Tillbaka till min dagbok
December

31/12
Gen rep i Kalmar salen!! Kul men svettigt! Roligt att Henke Rydström och gänget från Kalmar FF var på plats!

Nyårsbomber

Fredag 31 dec 2010, 15:33

Nyårsbomben i Kalmarsalen hade generalrepetition igår och vi i Kalmar FF fick en specialinbjudan, det förekom en del FF-inslag i showen och vi gav det tummen upp och även om några blev skrämda av kusligheten i Henke-maskerna som förekom på scenen gillade vi Babsans FF-låt. Härligt ekivok. Koreograf-Jocke hade gjort ett styvt jobb (som i Girlpowernumret!) och till och med Ingemar Bernthsson kunde hålla rytmen någorlunda. Då har man utfört en bragd.

Wastå och Erik var på plats och vi hann uppdatera varandra lite snabbt om hur semestern hittills hade varit och medan Tobbe och jag hade fått nöja oss med att vara på hemmaplan och semestra i småorter runt om i Kalmar hade Wastå varit två veckor på Maldiverna och Erik lika lång tid i Thailand.

Henrik Rydström

33 år, bördig från Blekinge, pappa till Tuva 6 år, fotbollsspelare, nöjesrecensent, skribent, lärare, lutheran, mystiker, ödmjuk besserwisser som försöker späka både kropp och själ.

henrik.rydstrom@barometern.se
30/12
29/12
28/12
27/12
26/12
25/12
Åker ner till Stockholm efter lämnat Pajas hos Gunilla och Sippan. Upptåget i tid, som vanligt! . Pendel lika så. Gick till Oscars teatern direkt för att fixa Hannes jeans, då ingen kan fålla ett på byxor på teatern?!! Skall se genrepet kl 15. Hannes körde istället för Benjamin. Nu är Karlsson på Taket toppen kul och bra!!! Marcoolio är super!!
24/12

Vaknade tidigt. Julafton och snöade igen. Det hade kommit yttligare 17 cm. Ingen behöver sakna en vit jul i hela Sverige detta år heller!! Gick med Pajas en sväng. Sedan var det gröt frukost hos Eva och Jonas i Furuvik. Dom hade fixat med massa saker extra, peppar lax, skink macka, köttbullar, rödkål, gröt, jag fick mandeln! Mysigt. Vi hade julklapps öppningen där efter 11.00. Sen hem och slappade en stund innan syster hade middag vid 17 tiden i Ytterharnäs. Mera mat och dryck!! Jätte gott. Monica hade fixat och mamma lagt in sillen. Lax och gravad röding mm. Så mysigt. Jag och pajas gick hem i snön som fall med stora flingor. Vi kom i säng ganska tidigt på kvällen. innan midnatt.
23/12

Vi vaknade tidigt i Kalmar då taxin skulle köra från Stads Hotellet vid 05.40. Gunilla stackarn hade inte blivit väckt av hotell telefonen. Men fixade till sig på 6 min!! Flög i tid från Kalmar. Arlanda och sedan ner till Upptåg. Lite sent hann ta ett tidigare till Uppsala, Väntade i kall vänthall med Pajas och Gunilla innan vi kom med nästa Ul tåg till Furuvik. Syster Monica häntade då det var mängder snö och oplogat! er till mor och far till lunchen i Skutskör. Bil dörren frysen så den inte gick att stänga. Till kvällen upp till syster och Sven som eldat i tunnan för traditionellt bad dan före dan! Micke hjälpte mej med dator igen så jag kan spela in texter på den och läre mej manus. Eva och Jonas kom, Helena och Frida. Jag hoppade badet då jag inte han riskera en förkylning. Åkte hem med Pajas och myste framför tv och dator.
22/12

