Tillbaka till min dagbok
Januari

Lördag 31/8
Uppe tidigt själv och shoppade in lite till "Pippi". Hemåt mot Bård och frukost med Mattias och B på frächt café. Fortsatte att leta gamla vinyl plattor och cd skivor.
Lunch med dom bägge Bård och Tore innan M och jag dunkade hem med tåg från Oslo till Stockholm vid 16 tiden. Kom hem till kvällen handlade hem mat och slappade framför tv. Mattias och jag var trött och kom i säng tidigt.
Fredag 30/8
Ute med Mattias på Oslos gator och gjorde stan! Vi tog en frosen Marguritas på Karl Johan vid 12 tiden! En liten återställare i solskenet! Jag hittade stövlar till "Starke Adolf" (Jonas o Johan) Tröja åt "Bom" (Anders). Byxor åt "Annika". Vi shoppade på innan vi vilade en stund innan kvällen på "Wallmans salonger" Dom hade nypremiär. Väldigt fin lokal i etage, men ingen bra show! Tyvärr var det dåliga artister. Vi hade en "Sirpa eller Siri" som inte kunde röra sig alls på scen så henne hade dom fått ställt längst bak i allting. Sedan ett Norskt 60 talsmedly med alldeles för mycket svenskt i, Finns det inga fler norska hits? Än Lill L "Han går som en Karl" och "Börja om från början"! Nej då är kvaliten mycket bättre i Mamö eller Stockholm. Kul att träffa Peter B och min myskille Micke Solis! Vi gick vidare efter lite tråkig mat och lång väntan på både öl och nota, till "Soho". Roligt gayställe med blandad publik. Jag och Tore gick hem lite efter 2.
Torsdag 29/8
Ute och shoppade skor till Mona och Per E. Hämrade saker till Pippi på posten. Clownskor, mm. Åkte till Oslo med Mattias. Träffade upp två super snygga,trevliga "guttar" Bård och Tore!! Toppen kul, gick på Abba show på Sentrum scenen. Fick träffa Johan Osuldsen som jag jobbat med i "Surprise Sisters" för länge sedan. Han hade regisserat. Det var en bra föreställning med bra sångare och enkel storry. Åt efter på mysig spansk krog. Jag gick hem med Bård då Mattias partade på med Tore och Lola!
Onsdag 28/8
Till Göta lejon, Maggan. Lunch, shoppade massor av skor och pirat blusar. Hämtade sjrövar kappa hos Hanna, Carlavägen. Hälsade på Göran A på Thalia. Köpte handväska till kaffe tant Per E. Hittade fina rosor på Grosso innan jag åkte tillbaka till söder och Göta lejon. Provade på Pernilla, Nicklas, store snygge Jonas, Anders och alla dom andra.
Tisdag 27/8
Uppe tidigt och shoppade till Pippi, Var på Göta Lejon vid lunch, kollade rep i danslokal. Mattias polis kom och hälsade på. Vi lunchade och gick runt på söder och kollade i affärer. Åkte förbi Patricia fixade kort till M. Hämtade plånbok på posten som mamma skickat. Tog lite läskande på Lisa på Torget. Anders kom förbi. Hem träffade inneboende Mattias. (Guud så många Mattias det finns i mitt liv nu!) Vi fikade och jag visade lite dvd från kalmar och La Cage.
Måndag 26/8
Var på Danscenter vid 9 tiden för kollationering för "Pippi". Högst upp i en svettig lokal utan hiss! Klädd i kostym för begravning på eftermiddagen. 35 pers fick vänta på sena Pernilla W en 40 min. Jätte-rolig genomläsning med en hel hög av ungar och skådisar. Kajsa kommer att bli en bra Pippi ersättare! Välkommen in i gänget! Per E, Mona S, Ola o Ola toppen! Och Pernilla kan ju sitt! Åkte med Pernilla bakom ratten i nya killens volvo mot Sundbyberg och Thomas R begravning. P körde som en galning! Över i fel filer och på fel sida. Ett tag vid Haga N så mötte vi en stor långtradare som fick blinka med hellyset så vi kommi över på hans sida och i sista minuten undvek vi fontalkrock! Hon e helt tokig den lilla musikalmänniskan som bara satt och fnittrade vid ratten med mobilen i ena handen och plockade i handväskan med den andra. Lizett blåhöll mej i handen när P visade snygga bilder på hennes stora!! (1,92) nya kille. Kul att dom är såå kär! Begravningen i Sundbybergs kyrka var fin, men det känndes så fel att det var Thomas som låg där framme. Alla var där, och hans mamma och pappa hade det så svårt. Christer B sjöng en T. Gärrdestad och Sharon Dyall ur A Chorus Line. Jag satt med Lizette P, Pernilla W och Ola F. Annars så var hela svenska skådespelar eliten där.
