Tillbaka till min dagbok
Januari

Tisdag 30/4
Till Svenska spel igen, fotade till program och afffich. Träffade Lotta B, Annica A och Wenche S som jag kommer att ha en hel det kontakt med frammöver. Jag skriver på ett 1års kontrakt först och kommer att vara med i direktsändning varje söndag kl 16-1630 med start 19 maj. Lunchade i Sumpan och köpte in mera clowntyg hos Sunbybergstextil centrum. Hem och var i gång. Mattias kom och hjälpte till med hemsidan fix med nya bilder. Gick med Tarzan hem till Matte genom Gamla stan och mot söder. Men det var för långt för Tarzan som haltade mycket. Hembjuden till Victor och Robert senare på god ostfondy med trevligt sällskap. Jonas G, Mark L, Erik mm. var med. Vi såg eldarna på Djurgården på fint avstånd från Strandvägen 31.
Måndag 29/4
Till Svenska Spel tidigt om ev programledarskap i tv 4. Kom överens och skall börja 19 maj.
Söndag 28/4
Pappa mådde sämre åkte in till lassarettet. Fick stanna och få dropp. Rep mellan 10-14.30 i Furuviksparken. Micke H kom och såg rep och sina kläder som han hjälp till med. Arbetarbladet och Gefle Dagblad kom och gjorde repotage om mej och cirkusen. Tog bilder på lite av allt. Mamma och jag åt middag innan jag tog 16.57 tåget till Stockholm- Patricia till kvällen.
Lördag 27/4
Skulle repa med furuviksungdommscikus men hade städdag i Tröskens sommarstuge förening så mor far och jag krattade, rafsade och fixade runt sutgan och halva Östnäs. Mamma fixade som vanligt god middag senare. Pappa dålig och matt. El problem i stugan. Kl 23 kom två overallklädda killar och knackade på kollade mitt "blink" i badrummet innan dom klättrade upp i stolpen utanför och skruvade lite. Sedan var det lyse och klart.
Fredag 26/4
Tåg upp med EG och L till Gävle och satt i styrelsemöte och sedan Bolagsstämma hela dan i Furuviksparken för Gävle kommun. Tidig kväll i stugan.
Torsdag 25/4
Flög hem till Stockholm, riggade upp sakerna på Skandia biografen på Drottninggatan inför dom sista två "giggen" i eftermiddag. Mattias kom förbi med mina två kappor från Thailandresa. Han hade en underbar bukett med orkideér med sig som jag fick! Vackraste blommor jag sett på länge. Körde en föreläsning vid 17. Hem och duchade, Bobo kom och plockade upp mej och vi åkte och fikade i solen. Fixade till mej igen och jobbar med sista konferansen på Skandia biografen i kväll kl 21.00. Var trött och ganska sliten både i kropp och själ. Huden runt ögonen känns som om skinnet skall lossna! Skulle jag behöva ha fransar en gång till nu skulle ögonlocken rivas upp, så tunnt och ömt har det blivit efter den här turnén.
Onsdag 24/4
Tåg vidare till Östersund och uppträdde 2 gr på Folketshus med Kvinnoseminarumet.
Tisdag 23/4
Upp till Sundsvall med tåg och uppträdde 2 gr i Tonvallen.
Måndag 22/4
Till Valbo och shoppade med syrran M och Jonas och Eva. Soligt och fint hela dan.
Söndag 21/4

In till Gävle station och mötte upp Jonas och Eva som varit borta ett halvår på "luff" i Thailand och runt lite. Rep med Furuviksbarnen mellan 10-14.30. Grill fest hemma hos Jonas föräldrar på eftermiddan. Mysigt soligt ute och gott filégrillat!

Lördag 20/4
Rep med furuviksbarnen igen i cirkus mellan 10-14.30. Vi körde igenom hela showen två gr.
Fredag 19/4
Furuvik och Gävle. Härligt väder jobbade med bar överkropp i solen! Bara en sån sak! Hade taklagsfest för alla som jobbat i stugan under våren. Ett härligt gäng som klämde 4 st 75or Vodka en Wiskey och en kvarting skåne en flaska rött och 6 st starköl! Långe snygge golvläggar T fick vi hjälpa till bilen senare på kvällen! Obs det var inte han som skulle köra! Mamma hade fixat maten och allt. Pappa var bästa värden!
Torsdag 18/4
En sväng upp till Furuvik med lite saker. Jobbade och fixade i stugan.
