Tillbaka till min dagbok
Januari

Torsdag 31/10
Finska Mattias och jag åkte till Bromma Akvariebutik och tittade på fiskar och foder. Köpte bulle och fikade hemma hos Ulf på Odenplan. På banken och kollade med inbetalningar från skyldiga! Jag mötte upp Maggan som följde mej hem och såg på semmester bilder och vi skvallrade på lite innan jag mötte upp Polis Mattias och vi hade en lång och trevlig prat och fika på Nybrogatan. Han hjälpte mej senare ner med Kylfläkt och solarium i källarförådet. Snart har jag plockat rent och färdigt i min gala våning på östermalm och bara kan pynta upp mina Halloween prylar!
Onsdag 30/10
Köpte glödlampor och nya pärmar och plastfickor till semmesterbilderna som jag hämtat ut! Så snart kommer bilder från Maldiverna!! Fixade med papper och började städa i olika skåp och vrår hemma. Det blev som en tornado svept in i min lägenhet! Våningen blev helt röjd. Christian "Jackob" kom förbi och bandade av massa gammalt på video. jag fick en kopia på en La Cage inspelning som var filmad ifrån publiknivå! Toppen kul att se den härliga gala musikalen från Växö igen! Jag var tvungen att göra något vettit av dagen vid 21 tiden så då fortsatte jag att röja och fixa med papper och städade på lite slött.
Tisdag 29/10
Var och spelade in radio jinglar till blomsteraffär. Mötte upp Finska Mattias och vi hade slapp hemmadag med dvd hela eftermiddagen med "Sagan om ringen" och soffmys. Jag var hemma senare och tog rätt på kläder och resväskor. Middag på Italiano med Micke Ö.
Måndag 28/10
Slappade, tog fika och soppa på Astoria. Shopping och sen lunch på Örtagården. Tobbe åkte hem vid 18 tiden. Jag gick på premiär med Finska Mattias och såg "Röd Drake" på Rigoletto. Trött hem tidigt efter toppen bra och spännande film.
Söndag 27/10
Uppe och hade frukost hemma. Promenad på stan, strosade genom Gamla stan och fikade och åt lätt lunch. Såg Pippi på Göta Lejon, blir bara bättre och roligare hela tiden. Hem och slappade lite innan vi segt fixade oss till Patricia. Vi åt middag på båten Tobias o jag. jag showade lite lätt och informerade om dom 2 närmaste söndagarna med halloween och Lill Babs. Jag kom igång på dansgolvet innan showen så jag var svettig under tuttarna. Hem ganska tidigt med Tobbe.
Lördag 26/10
Tobbe upp från malmö på besök. Var lite slö efter min resa så vi bara tog det lugnt och jag hann köpa in ett vackert glaskonstverk på NK av Kjell Engman. Träffade Micke på Harry B James. Fika med Tina G om framtid med Söndagsbingo i jan. Tobbe och jag tog det lugnt med middag hemma efter inköp på Fältöversten.
Tisdag 21/10 fram till natten Fredagen 25 /10
Samma rutin, frukost, sola, smörja snorkla, sola, spana, bada, dyka, smörja, lunch, slappa o sola, smörja surfa. Frächa upps ig lite till middagen, ta första drinken före i baren. Sitta och grogga på med småprat fram till 02 tiden.
Måndag 20/10
Det hade kommit några trevliga svenskar till ön. Fam Berlin med farmor och farfar Gunnar. Barn och barnbarn en hel skara. Barnen gillade Marcoolio och farmor mej!
Söndag 19/10
Tänkte på dom hemma med "Bingot" och Patricia. Längtade lite hem. Sol och bad snorkling och insmörjning av Mattias rygg som redan var knallröd och började få vacker brun förg.

Lördag 18/10
Sol bad och snorkling. Vaknade av att det ösregnade i 30 min. Ett monsun oväder passerade förbi.
Fredag 18/10
Semmester i Maldiverna. Mattias förväntade att det skulle bli en extra roilg kväll eftersom det var fredagskväll. Men det blev nog som vanligt på ön Kuramathi. Drinkar i baren och fötterna i sanden.
Torsdag 17/10
Semmester på Kuramathi. Live band i baren på kvällen.
