Tillbaka till min dagbok
Januari

Måndag 31/12
Nyårafton! Gott nytt år på er alla! Var rädd om fingrarna nu och tänk på dom stackars skotträdda djuren! Ute och shoppade in det sista som jag missade till middagen i kväll. Plockade och städade undan hemma. Började förbereda middagen för Micke, kerstin och Mats som kom vid sjutiden. Då hade jag redan knutit mina grannars slipsar (tre stycken!) Gick sista promenaden med Tarzan eftersom han är så rädd för smällare!
Toppen gott med Hummer och Oxfile och gratäng, pommes och rödvin snapps, glass med jordgubbar och likör. Gick upp till grann Anders vid 11. Promenad till Viktor och Robert innan tolv. Underbar utsikt från standvägen 31 på alla fyrverkeripjäser.
Söndag 30/12
Härlig frisk kall södagspromenad med Tarzan. Förbi Ateljen på Jungfrugatan och kollade läget och letade lite efter ev kläder till ungdoms cirkusen i Furuvik. Hittade några saker som Christer Lindarw sytt som skulle passa perfekt. Hittade oxå hans gamla rosa fantastiska sak med svarta "löv" på och en massa strassstenar som jag inte kom direkt i utan att snöra och dra mej en aning. Jag justerade några sömmar och vips blev det en perfekt Babsan "trasa" med högsta klass! Det är en ära att ha en klänning som sveriges vackraste "transa" haft på scen. Den kommer att vara perfekt när jag i kväll skall presentera Abba tjejerna Cattis och Karina. Åt sen lunch på Harry B James hos Micke. Anders och Sandro kom förbi. Vi gick på HM och kollade rean. Anders köpte flera par röda kallingar till sina vänner på nyår då man skall enligt Italiensk sed skall ha kärlekens färg när man hälsar det nya året annars för man inget bra sexliv nästa år!!?? Hem och laddade för kvällen på Patricia.
Skall äta med Joel och Micke Ö. Satt med Cicki och den trevliga inne gammelfrissan B-G som den sanna romantikern han är hade Joels svaga hjärta på en kvart! Ja dom får då snacka romantik hur mycket dom vill, men är det inte bättre att säga att man tycker det är kul när man funnit en likasinnig och kännt att det kilat till lite, än att man står och småhånglar och prasslar i smyg, ja då är det upp till dom! Får väl se när Joel tänker ringa och tacka för maten! Det var en fantastisk kväll med Abba show och proppat med folk. Träffade två super killar innan jag tog taxi hem. Hoppas att både Per och mr mörk-snygging som fick mitt nummer hör av sig!! Var ut med Tarzan runt 03.15 och det känndes inte så isande kallt som i morse!
Lördag 29/12
Bakis och skakis! Stackars Tobbe har nog inte fått sovit mycket i natt då jag varit uppe flera gånger och inte mått så bra. Han åkte tidigt med buss till Linköping. Jag gick lång snöig promenad med grann Greta och Tarzan. Hem och vila lite! Ut igen efter lunch och åt med finska Mattias inne i Gallerian på det nya fina stället "april". Kollade lite på rean men hittade bara en tröja och ny halsduk. Handlade med Anders och Sandro på Vivo. Hem och plockade lite, Victor och Robert förbi på drink och julglögg. Bjuden upp till grann Anders på middag.
Fredag 28/12
Ut och pusade med Tarzan. Lunch på Nationalmuseumet - Atrium med Ulf och Karin. Hem och började bränna musik till Furuviksbarnen. Cirkus och spännande låtar till manegen. Ulf kom med Lp med Supremes som jag fick bränna av till honom. Det var en japanpressning med unika inspelningar. Sedan kom Tobias och vi plockades upp med taxi med Kerstin och Micke i. Åkte till Viktor och Robert som hade en jättetrevlig mottagning hemma på Strandvägen. Jonas och Mark, Robert N, Johan H, Thomas och Thomas, Runar,mm. Mats min lilla sj
ukskrivne snickare kom med oxå. Vi gick efter många goda drinkar och trevligt mingel vidare till Italiano där vi fick bord och åt . Tobbe sov över med mej.