Åkte igen med P in mot stan. Gick med O.F och åt sallad med O,R på teatern innan vi satt os ute på Medborgarplatsen och tog tog ett par öl. (jag drack cola! faktiskt) Hem till Mattias och vi gick och åt Kinamat på Grevturegatan innan ganska tidig godnatt!
Söndag 25/8
Fortfarande sommar i stan och varmt! Gick och åt lunch på Harry B james, Kerstin och Micke jobbade. Åkte till Söndagsbingo, Lena A från Göteborg, Hissingen vann 100.000:-. Hem och fixade innan Patricia dit jag åkte för att äta middag. Mattias kom förbi och vi promenerade hem.
Lördag 24/8
Åkte ner till Stockholm med 08.54 tåget. Glömde plånboken i Furuvik! Handlade 2 kristallglas "Silvia" rödvin på NK åt Viktor och Robert. Var på Strandvägen och hjälpte V & R med att vara MC på deras partnerskapsvigsel. Mona Salin läste och Petra Nordlund var vittne med drThomas. Jag tog emot gäster med Johan and Denise. Hade bränt en Cd med love songs och fixat. Ca 40 personer var där och dom var ombord på båt utanför djurgårdskanalen. Var lite trött men glad när jag kom hem vid 17.30 tiden. Eva och Jonas var hemma här då. Jag vilade en stund, träffade Hans snabbt och jag gick och åt middag med Micke, Kerstin, Frasse, Gunnar, Robert och Sussie på Naglo.
Fredag 23/8
Folk från komun kom 09.00 och kollade vassröjningsmöjligheterna. Miljö kille godkände att jag fick lägga upp på kanterna i viken. Styrelsemöte 11.00 i furuvik. Vi kommer att gå någon mille back trots det fina vädret. Det har varit för varmt sista månaderna. Vem vill svettas i 30 gr på nöjesfältet?! Trött och seg vid 15, villade ute vid stugan i gräset. Mamma kom och fixade middag för Syrran, Svenne och Mikael. Grill och pilkastning. Men jag var lite trött (dan efter!) så dom gick vid ½ 10 tiden.
Torsdag 22/8
Frukost hemma hos mor och far. Vattnade vid stugan solade och bjöd hem Peter till kvällen. Han kom med kycklingfile, rödvin och klyftptoatis. Jätte trevlig kväll med månskensbåttur, grill och mys. Så kul att han lämnade mej 04.00!
Onsdag 21/8
Uppe tidigt med Mattias och vi gick våran timme runt Djurgården. Svettig och frukost. Tog tåg (som var 35 min sent redan från Centralen) Åkte hem till Gävle och pappa stod med min nya bil och hämtade vid stationen. Härligt och vackert i Furuvik. Röd stor augusti måne på kvällen över sjön.
Tisdag 20/8
Bakis och skakis. Mattias stackarn smög omkring i lägenheten för att inte störa mej. Åkte till Göta lejon med overlock. Lunch med Maggan. Linus W kom när jag gick med sin läckra motorcykel BMW. Jag ville ha skjuts på bönpallen till Odenplan, men fick ta tunnelbana. (han saknade exra hjälm!!) Köpte tyg till Pippi kaffetant. Måttade Per Eggers hemma på Hagag. Hem för att gå till avskedsfest för V och R på Strandvägen. maggan, Finska M och M promenerade härifrån. Träffade upp Per H senare för middag på Calle P i Berzelipark. Fika hemma med P efter prat med Christian i dörr.
