi småpratade trevligt fram på natten.
Tisdag 26/11
Uppe vid 06.30 Åkte redan från Zinkenstam vid 08 med Tesso och Nike till Heron city där vi bytte bil och Tina G hoppade med. Det var en sväng igen med Svenska spel och bingovinnare. Mot Mjölby till Alice och sedan Linköping och bowlade. Det var värsta regnväder hela resan så det var ingen rolig bilfärd. Kom ham sent och åkte direkt till Mattias som avslutade jobbet med cd till kalendern. Mötte upp Micke Ö sent på Side Track där vi åt middag och jag var dödstrött och åkte direkt hem efter maten.
Måndag 25/11
Var på Radio Stockholm och pratade om Babsan Kalendern med Alex. Bra reklam om att vara folklig och populär både som "Bingo Loket och John Holmes"!? Ja det var väl att ta ,i men bra var det att få snacka om att kalendern som snart finns. Åkte sedan till Mattias och satt med honoom och bildbearbetade och gick igenom nån timme. Träffade målare som skulle räkna på att tapetsera om två rum. Nicklas kom från Götet så vi möttes upp och tog en öl och shoppade lite. Han skulle ha digetalkamera. Sedan åt vi middag på Italiano efter en flipperturnering med drink hemma hos mej. Vi tog en sväng i ett dött måndags stockholm. Budda bar bla.
Söndag 24/11
Gjorde inget vettit alls innan söndagsbingot. Mötte upp Vicktor och Robert som kommit tillbaka på besök på Patricia där vi satt hela gänget och åt tillsammans. Pecca, Erik, Johan, Janne, Thomas mm.
Lördag 23/11
Gick ensam till NK och åt soppa och fikade. Hjälpte Göran A med visningen på ambasaden och alla thailänska modeller. Åkte till Meter i Värtan och gjorde en test för programledare till nytt tävlingsprogram i TV4. Bjöd Micke Ö på middag hemma innan vi åkte till Torget som fiade 2 år. Hans förbi senare.
Fredag 22/11
Tog pendeln ut till Peter K i Haninge C. Satt och väljde bilder och jobbade fram till 16.00. Lämnade av hos Mattias. Hem bytte till fint, mötte Micke Ö på Harry B James och åt innan vi gick på Garbo på Oscars. En toppen fin och maffig föreställning med den strålande Gunnila Backman som Greta! Värd att se. Tyvärr skall den läggas ner snart.
Torsdag 21/11
Åkte vid 9 tiden till Sundbyberg och träffade Lotta på Svenska Spel. Tina G kom till lunch och vi snackade om trettondagsshowen då söndagsbingo får en timmes sändning. Vi åt kinamat och jag hann skaffa in lite glittertyger till Johan "Plexus" som skall ha n Gladiator kostym till möten med sina fans i köpcentrum. Hem och fixade innan Teddan hämtade upp mej och vi åkte till Tyresö och plockade upp Charley. Vi skulle till Huddinge och lyssna på Karioke. Det var Stefan "Micke" som var med i semifinal. Vilken upplevelse! Snacka om förort! Men god och billig mat och öl. Teddan ville åka hem tidigt så jag tog bilen och gav dom bägge skjuts. Släppte Teddan på Kungsholmen och bilen hans där. Promenerade hela vägen hem i ett friskt småhalt Stockholm.
Onsdag 20/11
Uppe tidit vid 06 för att medverka i Radio Rock Klassiker kl 07 och prata om kalendern och tävla om snyggaste häcken! Jag vann!! Bara en sådan start på dan. Hem och fixade med allt, Träffade upp finska Mattias och plockade ner saker i källaren. Vi åkte till David på Oskars med hattar och kläder. Gick och tog en drink på hotelbaren intill och sedan mötte jag upp Göran A hemma hos mej och jag fixade musiken till hans visning på Riddarhuset den 26 nov. Vi gick senare på Berns och var med på den stora visningen av Phaeton från Volkswagen. Massor av artister uppträdde, Linda Lampenius, Loa Falkman och Sylvia Vrethammar mm. Jag åt ca 30 ostron och drack hinkvis champagne! Toppen kväll. Göran, mattias och jag gick och åt sedan på Italiano. Jag gick hem i tid men G o M poppade vidare!