Torsdag 27/12
Kallt och oplogat runt kvarteret. Hackade is på entretrappan. Åt lunch hos Micke och Kerstin på Harry B James. Köpte skiva till Cirkusshowen med Furuviksbarnen. Skickade iväg mera beställnings CD och Babsan-tröjor. Gick på bio Astoria och såg Harry Potter.
Såg en underbar konsert på tv med min favorit sångare Robbie Williams. Om vi gifter oss så slipper jag brodera nya lakan!!
Onsdag 26/12
Hem till Stockholm med 12.14 tåg. Ut med lilla Greta då grannen brytit foten. Tarzan överlycklig, frös ingenting! Till Ulf med julklapp, fikade med Else och Erik. Mötte upp Mats och gick på premiär på Intiman. "Anbergs Korsettfakrik". Superkul! Eva och Eva (Rydberg och Roos) ör helt fantastiska. Vilken mimik och spel. Slutet känns lite snörpligt, den enda kritiken. Åt på Capri med Mats. Sedan kom Christian förbi iklädd sexiga läderbyxor och kort skinnjacka och bara tait svart linne! (det var ca -14 Gr!!) Vi hade inte träffats på länge så vi tog någon öl innan vi gick hem till mej och drinkade på och hade supertrevligt fram till 02.15. Virket tog snabbt slut så vi blandade vodkan med Midori (melonlikör!) Mums!
Tisdag 25/12
Frukost hemma hos mamma och pappa. Pappa var ute och plogade med traktorn efter snöig natt. Lunch hemma, mysig slappkväll i stugan. Thomas förbi och kollade för kakel och golv för badrum. Han skall börja efter den 7 jan.
Måndag 24/12
Tog 8.25 tåget till Gävle där pappa mötte mej vid stationen. Upp till stugan i Furuvik och fixade lite innan vi åkte till syrran fölr julmiddag på eftermiddagen. Åt och drack och blev trött och pömsig. Upp till stugan och tittade på tv och i säng efter tolv.
Söndag 23/12
Lite bakis men uppe och shoppade julklappar hela dan. Lunch med Cicki på NK. Mötte vakt Fredrik och åt i Gallerian. Hem och sov av mej ruset. Paticia på kvällen. Show av Lottta och Linda från Wallmans. Trött, hem tidigt.
Lördag 22/12
Ner till Stockholm. Bjöd Teddan på middag hemma innan vi åkte till Söder Kisen mötte vänner och vi åkte till Koloni. Blev ganska lurig och hade toppenkul!!
Fredag 21/12
Kallt och klart i Furuvik. Anders på plats och snickrade på med badrum och bastu. Alla grannar kom och hälsade på och frågade om Carola varit förbi och försökt med handpåläggning och bön fått mej omvänd! Dom frågar mej om hon är riktigt frisk. Och det värsta är att det finns ju inte så mycket fel på tjejen utan hennes fanatiska tro om att man kan få bögar straigta efter förbön.
Torsdag 20/12
Telefonen gick varm efter Bojkotten av Carola. Var med i tre radiokanaler och fick jätte mycket med håll från kollegor och gayvänner.
Onsdag 19/12
Upp till Furuvik och kolla stugan. Aftonbladet kom och fotade mej och gjorde intervju om Carolas syn på homosexuella och deras chanser om att bli "friska och botade med förbön"!? Stackars lilla människa som tror att det skulle kunna botas!
Tisdag 18/12
Skall träffa finska Mattias 10 för att åka till Akvarielagret. Sedan till kvällen skall jag och Teddan gå och se Jonas Gardell på Anexet i Globen. Vi åt innan på Italiano. Tog några öl efter på Sture.
Måndag 17/12
Uppe innan lunch i alla fall trots den sena sängläggningen i går natt. Plockade ihop efter Göteborg och julspexet i går på Patricia. Var tvungen att dammsuga då det var fullt med hår överallt! Jag fattade inte vad som hade hänt, tills jag tittade i min egna hemsida i dagboken och såg vad jag hade gjort i går natt: Oj då, undrar hur Tarzan ser ut??
