Tillbaka till min dagbok
Januari

Fredag 30/11
Uppe 6 för att vara med i direktsändning i radio med Gert Fylking och pynta och annat på Radio Rix. Mellan 7-9.30 satt jag och bubblade. Till Göta Lejon med kläder till Julshow. Träffade alla utom Pernilla. Pratade med Mats om ersättning och vi kom överens och nu är jag PÅ!! Skall åka till Västeråsoch jobba till kvällen. Snacka om olika jobb man har. Jag sitter och sminkar mej på Västerås stadshotell med två killar som spelar flöjt och dragspel, minglar som Babsan, trollar med Pippi, och fotas med Karlsson på taket! Det var en "skrattfest" första timmen jag hamnat på.
Torsdag 29/11
Upp tidigt och ut och shoppade in det sista till julshowen i götet. Till ateljen och hämtade rött paljett till tomteluvor. Snabblunch på Harry B James. Till Intiman och pratade med Ola Forsmed som skall hoppa in för mig den 7 dec. Annars kör jag 6 dec och 12-15 dec i Göteborg med Pernilla och gänget. Ringde Mats och Andreas och pratade om ersättningen då jag är erbjuden ett minigage som jag inte haft på dom sista 15 åren!
Onsdag 28/11
I dag blev det väl bestämmt att jag hoppar in istället för Kjell Henry i julshowen i Göteborg med Pernilla och Co. Han har det visst svårt med texterna. Vi hade sista inspirationsdagen i Kalmar för Kvinnor i tiden. Det blir mycket avsked för mej på Kalmarsalen. I januari var det sista med La Cage aux folles och i dag med gänget med kvinnoseminariet. Vi flög hem 17.35 och det var en regnig dag. Jag var bjuden på två trevliga fester på kvällen i Stockholm men jag var inte på partyhumör efter en ganska hård arbetsperiod. Micke och jag åkte och åt på Två och en lika vid Mariatorget.

Ja, här sitter vi hela gänget. Första Ainbusksystrarna Josefin Nilsson och Marie Nilsson-Lindh, sen Anna Mannheimer, lilla jag Teatergruppen DaCapo med Carina E Nilsson, Mia Poppe, Suzanne Stojkov och Elisabth Wahlin. Bredvid dem sitter Lotta Juhlin och hon fick tjattra med Göran Wimmerström som satt bredvid Arja Saijonmaa. Ett härligt gäng!!!

Tisdag 27/11
Var på Slakthuset och väntade in mina singlar som dom skickat från Bertan i Skara. Dom kom precis innan jag började mitt föredrag. Jag fick sälja en massa skivor! Toppenkul publik. Malmö kan annars vara lite svårflörtade. Jag stod och sniffade på Stefan Odelbergs sminklogedörr och länktade efter honom, men han var ju inte där på dan. Vi blev så sena då jag skulle sälja mina skivor inn i det längsta så jag fick springa med högklackarna och långkappan till tåget. Vi hann precis. Lotta Juhlin och Anna och jag hade en trevlig resa till Kalmar. Där på kvällen var jag på strålande humör och åt sill, snapps, och pytt i panna! Alla kom med på middagen och Arja S och Systrana Ainbusk kom senare.
Måndag 26/11
Åker till Göteborg och fortsätter med kvinnor i tiden. Vi ses kanske på Lorenbergsteatern! Anna Mannheimer hade gjort mej så nevös så jag var lite forserad i götet. Vi åkte tåg diret till Malmö och åt tillsammans på First hotel allihopa utom Anna och Arja. Lars ringde och jag mådde bra.
Söndag 25/11
Ut med Micke och shoppade toppar till julshow och "mink" till Pernilla. Sima kom förbi och hälsade på. Jag fållade hans snyggbyxor. Micke H kom med gardiner och hämtade rockringar till mössen. Han mådde lite bättre i dag efter det att hans ena katt gått bort. Jag gick till Maxim teatern och pratade med Pernilla, Andreas, Annika och Lizette om kläder. Kjell Henry var där och hade plockat med sig finklänning och handväska till sin "tant". Han är så otroligt snäll den lilla människan. Jag åkte till Ulf och var bjuden på middag med Olle och Pepe.
Lördag 24/11
Skall åka med Mats F och Micke ö och kolla på tyger i Sumpan. Mats behöver gardiner och jag tyger till möss, Askungen och förkläden. Lämna golvvärmen i sollentuna. Är bjuden på kalas på kvällen av Mattias granne Hanna som målar. Se gärna hennes fina hemsida. Vi går tillsammans.
Vi gick senare till Ciaro hela gänget efter en trevlig middag ned massor ab gott dricka och Thaimat. När vi kom till stureplan så fick jag för första gången betala entré 100kr!! Det var första gången på 6.5 år! Vilken lycka! Gud vad jag gillar att vara ute med Mattias! Det blir liksom riktigt party då!

