Tillbaka till min dagbok
Januari

Påskdan!! 31/3
Var i stugan i Furuvik fixade lite med far utanför vid nya utbyggnaden. Göran A kom på lunch. Vi åkte i hans bil till Stockholm. Laddade för SUPERSÖNDAG PÅ PATRICIA!! Välkommen! Det var såååååå mycket folk. Jag åt med Peter K och Micke Ö. Hade påskshow senare med "April, April!" och hade skrivit om "Främling" som blev "Förbön" och skämtade om Carolas ursäkt nu efter 4 mån om gays läggning och bot med bön! Uppskattat och bra respons fick jag.
Påskafton 30/3
Flög hem till Bromma med 12.15 planet. Skulle åka med Mattias till Gävle och vara i stugan men han blev magsjuk. Åker upp en sväng själv.
Långfredag 29
Trött på morgonen då jag flög till Malmö och blev hämtad på Sturup. Tina l var med och skulle showa på lördan. Träffade upp Tobbe och vi gjorde Malmö och hade trevligt. Sedan var jag tidigt på Indigo och deras 10 års jubileum. Kolla på QX hemsida så ser du bilder och annat från festen. Det var en massa andra transor i påskflädrar som mimade så gott dom kunde efter midnatt. Jag och Tobbe hade mysigt och kul.
Torsdag 28/3
Gudas va gott att vara! Finska Mattias var här!! Expressen ringde om Carolas ursäkt!! Jag trodde det var "Ursäkta röran" men det blir nog bra ändå!
Onsdag 27/3
Till Harry B James på lunch. Bandade ett Söndagsöppet vid 3 tiden. Gäst var Krister Henriksson och Anders Glennmark. Orkerster var Wannadies. Sedan gjorde vi våren Lurifax. My Holmsten, Rachel Mohlin och jag blev lurad av Hans Rosenfeldt. Sedan åkte jag till Ateljén och packade ner kläder och körde en omgång till min källare. Sedan vid 7 tiden var det dags att banda ett till program. Finalprogrammet! Då var gästerna Liza Marklund och Peter Stormare! Vilken kille. I lurifaxen var det Carina Lidbom. Hon och Selma hade med present till Tarzan. En skön mjuk matta att ligga på i blöta bilar! Toppen fint och gulligt av henne. Catrin Sundberg och Clabbe G var med i panelen. Ceasar Palace PB var med och spelade, ett gäng snygga killar som fick tungt drag i studion. Sedan åkte jag hem vid ½ 10 och började sy Rugby tröjor till Furuviksbarnen. Jag hann med 4 st innan jag fick besök mellan 00.00 till 02.20. Sedan gick jag och sov.
Tisdag 26/3
Uppe tidigt i solig och fräch stuga. Frukost hemma hos mina föräldrar. Upp och satt upp hylla för tv i sovrummet. Åkte in till Gävle och handlade lite inför påskhelgen. Tåg tillbaka mot Stockholm. Åkte direkt till Sundbyberg med pendeln. Mötte Stefan W som var där och shoppade oxå. Köpte mer tyg till Furuviksbarnen. Clowner (2 balar) och till Cheerleaders. Hem och sydde 12 st klockade kjolar med resår i midjan och bandkantade nedtill. Nöjd och lycklig att det gick så snabbt och smidigt. Köpte mat från Italiano och tog ett glas rött, det var jag värd!
Måndag 25/3
Gjorde röstprov 9.00 för ny Disney film hos Lizette. Åkte till Gävle och stugan i Furuvik. Rep med cirkusen mellan 17-19. Det börjar ta form och det känns kul. Alla är ivriga på att få prova kläderna nu. Middag hemma hos mor och far. Upp till stugan och i säng tidigt. Marcus ringde och väckte mej 22.30- Då hade jag somnat!
Söndag 24/3
Soligt och fint. Förbi Intiman och planerade mer kostymer till cirkusen med Micke H. Åt cinabuffé med Ulf W. Till Göta Lejon träffade Maggan och gav små presenter till Ola, Ola och Lejon. Grattade Mona Z för guldmask. Hem och plockade lite. Bobo och Daniel kom förbi med suchi och vi flipprade innan trevlig kväll på Patricia. Popp uppträdde med mej. Maggan, Ola Mona Z var på båten hem vid 02.30.
Lördag 23/3
Fikade med Ulf W på Sturekatten. Följde med honom på shopping runda. Mötte upp Viktor och Robert på Itaiano med vin och carpatchio. Vi blev lite lagom på eftermiddan. Hem och sydde hela dan till cirkusen i Furuvik.
Fredag 22/3
Åkte tåg från Jönköping via Nässjö och hem mot Stockholm. Lite trött kring lunch. Micke P kom förbi och vi tittade lite på Moulin Rouge på min DVD innan vi skall sitta i jurry på Patricia i kväll på Korprocken.