Gick till Ulf innan jag blev hämtad av Johan och alla vi från turnén med "Kvinnor i tiden" åkte ut till Madde och Nita på middag. Nita bor i Gustav IIIs vackra "slott" Stavsborg efter Färentuna kyrka. En härlig kväll med god mat och vin. Eld i alla öppna spisar och levande ljus. Tarzan fick hälsa på alla hästarna i stallen. Det blev inget bastubad fast den låg vackart nere vid vattnat. Arja S kom ju inte med då hon jobbade i kväll. Vi blev hemskjutsade av Johan oxå! Vilken sevice och toppen kväll. Jag skulle så gärna vilja åka ner till deras rancher i Afrika och leva ute på savannen någon vecka.
Söndag 16/12
Åkte med X 2000 upp till Stockholm. Det var ett tåg med bara kändisar. Hela "Stjärnklart" var med med hela AfterDark, dansar Christian i sitt esse, (han hade inte lagt sig än från deras avskeds kväll). Jari var trött för han missat bussen, Jerry Wiliams, Andes Berglund, Perer Jöback, mm. Alla var med från vårat gäng oxå, Pernilla W , Lizette P och Annicka Ljungberg. Väl hemma skall jag fixa inför julshowen på Patricia i kväll. Bobo och Daniel skall vara mina snyggingar i kväll på scen. Åt med Micke Ö och Bobo och Daniel. Det blev kö och fullt redan innan 11 på kvällen. Showen var tokig och Daniel ursexig och Bobo superkul. Jag dansade med Daniel och Vicktor och Robert. Latinrytmer var inget för Daniel men han gillade teckno så nu får man väl börja digga det oxå! Vad gör man inte för att hänga med. Det var Snurre Larsa Sprätt som var Dj denna kväll på Patricia som blev en lyckad kväll. Åkte med en whisky till Malin på Top Cab på vägen hem. Började trimma Tarzan när jag kom hem fram till småtimmarna, var väl uppe till 05 och det var hår överallt.
Lördag 15/12
Mötte upp Rickad på NK för frukost fika. Vi strosade runt lite på stan. Hem och vilade lite innan han och Ulrik, en trevlig snygg fotbollskille som nu går på Balettakademin i Götet med Rickard kom förbi på kvällsmat med mej. Dom laddade med lite öl och sedan såg dom showen. Fullt drag även denna kväll. Närmare 700 personer. Efterfesten "sista natten med gänget" kanske inte blev så stökig, men det var tur att R & U var där med mej. Dom sov över och vi hade en rolig och trevlig kväll.
Fredag 14/12
Första dagen utan vänner på besök. In till stan och shoppade först, sedan lagade jag lite saker som gått sönder i showen. Mötte upp Andrea, Maxim, Lizette, Pernilla och Peter Jöback på julmarknaden på Liseberg. Gud så mycket folk! Men vad vackert. Det var miljoner lysen i varje träd. Peter J (kall i en tunn svartskinnjacka och tunna byxor) spelade mest på lyckohjul och jag gick med Oliver in i spelhallen och sköt skräcködlor i Jurrrasik Park maskin, goocart och motorcyckel. Det blev kallt fort och jag tog spårvagn 5 till Nordstan , Lilla Bommen och sedan båten över till Engelsberg igen. Det var fullbokat denna kväll. 1.200 st som satt och åt. Toppen stämmning och lite stökig publik. Tog det lugnt efter och kollade lite på tv.
Torsdag 13/12
Uppe tidigt och såg lussetåg kl 07.00 på hotellet. Dom gick runt på våran våning 6. Frukost och sedan båten in till city. Nordstan. Vi gick genom hela Göteborg, avenyn och Göteplatsen till Liseberg. Skulle gå in på julmarknaden men den öppnade senare kl 15. Mötte upp Viktor och Robert som kommit för att se showen. Vi åt tillsammans tittade förbi på deras hotel Scandic Crown vid Centralen. Toppen fin svit hade dom fått. (Ambasaden betalar!) Träffade Claes Malmberg där med Sandra. Han jobbar på Lisebergshallen. Tog ett glas rött innan Micke och Kerstins tåg gick tillbaka. Skulle ta taxi tillbaka till Engelsberg, men efter 25 min väntan och inga bilar tog jag båten igen. V & R kom och åt julbord + show. Toppen show ikväll! Efter fest igen uppe på Bar 67. Lite trött efter heldag ute och lite sömn dagen innan.