Måndag 19/8
Hett som i ett helvete! Sommaren som aldrig säger nej. Fixade en massa med Pippi! Det kommer att bli en rolig pjäs och kul för mej med kostymerna. Gick med Mattias på lägenhetsvisning på söder. Kräftskiva på Golden med Ulf. Hade galen kräfthatt och snappsade ikapp med Pubbis. Hem vinglig och sne.
Söndag 18/8
Mattias uppe i ottan och tog sin promenad. Jag kom upp efter han kommit hem och han fixade frukost. Brände cd åt Viktor och Roberts partnerskap nästa lördag. Söndagsbingot i Sundbyberg, Stig från Karlskoga vann 400.000:-! Han var lite tyst men blev nog glad. Åkte till Patricia med finska Mattias och hans Mattias. Vi åt med Viktor och Robert och ame Criss. En trevlig vän till dom. Showade lite efter några glas rödvin.
Lördag 17/8
Hann ut med Mattias efter en mysig frukost som han fixat helt själv med nyinköpt fralla och allt. Det var bara att sätta sig och frossa. Micke H hade varit förbi redan då och hämtat polistyget till Pippi och uniformerna till Ola och Ola. Mattias och jag fikade och gick en promenad in mot centrum via Hamngatan och H&M innan vi tog en cola hos Micke och Kerstin på Harry B James. Vi gick hem igen och jag sminkade upp mej för jobbet på Tyresö ute på Notholmen. Dragspel och gala med Åke Hellman i solskenet och 30 gr värme! Taxi dit och lika så hem. Väl hemma hade min fina lilla nya husa fixat ris och nyttigt (vilken fest han har på en lördagskväll!!) Jag bytte om och lämnade M hemma och åkte på Jocke H 40 års fest på Djursholm. Toppen kul att träffa min kära gamla dansare Joachim Hövel. Lillian och Wille var där , Vito och Anders G. Många andra från Surprise Sisters tiden. Jag gav honom en gula änkan skumpa och en bild från Hasselbackens loge där jag och han var i galakostym (nästan nakna!). Hade bandat en video av en show från när han fyllde 20 år på Backen! Kult video! Vackert hus bodde dom i och underbart fin mat och dryck i massor. Jocke har en charm som är svår att förklara och han har den fortfarande kvar!! Hem med Wille o Lillian som gav mej lift. Mattias hade redan hoppat i säng och sov när jag kom hem.
Fredag 16/8
Tidigt uppe, 05.30 då jag flög från Arlande 06.50 till Göteborg- Borås. Träffade vinnare till Söndagsbingot. Hela dagen runt i bil och möten med olika människo-öden. Allt ifrån golfspel, löpning till tunn degbakning på lakan! Vara supersocial med helt nya bekanta kan vara väldigt jobbigt att vara skärpt och hålla koll på deras yrkesliv, fritid och intressen. En hel dah från 06.00 till 20.00 för några minuter i TV4! Hem sent och fyrverkeri nere vid Nybrokaj. Dödstrött!
Torsdag 15/8
Mötte Maggan och lämnade skisser och tyg. Åkte till Göta lejon med första lasset kostymer. Mötte upp Christian åkte tilll Zinkenstam med beg jeans. Fikade på Hornsg. Skissade kostymer till Pippi.
Onsdag 14/8
Promenad igen innan frukost! I dag gick jag på hälkappan så jag räddade blåsorna som är sprängfylda med vatten. Vi går raskt en timme runt Djurgården och Strandvägen. Åkte till Sundbyberg och handlade tyger till Pippi. Svettigt igen med värme över 31 på dan. Åt med Micke på Calle P. Mattias kom förbi senare. Christian stod i dörren.
Tisdag 13/8
Rask motionspromenad med Mattias. Fick värsta blåsorna på hälarna. Fy att behöva gå i låga gympaskor! Hade jag haft pums med klack hade det varit skönare! Möte på Göta Lejon om Pippi som har premiär i okt. Spånade fram massa roliga ideér med Staffan G, Roine, Andreas och Mats. Svettigt och tropisk hetta! över 30 gr. Hade kräftskiva på kvällen med mattias svenska egenfångade goda kräftor. Hanna och Mats, Maggan. Trevligt och sent! Inte ens kallare på natten. Maggan gick sist! (som vanligt!) 01.45. Mattias satt uppe senare och jobbade.
