Tillbaka till min dagbok
Januari

Onsdag 31/7
Väckning 04.00 Taxi hämtade mej 04.45 till Tv 4. Var med i morgonprogrammet och gjorde "Mascara" nummeret och sminkade upp mej i direktsändningen kl 06.50! Sedan debatt vid 07.30 om Gaypoliser i uniform och annat. Kom ifrån Tv 4 vid 8.30. Hem och var uppe i varv. Försökte vila lite men det var lönlöst. Handlade lite saker till öppningen på Priden. Sippan kom förbi vid 14. Vi gick igenom sista manus inför eftermiddagen. Jag skall vara programledare från 17-22. Det var varmt i Tantolunden och massor av folk. Det blev en rolig bra öppning med massor av kända människor och bra artister. Fick träffa min favorit såpa kille Peter S från Big Brother! Han var med snyggingen Jacob H. Jag tvingade dom strippa och sätta på sig klänningar och presentera Wigg stock. Dom drog av kalsonger och allt! Pekka H var toppen, Magnus C, Atlas, Farmen Qristina R, Christer B och Rickard sjöng La vie!, After dark mimade på, Affro Dite fick dom mesta applåderna, folk ville se mera! Alcazar är toppen! Mark L som vanligt trevlig och muminmysig. Henrik J drog upp full svensexevän. En stjärnspäckad kväll som var lyckad hoppas jag! Jag gjorde mitt bästa som programledare och klarade jobbet själv som 4 st skulle gjort från början! Kent Sippan O hade hjälpt till med manus! Toppen kul att jobba med honom igen. Bernard jobbade och slet bakom med massor av andra duktiga människor! Jag är lycklig för att fått träffa och prata med min snygge favorit såpakille Peter! Han var så söt med sin flicka Jessica! Nu skall jag drömma om honom utan klänning och kalsingar!
Tisdag 30/7
Lämnade peruker till David. Rep på Wallmans nya fina lokaler med Conny och Per P inför Wigg-stocken till torsdag. Plockade i källaren. Åt med Micke Ö. Hämtade peruk hos David J på Oscars. Hem och försökte komma i säng tidigt då jag skall vara på tv 4 tidigt!
Måndag 29/7
Varmt och fuktigt! Var inne hela dan och bara fixade. (tror jag! Ärligt så är jag så trött när jag skriver det här på torsdag morgon efter öppningen på priden så jag minns inte vad jag gjorde)
Söndag 28/7
Uppe vid 08.00 flög hem med 10 planet från Östersund. Ulrika Nandra skrev i Expressen en rolig sak om Babsan, - Man känner sig som Iggy Pop, när publiken ropar ditt namn och jublar så mycket! Tobbe och jag var nästan lika trött som resten av planet fullt av kända artister. Dom största mörka solbrillorna hade dock Thomas di Leva fast han bara druckit sitt heliga vatten från sin vattenkanna på scen. Rickard Wolff var svartare och sexigare under ögonen så han vackra blick blev bättre än vanligt! Åkte vid 13 till Sundbyberg och "Söndagsbingot" efter att tagit avsked av Tobbe som åkte till Linköping. Det var Weinö från Kalix som kom och vann 150.000:-. Trött efter den sändningen. Sov en stund innan Patricia på Kvällen. Åt med Micke Ö och fick många besök vid bordet.
Lördag 27/7
Tidig morgon med frukost på hotellet och soundcheck vid 09.00. Vi var på stora torget och det blev till direktsändningen över 3.500 människor som deltog i Sommartoppens sändning från Yran vid Storsjön. Massor av live artister som Frida Snell, Lok som spelade hårdrock med Grynet! Toppen drag, Melody Club och Babsan. Jag ledde allsången och det var helt otroligt häftigt att inför en sådan folkmassa framföra Thomas Ledins "Sommaren är kort" och alla sjunger med. Sedan spelade Tobbe och jag "Östen med restens" -Hon kommer med solsken! men det blev "Babsan med brösten" istället. Senare fick jag hoppa in igen och dra ett extra nummer då (Motorhomes) ett band inte dök upp. Då drog jag av "Sånt e livet" och "Diggelo diggeley" Sedan toppen av allt! Dom hade fixat fram 3 st riktiga brandmän till "Kom och ta mej" och det var inga dåliga killar! Vi snackar män! Vilket ös när dom kastade av sig jackorna och började dansa i en galen koreografi! Ja det var folkfest med P3 denna eftermiddag i Östersund. Ett tag ville publiken inte sluta ropa "BABSAN" BABSAN" vilken upplevelse! Efter tog Tobbe och jag en öl och softade lite på rummet innan middag med Anders O. Vi hann se Di Leva på torget och vi strosade runt i publikhavet. Jag drog mej tillbaka vid 01.30 när jag hört lite av Ulf Lundell. Tobbe människan var ganska nöjd oxå! Vi somnade ganska ovaggade den kvällen.