Onsdag 12/12
Åkte med Kerstin och Micke ner till Göteborg. Dom skulle äta julbord och se showen. Rickard och Johan kom förbi oxå. Det var en lite rosslig show denna kväll men trevligt eftråt. Johan och Rickard sov över hos mej och Micke och Kerstin hade ju eget rum på hotellet.
Tisdag 11/12
Mats förbi med bilen och vi hämtade en symaskin på Jungfrugatan. Skall sy hans gardiner. Shopping på stan. Beställde nytt sim-kort till mobil. Tarzan fick söt tomtedräkt till Göteborg. Köpte ny pan-cake, dvd filmer med gammmusikal.
Måndag 10/12
Ledig och fixade i lugn och ro med privata affärer. Bjöd på tavla på Bukowski och fick den. Maffig stor gamal oljemålning med maxad guldram i trä. Motivet är en kopia av Rubens, målad av Peter Paul. Fick nya julskivor från Allers på posten. Brände en till mamma, Micke Ö och Robert. Köpte kinamat till kvällen. Promenad förbi ateljén och till Östman på kaffe.
Söndag 9/12
En lugn förmiddag med slutfinnichen med julpyntet. Fyra varv i Berzelipark med Tarzan då jag inväntade Micke Ö för frukost på NK igen. Micke var lite tung i huvet efter natten hos grann Anders. Jag mådde bättre. Hem och städade undan påsar och kartonger från juldekorationerna. Skrev lite fakturor. Oj vad jag kommer att få betala restskatt nästa år!! Jag har jobbat och tjänat lite för mycket detta år. Kanske ingen dålig nyhet men det är skönt att lyxgnälla lite! Vilade en stund med Tarzan och blev superallergisk. Nös 26 gånger. Trött och snuvig. Förbi Victor och Robert på Strandvägen. Vilken julgran dom satt upp! Hämtade kostym som jag skall kopiera och sy upp till Robert.Fixad till mej innför Patricia. Åt med Micke och Cicki. Lucia tåg med personalen i lucce linnen. Alla mina vänner var på båten. Mattias,Jonas, Viktor, Robert, finska Mattias , Joel, mm. Julshow med spex på scenen. Ganska kul och tacksam publik. Hem vid 2,15 ut med Trazan och i säng vid 03.00.
Lördag 8/12
Ute med Ulf och fikade på NK. Jag julpyntade lite hemma med nya blinklampor och annat kitch. Promenad med Tarzan och besök på Bukowski.
Fesy hemma hos Anders och Sandro på kvällen. Micke och Kerstin kom förbi efter att Mattias kom på en drink.Trevlig kväll med Anders;Sandro, Haymo, Roine och söta Joel som gillar Dollan Patton! Det blev sent två trappor upp.
Fredag 7/12
Pernilla WUpp och åkte tåg med Mats J mot Stockholm. Köpte GT i Göteborg och läste recentionen om showen. "Pernilla lyser upp stabbig julshow". Kritiken var ok. Jag fick en fin rad i Gt "-Mestadels är "Christmas Express ett dignande julbord fullt av godis. Det är sött, sliskigt och mättnaden innfinner sig alldeles för snabbt. Tack och lov att Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson finns med som konferencier. Den enda riktigt friska fläkt i en annars stabbig julshow stöpt i kanderat socker." Mötte upp Micke med Tarzan och åt lunch. Jobbar i kväll på Naturhistoriska Museumet för Deloitte & Touche. Dom har gjort hela stora Museumet till ett glittrigt galaställe. Det var gogo flickor i burar och blinkande discolamor överallt. Jag var proffsminglare bland 350 unga, uppklädda, (utklädda) snygga revisorer och andra som jobbar för Stockholmskontoret vid Globen.
Torsdag 6/12
Lizette och jag tog båten från Eriksberg tidigt in mor Göteborsgscity och handlade in det sista innför premiären i kväll. Strumpbyxor och ljusstakar och tre nya toppar och två par skor, rakhyvlar och sånt som små damer på scen behöver. Sedan repade vi hela dan från kl 12.00 - 18.00. Det kanns väldigt bra allting. Och oersonalen på plats är jättetrevliga. Och vilken lokal Eriksberg är. En stooooor hangar inrett mysigt med julbelysning och vackert upplagt julbord. Sedan tog Ola Forsmed och jag en öl tillsammans på mitt hotellrum och vi såg "Rederiet" ihop!! Vilken lycka att få sitta med "Micki" live och se honom i rutan.