Onsdag 17/4
Till Wallmans nya lokaler och träffade Eva S för genomgång med det nya till våren på Intiman. Blev bjuden på lunch med Hasse W och son Markus. Jätte fint kontor och lokaler bredvid Fryshuset. Hem och skickade ut inbjudan till schlager fest den 5 maj på Patricia. Alicia förbi. Fixade med klättringsmöjligheter för krabban hugo och gösta så dom kan sitta på pumpen. Maggan och Micke fyller år!! Maggan kom och fick låna min gamla boch mobil. Städade ur städskåp och kastade en massa gamla krämer och saker som jag aldrig använt. Jag hade 6 st rakkrämsflaskor!! Mötte upp Micke Ö och gick på pizzeria på Valhallavägen och åt gott med rödvin och kaffe och glass.
Tisdag 16/4
Uppe tidigt åkte till Meter för bandning av pilot för Tv 4. Det är för att ev program för Svenska spel till söndagarna framöver. Jag fick träffa en urtrevlig Arne från Sundbyberg som var statist i det hela.Tåg till Norrköping för att vara med i direktsändning av "Go kväll". Var i "Mötet" med syster Gardell och pratade Kändisskap. Tåget hem 19.25 var kvar i södra sverige pga. avbrytna kablar. Fick åka ersättningståg senare. Tvättade 3 maskiner långt in på morgonkvisten och rostade bröd halva natten!
Måndag 15/4
Träff med Joakim på Banken. Lunch suchi. Mattias kom förbi och vi gick till Göran A på Thalia. Shoppade krabbor på zoo i fältöversten och nya växter. Hem och rensade bägge akvariumen. Middag med Micke på Sturehof.
Söndag 14/4
Frukost hemma. Tog tidigt tåg till Stockholm. Åkte taxi till Solna hallen och såg på PT Christian som tävlade i SM Athletic Fitness och han kom på 6 plats!! Han var deffad och chokladbrun! Bror Andreas träffade jag oxå. Hem och fixade inför Maggans 30 års fest på Mariahissen innan jag hälsade på Daniel på Karlsson med Bobo. Kul träff med Maggan. Alla från Rent, Trollkaren och Lotta var där. Mona S var på gång efter avslutningen på Göta Lejon. Jobbade och showade på Patricia vid 01 tiden. Trevlig publik och jag var i form. Innan satt jag med Gladys d P och Gigi Hammilton och Sven V Essen. Dom hade varit på Bond kväll på Konserthuset. Ett snack med Gary och Johan efter innan jag åkte hem vid ½ 3 tiden. Kom i säng efter 4.
Lördag 13/4
Med mor till Skutskär. Handlade på systemet. In till Gävle och köpte skumgummi till axelskydd furuviksbarn. Lagade mat i stugan. Tittade på tv. Teddan ringde och var på G från Kristins brors wiskey. Jag bangade och stannade hemma.
Fredag 12/4
Sydde och fixade. Teddan hämtade mej och vi köpte fontän och glas till stugan. Jag körde upp till Furuvik med hans bil. Stannade och åt i Uppsala på Ikea. Plockade ihop "fågelbadet" utanför stugan.
Torsdag11/4
Ute tidigt och träffade upp Mattias som nyss kommit hem från Peking. Vi åkte till Sundbyberg och tittade på lädenhet och jag shoppade tyger till Abba och furuviksbarnen. Åkte till Lisa på Torget och tog en öl i solen. Richard V kom förbi och vi gick och åt lunch på kinakrog. Jag gick hem och satt och sydde vidare till 01.00. Teddan kom förbi sent med fönster och jag bjöd honom på pasta med oxfile, senap och grädde! Mumsigt värre.
10/4
Hem till Stockholm med 14 tåget. Satt och sydde ändringar och mötte upp Micke Ö och Göran A på Italiano där vi åt middag och drack rödvin. Göran hade sålt bra igen så han ville fira lite. Efter mysig midddag sydde jag fram till midnatt igen.
9/4
Handlade elkabel till pump, Hjälpte pappa med stock till entrén vid uppfarten. Soligt men ingen värme än. Kortspel och mat hemma.
8/4
Upp till Gävle 10.25. Var i stugan och sedan rep i Furuviksparken med cirkusen. Hade provning hela tiden och blev helt matt! Alla sprang och slet och drog i allt jag hade med mej. Heta diskutioner om kjolars längd till "Mamma Mia" nummret! Middag hemma efter hos mor och far. Somnade tidigt i stugan.
7/4
Promenad och fika hemma hos Micke på Gärdet. Snuvig och lite seg. Hem och plockade av efter festen. In till grannen och fick ut trasiga fönster och Anders och jag fixade till några fler "duvstopppinnar!". Avslutningsfest för "Söndagsöppet" på rest Grenadjären uppe vid Micke ö. Han blev hundvakt och jag var så snuvig så det känndes som jag hade en bikupa över huvet. Travlig fest med en härligt lite pruttfull Lotta E och min "Berit" Annicka S höll ett fantastiskt roligt tal om såpa. Jag var inte kvar länge då min snuva blev värre. Jag hann spela några skivor efter att Clabbe G varit discjockey!
