Tillbaka till min dagbok

Vecka 51
Söndag 31/12
Snöade på morgonen. Tarzan promenad. Måste plocka och städa lite. Handlade mycket smaskigt på Östermalmshallarna. Satt hemma själv och åt gott och drack cider och skumpa. Gick till Micke ö vid 10 tiden med Tarzan. Kerstin, Peter och Gunnar var där. Tittade på La Cage videon såg på tolvslaget och festade på lite. Tarzan och jag hem vid 3 tiden. GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!

Lördag 30/12
Avsked av Anette, min kära Tobbe med flickvän Sara. Rickard ringde oxå. Ulrika skjutsade med till tåget efter jag varit och kramat om Martin på Nordlunds.
När tåget rullade in på Stockholms central tyckte jag att Stockholm har blivit ganska kallt! Tack Växjö för 5 helt underbara månader!
Åkte till "Side track" med Micke och Kerstin, Frasse och Janne på kvällen och åt middag. Tarzan var med och fick ligga mellan Micke och mej i soffan.

Fredag 29/12
Ut på Växjös gator med Tobbe och Rickard i deras inte så hysteriska mallandagsrea och handlade lite. Blev bjuden till Greve Carl Posse som fyllde 70 år. Mötte en trevlig stilig son greve Per, som var väldigt charmigt snygg och kul. Kaffe tårta mat och vin. Leif S skjutsade mej tillbaka innan den sista föreställningen i Växjö!! Fullt med folk och toppen kul show!! Stående ovationer igen! Vi har nu kört 26 föreställningar + genrepen och har haft stående i finalen alla gånger. Avslutning på rest PM efter Leif S fått pris på scen som "Årets Kronobergare"

Torsdag 28/12
Lite trött i luvan. Frukost på Åhlens med Rickard och Tobbe. Hem och vilade igen. Ett snabb bubbelbad innan föreställning och jag var som en ny människa!! Toppen publik och stående förståss! Kristian och Anette och Tobbe bubblade med mej efter i poolen. Tobbe och jag avslutade med sängfösare. (=killsnack)

Onsdag 27/12
Lämnade Tarzan till Ulf då han inte kunde åka med ner till Växjö. (fanns ej hundtillåtet kvar på tåget!?) Kul att träffa hela ensamblen igen på Konserthuset i Växjö. jag och Tobbe fick med Anette hela anexet för oss själva då hotellet är stängt!! Nu har vi bubbelpool och allt helt för oss själva!! Toppen kul föreställning, men inte helt fullt, ca 500 per. men ändå stående igen!! Fest efter på mitt rum och sedan PM. Avslutade med

Tisdag 26/12
Kollade lite på mellandagshysteriska människor på NK och H&M som sprang hysteriskt omkring och slet bland trasorna. Träffade Rickard. Skulle äta middag med honom men han blev för trött efter heldags jobb på NK. Åt själv på Italiano och lite rödvin! Mums filibabba!
Måndag 25/12
Sov länge. Tittade på TV. Somnade om. Ner och åt sen frukost hemma. Duch. Upp och plockade till i stugan. Packade ihop. Tömde kamin från aska. Middag hemma hos mor och far. Drink och rödvin!. Hasse kom och hämtade mej med lilla Linus till Bomhus och Agnethas nya radhus. Håkan och Ulf var där. Kaffe och whiskey. Hasse skjutsade in mej till tåget. Till Stockholm. Mötte Mårten på tåget. Hem och kollade posten. hade två festliga inbjudningar till juldans fester!! Vet inte om jag orkar gå!?

Söndag 24/12
Frukost hemma, duchade mor och far hade "mottagning" av alla julgrupper från grannar och släkt! Upp till Stugan vilde och såg på Kalle A. Valde TV 4 framför Arne W. Gick promenad upp till Syrran Monicka i Ytterharnäs som fixad stort fint julbord. Mickael delade ut klapparna. Hem till stugan vid 9.tiden. Tittade på TV. Somnade mätt och svullen.

Lördag 23/12
Vaknade tidigt av solen som tittade upp över sjön kl 09.10
Mamma trött i mössan och jag var lite slö på morgonen oxå. hemma hos mor och far med hela gänget med syrran M med barn och barnbarn. Lilla Frida fick sina julklappar. Mamma fixade den goda julmaten. Sov i varm stuga.

Fredag 22/12
Åker upp till Gävle med tåg. Lite shopping i Gävle innan buss ut till Furuvik. Jul mat och mys hemma hos mor och far. upp till stugan på kvällen där vi åt kvälls mat och hade det riktigt roligt. Det blev en blöt sen kväll i min stuga!

Torsdag 21/12
Fixa grå kostym åt Linus W till "Mr Gråman". Tyg till dräkt Sara. Hämta stövet åt "Angel". Spring och trängsel på stockholms gator. Till Göta lejon , lastade av men massa kassar. Teddan plockade upp mej i sin läckra lilla sportbil, vi åkte till Italiano åt lunch, Wallenbergare!!. Hem ttill Ulf med julklapp, till Micken en klapp. Hem pysslade lite. Micke och jag åt middag på Italiano sent. Förbi Dailis och träffa Leo.