Onsdag 16/10
Semmester hela dan! Promenad runt ön ca 20 min. Var uppe och vadade ut på sandbanken bland små revhajar och andra vackra färgade fjärilsfiskar. På kvällen efter middan var det som vanligt drinkar i baren och Karaoke. Efter den kvällen blev jag kallad "the singer" på hela ön. Marco sjöng "fly me to the moon" och jag drog av några klassiker som "please realise me", "New York - New York" och hoppade i spagat och showade loss.
Tisdag 15/10
Åt frukost på rest, fick vår servitör och bord som vi satt vid hela resan, frukost, lunch och middag. Dom fixade bytet med rummet. Sedan var det bara att ligga och pressa på stranden. Jag snorklade simmade och hade det bara såååååååååååååå skönt!
Måndag 14/10
Träffade upp Mattias vid centralen och åkte till Arlanda där. Marco (Markoolio) med vännerna Peter och David (Ulla) var! Vi hade då en resa framför oss på 22 timmar ner till Maldiverna!! Vi sammlades upp och checkade in och började med drink innan planet tog oss till Munchen, Doha och sist Male. Båt i några timmar ut till Kuramathi. Vi fick vänta in på en ö innan så solen hann tyvärr gå ner och vi var framme kl 19 på kvällen. Då fick jag och Mattias först en liten ful lägenhet i en "barack"! Jag klagade ju naturligtvis, och vi blev lovade att få flytta enter första natten. Vi träffade upp på baren där vi varje dag och kväll skulle sitta nu i 10 dager. Vi löste in "all inkluded" så sedan var det bara att gå lös på drickandet. Trötta efter en lång resedag somnade Mattias och jag sött. Marco & co var uppe till 05 och vinkade av Terese A simmarkompisar som skulle åka nästa morgon 06. (Det var deras bungalow vi fick dagen efter!) NR 63. 15 meter från stranden under palmer och kockosnötter.
Söndag 13/10
Uppe vid 9 tiden och startade dan med lite slappt Tv tittande. Fixade och handlade soppa till lunch. Åkte till Sumpan och "Söndagsbingo" Härliga pigga Astrid 89 var på plats med Ingalill. Hon vann 150.000:- Hem och skickade lite post. Fix inför Patricia. Micke och Kertin kom förbi efter teaterbesök. Ville säga hej inför resan min. Jag bjöd på rödvin. Teddan ringde på och hämtade långkalsongerna han glömt! Mor och far var med dom ville bara ha ramlösa! Nike kom förbi och gjorde pilot program när jag sminkade upp mej inför Babsanjobb. Två jätte fina killar, en fotografmänniska som jag blev helt galen i och en mysig programledare var namn jag inte kan avslöja här. Dom filmade mej och hängde med till Patricia för avslut av repotaget. Hann knappt äta på båten innan det var dags för att starta upp "den elektriska tjuren!" Först var det lite svårt att få folk att rida men när vi efter 1½ timma skulle packa ihop den innan dansen, villa alla prova! En kul fartig kväll igen på fjolljollen med bra stämmning och härligt contrytema med cowboys och allt! Ni skulle bara se Haiden som superläcker indian!! Bara det var värt besöket! Träffade Micke som var söt som ett litet troll. Han kämpade länge innan han for i manegen från tjursadeln. Det är nog många som går och är ömma på innsidan av låren i morgon!
Lördag 12/10
Tidigt uppe och mötte Teddan för fika vid 11. Lite shopping och första ölen vid 13 i Gallerian. Sedan myste vi hela dan med öl och firande av min semmester hela eftermiddagen. Vi vandrade runt och klämde många bärs på stan. Inne på Grodan, Tures, Harry B James åt vi lite oxå. Vidare hem en sväng, drink och ombyte. Till Laroy där Charlie kom och vi åt lite middag. Men efter det gick vi på Börsen och Allan tog in oss för att se Lena PH. Vi festade på innan showen. Men jag måste säga att vi blev lite besvikna på Lena PHs show. När man sett dom hänga i linor i tre- fyra nummer är det inte roligt att se Lena hänga flygande i ett nummer till! Först neon där dom plockade ihop ben och armar! Det gjorde Hans åt oss på Bacci W 86 då jag svävade runt till translåt, Sedan ett gamalt sminknummer framför spegelram som jag gjorde exakt lika på Berns med Surprise Sisters för 100 år sedan. Vitsar som Markan gett mej 92 "så mycket smink så innan var huvudet inte större än så här!!" Jag trodde det skulle vara en ny gala show med effekter och allt. Stor snäck entré som Betty M, Smink bord som blev klänning, mm Mycket skåpmat tycker jag nog!! Man hörde folk klaga runt omkring oss och tycket det var skit! Tråkigt tycker jag, för Lena har en självkritik och är rolig bitvis med det håller inte alls. Läcker stor "dataskärm" som dekor som exploderar i massa härliga mönster. Akrobaterna var bra men varför ha dom med i alla nummer!? Bäst var ett solo med en kille och ett rör som han for upp och ner på. Vi gick i finalen (med många andra) innan det var slut till Cafe Opera och jag var lite nere efter PH så jag hade svårt att komma igång igen efter en sådan glad festlig dag. Linda & Babsan( Jag bara tänkte på vägen hem om Markan nu blivit så fräst på cirkus och akrobatik så fär man hoppas att nästa show på Börsen blir bättre, ja riktigt bra, med en stortuttad blonderad finne som bara skitfulla killar kan gilla när hon gnider lättklädd på felan och en rolig barnidol som rappande clownar sig i tv rutan. När han var i Furuviksparken drog han då mest barnpublik som satt på föräldrars axlar!) Skall man börja servera barnmeny med Big mac på Börsen då?!).