Tisdag 19/11
Fotade i studio med Peter Knutson och David Julio. Vi fick fixa till några bilder till då det blivit lite skriverier om den nya kallendern och jag var tvungen att raffa till mej lite! Jag lovade ju bara skjärtar, och det skall ni få! Åkte till Engelen och var med på fest och första mötet mad ensamblen för "Hur man lyckas i affärer...". Hanna H, Ulf B, Eva R, Nanne G, Calle D, Micke D, Fredrik D, Eva S, Peter B, Kim S och Jacob S mm. Åt och fick en öl. Skjuts hem av Ulf Brunnberg.
Måndag 18/11
Fixade med det mesta. Var hemma hos Bill R på kvällen med Sven v Essen och planerade inför 1 dec på Grand Hotel.
Söndag 17/11
Tobbe och jag vaknade och tog frukost på hotellet, jag skulle flyga kl 11.00 från Växjö. Tobias tog tåg till Malmö. Mitt plan skulle gå kl 11 men ena startmotorn var trasig så vi fick lämna planet och vänta på buss som körde oss 1,5 timme till Jönköping där vi knappt kom upp i värsta dimman innan vi landade på Arlanda. Jag var ju då så försenad så jag fick ringa och be dom sätta in Linda R i "Söndagsbingot" då jag inte skulle hinna till dragningar och direktsändningen kl 16.00. Vid 15.10 var jag nere på Arlanda och insåg att det var lika bra att åka hem istället för till Sundbyberg. jag åkte till Patricia senare med Micke Ö och Göran A och TC. Vi åt middag och hade trevligt som man oftast har på båten.
Lördag 16/11
Flög vid 9 tiden ner till Växjö och checkade in på Kunserhushotellet Teaterparken. Vandrade lite omkring i lilla Växjö och mötte upp Tobias som kom med tåg från Malmö. Vi drck lite öl fixade till oss åt middag på PM innan vi såg världspremiären av den nya musicalen "Companiet". Det handlade om det gamla skeppet från 1700 talet som gick jorden runt till Kina från Göteborg, sk Ostindiefararen Götheborg. En härlig föreställning med min favorit kille John-Martin Bengtsson, Ankie Albertsson och en ny stjärna för mej sexiga och snygga Ola Brant. Det var bra soloinsatser och välklingande körinsatser. Härliga kostymer och läcker dekor. Växjö kan dom! Vi var med på efterfest mingel och buffe som Leif Sandberg bjöd på. Tobbe och jag kom i säng efter 02.00.
Fredag 15/11
Sov väldigt dåligt då jag kännde mej snuvig och helt genomtäppt i näsan efter allt plock med kläder och plymer från källaren. Jag blir nog allergisk av dammet i mina gamla plymer och struttsfjädrar från källaren. Jag försökte att ta tabletter vid 03 tiden med mina gamla effedrin som är bra mot hästastma. Men dom gav mej bara hjärtklappning och snabb-andning. Trots att snuvan försvann kunde jag inte sova för det. Jag hoppade upp redan vid 07.30 och började förbereda mej inför min långa dag av fotografering. Rakning av både armar, ben och haka. Sedan var det att dyka ner i sminklådan och fixa på facet! Åkte till Peter K studio vid 10 och började plåtningen. Vi hann med 6 bilder av 12 till 15.00. Mattias kom precis så att han kunde filma dom vackra nakna pojkarna som skall vara med i kalendern vissa månader. Det var Dario, Jarri och Jacob som snällt och villigt poserade nakna i olika poser. Jag var mest spänd och nervös för deras bara rumpor och när dom klängde runt mina ben i vissa bilder. Tänk om mina Söndagsbingotanter inte kommer att köpa min kalender om den blir för sexig! Eller Teddan och hans verkstadspolare inte vill ha den på väggen om det blir för mycket killrumpor och inte min läckra häck! Fick stressa iväg sedan direkt till Wallmas på möte med producent Eva S och Peter Björk. Det var en genomgång av "Hur man lyckas i affärer..." vi gick igenom. Hem och gick till Harry B James för middag. Jag hade missat att äta mat på hela dan!! Bara 2 koppar kaffe på hela dan från 07- 18.00!! Hälsade på grann Anders efter att Hans varit på besök.