Ja det var nästan bättre än hela premiären neri i Eriksbergshallen. Men det gick toppen med showen oxå. Ca 400 personer, så det var inte alls fullt med en bra stämmning och firmabokningarna var glada i hatten och stämningen på topp. Pernilla W och tjejerna sjunger helt fantastiskt bra.
Sedan blev det fin byffé för oss uppdukad på bar 67 i Hotell 11. Frächst och gott! Champagne och vin så flickorna blev fnissiga och regisören Jan Åström började trolla med sin tändare! Jag blev lite trött och vill sova efter midnatt och så blev det.
Onsdag 5/12
Jobbar igen för Skattemyndigheten på Heaven för sista gänget i personalen. Sedan har hela ligan sett mej! Åker direkt till Bromma med 15.10 planet ner till Göteborg och Eriksberg. Micke Ö är hemma och har Tarzan så han slipper stessa med när det är ont om tid. Skönt att ha Micke hemma på plats oxå om jag skulle ha glömt någon löstutte eller så! Vi har genrep för personal och kunder på eftermiddan. Jag kom fram och showen hade startat. Ola Forsmed var min ersättare. Ni skall se honom som tant med rullator! Vilken toppenkille och skådis han är. Jag kom in i slutet av showen som Babsan och bara körde en kortis och ava. Det blev trevlig bjudning efter med massor av drinkbiljetter. Rickard och Kriss (heter han Månne kanske) kom förbi till Bar 67. Och vilket läckert hotel. Quallity Hotel 11 bredvid Eriksbergshallen. Premiär torsdag 6/12.
Tisdag 4/12
Ute med Tarzan på morgonpromenad. Skall jobba vid lunch för Skattemyndigheten på Heaven. Kul jobb för tacksamma pappersnissar och gummor! Hem och fixa det sista till Julshowen i Göteborg. Packade det mesta och frächade upp några av mina gamla julutstyrslar. Sydde en ny oxå! Åkte till Göta Lejon med det sista till flickorna P & Co. Ulf förbi och hälsade på innan bio.
Måndag 3/12
Uppe i ottan (sov 4 timmar) för att åka tåg till Gävle och hämta Tarzan i Furuvik. Hemma och åt och köpte snyggt kakel på OBS i Valbo. Köpte tre sett långkjolar och toppar till kören i julshowen på Indiska. Hela dan ringde det från Procenia som försöker fixa till den 5 dec då jag inte kan komma ner till 16 i Göteborg för genrep för hotellpersonal och leverantörer och kunder. Till slut kom vi på att dom kör sin julshow först. Pernilla åker till Stockholm och kör föreställning och jag kommer ner och kör Babsan själv till middagen senare! Jag tog 18.15 tåget tillbaka till Stockholm. Sydde ändringar på Pernillas kjol. Pressade strass åt Eje Berglunds smoking. (Fyrverkerimänniskan). Åt middag på Italiano med Micke Östman.
Söndag 2/12
Vilken dag!! Började trevligt med fika med Mats på NK och julhandel, dyrt och fint pynt i ljusgården. Åkte till Teddan på smörgåstårta och fika. Till Globen och satt med Hasse Wallman och Bengt Dahlqvist som jurry till Hästtävlingar. Maskeradrytt! Kul coh festligt i en fullsatt Globen.Vi blev utbuade då vi inte röstade fram favoriterna Malin Baryad och Lisen Bratt Fredriksson. Men dom publikfriade med att ha raggat upp Jockmock från Baren (som vann igår på Tv# en miljon) Sedan skjutsade Hasse W oss till Göta Lejon där vi repade vi Julshowen mellan 20.30 till 02.30!! Så jag missade Patricia och sista festen med "Lorden från Gränden" som hade avskedskalas på Strix.
Lördag 1/12
Skall skriva texter till Julshowen i Göteborg. Mattias skall komma och fixa dator och hemsida. Julkalas med Benke och hela personalen från deras butiker på NK, Sickla och Barkaby. Vi var på Kharma. Toppen trevligt med alla. Snapps och nubbevisor och
god buffé. Sussie var som vanligt inte klok!