Tillbaka till min dagbok
Januari

Söndag 30/6
Trött vid 06.00 då jag hade väckning och flyget gick 08.00 hem från Skellefteå. Vilade lite innan "Söndagsbingo". Marita och Kjell kom från Östersund och vann 100.000:-. Mattias och Hanna kom förbi efter konsert på Skansen med Pet shop boys. Micke Ö oxå och vi åkte till Patricia för middag tillsammans. Mats och Jonas kom senare.
Lördag 29/6
Möte och genomdrag från 8.00. "Sommartoppen", Jag hann hoppa bungyjump. 62 meter!! Jätte roligt. Fixade fram Babsan till diektsändningen från kl 14.00 - 16.45. Jag ledde ALLSÅNGEN! Toppen kul och kultigt. Elin eller "Grynet" var rolig att jobba mot. Träffade massor av trevliga nya vänner i Skellefteå, Det var tre kexiga (eller som kakor, då!)"brandsoldater" som showade med mej i "Kom och ta mej". Jonas ,Dennis träffade jag upp senare efter radion. Petter, Anders, Patrik och en massa trevliga värdinnor och tekniker. Micke L hade med sig sina två fina ungar oxå som fick vara med under sändningen. Det blev en blöt första timme men sedan slutade det att regna och det blev helt ok sista timmarna. Fick sup efter sändning av lång blond Per som bjöd på hela sig själv! Och lovade besök i Stockholm! Middag och öl på Wallmans igen. "Britt-Marie" eller Annsofie som hon heter fick upp mej på scenen i Wallmans showen där jag sjöng "Sånt är livet" för fullsatt turnétält!
Fredag 28/6
Uppe tidig för att möta "Sommartoppen" gänget på centralen 06.40 för att åka Arlandaexpress till flyget mot Skellefteå. Regn och skitväder. Träffade min snygge gittarist Micke Lind. Bert K raggade upp mej med Micke Solfors till att sitta i juryn för första uttagningen i "Fame Factory". Satt bredvid Bertan hela eftermiddagen. Han är inte riktigt klok med sina roliga komentarer om dom stackars amatörerna som försöker att komma med och gå vidare. Hade sedan genomdrag med roliga "Grynet" Elin och Martin Ekeholm. Regn och kallt hela dagen i Skellefte. Lite fest på kvällen med middag på grekresturang. Det var värsta festen i området hela regniga natten, och jag kunde knappt röra mej inne på området, då alla vart som tokiga och började hoppa runt mej och kramas. Vi bodde på Statt first hotel.
Torsdag 27/6
Ner till Stockholm med Teddans bil. Charlie och Teddan förbi fick fika och sockerkaka. Ut senare med killarna på Biblos och åt. Dom gick vidare och jag hem.
Onsdag 26/6
In till Gävle tidigt innan affärerna öppnat. Shoppade runt i hela Gävle, Bomhus, Valbo och hittade lite av varje. Ut till Furuviksbarnen och
sydde lite ändringar och smålagningar innan föreställningen började. Hem en kortis innan styrelsemötet 16.00. Skjutsade Eva G till tåget och hälsade på Eva och Jonas i Gävle. Syrran och Micke kom in dom med. Eva hade bakat gott och vi hade trevligt.
Tisdag 25/6
Planterade rosenbuskar på framsidan innan Tina G och Kalle kom förbi med barn. Vi gick ner i soliga Furuviksparken och tittade på djuren och åkte karuseller. Åt gott grillat innan Cirkusen började kl 14.00. Efter 16 kom det en värsta regnskur och det blev nästan översvämning i parken. Blixten slog ner och vi sprang in och åt god jordgubbspaj och läsk. Uppehåll och vi gick hem. Jag badade varmt senare i bubbelbadet.
Måndag 24/6
Teddan hämtade upp mej tidigt och vi åkte till hans firma och fikade. Jag lånade Forden och lastade in tvättmaskin och genom uppsala bar det upp till Gävle där jag bandade jinglar till "Sommartoppen" på P3 i studio på Nygatan, Gävle. Sedan hem till Furuvik och upp med maskin till syrran. Åt hemma hos mor och far.
Söndag 23/6

Vaknade av regnet som öste ner. Ett lite segt gäng plockade ihop sina saker i stugan och vi städade till efter oss. Micke P och Cicki tog bilen till Stockholm och Micke Ö, Kerstin A och jag åkte tåget 12.12 efter god lunch på centralresturangen i Gävle. Hann med 13.40 pendeln till Sundbyberg. Söndagsbingo direktsänt kl 16.30. Åke och Harriet var med och han vann 100.000:-. Hem innan Sandro och Micke Ö åkte med mej till Patricia. Middag och dj i schlagerbaren innan show vid 00.30. Hans kom förbi.
Lördag 22/6
Ner till Furuviksparken och tittade på Cirkusen och åkte karusell och åt grilllunch. Det började regna vid 15.45 så vi tog oss under tak och satt kvar i skydd till sen eftermiddag. Slapp slö stugkväll med bubbelbad i det nya badrummet.