Mia Poppe orkar trots sin gravida mage, ja hela hon är ju gravid, men magen syns ju mest... hoppa runt på scenen och det gör ju jag och den på mig också just nu... tur man har korsett ibland. Mia var nog lite sugen på att testa den...

Fredag 23/11
Lämnade cd-skiva med cirkusmusik på Oscars för Tilde Cirkus Cirkör. Det var 730 kvinnor i publiken. Jag själv skall fram 14.00. Toppen kul! Det var en underbar publik som jag bara älskade. Härlig känsla när nästan hela Oscars 700 damer reser sig i mitt sista nummer! Till Maximteatern och kolla upp julshowen med Pernilla och gänget. Kjell-Henry var där och försökte lära sig texterna som han skall in i mellan och mala. -In med magen Britta, så jag kommer fram och förbi! Blir det väl för hela slanten eller -Stäng av värmen! Kommer att ta det lugnt i kväll.
Torsdag 22/11
Då åker jag till Karlstad. Soligt och fint med mycket folk. Sålde några Babsan-Cd singlar.
Hem med 16.35 tåget med Göran, Lotta. Vi festade på med lite whisky och vin på tåget mot storstan.

Onsdag 21/11

I Östersund Folkets hus var vi denna dag. Det var nog bästa publiken hitills. Jag fick stående ovationer! Vilken lycka! Arja och Lotta och jag flög hem till Stockholm vid fyra tiden. Stackars Anna M törs inte flyga så hon tog tåget. Åt middag på Italiano.
Tisdag 20/11

Lika roligt i Sundsvall på Tonhallen som i Gävle, men karlarna är det ont om. Nåja, en såg jag ju, och det gjorde de i publiken också...kul Mats, din lilla snygging, att du kom! (ja till Tonhallen i Sundsvall alltså) Vi åkte tåg senare upp till Östersund där vi tillsammans åt middag. Göran W var på hugget. Jag bastade och badade i poolen på hotel Scandic.

Måndag 19/11
Åker tåg till Gävle 08.10 och börjar min turné med "Kvinnor i tiden".
Det blev en hellyckad dag i Gävle...jättekul att uppträda på hemmaplan!
Synd bara att det inte kom fler karlar... jag såg nog max två i publiken, och då var det nog inte fler för jag har ju öga för dem likt ett örnöga i en höstack eller hur det nu var...men vi får se hur det blir på de andra ortern.
Har BRÅTTOM för nu ska vi fortsätta Ekvilibriums turné till Sundsvall. Kom lite sega till Sundsvall men åt en trevlig middag ihop på Ibis hotel.
Söndag 18/11
Flög hem kl 10.35 från Kalmar. Lite seg och ont i huvudet. (utan alkohol!)
Vilar lite och packar för "Kvinnor i teden" turnén. Patricia till kvällen äter middag med Mattias, Jonas och hans moster Lillan. Peter Siepen skall jobba med mej i baren en stund ( iklädd bara badbyxor med Amerikanska flaggan på !) Flaggan i topp det står en med snopp! Vilken toppen kväll! Folk blev som galna. Peter är ju inte klok! Han bjuder på sig själv och har inte någon skamm i kroppen. Det var full fart i baren mellan 12 och 01 då alla drinkar kostade 25:-. Sedan showade Peter och jag i en erotisk dans på scenen. "Nissen" Daren var med och Gogo dansade i bara leopardfillingarna. Där svängde det ordentligt i brallan skall jag säga! Ja dom där choklad pojkarna är då nånting extra om man pratar om swing i kalsongen alltså! Försökte hålla mej lite ordentlig då jag skall åka tidigt i morgon bitte till Gävle man det var svårt nar hela båten var i en riktig party stämmning. Kom hem 03.10 i alla fall.