Torsdag 21/3
Tarzan fyller 10 år!!! Åkte tåg till Jönköping. Jobbade på stora Elmia och hade dubbla föreläsningar. Eftermiddag och jag slutade vid 22.00. Marcus D kom och såg mej på den sista och vi åt middag tillsammans efter på hotellet. Snackade och sedan kom jag i säng efter tolv.
Onsdag 20/3
Hel ledig dag i Götet. Var ute med Rickard och handlade skivor, dvd och saker till Harry Potter, Furuviksbarnen och mere skivor. Hittade Skivhugget och blev helt galen. Jag shoppade gamla vinyler på Myrorna och annan skivaffär. Var på Ice Age filmen på kvällen. Toppenrolig film. Åt på pub.
Tisdag 19/3
Till Göteborg med 9 tåg. Jobbar eftermiddag med Ekvilibrium i "4 kvinnor inspirerar". Mötte upp Rickard efter sista kvällspasset. Vi slappade på hotellet.
Måndag 18/3
Frukost hos mor och far. Åkte och handlade med pappa i Valbo. Lämnade skrot för återvinning, mm. Hittade lampor till badrum, vitrinskåpsbelysning, hörnlampa i soffhörn och ny byrålampa. Hasse, Linus och Agnetha kom och hälsade på i stugan. Vi satt bara i badrummet på det varma golvet och dom var helt förstummad över hur fint jag har fått det. Sedan dansade Linus utan byxor och hoppade runt som en galning. Agnetha hjälpte mej att sätta "Molin Rouge" i Furuvik senare. Åkte med Gunbritt in till stan och skulle ta 20.14 tåget mot Stockholm. Men trasigt tåg, så det blev buss. Men han körde ganska fort så det tog bara två timmar. Bobo och snygg Daniel kom och hämtade mej med bil på Klarabergsviadukten. Kram på dej Bobo!
Söndag 17/3
Var helt matt fortfarande på morgon och öm i magen. Kunde inte få i mej något förrens efter lunch. Åkte upp till Gävle och var i stugan. Kom i säng innan 22. Folk ringde från båten och vänner undrade var jag var. Sånt är både trevlgt och mysigt när någon bryr sig. Då känner man sig genast lite bättre och det är skönt att somna om när man vet att någon tänker på en.
Lördag 16/3
Var på Nyhetsmorgon med Tarzan och Jonas W. Många hade ringt och faxat till 4:an och frågat om Tarzan så nu var vi där och berättade att han är frisk. Soligt och lång promenad. Hämtade saker på Intiman hos Micke H. Hämtade peruker hos David på Oscars. Susanne R och Lena E var i sminket. Jag kände mej inte så bra var trött och helt matt. Fick värsta magflunsan och började spy och hade diarée. Minuterna innan satt jag och försökte äta på Italiano, men fick ta med maten hem i "doggybag" hem. Det var altså inte deras mat som jag blev dålig av!! Var sängliggande hela kvällen. Mattias fick gå med Cicki på Showstoppers!
Fredag 15/3
Nytt besök ifrån Mora. Det var Mattias som kom och hälsade på. Jag fixade pasta hemma innan vi gick på Mynchenbryggeriet och partade. Lite folk så vi gick efter 12. Åkte ner till Stureplan och käkade hamburgare.
Torsdag 14/3
Hade lite frukost hemma åt John-Martin innan vi tog lång promenad till söder i solen och han fick träffa Staffan G på Procenia. Vi åt lunch efter på Leopardi. Sedan var det träff på Wallmans och Micke Solis och P-M och Peter Björk. J-M lämnar ingen orörd! Han gav allt och det kommer nog att snart dyka upp ett erbjudande för honom. Jag vinkade av honom på centralen innan jag gick hem och skissade till mer kläder till Furuvikscirkus. Köpte suchi och åkte till Jonas och Mattias på kvällen och såg "Den 5 kvinnan" med Rolf Lassgård och myste i soffan. Tarzan var allert och ville smaka påskgodiset som jag fick i ett glittrigt påskägg. Vi promenerade sent genom söders gator och tog taxi från Göta Lejon.
Onsdag 13/3
John -Martin B kom med tåg från Växjö. Viåt lunch på Harry B James. Hem och fixade och sprättade dragkjedjor till luftakrobatiken. John -Martin följde med mej på Tv inspelnig av "Söndagsöppet". Jag satt som vanligt i Lurifax panelen. Gäst var Nanne Grönvall som ljög bra! Peter Jöback var där och sjöng, Kristina Lugn var soffgäst. Vi åkte till Golden Hits på kvällen och åt middag och fick se toppen underhållning. En snabbis på Spy Bar ville J-M B innan vi satt på Collage och såg Magnus och Newsat jobba med gamla skinnsoffor fram till 02.35, jag fick hämta extra symaskinsnålar hemma åt dom.
Tisdag 12/3
Lunch hos mor och far. Pappa och jag satt upp utomhus lampa vid nya hörnet på stugan. Åkte hem med 14.14 tåget till Stockholm. Spelade in ny cd till cirkusen. Nu när vi bestämt ordning på nummerna.