Måndag 12/8
Åkte tidigt till Karlskoga med Tina G och Nicki för att träffa vinnare Stig. Från 7.00 och hem vid 17 tiden. Lite trött och seg. Åt med Mattias på Italiano.
Söndag 11/8
Bjuden på brunch hos Viktor och Robert. Söndagsbingo i Sumpan. Sally från Täby var i studion med systern D. Vann 100.000:- Mattias flyttade hem lite saker till mej. Gjorde rent växter med Klorin i stora akvariumet. Vi åkte till fjolljollen och åt hem tidigt.
Lördag 10/8
Hett som i ett helvete. Var lite trött i huvudet efter gårnatten. Frukost hos mamma. Vilade lite innan jag sminkade på mej som Babsan och åkte till stan med klänning åt "Grynet" i direktsändningen i Sommartoppen P3 från Gävle. Patrik Isaksson var allsångsledare och jag kom in mot slutet med klänning som överraskning. Jubel och Elin blev glad över den hysteriska klänningen i rosa paljetter och päls och chiffong. Hem till stugan och sminkade av mej, duch och bil till stan med pappa och tåget hem 18.12. Kollade en veckas post hemma i Stockholm. Åt på Italiano, ett glas rött och kom i säng innan 23!
Fredag 9/8

Solade på dan. Shoppade lite mat till festen med hela red på "P3´s Sommartoppen gänget. Fixade och plockade på eftermiddagen. Sommartoppen fest på kvällen! Vi blev 19 personer som kom till stugan. Jag hade kräftor till förrätt och jag bjöd på dink. Kryddost och Op snapps! Peggy fixade resten med grillkött och sallad och annat. Det var en trevlig tillställning med Elin (Grynet) Martin prod människan Anders och alla tekniker. Dom sista åkte in till stan vid 02 tiden.
Torsdag 8/8
Pappa och mamma och jag åkte ner mot Tierp och köpte en bil. Jag har nu en egen gammal Mazda från 88. En silver metallik 626 med automat fönster och taklucka! Toppen med egen bil på landet! Åkte och handlade lite på eftermiddagen. In till Gävle och sån Per-Erik S i "Söderkåkar" på Joe Hillgården i Gamla stan. En toppen bra och rolig föreställning. P-E var hysterisk Brevbärare! Bra utspel och fin röst. När jag kom till stugan hade mor och far bjudit dit Monica, Svenne och Mikael på middag. Dom tittade på friidrotten och jag fick goda rester.
Onsdag 7/8
Trötta och lite bakis. Teddan var på superhumör för han hade väl inte nykrtat till! Christin och han åkte efter en solig dag vid stugan in till Gävle och Cityfesten. Jag vilade en stund. Syrran med Micke kom och vi åkte en sväng in till festen och åt lite räkor och ris. Tog en öl och var lite trött efter gårdagen. Mötte upp Teddan och C som sovit lite och var nu på G. Jag åkte ändå hem med syrran M efter halv 10.
Tisdag 6/8
Frukost hemma hos mor och far. Teddan och Christin i Furuviksparken. Ner och tog en öl med dom. Hem och fixade lunch ute på sjön i båten. Badade ute vid "Hällarna" innan vi åkte till baka till stugan. Drink och fixade maten. Party och vin, bastu, öl, bubbelbad och snusk och härligt! Natt bad ifrån Sonjas brygga. Vi rumlade i säng vid 02.00.
Måndag 5/8
Hans förbi på morgonen. Åkte till Gävle vid lunch. Promenad genom Gävle letade busshållplatser som var flyttad för Cityfesten! Fram och tillbaka med stora väskor. Kom hem till slut till Furuvik. Mat hos mamma. Soligt och tropisk hetta!
Söndag 4/8
Sista dan i Pride veckan! Var ganska slut när jag åkte till Söndagsbingo i Sundbyberg fast det var en stilla kväll i går. Uffe från Mora var i studion och vann 200.000:-. Hem och fixade till mej inför Patricia. Peter H kom förbi och vi åkte tillsammans och åt middag ihop. Mattias var med och mådde lite bättre. Hade lite show som Babsan och avslutade Pride.