Fredag 21/6
Micke P och Cicki kom med bil till lunch. Doris var med micke förståss! Vi fixade sill och potatis och allt som man skall. Mamma och Pappa kom förbi med massor av hemlagat och vi hade trevligt. Det var midsommardans efter 15.00 då det klarnat upp och solen kom tillbaka efter lite regnskurar mitt på dan. Sedan var det grogg båtresa och helkväll.Mina trevliga grannar Jocke och Micke kom förbi en sväng och hälsade på. Micke P tog en liten vila mellan 22-24 men sedan var det full fart fram till 04.30 igen!
Torsdag 20/6
Micke och Kerstin kom med 12 tåget hämtade dom vid stationen med bil. Vi åkte runt och handlade in midsommarmaten och drickat. Åt solig lunch inne på torget i Gävle "Brända Bocken". Ut till stugan och slappade. Jonas kom förbi på vägen från Mora till storstan. Klädde midsommarstången i stugföreningen kl 18.00. Hem och åt middag och rödvin. Satt ute i solen till 22.45!! Ingen mygg bara lite knott!
Onsdag 19/6
Till Täby och träffar Pelle som är bingovinnare. Spelade boule och gjorde trevligt snack ute i solen. Hälsade på Göran A på Thalia innan han åker en sväng igen till Bankok. Tog tåget till Gävle vid 14.25. Buss till stugan i Furuvik. Soligr och göööör varmt.
Tisdag 18/6
Åker 08.00 till Örebro/ Laxå för träff med Bengt som är bingovinnare.Tina G , Nike och Tess var med. Vi var borta mellan 8.00 till 17.00 !! För 1 min i söndagsbingot. Lite sen till mötet med Staffan G och Mats för Pippi till sept.
Måndag 17/6
Tidigt uppe och frukost på hotellet innan det bar av till tre härliga tanter Inga-Britt, Elsa och Sonja. Dom bjöd på fika och smörgåstårta och rulltårta med grädde! Toppen roligt jobb, sedan efter lunch hann vi med Marita i guldsmedsaffär på Storgatan i Östersund. Vi flög hem med 17.0 planet till Arlanda och jag var ganska trött när jag kom hem. Jag var bjuden till Lizette på grillkväll men jag måste nog tacka nej. Var inte hemma förrens 20.10. Micke Ö och jag gick sent till Leopardi och åt efter 22.00.
Söndag 16/6
Uppe tidigt då jag skulle ner till Stockholm igen och ut till Sundbyberg för söndagsbingot. Det var Margaretha från Strömsnäsbruk som var i studion och hon vann 500.000:- i direktsändning!! Vilken lycka. Jag åkte direkt till Arlanda och lög upp till Östersund där vi skulle träffa bingovinnare. Vi checkade in på ett konstigt tråkigt hotell som hette Z nånting men vi flytta ut och tog in på fina SAS Radison som tillochmed var billigare! Tina och vi satt och softade ner i baren efter resan.
Lördag 15/6
Till Älvarleby och var speaker i Älvornas lopp mellan 10 - 14.00. Syrran Monica var med och Mickael hjälpte mej med alla dom nästan 500 tjejernas nummerlappar som sprang 5 km eller 1 mil. Jag mixade skivor från mina hembrända cd och pratade imellan. Till Furuvik och jobbade för Barncancer fonden på kvällen och presenterade "Brandstacitty släckers" innan Furuviksbarnens ungdomscirkus. Jag fick timmarna inna sitta och laga en massa kostymer som gått sönder dom första veckorna dom kört sin show. Hem och sminkade av mej i stugan och då var mor och far där med besök av Guy och Gunilla. Det var feststämmning på dom alla! Så jag försökte komma i fatt! Det gick, ryggen kändes bra och jag mådde finfint!!
Fredag 14/6
Upp till Gävle med morgontåg. Pappa och mamma hämtade mej vid stationen. Köpte byxor med mor på torget. Hem åt lunch. Kent Finell och Per Hessman kom och fotade vid syugen i Furuvik, Regnade lite stänk och sol i mellan. Tidig kväll ensam i stugan. Stel i ryggen men bättre.
Torsdag 13/6
Sne och stel i ryggen. Jobbade för Räddningsverket på kvällen ute vid Rosersbergs Slott. 600 glada trevliga människor som hade stor grillmiddag ute i det gröna. Jag fotade med Leo på Patricia innan för ny bok med Cunnigundornas mammor! Hem vid 11 tiden. Trött i ryggen och fortfarande sned och krokig av ryggskottet. 6 timmar på högklackat känns ju bra!
Onsdag 12/6
Uppe och tittade när Sverige - Argentina 1-1. Vilken andra period! Frukost och in till Gävle för lunch. Åkte till Stockholm på eftermiddagen. Tobbe och Rickard åkte vidare. jag mötte upp Micke ö och finska Mattias. Vi åt gott på Italiano. Jag fick ryggskott! Jag skule bara resa mej från resturangen och jag var helt sne. Kanske var det från jobbet vid stugan som gjorde det.