Fredag 11/10
Tog mej upp tidigt och var vid Slussen vid ½9 och åkte bil med Tesso och Nike till Södertälje och träffade en Söndagsbingo-vinnare. Åkte sedan tillbaka till Stockholm och mötte Astrid i hårsalong där vi lade håret på en förtjusande 90 årig pigg Kungsholmenböna! Var färdig på eftermiddan. Mötte upp Mattias hemma på Brännkyrkargatan. Vi gick och åt sen lunch succi. Jag tog mej hemmåt och fixade lite till skylten på NK. Micke Ö och jag åt pasta på Leopardi innan vi gick och såg en Jonas Gardell pjäs på Sibyllan. Carina Lidbom och B, spleade "Lena och Pearcy". En väldigt bra och rolig, lite tragisk pjäs om en gelehallonmissbrukarkassörska på teatern som tror hon är stjärna. Ja den är värd att se! Härlig Abba musik och allt! M och jag tog taxi efter till söder och var på Mattias kräftskiva med några av hans vänner. Det var ett blött supkalas och jag och Micke hamnade i och jag som en mamma var orolig att hela hans nya lägenhet skulle rivas! Det var livat och grannarna knackade i golv och väggar! Viner rann och snappsarna likaså! Micke Ö blev så på gasen och visste inte att jag skjutade hem honom i taxi senare! Vilket party!
Torsdag 10/10
Uppe och mötte Finska Mattias efter att fixat med pengar till Prezemk på banken. Vi fikade hämtade tyger hos mej och gick hem till honom med saker som skall sys i Bankok. Jag tog spruta inför resan till Maldiverna. Vi gick och köpte växter och fiskar till våra akvarium. Möte på Wallmans om nya farsen på Intiman. Karl D, Peter B, Hasse W, Eva S, Jan R och en fin rolig spännande dekorskiss i glas/krom och ny frächt kontorslandskap som hela pjäsen utspelas i. Roligt att få börja spinna igång tankarna med manus och en nygammal-pjäs, "Hur man lyckas i business..utan att bli utbränd!" Fick skjutas av Janne till hötorget där jag mötte upp en stressande Mattias D. Vi tog spruta på honom och vi åt kinamat. Promend hem till mej, lite ressnack och biljettkoll. Jag går och ser Anna Norberg på Nalen i kväll när hon har premiär på "Judy Garland". Mattias hade inte tid att följa med då han måste fortsätta jobba.
Onsdag 9/10
Åkte med 09.57 från Gävle till Stockholm. Christian kom förbi och vi besökte NK med att välja ut sakerna till skyltningen i fönstren mellan 16-26 okt, Anki från dekoration hjälpte oss. Sedan gick vi hem och Christian hjälpte mej med någon chatt linje som jag inte ens visste fanns!!
"larsawilhelmsson@msn.com" heter jag där!! Den han du skriva till mej om du vill! Sedan så plockade jag undan lite efter en körig vecka innan städhjälpen kom. Christian hjälpte mej då att skicka iväg babsan.nu tröjor och cd skivor folk hade beställt på hemsidan. Han var duktig och såg till att inbetalningskorten kom med i paketen och fixade allt! Jag gick då ut och köpte 3 skivor på NK och snygg skjorta "Ted Baker". Mötte upp Rickard Vedin "Baren" som jag inte träffat på länge (se 12/9). Jag raggade med honom på ett par öl på Tures. Micke P med Claes försökte ett par gånger få kontakt med vi for om varandra hela tiden! Trevlig kväll som var helt oplanerad!