Lördag 17/11
Upp 05.30 åkte tåg till Stockholm 06.33. Lämnade Porchen utanför stationen i Gävle. Tåget sent gick 06.55. Blev hämtad 08.30 vid Stockholms Central av Maggan, Pretty Produktion. Åkte till Täby Centrum och tände julbelysningen 46.900 st lampor och en jätte gran som Babsan 10.00. Minglade hela dagen där till 14.00. Flög till Kalmar 17.25 för att jobba från 20.00 på First Hotel Witt och sedan Skandic Hotel för en massa roliga människor från resia som haft ett "Träningsläger" med sina sammanbetspartners. Temat var "Maskerad" på kvällen så alla var utklädda och då blir ju folk lite extra tokiga!!! ( och sex-spexiga!) Vilken galen helkväll i Kalmar. Jag blev ganska trött efter att "babsa" hela dan. Sov kvar i Kalmar tills söndag morgon.
Fredag 16/11
Var i stugan och fixade lite, pappa och Anders hade hunnit med mycket. Teddan kom förbi på eftermiddagen. Slappade lite framför tv/video, åkte till Skutskär och handlade mat och öl. Jobbade på kvällen inne i Gävle sjukhus för landstinget och doktorer och systrar som hade fest och firade stora framgångar!? Ut med Teddan senare i Gävle på Heartbreak Hotel. Lånade Teds bil på natten hem till stugan.
Torsdag 15/11
Möte på Patricia om nov, dec. Åkte bil med Teddan upp till Furuvik , Gävle.
Onsdag 14/11
Åkte till Ulf och åt lunch på Kastanjen. Mötte upp Micke ö och lämnade tyger för kostym och gardiner. Snackade om Julshowen till Götet. Lämnade cd till Aba tryck för vykort. Andréa hämtade kasset och text till Pernilla W. Helena kom och hämtade signerat kort till födelsedags hälsning. Jobbar på Infra City i kväll för 250 chefer från Skanska. Babsan körde hårt med gubbarna som till slut kom i gång! Lite betongiga och stela var dom nog! Hem och promenad i Berzelipark vid 01.00.
Tisdag 13/11
Mötte upp Micke Ö för lunch i Gallerian. Till Maxim och pratade med Pernilla W om kläder till julshow i Göteborg med Lizette och Annika,mm. Direktsändning i Z-TV kl 18.30. Johan W och Palle var med i Z-Tv och dom visade några gamla klipp från ett nyår när jag svepte en champagne flaska i direktsändning på 2min och 45 sek! Sedan pratade vi historia. Åkte och plockade upp Micke efter sändning och vi åkte till Vertigo (Collage) vid mej och åt och visade gardinprover. Tog en sväng till Golden Hits och såg på showen. Mattias var där med tjej från Arrangera. Hem tidigt och natt promenad med Trazan.
Måndag 12/11
Letade fram en massa gamla klipp från Z-tv för direktsändning i morgon tisdag 18.30 då dom firar 10 år med Z-Tv och jag skall vara med. Babbla med Babsan skall vi prata om. Lämnade banden hos Nenne på Spader Knekt. Åkte med Viktor och Robert ut till Sundbyberg och köpte tyg till kostym, Sankta baby, gardiner till Newsat, mm. Pricis när vi fikade fick Vicktor det tråkiga beskedet om att ett nytt plan störtat i New York. Vi lämnade sumpan. Handlade mat och Mattias kom över. Jag gick på bio med Mattias och såg premiären på "Leva Livet". Vi hoppade efterfesten på Tiger. Hem och kollade på video. Fixade lite hemma ända till 02.40.
Söndag 11/11
Såg en långfilm på Cinema på morgonen som jag grät till. Vicktor och Robert ringde och vill epromenera med mej och Tarzan ut till Rosendahls wärldshus. Vi började gå efter champagnefrukost hemma hos dom, men det började regna och hagla så jag fick ringa taxi och åka sista biten. Mysig brunch i glashuset. Hem och vilade lite innan Mattias och Jonas kom förbi. Mattias fixade med datorn och jag trollade för Jonas, som promt skulle veta och läsra sig alla trixen. Jag åkte till Patriciia med Ulf och Micke. En lyckad magishow hade jag vid 00.50 tiden. Käppen och dukarna, flaskorna ur kubiken och röret, näsdukarna mellan tuttarna, kulorna till snoppen, kaninen i kinalådan, stavarna och toffsara, kortet i ballongen. Alla tyckte det var toppen. Själv förstod jag ingenting! Bobo ringde fylleglad 02.30 från Cafet.
Lördag 10/11
Trött och huvudvärk. Frukost på hotellet innan jag skulle beställa taxi till flyget. Då var det över 30 min väntetid. Men då ställer en av den trevligaste personalen som finns på ett hotell upp och skjutsar mej till flygplatsen så jag hinner med flyget. Tusen tackar till Therese! Och massor av kyssar till er alla i Växjö och ni på Teaterparken! Hem och pussade på Tarzan. Micke hade magont på Harry B James. Vilade en stund på eftermiddagen innan jag sminkade på mej för jobbet på Grand Hotell på kvällen. Det var Q-med som hade 5 års jubileum och delade ut cerifikat till nya medarbetare. Restylane heter det som dom sprutar in i läppar och veck så man ser yngre och fylligare ut! Lång promenad med Tarzan sedan mot midnatt ut mot Djurgården. Friskt och skönt. Mats rinde fylleglad 02.30 från taxi.