Tisdag 11/6
Tobbe och Rickard hjälpte mej att röja nere vid sjön. Vi kvistade upp en massa träd jag fällt och vi bar upp för att ta till ved. Tog ett dopp från Sonjas brygga. Varmt och soligt. Var nere i Furuvik och åkte kruseller och tittade i tropikhuset. Det kom en snabb regnskur så vi gick hem och fixade lunch. Låg och solade och hade riktigt mysigt. Bastu och bubbelbad till kvällen. Vin och öl till grillmiddan.
Måndag 10/6
Åkte upp till Gävle med tåg ock pappa mötte oss vid centralen. Charles H och reporter från Svensk Damtidning kom och gjorde repotage på sommarstugan i Furuvik. Vi åkte senare och köpte mat och åt i stugan. Tog båten ut på Trösken och låg och guppade i kvällsbrisen och den härliga solen.
Söndag 9/6
Mötte upp Tobbe på centralen som kom från Malmö, vi köpte frukost och fikade. Hämtade Rickard vid 2 innan vi alla 3 åkte till Sundbyberg och jag gjorde Söndagsbingo. Det var Bosse som vann 150 tusen. med var Syster Eva med dotter Ida. T och R och jag åkte hem och vi började ladda inför Patricia. Daniel kom och sedan Bobo som var lite trött. Vi fick åka i en värstingbåt som Mats har. Han hämtade oss vid Nybrokajen och sedan crusade runt utanför Patricia med skumpa, snyggarna i badbyxor och R o T i sjömansjackor. Sedan åt vi tillsamman och jag körde show innan skumdiscot drog i gång. Det var en partystämmning utan dess like! Sedan stod jag i akterbaren med Victor och Fia där jag spelade skivor och dansade på bardisken. Fuktiga och glada kom vi hem vid 02.30 tiden.
Lördag 8/6
Hem till Mattias och Jonas och vi låg och solade och spelade spel på deras bakgård hela eftermiddagen. Toppen nice! Vi åt sill lunch Micke Ö kom förbi. Sedan promenerade vi från söder till Kungsan där vi fortsatte med öl och cider och när Orup började gick jag hemmåt.
Fredag 7/6
Ut och shoppade lite. Hämtade lagad mobil. Operan hade utförsäljning av scenkläder så jag frossade runt för 3,200:-. Jag gick till Viktor och Robert för att fira Lisa och Kurts 10 års bröllopsdag. Lisa skall ju oxå åka tillbaka still Amerika och det var en trevlig kväll. Men jag gick ham och åt ensam när hela gänget gick till Kungsan. Börje, Steward var med. Brände Cd skiva till Patricia och skrev färdig texten This is my Life!
Torsdag 6/6
Växjö och träffade Åke. Fika och gott i trädgården. Hem och slappade på Lisa på Torget, en sväng ner i Kungsan med Micke Ö. Trevlig kväll, med mycket cider och träffade bröderna från HBj igen!.
Onsdag 5/6
Flyger till Kristanstad och träffar Margaretha för Svenska Spel. Åker sedan vidare mot Växjö.
Tisdag 4/6
Åkte för Svenska Spel och gjorde repotage med Bosse som kommer till studion på söndag. Träffade hans syster Eva som var med. Var senare på kvällen till Amerikanska AMbasade och träffade ambassadören och var bjuden på balett med Battery Dancce Company från New York. Men jag åkte aldrig och såg det. Åt god buffé istället och träffade Börje, Steward och långe stilige Dirk-Jan V. Pratade med Fredrik A oxå om ev hjälp med prat i parti. Vicktor och Robert var naturligt vis där och hjälpte till. Hem och skrev på text till Patricia.
Måndag 3/6
Mattias och jag promenerade runt på stan och sedan ut till djurgårds Terassen. Sol och skönt väder. Jag köpte nya glasögon då jag tappade mina i kungsan i helgen. Mats förbi till kvällen. Vi tittade på DVD och jag åt pasta.
Söndag 2/6
Var uppe och solade ensam i Berzelipark 08.30. Hängde som första kund på Sandys och fick frukost mackan. Åkte till Sundbyberg till 14. och direktsändningen av "Söndagsbingot" började med nya sommartider nu 16.30. Det var Mona från Kiruna som vann 150 tusen med sin som Mattias som var med. På Patricia i kväll har vi allt för 29 kr i baren! Jag åkte dit med Micke Ö och vi åt. Conny med vän kom och jag bjöd på drink! Hem i skaplig tid.
Lördag 1/6
Börjar tröttna nu på att jag vaknar i ottan! Var vaken ett par timmar innan jag försökte somna om igen vid 08,30 fram till nio. var ute i solen innan 10 och försökte hitta fikaställen i ett ganska avsliget Stockholm. Ringde Vicktor och fick sällskap av dom. Robert och vi satt i kungsan som vi se vakna upp efter en blöt kväll. Blev hängig och ganska seg efter 14.00. Var på G igen efter 18 då jag mötte upp Kerstin och Micke och vi gick till Naglos där vi åt fint och dyrt och fick se en fantastisk show utanför Operan med sångare dansare och akrobater. Dom sjöng opera till allt!! Charlie, Teddan och Christin kom förbi och vi drack lite innan vi fortsatte ut i Stockholms vimmlet!