Tisdag 8/10
När jag vaknade visste jag inte riktigt var jag var. Allt flackande runt sverige hade gjort min lilla skalle snurrig och vimsig. Jag vaknade upp till en ganska höstig morgon med blåst och dis. Frukost hemma hos mina föräldrar. Fick en god hemlagan lunch senare. Bilade upp till Bollnäs efter shopping inne i Gävle på Rusta och andra favoritställen. Kom fram till Bollnär och Anki den glade tjejen var på plats i Järnaffären där jag skulle showa. Kl 19 var jag klar för 120 damer som väntade förväntansfullt! Showade på ett bord som var rosaklädd i pappersduk. Lott dragning och trevlig atmosfär. Bilade hem i mörker och snöblandat regn mot Gävle. Stannade och skulle hälsa på Peter i Tenn Stopen men han var på hocky med syster. Hem och badade bubbel i stugan och åt sill och potatis med mellan öl. Somnade i uppvärmd fin stuga vid Tröskens lugna strand.
Måndag 7/10
Uppe 05.30 för att åka till Arlanda och flyga till Umeå kl 07.40. Nike och Tesso var så sen att Tina och jag fick stå och be dom hålla planet vid gaten när dom redan stängt utgången. Men vi kom med efter en nervös kvart till Umeå. Bilade till Vindeln och träffade Lars Olsson på en stor fabrik där man gör busktrimmermaskiner. Lunch i Umeå och sedan bilade vi till Vännes och sköt med gevär på 50 skjutbana med Arne J som jobbat på banverket hela sitt liv. Trevliga gubbar innan resan hem igen. Var hemma vid 20 tiden. Lång dag igen för Svensak spel! Men dom betalar ju fakturorna så jag skall väl inte klaga! Tur att jag mår bättre med ryggen efter så många timmar i olika mjuka stolar. Tog tåget upp till Gävle dirkt från Arland och åkte till stugan där mor och far värmt upp och jag hade en skön natt.
Söndag 6/10
Slog in alla T-shirts till ensamblen Pippi och gav alla tekniker och skådisar,dansare och barn en klarblå tröja med babsan.nu tryck på. Tog tunnelbana till Medborgarplatsen och Göta Lejon och lämnade hela påsen med paketen till Ola F och Ola R som redan var på plats i köket på teatern. Åkte vidare till Globen för att hämta ut kostymen jag hade på mej i visningen i går. Fick bra rabatt på en snygg svart manchester kostym med skjorta och bälte. Åkte till Sundbyberg och gjorde Söndagsbingo med Börje från Borlänge som vann 100 tusen. Det var hur nära 1 miljom och 500.ooo som helst! Mitt i mellan. Sedan var det premiärfest på Göta lejon för Pippi uppe i Green Room.
Satt med Maggan och Jonas och Linus och hela det trevliga gänget! Hem för att sminka upp mej till Patricia, Körde show med tävling för Silja Line resor. Hem vid 02.00 tiden. Tommy var påplats och fick några öl.
Lördag 5/10
Åkte till Globen vid 11 tiden. Var där och provade kläder till visnignen då jag börjar som Larsa. Stefan L var ganska hispig och stressad, men bra på scen. Han körde lite hårt med modellerna som fick stå ut med mycket. Inte så mycket folk i Globen men visningen var helt ok. Jag hade minuterna inna läst recentionerna från Pippi och sett vi fått 4+ och 4 getingar i bägge tidningarna så jag var helnöjd! Efter visningen den sista vid 15 så var jag Babsan och blev bjuden av Hans Stergel över på ishocky i Globen och såg Djurgården mot HV 71 förlora med 2-1.
Söte Tommy från Kalmar var med mej och vi blev bjudna på öl och ostbricka i vip-logen. Efer det mötte jag upp Teddan och grabbarna Charlie, Johan, mm på Mariatorget där vi spelade bowling och klämde några bärs innan vi tog taxi till Sthlm kök o bar där vi åt middag alla 6.