Fredag 26/7
Dyr frukost på klippoteket. Tobbe och jag shoppade lite saker inför Östersund. Packade och flög vid 17.00. Väl framme i Östersund efter incheckningen på Sas Radison åkte vi taxi till grillfest hos Gunnel där hela P3 Sommartoppen red och alla var. Mysigt grillpartay nere vid älven. Lite blåsigt men varmt från brasan. Öl och gott innan vi blev skjutsad tillbaka av den urtrevliga Peggy som fixar allt. Tobbe hann se Weping Willovs och jag försökte stänga ute Iggy Pop som rungade och dunkade in genom hotellfönsteret.
Torsdag 25/7
Träffade upp Per P och Conny för att öva och sätta nytt dansnummer till Priden Wigg stock. Per har studio vid Liljeholmen. Tog i så jag spydde och fick huvudvärk. Mötte senare upp Tobbe på Centralen som flygit från Malmö. Vi åt god lunch på Örtagården i Östermalmshallen. Övade lite allsångslåtar inför Yran på lördag. Gick till Harry B James för lite middag och några öl. Micke Ö följde med oss senare till Stholm bar på drinkar och hälsade på Newsat som målat om fint på ovanvåningen.
Onsdag 24/7
Till studio med Anders och lämnade musik till bakgrund till Pride öppningen. Han skall spela in den ny på cd. Promenerade hem från söder i solskenet. Sushi lunch och hem och plockade med papper, fakturor. Fixade kläder och kastade gammal post som legat i veckor.
Åt sallad hemma med fiskburgare. Hjälpte Newsat med färg på väggarna i nya Vertigo. Rött och guld, Blått-silver. Hem och lade mej tidigt. O1.45.
Tisdag 23/7
Badade morgon dopp i sjö och duggregn! Åkte från Sala vidare till Mora träffade Ulf med hela sin familj! Det var en massa barn och barnbarn. Vi blev bjudna på falukorv och hemlagad potatismos. Spelade inne bandy med honom till inslaget. Bilade hela vägen hem igen, var hemma 20.30. Ringde Micke Ö och vi åkte till Torget och åt sen middag. Promenad i dugget hem. Pratade med Teddan och Peter via sms.
Måndag 22/7
Upp tidigt och åkte 9.00 med Nicke och Thessan till Sally i Tyresö som vunnit på bingot och sedan Susanne och hennes kille Jocke som oxå vunnit. Kul för dom två som nyss köpt lägenhet i hus som snart är färdigbyggt! Var färdig och hemma efter 17. Åkte med Nike och Thess bil upp till Sala för Mora i morgon, Lite trött i dag efter nattens äventyr!
Söndag 21/7
Fika med micke ö på nybrogatan. Bytte om och åkte till Sundbyberg och hade söndagbingot igen. Det var Bengt från Laxå som kom och vann 100.000:- Det var så nära till 400.000:-. Hem och spelade in cd till musik för Patricia. Hans hälsade på ett kort tag. Fick tag på Christian som var på båten redan med Bob. Middag med dom och Micke och Kerstin. Varmt och fuktigt. Jag hade snygg chanell dräkt och såg proper ut. Jag showade vid kvrt i ett. Wilkommen och Blue Cabaret + Stopp sluta spela!. Kul publik och jag var på G!
Lördag 20/7
Köpte medel för mitt ena akvarium där några fiskar fått som vit mossa på en sida! Det var över 38 gr oxå så jag bytte vatten i båda akvariumena. Hade i salt och medicin. Hälsade på Kerstin och Micke på Harry B James. Blonderade mej i håret. Var bortbjuden på jätte god italiensk middag hos Nike och Thess. Tina och Kalle var med och fyra vilda ungar! Mycker rödvin och super trevligt!
Fredag 19/7
Regn på morgonen. Åkte till Gävle med bil och shoppade. Nytt tyg till utemöbler, Lampa som går på solljus, dricka mm. Lunch hemma innan jag tog 14,50 tåget till Stockholm. I stan ösregnade det. Peter H kom förbi och vi åt middag på sthlm kök o bar innan vi gick på Cafét. Drinkarna flödade! Trevlig helkväll med whiskey och flipper avslut.
Torsdag 18/7
Fixade vid stugan, slappade lite, Handlade med mamma i skutskär. Började regna på eftermiddagen. Lugn tidig kväll i Furuvik.