Torsdag 14/11
Fick min fina Kjell Engman glasfigur från NK. Skruvade upp den vackra vita glasfågeln "Flykt" i ram bredvid kakelugnen i mitt "safari" o tv rum. Var och plockade ihop 8 stora sopsäckar med kläder och saker till fotot i morgon. Åkte på mötet på Patricia om dec och nya tokiga ideér till våren. Fia, Garry, Johan, Stene och Haiden var med. Åkte till Peter K ateljé med kläder och hattar och saker till i morgon. Mattias D kom förbi hemma och tittade på mina skisser om plåtningen och bildbearbetningen. Han skall designa hela kalendern med hjälp av fotograf Peter K. Vi gick och åt på Kina i backen och till kaffet kom Morgan förbi och plockade upp M.
Onsdag 13/11
Mötte upp Ulf W och fick kvitto på HM jacka. Köpte Borlänge tidning som skivit jätte bra om mej från i lördags! Mötte Mattias W och gick och åt lunch med honom, Ulf och Cicki på Harry B James. Sedan fixade jag och Mattias en massa och bara strosade i slaskiga Stockholm en massa ärenden. Det slutade med att vi satt på Budda och drack en Irichkcoffe på eftermiddan. Hem och plockade till fotot på fredag. Teddan kom förbi och vi gick och middag på Lydmar. Teddan var på bra humör trots sin förkylning. Han gav mej skjuts i sin nygamla Volo från Nybrogatan till Sibyllegatan (26 meter!) Tack för skjutsen Super Teddan!
Tisdag 12/11
Uppe och tog lite frukost i ett båsigt och snöigt Göteborg. Kallt och ruskväder. Gick ner på Avenyn och mötte upp Nicklas för lunch efter 11. Vi snackade en hel del och jag flög hem med 14.45 planet till Bromma. Hem hemtade perukerna som David J skall fixa inför plåtningen på fredag. Åkte till Oscars och träffade upp David. Träffade upp Micke Ö på middag på Italiano till kvällen.
Måndag 11/11
Uppe vid 06.30 då jag skulle flyga från Bromma vid 08 tiden. Åkte ner till Göteborg och bandade vinnare till Söndagsbingot. Åsa, Kungsbacka och allt var det var. Vi höll på hela dan och på kvällen fick jag träffa söta Nicklas S. Han kom förbi hotellet vid sjutiden där jag bjöd på drink i Park Laine Aveny. Sedan gick vi och åt middag på "Basement". Vi hade jätte mysigt men var nog lite trötta bägge två. Jag hade ju bara fått tre timmars sömn kvällen innan.
Söndag 10/11
Åkte med 09.54 tåget till Stockholm. Söndagsbingo i Sumpan med Kerstin från Säffle som kom och vann 200.000:- med grannen Birgit med sig. Hem och slappade lite innan Patricia med Lill Babs. Micke kom förbi när jag börjat sminka mej. Vi tog en whiskey och åkte till båten och åt middag. Jonas Gardell kom till vårt bord och Barbo S dök upp lite senare med väninna och pianist. Tog ett glas och sedan körde hon sin show. Toppen succé! Hon ville aldrig sluta. Vi satt efter en stund till efter två i resturangen innan jag ringde taxi och vi åkte hem.
Lördag 9/11
Vi träffades upp 11.00 och sjöng igenom låtarna och dom spelade några av sina. Sedan fikade Thomas och jag på stan och gick igenom upplägget på konserten. Jag lunchade enkelt på Mc D, då jag inte hittade en enda vettig rest. i Borlänge. Jag var sugen på succi men det vet dom nog inte vad det är!?. Sedan till Haga skolans aula där dom sålt slut på alla 580 biljetter så alla platser var sålda! Sånt är kul. Vi började kl 17 och jag var först Lars-Åke och förvandlade mej under "Mascara" till Babsan efter ett tag. Sedan sjöng jag "Häftig tango i Paris" och fick dirigera hela orkestern i "Under blågul fana". En överaskning som var toppen kul! Jag sjöng även duett med Thomas Hellström i andra akten "Nån´ting fånigt" och sedan avslutade jag det hela med "Vår bästa tid är nu!" En lyckad kväll kan man faktiskt säga, utan att skryta! Jag körde stolt efter myckt blommor och beröm mot Gävle och Furuvik. Försökte nå både Teddan + Christin och Peter men utan resultat. Så då blev det hemlagat hemma hos mamma! Jag sov i stugan och snön vräkte ner.