Måndag 11/3
Upp till Furuvik med 9.25 tåget. Lunch hemma hos mor och far. Pappa hade målat stora rummet. Toppen fint i stugan. Vi städade och dammade av efter puts och färg. Jag repade med Furuviksungdomscirkus med Gun-Britt mellan 16-19.00. Vi har nu satt en körordning på föreställningen oxå. Det känns bra och fartigt. Barnen är possitiva och allt känns som det kommer att bli en bra cirkus show i sommar i parken. Hem på god soppa till kvällen. Jag och Tarzan satt upp tavlorna innan vi somnade till en riktigt vacker stjärnklar natt. Det var helt otroligt klart och skarpt i himmlen.
Söndag 10/3
Promenad tidigt med Tarzan i solen. Var på visning av lägenhet på 3 tr. Fika på NK. Sydde till Cirkus, målade ny byrå. Spelade dom gamla vinylskivorna. Bobo kom och vi åkte med Micke Ö och Micke P till Patricia. Jag bjöd på middag. Show vid 1.45. Hem direkt efter.
Lördag 9/3
Åkte tåg med Peter Björk hem vid 10 tiden. Lång promenad med Tarzan, shoppade gamla vinyl plattor vid slussen. Det blåste smådjävlar men var soligt. Hem och sydde till Furuviksbarnen. Fixade mat hemma, Jonas och Mattias kom förbi med suchi. Vi drack rödvin och kaffe med glass och sedan Rom och cola och firade deras resa till Teneriffa. Micke kom senare. Bobo hälsade på ed jobbarvän. Vi försökte komma in på Stargate, men det var då sista gången jag skulle försöka på det stället igen. Vilka jävla nördar till vakter! Stackars arrangörer med sådana blåsta killar i dörren. Vi gick på Tip Top istället. Micke och jag hade nog roligast i korvkön på vägen hem.
Fredag 8/3
Åker till Göteborg och jobbar på Madison på kvällen, Hinner medverka i P3 16.14 i Ping-Pong, från Tv Huset i Götet. Var med och ledde Mr Gay Sweden på Madison på kvällen, Träffade upp Rickard och Johan innan. Vi åt dåligt Italienskt på Joe Farellis på Avenyn. Men personalen var trevlliga. Senare vann Cato H första pris i första deltävlingen i Mr Gay. Se gärna http://www.gt.se. Hela Göteborg var på plats för att se dom läckra små pojkarna. Lena Ph och hela showen, After Dark, mm.
Torsdag 7/3
Höll på att missa möte med hela gänget innför hösten på Göta Lejon. Eva R ringde och fick dit mej lite sent. Promenad med Andrea och Tarzan. Lunch på Leopardi, Wallenbergare! Mums med kantarellsås. Gjorde mej färdig för jobb för Eventrummet på Tegeluddsvägen 80. Jobbade med jätte snygg och trevlig säckblåsare som var precis som en äkta skotte och hade som dom det under kilten! Jag var tveksam, men han hade verkligen bara kilt!! Allan hette han och var sjöman ibland och hade vackra händer oxå! Jag blev förtjust i hela människan! Han blåste väl lite väl högt i pipan ibland.
Onsdag 6/3
Möte på Patricia med Anette. Hem och ringde och skrev texter till Mr Gay 2002 till Göteborg. Sen lunch på Leopardi. Var på teater på kvällen och såg Tony och Pulitzer vinnaren "Proof" och fick hälsa på författaren David Auburn. En bra pjäs om matematik och siffrornas mystik! Bra så här innan revisorbesök i deklarationstider!
Tisdag 5/3
Hem till Stockholm efter lunch. Varit i Furuvik och träffat Gunbritt och pratat med VD Tom W om resor. Promenad med Tarzan till Micke efter att gått till Storängsbotten och köpt nya brännbara cd skivor. Vi åt sedan efter Mickes traditionella videovisningen. (allt som jag inte hinner se på mej själv!) Italiano blev det igen!
Måndag 4/3
Hemma i Furuvik. Rep och Tv 4 spelade in från Cirkus och provning av kostymer som Jag och Micke H har sytt. Åt i stugan med mamma och pappa. Snickar Anders kom förbi senare.
Söndag 3/3
Frukost med Rickard och Stefan i Gallerian. Jag åkte till Furuvik på eftermiddagen. Stugan och hemma.
Lördag 2/3
Träffade Rckardoch Ulrik som är i stan för hårvisning. Försökte träffa dom men dom har lite tid. Fikade med Mattias och Jonas i Ringen-Skanstull. Åt suchi med dom senare. Såg Hårvisning hos Dr Albans Staycy eller vad det heter på Regeringsgatan. Pojkarna från Götet skötte sig bra.
Fredag 1/3
Syrran och Sven och Micke kom ner till Stockholm. Träffade Finska Matthias. Åt med Micke, Kerstin och 2 x Mattias innan vi gick på schlagerkväll hos Vicktor och Robert. Christian kom med. Efter var vi på Vertigo och blev bjuden av Newsat. Jag var på konstigt humör.