Tillbaka till min dagbok
mars

31/3

Fick gå upp vid 05 i Karlskrona efter roligt jobb igår för Blekinge Campingvärdar och SCR stora årsmöte. Tog flygbuss kl 05.25 från det nya fina hotellet vid vattnet i Karlskrona mot Ronneby. Flyg där 06.45 till Arlanda och väntan i 2 timmar innan flyg 10.30 till Frankfurt och direkt till Lissabon Portugal. Där blev jag fint motagen på flygplats av stilig herre och egen privat chafför!! Åkte mot Estoril där det skulle bli roligt fest för Pfizer. Hade 2 timmar innan showtime!! Det var nästan 35 gr innan solen gick ner!! Underbart! Galet roligt med folk som bjuder på sig själva! Bodde fint i 1:a klass!!Hotel Inglaterra på Rua do Porto, 1 i Estori Portugal! Kolla bara på www.hotelinglaterra.com.pt
30/3

Flög ner till Ronneby 10.55. Peter Mossberg var på plats och det blev stor baluns med SCR och Blekinges camping värdar. Barbro, Siwan och Ann-Louise var oxå på plats!!
29/3
28/3
27/3
26/3
25/3
24/3

Bandade Åtta hos mej och då börjar man inspelningen kl 9 och vi höll på till 01.00!!
23/3

Bandade Åtta hos stjärnorna hos Carin da Silva
22/3

Bandade Åtta hos stjärnorna hos Henrik Fexeus
21/3

Bandade Åtta hos Stjärnorna Hos Kim Andersson
20/3
19/3 Lördag

Till kvällen var och på en stor trevlig fest och uppträdde. 40 års kalas! Fina killar !!

18/3

Blev uppringd och invald i radio "Happy Land" som "Premiär minsister"!
17/3

Prisutdelning i Frisörgalan. Jag gav Christer Lindarw samma pris jag vann förra året! Satt med fina Rennie Mirro
16/3

Furuvik, och möte för Stugföreningen om vatten och avlopp. Middag efter i stan sent med Jonathan.
15/3

Möte med Lena Helin Pfier på Cafe Creme kl 09.30 sen tåg till Furuvik.
14/3

Halv åtta hos stjärnorna film teame kom och gjorde hemma hos besök och rekade kök och miljö kl 11.00
13/3

Söndag trött och tom.
12/3

Landade från Turkiet med Jacob. Vilken mysig och trevlig semmester vi haft. trots lite kallt väder. Kom till stan efter lunch. Var lite seg och skulle till finalen av Melodifestivalen på Globen. Men kände inte för det. Var bjuden på middag och party hos Mattias och Mattias. Jag valde det iställe.. Känns konstigt jag inte hade suget att gå på sista natten med hela mello gänget. Men så kan man känna ibland.
11/3

10/3

Mulet och ingen värme i Turkiet. Hann få lite sol tidigt.
9/3

Hagel och storm. Inte så mysigt. Vi skall till spa med bastu, massase och Haman idag.
8/3

Lite dåligt väder. Regnskurar mellan solsken. Jacob och jag tog promenad efter strandpromenaden och handlade på Migros. Sedan lite slappa på rummet och kollade runt på marknade där fiskar och grönt fanns. Till kvällen gick vi till Peter som bor i Alanya. Vi hade blommor med och fick drink innan vi gick till hamnen och åt fisk som Jacob valde, Lagos!! God fin vit fisk. Hem ganska tidigt och myste då det var ösregn!.
7/3
Frukost och sen lag vi oss på stranden en stund, lekte med hundar som var på stranden. Det drog ihop moln på himmlen och såg oroligt ut som det skulle bli regn. Vi tog promenad och Jacob sprang 1.5 mil upp runt i bergen på baksidan av hotellet. Senare blev det trevlig middag på Pelles! Träffade några svenska tjejes som jobbade där och Boran som jobbade på vårat hotell och Cello som senare gav oss skjuts hem då det börjat regna.
6/3

Åt frukost på hotellet, Sun Park Ocean. Jätte fräckt. Sen gick Jacob och jag upp till toppen på det höga beget och den gamla borgen/ Fästning typ. Vi klättrade i berget och tog inte den vanliga vägen. Det var för lätt för Jacob!! Soligt och varmt, tog lunch på vägen ner hem sen. Men blev stoppad av gammal vän från Stockholm Peter som flyttat dit och såg oss från balkongen sin. Fick fika där och bestämmde träff till tisdag. Vi åt efter långt sökande av öppen resturang.
Krönikan i GD:

Mot solen i ny baddräkt

Ärtan Pärtans på er!! Ja nu är det snart över, alla har blivit uttagna till finalen nu i Melodifestivalen! Tyvärr blev det inte en andra chans för mej. Men jag vill tacka alla som ringde och röstade. Nu snart har vi ett bra och kvalitativt bidrag till Tyskland! Viva la Sweden!