Fredag 4/10
Hade trött och utslitnings huvud värk när jag vaknade. Åkte till Göta Lejon och sydde lite till Starke Adolf, Johan dräkt. Väntade hemma på Babsan T-shirts som inte kom i tid! Typiskt budfirman Schenker som hade lovat skickat ut tröjorna innan 16,00. När jag ringde hade dom redan slutat så jag fick i panik skicka Top Cab som alltid ställer upp. Det blev tyvärr för sent att hinna packa in dom till hela Pippi ensablern. Synd att Schenker lovar att skicka och inget händer! Nu är det andra gången det sker. Fy, jag var helt gråtfärdig då jag skulle dela ut mina tröjor på premiären tll alla barn och ungdommar på teatern. Premiär på Pippi gick av stapeln kl 17, och jag kom i sista minuten med nicklas W skjorta och Monas nytvättade kafferepsklänning. Ulf W åkte med mej på premiären. Fick blommor och jubel efter showen. Repar på Globen efter 20.00 inför "Mode jakten" i morgon. Jag kom hem från globen efter 23.00. Packade in alla T-shirts till hela ensamblen och scenarbetarna. Jag hade beställt nya blåa tröjor med vitt tryck. Exklusivt för "Pippi" inblandade. Furuviksbarnen fick röda med vitt tryck.
Torsdag 3/10
Fick åka med 06.15 planet från Malmö. Lite seg och trött. Vilade en stund hemma. Till Göta Lejon mötte upp ensamblen och prat med Maggan om ev problem eller inköp. Såg första akten av Pippi Långstrump. Möte på NK med Djon om skyltning i NK fönster. Skall få ett eget skyltfönster mellan 15-25 okt! Jag , Joe Lambero och Christin K. Låter jätte kul! Hämtade peruk hos David på Oscars. Sound check på Blå Hallen, Stadshuset 15.40. Hem och åt, slappade, tittade på tv. Började sminka upp mej inför finalen på RFV´s 100 års jubileum.
Jag kom dit och Anna-Lisa Eriksson, Loa Falkman, Lasse Lönndahl, Sven Idar mm. Långa stilige Tim sjöng med Zassa och alla dicso dansade loss. Roligt jobb som Thomas Wistrand höll i. Hem vid 01 tiden. Men hade besök fram till 03 tiden!!
Onsdag 2/10
Var ute och fixade igen! Trots att vi skulle varit fördiga nu, men det dyker upp små saker hela tiden under publikrepen. Flög ner till Malmö och bandade "Bomerang" för SVT med Solvei Tärnström. Program ledare är Pernilla M. Vi hade jätte kul, Innan bandningen började! Sedan kunde inte S och jag ett dugg! Pinsamt värre! Jag har aldrig liksom lagt av under en inspelning men detta gjorde att jag tappade allt! Jag blev rädd själv hur det kunde bli så. Jag brukar kunna sitta och flina och skratta och kunna bjuda på det mesta, men dessa frågor var hästlängder från vad vi kunde. Inte ens musik snuttarna som dom spelade hade jag hört förut! Solvej och jag vi bara satt och gapade och det andra laget, Thomas P och Annika gick upp i topp. Och inte nog med att vi fölorade stort, mitt plan hem från Malmö blev inställt! Sista planet upp till Stockholm! Fy fan för SAS! Vilket jävla bolag det är! Inga ursäkter, inga alternativ, inte ens säker resa hem i morgon bitti, "du får stå på tur!" om det blir platser över!! Inga hotell rum i Malmö! Det slutade med att jag fick dela rum på fina Hilton med men härliga lagkamrat Solvej T. Vi skrattade när vi såg den breda dubbelsängen med ett lakan som vi sova under så vi höll på att kissa på oss! Vi satt oss nere i grillbaren och åt en mysig middag med lammkotletter och drack rödvin till! Tur att hon var med så jag hade sängplats! SAS stinker!!
Tisdag 1/10
Var trött i ryggen igen på morgonen efter 8 timmar i bil i går. Tidigt ute och köpte små fix till Pippi. Nu skall det mesta finnas men Maggan har ju inte varit utanför teatern på två veckor så jag lär ju fixa allt! Mötte upp Thomas W för jobbet på Blå Hallen vid 11.30. Repade med Loa F, Lasse L och Anna-lisa E. Var på press konferans 13 på Göta Lejon. Sydde resten av eftermiddan innan andra publikrep kl 18 på kvällen. Kul och lite strul. Men det kommar att gå bra. Sydde lite efter och kom hem vid 23.30 från teatern.