6/4
Var ute och shoppade in saker till middagen som jag skall ha i kväll. Var väldigt förskyld, det bara rann ur näsan. Anders och jag jobbade hela eftermiddan med att städa bakgården och sopade och skrapade duvskit på fönsterbläck innan vi borrade och popnitade upp "spikar" så att duvorna inte kan sitta där längre och bajsa. Var färdig precis lagom innan Mattias kom och hjälpte till med middagen. Vi fixade räkcocktail, biff med potatisgratäng. Öppnade 3 liters rödvinet jag fått när jag fyllde år. Jonas, Göran A och Anders kom och vi åt gott och hade jätte kul! det blev en flaska rött till och en hel 75:a gin. Kaffe likör och tirramitsoglass. Heltäppt i näsan efter midnatt.
5/4
Mamma och Helena kom ner med buss. DN hade tråkiga recensioner om "Lekande lätt" och värst var det om mej. Tv krönikör människan Johan Croneman skriver så här i dagens DN. "-Att programmet är nästan helt poäng- och humorlöst är svårt att acceptera. Särskilt när det sker på små människors bekostnat. Häromdagen tävlade Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson och hans kompis Ulf. Wilhelmsson är känd för att klä ut sig till tant, till och med lite sämre än någon gjort tidigare i modern tid. Som sig själv har han ingen synbar tv-talang alls. Honom skall vi ha!" Ja det är vad Johan C tycker och trycker i DN. Jag bryr mej inte så mycket men känner att det med min tant Babsan har väl inget med "Lekande lätt" att göra!? Då gillar jag mer Expressen i dag som skriver -"Män måste bli mer som kvinnor. -Vi skall uppfostra pojkar efter den traditionella kvinnorollen, säger Thomas Wetterberg." Var ut på stan med mor och Helena som handlade lite kläder. Vi åt hemlagad sjömansbiff och Ulf W kom på besök till kaffet och hade fikabröd med sig. Grann Anders kom ner på en kopp. Mamma åkte hem vid 16. Jag gick till Oscars med peruk åt David J. Där satt Susanne R och Lena E igen och körde med mej. Åkte till Intiman där Tarzan blev ompysslad av Ewa R och fick massage av Eva R. Hämtade kläder av Micke H. Till Göta Lejon sedan och träffade Maggan och såg på den fantastiska "Showstoppers". Den är fortfarande helt suverän! Se den om ni inte hunnit än!
4/4
Givande dag med många möten och dater. Var på ateljen och lämnade klädsäckar till Leos budbil. Till Ljudstudio och träffade Lizette och dubbade Disney film igen. Känns lovande och kanske kommer jag att få den rösten och gubben! Kul i så fall. Till Patricia och träffade Anette och Pernilla i deras nya fina kontor på toppen av båten. Fick fina inbjudningskort till schlagermiddan den 5 maj. Mötte Eva R på Procenia och vi gick igenom nya uppsättningen till Göta Lejon. Kul kostym jobb för mej trots att det ändrats några gånger. Nu skall jag börja ladda igen för denna produktion. Hem och frächade upp mej innan premiären på ny svensk film. "Utanför din dörr". Mysigt rolig film som jag såg med Lizette, Peter och Kennet på Skandia. Uvslutade dan med Mac mat! Inte bra.
3/4
Hyrde bil på Statoil, fick hjälp av Jonas, Bobo och Deren att flytta tillskärarbordet på ateljén. Marmorskivan vägde ton!! Vi höll knappt på att orka få upp den för trappan. Jag bjöd på sushilunch efter. Hem och sydde lite mer innan jag gick till Göran A på Thalia där Mattias var och ville ha sällskap. Blev bjuden på middag hemma hos Jonas och Mattias till kvällen. Gott wokat och jag hade en flaska rött med mej. Vi tittade på hyrfilmen "Känd från Tv " efter god mat.
2/4
Möte med Tina G på Meter om ev Tv program. Promenad med Tarzan dit, träffade Adam A, Agnetha S och många andra gamla medarbetare. Jobbet lät kul om det nu blir av. Skall göra en pilot den 16. Sydde toppar till Furuviksbarn. Åt middag med Micke Ö på Side-Track på kvällen.
Annandapåsk 1/4
Känndes som första dan på länge som jag var ledig och inte behövde resa eller jobba med något. Tog en tidig promenad med Tarzan in till Gallerian och åt lunch en toast skagen och en öl! Sedan var jag bjuden på påskbrunch hos Viktor och Robert på Strandvägen. Skumpa och fint upplagt som vanligt när Robert fixar!