Lördag 3/8
Tidigt tåg till Örebro och Sommartoppen. Åkte 07.35. Soligt och så varmt! Tobbe kom med syster och bror med bil. Vi spelade igenom mina två låtar som han skulle spela på gittar. "Högt över havet" och "Jag vill vara din, Margareta". Men precis innan sändningen började testade vi publiken och insåg att ingen kunde Arjas låt så bra . Vi bytte på två röda och spelade "Hon kommer med solsken" istället! Mycket folk och bra publik. Cecar Palace kom in med regnbågsfaggor och Moe var söt. Jag avslutade med två "gay" låtar och hyllade priden i Stockholm med "Jag är som jag är" och Vår bästa tid är nu! Iförd regnbågsfärgad klänning! Elin (Grynet) och Anders o vi åkte tåg tillsammans hem till Stockholm. Vi satt och åt på hemresan och jag bjöd på lite drinkar! Mysig hemresa och jag var ganska mör senare på kvällen. Gick upp till grann Anders och Sandro och Magnus var på besök. Fick lite vin glass färsk frukt och portvin oxå.
Fredag 2/8
Ulf kom förbi efter att jag legat och tittat på långfilm på morgonen och gråtit. "Magnolia" med Tom C. Toppen film tycker jag. Ulf och jag gick och åt på Lisa på Torget. Strömming tog jag. Lever åt Ulf! Sedan plockade jag undan kläderna från öpnningnen och Wigg-stocken i PRIDE parken. Sedan åkte Micke och jag dit igen vid 5 tiden och åt med Mattias igen och bara kopplade av i parken. Det var sååå skönt att vara ledig första gången under Pride -veckan!! Jag var värd att få sjunga med i Schlager-låtarna som alla artister sjöng från scenen. Det var Christer B, Rickard H, Charlotte N , Nanne G, Sylvia W, Klas -Göran H och Kikki D i första avdelningnen. Sedan gick jag bakom och där kom Nicklas S fram och hälsade på mej och Orup var med. Thomas blev lite orolig när Nicklas försvann på toa då nervöst frågade han mej om jag sett vad Nicklas tagit vägen? Det är inte lätt att vara bland massa konstiga karlar! Andra avdelningen var bra med. Hanna med Linda, Martin, Orup och Nicklas S, Siwan M, mm! Vi lämnade parken innan det var slut. Siw och jag delade taxi hem. Men Teddan ringde så jag hoppade av vis Slussen och mötte upp deras gäng på krog på söder. Micke Ö såg till att Siwan hom hem säkert! Var en stund med Teddan innan jag tog tunnelbanan hem till Östermalm.
Torsdag 1/8
Plockade lite och åt succilunch. Gick till Micke på Harry B james. Hem och packade för Wigg-stock. Tog taxi plockade upp Micke, Kent med pojkvän och åkte till Tanto. Åt drack lite cider och skulle jobba i sista delen av transshowen. Bäst var Torget med sina galna ungerska,turkiska,spanska låtar som dom mimar så bra till. Jag sminkade på mej minuterna innan jag skulle på och gjorde ett galanummer med "Vill ni se en stjärna, Det börjar verka kärlek -Banne mej, Jag är som jag är och Vår bästa tid är nu!" Sedan hade jag 34 sek på mej att byta till dansnummret med Conny. Då stängde Dario av cd när Leo kom in och tackade av mej! Det skulle ju bara rullat på och så skulle vi dansa in på scen. Men jag fick springa in och skrika -Stopp! jag har ett nummer till och så. Lite virrit blev det med ganska kul! tror jag. Publiken trodde nog att det skulle vara så. Conny och jag avslutade med "I´v got the paine!" med mambo dans som Per P hjälpt oss med. Efter det åkte vi till Patricia och åt Micke Ö och Mattias D. Jag satteingång Skumdiscot på Fjolljollen som hade värsta kön redan vid 21.00!! SÅÅÅÅÅÅ mycket folk! Kon hem vid 02.tiden.