Babsan & Christian -i Thailand

Ja, här är han, min underbare tränare Christian Kagg som vaktade mig och höll alla små säljare och tjuvar borta från mig och jag hade en skön, avkopplande semester.

När vi landat
i Thailand tog vi taxi från flygplatsen in till Bangkok och träffade Ping, som du här ser på bilden ovan, som arbetar för Göran Alfredsson på Thalia. Vi tog mått till kläder som de ska sy upp till mig och som jag ska hämta när min resa är klar och det är dax att åka hem....sprang på stan på dagen och markand under kvällen... Trötta på kvällen.

Nästa dag
tog en taxi till Pattaya, det är verkligen billigt att åka taxi, men å andra sidan är ju allt så mycket billigare här. Svårt att göra av med pengarna... en kul känsla.

Sen var vi i Pattaya på stranden och solade och försökte fila min trötta kropp men Christian bara skulle aktivera mej hela tiden med både jetski och andra dumma roliga saker som promenade och oljemassage. Efter två vurpor med jetskin och hal som en ål efter skön massage promenerade vi hela vägen hem. På vägen spelade vi bowling och hade mycket kul.

På natten var det dax att göra oss iordning och gå ut på stan...
vi började med att äta.
Jag var så hungrig och du kan ju här se min pinnfärdighet när nudlarna slinker ner. Jo, jag vet att bilder på en galakvinna som jag inte ska visas då jag äter, men du är ju min lille vän och för dig vill jag ju visa att även jag har ett normalt liv och behöver äta ibland. Schyssta lökar va!? det var annat än vad vi fick se senare under kvällen....

Småpratar om väder och vind med mina vänninor Pling och Plong, eller var det kankse Ping och Pong...nåja... i Thailand gör faktkskt många killar om sig till kvinnor... men de syr säkert inte sina klänningar själva heller för den delen så de hittar väl inte kläder som passar figuren utan måste anpassa sina kroppar därefter... annat är det hemma i min atelje i Stockholm... jag och Lena Philipsson vet hur vi ska göra.

... bara nu inte Christian ska träna bort allt så mina tuttar försvinner... det är ju ett litet problem vi kvinnor har. Männen vill att vi ska vara smala och fina, men samtidigt ha stora tuttar... och det är ju lite svårt.
Mina Thailändska vänninor kan nog inte träna bort sina hur de än gör...de sitter där de sitter så att säga.

Kvällen slutade i biljardhallen där jag visade Christian att man inte bara behöver stöta bollarna, nej en vanlig hederlig backhand går lika bra... det tyckte dock inte "Chan-mii" som äger det lilla enkla stället så vi fick lämna hallen och återvända till en liten bar där fick fuktade struparna i lite ThaiChampagne... Christian var en bra och trevlig resekamrat att ha med sig. Ibland hittade han på roliga saker som att -Nu går vi och Bowlar!, och mycket annat. Skönt att han blev lite trött ibland oxå så man fick ligga och titta på hans vackra lekamen då och då!

Vi hade bestämt oss för att försöka se lite mer av Thailand än bara go-go barer och pingpong shower så vi tog taxi längre ner efter kusten och åkte racerbåt över till denn vackra ön Koh Samet. Det var en vit strand som mötte oss med bara palmer och små resturanger lite här och där. Vi fick bo i en egen bungalow mitt i djungeln, bland ödlor och blommande växter. Det var romantiskt, lungt och fridfullt. Vi slappade på så gott vi kunde och någon romantiker har väl aldrig jag varit så Christian trots sina försök med tända vaxljus och skaldjurs middagar fick kämpa på för att hålla romantiken flödande. Jag såg till att det flödade mer Singabeer neri strupen i stället.

Här kunde vi beställde in lunch direkt nere på stranden. Sedan åkte vi ut med båt på en rolig snorkeltur som tog oss runt Koh Samet där vi simmade och dök bland korallrev och färgglada fiskar. Christian den stora stackarn har ju som vanligt otur och slog i både knän och fötter i sjöborrar och annat vasst. Jag själv flöt ju som en kork, då inte vi direkt tränade ihjäl oss varje dag, fast Christian såg till att jag blev svettig ändå!!

Så mycket till djurliv så vi dock inte på ön men när vi kom tillbaka till bangkok så gick de runt med elefanter utanför krogarna. Jag tyckte synd om den lille elefanten och försökte få skötaren att sälja den söte till mig, då skulle ju Tarzan bli glad åt att få en ny kompis, men skötaren förstod mig inte riktigt så jag gick därifrån. Nåja, söt var det iallafall!!

Vi gick runt och köpte lite presenter till vännerna där hemma innan vi skulle lämna landet. Sista kvällen träffade vi återigen Ping som tog med oss till en fantastisk skaldjursresturang och det var jättegott, men starkt. Jag fick magknip.

Väl på flygplatsen sa vi att "nu klarar sig nog Thailand utan oss ett tag", men de gör visst allt för att vi ska stanna, helt plötsligt dök VOGUE upp och fotade! utan att fråga... jag märkte knappt när bilden togs... det var nog den kvällen Christian tyckte att vi skulle vara ensamma och ta det extra lugnt och jag blev förvånad...då han var helt till sig i trasorna varje gång jag fick skriva autoraf eller posera till någon turist med kamera som kände igen mitt flinande nylle!.....

Jaha, det var min lilla resa, och fler lär det bli.