Jag måste säga att luften i mej liksom pös ut ­efter min medverkan i schlagerkarusellen. Jag blev liksom lite åksjuk och mådde konstigt i veckor efter min medverkan. Inte besviken och ledsen utan bara att allt kring SVT stora satsning är så enormt stort och uppbackat i minsta detalj. Så när man hoppar av känns det som fötterna dras undan­ under en och när man landar på marken igen känns det som man levt i en rosa bubbla av journalister, kameror och schlagernördar. Vill passa på att tacka den fantastiska trion Forsberg, Sjöberg och Wastesson som var med och stöttade. Utan dom ingen Spanjor!

Nu har jag varit uppe i ­Furuvik och vilat mina lurviga, då det varit många veckor av fest, glitter och fettbildande snittar! Var ute på sjön vid Furuvik på Trösken och såg Skutskärs MS där David Starnberg tog två förstaplatser och följdes närmast efter av Furuvikspojken Anders Jansson. Fantastiskt spännande att se hur dom tog kurvorna på den hala isen så snön yrde i den snabba farten! Jag hade från mitt hus sett hur dom jobbat och plogat upp en fin isbana ute på sjön. Många dagars jobb med plogning och fix för att ta emot bilar, motorcyklar och besökare. Sedan fortkörning och snabba lopp som var över på några timmar!! Jättekul var det, mera sånt vintertid i ett ganska igenstängt Harnäsbad.

Jag har tänkt åka iväg en sväng på en skön tripp till utlandet. Var inne och bokade en resa på nätet. Jag åker med en vän som ligger uppe i Boden som soldat, han behöver tinas upp lite efter stabtältsbygge ute i minus 30 grader.

Hittade en ganska billig resa med fint hotell. Men innan man hade kryssat i allt extra utom grundpriset var man uppe i en inte så billig resa!? Hur kan det bli så? Konstigt, det var tillköp och tillval! Semesterförsäkring, avbeställningsförsäkring, måltid på flyg, transport flygplats, hotell, vingar på planet, havsutsikt och allt var det var!

Undrar varför dom inte sätter ut det slutgiltiga priset i stället, då man måste boka till alla tillval i alla fall. Men låga priser säljer, jag var en av tusen som gick på det!

Nåja, nu har jag köpt ny baddräkt, så dyr och fin. Såg på en liten lapp i sidsömmen att den rekommenderades kemtvätt och tålde inte vatten!? Ja vill man vara fin får man lida pin! Får väl annars hitta nakenstränderna. Men sist när jag badade naken tyckte min kamrat att jag borde stryka det jag hade på mej!

Köpte nya stora solglasögon. Jättefina tyckte jag, men soldaten från Boden tycker att man fortfarande ser för mycket av ansiktet på mej. Jag säger hej från mej och hoppas även att solen lyser lite på er kära GD läsare och lovar er att dagarna bara blir längre och längre! Underbart. Vi går mot ljusare ­tider.

Kram och lycka, ert lilla lyckopiller Babsan

5/3
Jag och Jacob fixade lite frukost hemma innan shopping på stan. HM är bra innan resa. Hem och packade och bandade lite dvd till Pubbis! Hittade så rolig jul show från Make Upp. Jacob och jag åt middag på Rice innan vi tog taxi ut till Arlanda och flög med väldigt dåligt flygbolag. Sun Express. Ovanligt trångt mellan stolsraderna, dålig med dricka, inget vin kvar till maten!?? Trodde det var ett skämt! Flyg inte med Sun Express. Det var Ving som hade dom som transport till Turkiet, Antalya. Sen sen buss till Alanya. Framme på jätte fint hotell kl 04.30. Vi tog en whiskey på vår stora fina balkong i vinkel och hörde vågorna slå mot sandstranden i den mörka natten.
4/3
Träffade upp Agnetha och Linus på stan på lunch i Gallerian. Gick till Micke med Pajas vid 14 tiden. Mötte upp Agnetha Udd med Hasse, Göran och Ann-sofie på Italiano. Tog taxi till SVT där vi såg och var med på Lets Dance för TV4 direktsändning. Jätte kul fick dansa cha-cha med Tony . Smet lite innan sändnings slit och final, då Jacob väntat från Arvidsjaur. Satt på Italiano och väntade på mej. Vi käkade lite och tog några glas innan vi kom i säng.