Onsdag 17/7
Åkte till Gävle med 14.25 tåget. Pappa var inne vid stationen och hämtade mej med sin motorcyckel med sidovagn. Honda 500 Turbo!!
Var nere och såg "Östen med resten" i Furuvik på kvällen. En strålande varm och solig kväll igen i parken. Jag var lite trött lär jag säga så jag uppskattade inte showen som jag skulle.
Tisdag 16/7
Suchi lunch i Berzelipark. Tog båt taxi till patricia låg och solade på på akterdäck. Gick hem träffade Ulf och vi åkte till Skansen och var med i direktsändningen. Satt och sjöng framme på sofforna. Jag fick inte micken i handen men vi syndes i TV. Ulf gillar ju inte att sjunga men älskar programmet och Lasse. Jag tyckte att Loa var bäst, Magnus C sexigast, och Sissela K smårolig med sina sågningar, men ni skulle hört rektionerna från dom stammsittande tanterna runt om oss under hennes nummer!! Det var knäpptyst och dom ratade och hatade henne efteråt. Lasse B är ju ett helgon för dom. Vi åt middag efter på Italiano och Peter kom med vännen Thess. Det blev eftersittning hos mej fram till 02.30. Hade besök kvar till 04.30!!
Måndag 15/7
Lite trött då jag inte fick sova så många timmar innan jag åkte Arlanda Express tidigt för att flyga till Luleå 08.10. Bilade till Kalix träffade Bingovinnare. Åkte vidare över en sväng till Finland. Flög med 17.00 från Luleå som var försenat en timme tillbaka till Stockholm. 12 timmar igen för 1,10 minuter i programmet!
Söndag 14/7
Promenad på stan och ut i det soliga vädret. Solade lite vid Skeppsholmen. Fikade med Anders Å. Åkte till Söndagsbingot i Sundbyberg. Pelle från Täby kom med sönerna Mats och Thomas och vann 250.000:-. Åkte till Patricia tll kvällen och åt med grann Anders Å. Micke och Pelle (inte bingovinnaren!) kom senare och drack drink och öl med oss. jag hade gala show vid 00.30 med schlager sång och spottade galla på Runar (lite Carola spyer blev det oxå). Fullt på båten som vanligt dessa underbara sommarkvällar! Hem efter 02.30.
Lördag 13/7
Klippte gräsmattor vid stugan. Sill lunch hos mor och far. Åkte tillbaka till Stockholm med 16 tåg. Mötte upp Micke, Kerstin, Pelle, Lisa med barn och åt middag på Italiano. Hem ganska tidigt efter gott rödvin och italienskt kaffe med likör och glass.
Fredag 12/7
Sol och gala varmt! Vattnade kollade chanser att flytta lekstugan 2 meter bakåt mot staket. Grävde och jobbade med spett. Hittade bergslika stora stenar som måste sprängas. Blev solbränd. Middag med mor och far i stugan. Gick ner i parken och såg på Magnus Uggla. Fullt med folk och bra show! Drack öl med Carla, Bosse och Camilla med son i vagn. Lite lullig och glad.
Torsdag 11/7
Lite regning start på dan så vi åkte in till Gävle på shoppingrunda. Köpte nya blåa gumpaskor och solglasögon. Klagade på X-trafiken om bussindragningarna från Centralen. Hem och vädret blev bättre. Hade middag för Gun-Britt och AnnaKarin från Cirkusen. Jag lagade kräftstjärtar pasta till förrätt med avokado och löjrom. Sedan kyckling sallad som huvudrätt med god dressing. Dom gick ganska tidigt då ingen kunde dricka då dom hade bil.
Onsdag 10/7
Sol och varmt igen! Efter lunch kom Mats bilandes upp i sin finbil och vi åkte ut på sjön med båten och bara låg och solade och slappade. Köpte mat och gick sedan ner till Furuviksparken drack några öl och såg Owe Törnqvist som körde full gala show för fullsatt publik. En till vacker och varm kväll fram till midnatt. Vi bubblade i massagebadkaret senare och kunde knappt somna för det var så varmt!
Tisdag 9/7
Fick besök av Anki, Lars och Lukas o Amanda. Vi gick i Furuviksparken hela dan och åkte karuseller såg cirkusen och mycket annat. Jag var tvungen att knata hemmåt vid 17 tiden. jag skulle möta upp P-E i Gävle med trevliga vänner som Lisa, mm och se på "Den stora schlagerfesten". Toppen bra show med Magnus C (som bjöd in mej!) Christer B, Richard H, Charlotte N och Nanne Grönvall! 2 timmar av massa godingar och bra orkester. Towa C var med och drog av en av sina slagdängor och Hanna med syster oxå. Lyckad kväll med värme till fram på småtimmarna. Vi gick hela gänget och åt tillsammans på Mc Gills där jag bokat bord till oss alla. P-E blev lite seg eller blev han det pga, sprit! Åkte bil hem och sms:ade till gänget som satt kvar att Andreas L hade namnsdag efter 24.00! Han blev sms terrad.