Fredag 9/11
Flög ner till Växjö på morgonen. Tarzan blev hämtad av Ulf och sedan Micke skulle ta över på kvällen. Väl framme i Växjö stod Sven F och väntade! Vilken trevlig överaskning. Han skjutsade med till hotellet och där var Rickard och väntade. Vi tog en fika ihop och checkade in på Teaterparken/ Konserthushotellet, bästa hotellet i Sverige!! Med den trevligaste personalen. Rickard och jag shoppade lite i Växjö och jag köpte värsta plasttulpanerna som present till Martin som spelar huvudrollen i Joseph. Slappade en stund på hotellet. Bullelbadade och drack cider. Åt middag på PM. Rickard träffade upp två vänner till honom Thomas och Rickard. Sedan var det dags för premiären på "Joseph". Vilken känsla att sitta i publiken på stora konserthuset där jag precis för ett år sedan ( se gärna tidigare i Dagboken) hade premiär i "La cage". Det var en stor uppsättning med massor av barn, statister och körer. Nästan lite väl mycket folk på scenen hela tiden. John-Martin var fantastisk med sin röst och min lilla goding hade bantat ner sig 12 kg så pojken var ju en riktig läckerbit oxå! Magnus R och Ingrid A hade en läcker tangodans som var bra. Annars var det många nya som var med detta år. Fina kex av alla soter! Efterfest med mingel och mat och sedan party i källaren med disco.
Torsdag 8/11
15 cm snötäcke i Borlänge. Skulle åka tillbaka till Stockholm med Maggan på förmiddan. Kallt och halt och dåligt bilväder. Vi tog det lugnt och allt gick bra. Var hemma vid ett tiden. Lämnade peruk till David, åt hos Micke, kollade med min nya mobil och nummer som jag inte fått. Träffade Newsat på Vertigo. Fick nya bärbara datorn.
Onsdag 7/11
Lunch hemma innan jag åkte till Borlänge. Mötte upp Maggan och hennes mor Gun som fyllde 60 år. Stor fest för henne på kvällen. Var värd och senare dök Babsan upp och fick igång på festen. Somnade efter sön börjat falla tätt.
Tisdag 6/11
Fixade i stugan och elektriken var på plats. Fick isolering och saker. Ytterdörr på väg. Handlade glasvägg på OBS i Valbo. Mera julpynt på RUSTA. Spelkväll hemma på kvällen.
Måndag 5/11
Upp tidigt och försökte få liv i en trött och sliten Mård. Hyrde bil för att åka upp till Furuvik. Stannade och köpte klinkers till badrums golv. Bastu dörr och köksdörr. Hittade en massa julpynt och annat kul oxå. Middag hemma hos mor och far på kvällen.
Söndag 4/11
Ungdommen P- Mård var uppe och rassla redan efter 8 så man får ju inte direkt sova sin skönhetssöm dessa dagar inte. Tur att man skall se ut som ett spöke i kväll på Patricia. Vi gick på premiär av filmen "Atlantis" på eftermiddan. Åt lite hos Micke på Harry B James. Jag fick vila en stund på efter middan och mamma ringde och berättade att dom jobbat på stugan hela helgen och jag fick mått på dörrar mellan kök och badrum. Sminkade på mej för spookie kväll på båten. Åt med Micke Ö och veggen Per. Kul kväll med spöknummer på scenen.
Lördag 3/11
Lång promenad ut på Djurgården med P- Mård i solen . Lilliane och Wille ringde med Aron och dom plockade upp oss för fika på Källhagenswärldshus. Slapp dag och inga krav. Bjuden på Middag uppe hos Anders och Sandro. Vi sminkade på oss i Halloweensmink vi köpt. Bleka och snygga drog vi vidare ut i Stockholms natt vimmel. Besök på Köket, Tiptop och Mård fick klara sig själv sedan fram till 05.00. Jag kom hem ganska trött efter 2.
Fredag 2/11
Uppe 6.00 för att lämna av Johan på Centralen med Göteborgståget. Hem och sov en stund innan jag skall möta upp Pär M från Emmaboda. Till Ulf på födelsedagkalas med tårta och kaffe på eftermiddan, shoppade lite cd skivor och en tecknad Dvd. Snövit! bara en sån sak. Slappade lite gick upp till Anders på drink och åt middag på Italiano.
Torsdag 1/11
Kom fram till Stockholm kl 09.30. Soligt men kallt och blåsigt. Vi var glada att vi inte blev sjösjuka. Mötte upp Ulf för lunch på Kastanjen. Åt middag på Italiano, Hälsade på Viktor och Robert som hade Halloween-mottagning på Strandvägen 31. Åkte till Göta Lejon och såg "RENT" med Johan. Satt på toppenplatser 6-bänk mitt i! Tog två öl efter i baren. Kelly T och Peter G var på plats, kul att träffa mina "gamla" dansare! Hem och var väldigt trött efter för många dagar festande.