Onsdag 20/12
Träffade Andreas och Rachid från Gävle. Åt lunch på Roosters. Hår i maten. Begravning i Jackobs kyrka , Anders Gustin. Alexandras kära man. Vackert men så ledsamt. Till Göta Lejon provningar och shopping med Maggan på Åhlens. Personaljulfest på Patricia, jul sång och snapps och sill!

Tisdag 19/12
Måste träffa Maggan och checka av kläder och vad som saknas till "RENT". Försökte hitta mindre byxor åt Magnus. Lämnade in trasig stövel åt Conny "Angel". Hämtade fixade stövlar åt "Mimmi". Bara spring åt "Rent" i julträngslen fy faaaaaaaaan va med folk i Stockholm!! Klippa mej hos Tanner.
Måndag 18/12

Väckte John Martin tidigt 05.30 satt honom i taxi 0550 då han skulle med malmö tåget 06.15. Åkte själv något sliten och trött med 08.45 tåget till Gävle för styrelsemöte för Furuviksparken. Glöggfest hemma hos Lill Babs och Ewa. Hem lite trött och seg. Hemma hela kvällen tittade på tv och läste gästboken då jag varit med i "Köket" i TV 4 och bakat julbröd.

Vecka 50
Söndag 17/12
Hänta lite julkäder på ateljen till festen på Patricia. Gå på premiären av "Jönssonligen" på Astoria. Mötte upp John-Martin på centralen som kommer från Växjö. Vi var hemma och planerade julpartyt på Patricia, spelade flipper och hade trevligt. Rickard och Daniel kom efter deras träning och duchade och fixade till sig vi åkte alla till båten och käkade god middag och sedan blev det toppen kul julshow med Martin B som sjöng så det sprakade! Vilken lyckad kväll!! Hoppas du inte missade detta! Martin och jag åkte hem 03.15, köpte korv och försökte somna fort. Vi skulle bara hinna få 1.½ timmes sömn.

Lördag 16/12
Fikade med Anders från QX på Sturekatten. Intervjun kommer på onsdag i QX. Se mattiné på Intiman och "Lorden från Gränden". Beert-Åke W och Ulf L var tokiga och hittade på en massa tok i föreställningen. Glöggfest efter med julklappsutdelning av Eva S och Wallman. Karin B var så tokrolig, hon satt och tindrade som ett litet barn och slet dirkt upp sitt paket och skrek ut, -Det är en morgonrock!! innan ens alla hade fått sitt paket. Vi hade så roligt. Sedan gick några till Alex vinbar och åt och drack. jag satt med Anna, Ola F, Hanna H, Anette och Micke H. Trevlig avslut innan jul för Intiman.

Fredag 15/12
Shopping på NK. Lunch med Pubbis på Suchi ställe. handlade smik och fillingar till Oscar och Daniel till julshowen nu på söndag till Patricia.
Taxi till Göta Lejon med kängor och kläder. Mötte upp Danliel och spelade "Santa Baby" som vi skall göra till Patricia på söndag. Bytte vatten i bägge akvarium. Gick till Tilt och pratade med Oscar med Daniel. Åkte på Glöggfest på Göte Lejon med hela ensablen. Ted ringe mötte upp honom på firmafest på Köket. Krökade till värre!! Drog vidare med pappa Lasse och charmige Mats på Rich och slutade hemma hos mej på whisky och musik och gymnastikvideo!! Super Teddan var lite full!

Torsdag 14/12
Träffa Micke H för att lämna saker som han skall fixa för RENT vid Göta Lejon.
Möte Patricia kl 13.00
. Klart med Anna Book den 7 jan. Och Lill Babs den 28 jan!
Shoppade kängor på överskottslager till RENT. Såg första gången lite på "Big Brother"!! Ursäkta men vad vad det för skit!? Ursäkta mej, men jag undrar?
Gick till Harry B James för sen middag ensam. Micke Ö jobbade fick sällskap där.

Onsdag 13/12
Göta Lejon kl 9.00 då dom börjar smika sig för reklam spott. Fix med kläder och sånt. Hann springa och köpa en massa saker till Sara F. Maggan var magsjuk hela dan, stackars lilla Borlängemänniskan! Kristian kom förbi och hade lite saker från Växjö med sig. Jag blev erbjuden jobb för Johan Carlén att gå på fest och förgylla "Cocktailguiden.com" som hade party på Köket. Sminkade på mej och gick dit. Träffade Jonas från Skansen och Mona Seilitz o Svullo. Bäst var chefen själv Magnus B, vilken läckerbit! Hann åka förbi programledarfesten för TV 4 på Mosebacke och hälsa på Agnetha S, Lasse A, Look mm innan jag bet i kudden!

Tisdag 12/12
Tåg till Gävle lämna av Tarzan så han får lite julledigt från storstan. Fick god lunch i Furuvik innan jag åkte in till Gävle igen innan tåget gick hem mot Stockholm igen. Ringe Tobias och kollade vad han gjorde. Jag hann handla en massa roliga saker i Gävle till RENT som en "Tjalla Malla tröja" och "riggy linne" + en byxa för halva priset. Kom hem och plockade fram lite kinky stövlar och skor till både Angel/Conny och många i ensamblen. Lite snuvig och snörvlig.