Måndag 8/7
Telefon jour med nära vänner som var i kris. Åkte själv till Gävle. Tänkte mycket på två som gillar varandra så mycket. Bussarna i Gävle som förut gick från Centralen hade flyttullat, nu måste men gå genom hela stan för att ta bussen ut till Furuvik!! Vilken urdålig förändring med ny staion och allt ting!! Nej fy fan för X-trafik som gör att man lär släpa väskor och packning genom halva citykärnan, till Rådhuset! Tidig kväll i stugan i furuvik.
Söndag 7/7
Vinkade av Eva och Jonas. Söndagbingo i Sundbyberg. Inga-Britt och Elsa vann 100.000:- från trakterna utanför Östersund. Micke kom förbi och vi tittade på dvd filmerna jag fått på mina gamla shower från AD och Hasselbacken med Surprise Sisters! Snacka om gamla goda minnnen! Hans Marklund som Bunny och vacker Marilyn Monroe! Kenny Lexen som Cleopatra som "glanat gata upp och ner och bara tittade på Pyramiderna!" Så kul, vilka shower vi hade på den tiden!! Här skulle Wig stock titta och lära sig lite. Åkte till Patricia och åt middag med Micke. Det var värsta bästa stämmningen på fjolljollen då alla var på G! Finska Mattias och var super flörtig, Polis Christian och Anders var där, Peter tårtbit M, Lars, Tommy, ja det går liksom inte att förklara hur kul vi hade!! Hoppas att du var där och var med på ett hörn!?
Lördag 6/7
Fika på stan. Hem och ringde Anna-Karin och bokade upp mej på en ny hund!! Skall få välja först i nästa kull som kommer till slutet av året. Var glad firade på kvällen med Eva och Jonas. Först middag på Harry B James sedan festkväll på Café Opera. Personalen var som vanligt urtrevliga på cafét och Micke som var ledig tog hand om oss förstklassigt!! Mycket wiskey och redbull blev det!! Träffade Peter på Hbj oxå. Där dom hade lite personalfest och eftersittning.
Fredag 5/7
Köpte kostym, skickade massor med babsan.nu tröjor och nån cd skiva. Köpte på systemet öl, vin och sprit!! Peter H kom förbi. Vi åkte på Leos bokrealise i Tantolunden om Kidnappningen och Cunnigundornas mammor. Peter och jag äter middag på Italiano. Väntar in Eva och Jonas. Drink hemma efter.
Torsdag 4/7
Lite för trevligt i går, kanske! Lunch med Cicki på Harry B. Slappade hemma. Kom igång kring 18.00
Onsdag 3/7
Solig dag, ute och lunchade. Förbi Micke Ö. Träffade Christian H i kungsan. Vi fikade gick en sväng till mej, kollade in Tv programmet han var med i. Surfade in på Sylvester. Teddan kom med fisk och vi två skulle handla skor. Hittade inga fina. Festade till, middag på Cafét Opera. Gick till Undici med Peter S. Vidare till Spy Bar. Korv sedan hem till mej. Sent och blött men -Vi hade supertrevligt!
Tisdag 2/7
Uppe och fick städhjälp vid 10. Åkte till Sundbyberg, hälsade på Annica på Svensak Spel. Köpte tyg till Pippi och kollade in lite nya tyger. Hälsade på och fikade hos flyg Mattias som sitter på stand by. Fortsatte att sy färdig guldklänning med svarta volanger. Åt hemma, åkte till Torget och träffade Leo och Thomas. Vi åkte till mej och dom presenterade ett förslag på idé till Babsan som Thomas jobbat fram. Fick stopp i avloppet fick kalla in jourhjälp vid kvart i 12! Vatten och snusk över hela nystädade badrummet!
Måndag 1/7
Vaknade tidigt, Teddan ringde vid 8,45. Promenad till hans tak där han bytte fönster. Fin utsikt från takåsarna på Östermalm. Bjöd Stefan och Teddan på lunch i Fältöversten. Dom hjälpte mej tömma ateljén från allt som var kvar. Vi lastade in det i Teddans bil och åkte till återvinningen i Solna och slängde allt! Fikade efter på Nybrogatan. Träffade Micke senare och åt Kinamat på Grevturegatan. Hem och tittade på lite tv. Sydde om guldklänning.