Fredag 8/11
Åkte upp till Borlänge för att repa med Borlänge Skolors musikkkår som skall ha konsert i morgon lördag på Hagaskolan. Thomas H tog trevligt emot och hela orkestern (62 killar och tjejer) satt och repade på scenen. Vilket band! Snacka om blås! Vi körde igen mina låtar och sedan var jag ledig på kvällen. Jag bodde på Quality Galaxen och gick på "Mera Poppa" i deras bar senare. Vilket drag det var! Två lag tävlade i musik mot varandra. Ungefär som "Så skall det låta". Alla var med och sjöng så det ekade. Jag fick vara med och fick dra av en klassiker. "Det börjar verka kärlek , banne mej.." sjöng jag till allas förtjusning. Sedan var det godnatt igen i ny hotell säng.
Torsdag 7/11
Sista dagen på Selma L spa anläggning. Bildade hem i ett lite mörkt och snöslaskigt väder mot Gävle/ Furuvik. Resan hem 38 mil tog längre tid pga. vädret. Tog enda min bil in till Gävle på kvällen och mötte upp Per-Erik på Tenn Stopet. (Peter jobbade tyvärr inte!) Vi åt och pratade en massa om livet! Hem och sov sött i min stuga vid Trösken / Furuvik.
Onsdag 6/11
Nyttig frukost på Spat och sedan lite permanentade ögonfransar och senare lunch och sedan massage på japanskt vis. Vatten jympa och bubbelbad! Middag med gott vin och drink efter i baren med kortspel. Mor och Far verka trivas toppen!
Tisdag 5/11
Bildade upp 34 mil mot Värmland och Sunne till Selma Lagerlöfs spa anläggning med Mor som fyllt 70 år. Pappa var med oxå. Vi fikade på vägen i Falun vid en vacker sjö och solen sken och allt var perfekt! Vi var framme vid tre tiden och redan vid 4 hade jag min första behandling. Då tog jag massage i en timma! Middag och simmade och bubblade i dom sköna poolerna. Ren lyx kan man säga!
Måndag 4/11
Fix på morgonen innan jag tog tåget upp till Gävle och blev hämtad av mina föräldrar. Hem till Furuvik och fick mat av mor. Var trött på kvällen så det var skönt att mysa ensam i en uppvärmd stuga vid ett lite vitt snöigt landslandskap.
Söndag 3/11
Uppe tidigt för att sminka upp mej till Babsan. Nike hämtade mej för inspelning till QX och rfsl och kondomuppmaning. Jätte roligt men lite kallt med olika ställningingar i bilar, kontor och buskar! Dario och Jackob var mina "Partners" som "satte på mej" och vi hade väldigt roligt kan jag avslöja! Du får hålla utkik på nätet när den kommer på QX eller Sylvester snart. Stillbilds fotografmänniskan sa att det var dom mest vulgära bilder han knäppt under sin yrkesverksamhet! Bara en sån sak! Åkte till Sundbyberg och gjorde direktsändning av "Söndagsbingo" Lars från Vindeln var där och vann 200.000:- med systern Agnetha. Hem och fixade mej inför Halloween showen på Patricia. Finska Mattias förbi på en whiskey och vi gick upp till Anders som hade middag på en till innan vi åkte med styckat lik till båten och åt. Showen var hemskt kladdig! Jag skvättig med blod och hjärtan och avhuggna händer! Jag fick i mej så mycket teaterblod så efteråt fick jag spydde upp nästan en halvliter blandat med rå oxfile! Hem vid 02.30 tiden med trevlig kurir chafför!

Lördag 2/11
Var lite seg och gjorde inte mycket. Gick med grann Anders och åt köttbullar och pressad potatis i Gallerian. Hem och såg på lite tv. Åkte med Micke och Thomas till Side track vid sju tiden och åt jättegod mat. Hem ganska tidigt.
Fredag 1/11
Spelade in musiken till Halloween showen på Patricia till söndagen. Det blir dramatiskt blodigt med hjärta och smärta och mans styckning av olika lemmar! Köpte present till pappa och fars dag. Lite tillbehör på Buttericks (4 liter teaterblod!). Plockade med papper och gick på Operan och såg baletten "Giselle" med Cicki. Vackert och fint! Promenad till Mandus i Gamla Stan och mötte upp Nike och Tesso med vänner. Drack några vodka innnan Cicki och jag promenerade i kylan mot Nybroplan, köpte korv i grillen och sedan god natt!