Måndag 11/12

Jul lunch på Wallmans! Toppen gott och kul. Satt med Intiman gänget. Till ateljén hämtade dräkt till Conny i RENT. Åkte till Göta lejon för att prova igen med Maggan. Hon hade fixat jättebra veckan jag varit borta!! Åt hemma själv. Richard ringde och var ensam i Växjö! Stackars liten. Jag ringde upp honom oxå och vi pratade glade minnen om mörka småland!

Vecka 49
Söndag 10/12
Rickard förbi tidigt och åt på Mac Donalds. Mattiné på Konserthuset. Sista föreställningen innan jul!! Vilken sorg! Jätte ledsen. Tråkigt att sluta. Men vi ses för tre föreställingar i mellandagarna. Flög hem 19.35. Taxi från Arlanda då jag hade så mycket bagage med mej hem från Växjö. Bjuden upp till grann Anders på sen middag.

Lördag 9/12
Shopping i Växjö och fika med "pojkarna". Var så förkyld och ont i halen men klarade mej på "bara" 4 Alvedon. Efter fest i källaren glögg och mat som Leif S stod för. Kul fest med danstävling och jag showade lite. Vi fick en video på "La Cage" som julklapp!!. Toppen kul.

Fredag 8/12
Julshopping med Ulrika på Sandvik glasshop i Hovmanstorp. Köte fint Kosta Boda iskanna, vinglas Merlot, Ljustakar och Amaryllisvaser. Kännde mej väldigt febrig på eftermiddagen. Fick ta en massa piller för att orka kunna jobba. Jag stoppade i mej 3 Ipren och 3 Alvedon mellan 17.00 - 19.00!! Hade inte kunnat kört föreställningen annars. Bjuden på middag efter föreställningnen hemma hos Sara och präst Magnus. Toppen trevligt och gott!

Torsdag 7/12
Trevlig dag i Växjö. Jul handel med Rickard. Tobias sov över. Mys pys i största allmänhet.

Onsdag 6/12
Intiman och fota med Hanna H, för Lorden från Gränden. Till Växjö och sista veckan innan jul. Skall bubbla efter föreställningen med Jonas. Han både bubblade och babblade så det blev väldigt sent, innan jag fick hem honom!

Tisdag 5/12
Tandläkare Gunnar kl 11.00. Rent Provning på Göta Lejon. Nick var med och hjälpte med rolltolkningarna. Vi hade kanske tänkt Angel (Conny) lite för billig! Vi tänkte typ Lola eller Babette då det mer skulle vara Lolindarw! Men annars har Maggan plockat ihop en bra början.

Måndag 4/12

Hem från Växjö med 10.50 planet. Fixade med post och saker. Åt lunch på Harry B James med Micke Ö och Kent. Provningar på Göta Lejon på RENT ensamblen. Magnus Sjögren var mindre än vad jag trodde, Jakob Stadell måste visa sina vackra ögon, Fredrik Swahn har tränat och blivit deffad, Thérése Andersson ville ha hottpants istället för omlottkjol. Efter provning åkte Maggan och regisören Nick Bye och Sarah Dawn Finer med mej till Italiano och åt middag med någon flaska rött. Vid midnatt gick vi en trappa upp till mej och såg på koreograf Jan Åström från 86 i Bizzaz från Make Up och lite Babsan program. Avslutade natten med litte flipper och vodka-redbull!

Vecka 48
Söndag 3/12
Uppe ganska tidigt , men Kerstin och Micke hade varit nere på frukost redan vid 8.00! Ut på stan och försökte visa lilla fina Växjö, men inget var öppet. Allt öppnade inte förens kl 13.00. Tog en fika och mötte upp Anders och Sandro den lilla snärtan! Missade en jättefin julmarknad på Smålandsmuseum. Mådde mycket bättre efter att ha pratat med en viss människa som jag tycker mycket om. Så kvällens föreställning gick mycket bra! Videofilmning var det oxå! Jag missade en massa text som jag aldrig annars brukar göra. Typiskt! Rickard hem efter och vi hade en stillsam, mysig TV kväll!

Lördag 2/12
Micke och Kerstin kom tidigt till hotellet. Ut på stan och vandrade och åt lite.
Fixade innför kvällen. Var lite trött och kände mej ledsen. Svårt med att komma igång. Anders och Sandro kom med flyg för att se showen. Hade nu 17 de showen med stående ovationer! När Micke Ö är imponerad då är det bra! J-Martin var kvar och satt med och jag fick bjuda på någon whiskey! Kors i taket!! Sexige scen Jonas var oxå kvar en stund men höll sig till cola, den lilla skötsamma människa som han är!

Fredag 1/12
Till Växjöskola träffa härlig skolklass. Fick fläskkorv och potatismos! Kul föreställning på kvällen. Date med långsnygg sevitör Magnus från hotellet. Några öl för mycket. Sedan tog Lisa över. Rickard sov över.