Uppe vid 08 promenad i Kalmar med Pajas. Så kallt och blåsigt, men sol och klart. Frukost på hotellet. Gick till Kalmarsalen till 10 och vi körde på med repen hela dagen med bara lite uppehåll för lunch och middag. Repade mellan 21. Då blev det fin sittning med glögg, saga och tomte som kom med klappar och mys!! Micke Kyrk. Jätte fint och trevligt. En cider senare på hotellet då vi skall flyga jätte tidigt i morgon.
21/
Kalmar. Uppe vid 08 promenad i Kalmar innan frukost på hotellet. Gick till Kalmar salen för rep vid 09. Gunilla kom och var stor syhjälp på plats! Shaun hade hämtat på flygplatsen. Vi repade alla dans nummer hela dagen. Jag vart trött i huvudet, men kämpade på , Det är mycket som skall in med texter och koreografi! Men jätte kul är det!! Jocke H är fantastisk! Till kvällen en liten öl och skogssvamps soppa i repan på hotellet. Pajas var lite trött som jag.
20/12

Kalmar salen repetition. Hela dagen mellan 10 till 22. Första kostym rep, Tjejerna testade 40 tals dräkterna! Kommer bli toppen. Oj så kul det kommer bli! Men så mycket nytt alla skall lära sig!
19/12

Förbi Oscars och fixade lite till Karlsson på Taket. Flög ner till Kalmar för repetioner inför Nyårs Bomben! Pajas flög med mej denna gång. Han är så snäll och bara ligger i sin special väska inne i kabinen. Han väger så jag ha honom inne med, Skulle inte vilja sätta honom i bur under i lastutrymmet! Väl nere så körde vi rep fram till 22.00!
18/12

Jacob och jag uppe tidigt, Gick till Pub för Frukost på Pub, förbi Oscars teatern. Köpte nya strumbyxor på Dans & Gym shoppen. Lunch senare på Cafe Creme. Till kvällen lite mys hemma med kyckling klubbor och chipps och sånt!.
17/12
Ner till Stockholm efter jag och Jacob hämtat kostymer hos Gunilla. Jacob hängde med ner till Stockholm. Jag fixade till mej som Babsan och åkte till TV4 för att banda Nyårs Afton med 12 slag och presentationer! Klar vid 16 tiden. Jacob fyllde år så vi köpte fina smörebröd inne på Östermalmshallen med rökt lax och gravad lax! Svindyrt! Men dom var så små, så vi laddade med extra lax från konsum. Åt och drack och firade som man skall! gick senare på kvällen på rest Capri och firade fina militär pojken! .
16/12

In till stan vid 10 tiden med Jacob för Bilprovningen. Min bil gick rakt igen med blankt papper!! Toppen. Shoppade på ÖB, Claes Ohlson, mm. Jacob och jag senare igen i stugan i Furuvik. Snö och kallt. Men eldade och fixade.
15/12
Shoppade i Skutskär då jag skulle få sent besök av Jacob till sena kvällen. Mysiga Jakob kom från Arlanda. Vi hade några mysiga dagar i stugan. Syns det att han ligger som officerare i Norrland! Sexigt underställ?? Faktum är han är snygg i det! Jag hade grilljerat revbenspjäll i timmar på kvällen som vi åt sent! Kanske hade dom legat lite väl länge i ugnen! Jag hann åka till Michael och få hjälp med datorn mellan oxå!
14/12
Handlade en massa till Oscars teatern för Karlsson på taket. Program foto hela dagen på Oscars Teatern. Peter Knutsson fotade! Hittade till slut kostym till Majsan som måste bli en "ärtig" mamma! Till kvällen åt jag buffen på Rice.
13/12
Handlade till Karlsson och sydde ändringar. Jul fest till kvällen på Patricia. Jag tog det lugnt då jag har så mycket nu. Men några glas blev det.
12/12

Härlig dag i Stockholm. Till kvällen var det fest på Patricia, Babsan bjöd på Cocktail fritt mellan 21-23!! Och snygg sexig tomte som strippade senare!
11/12
10/12

Åkte ner till Stockholm igen med Upptåget som var i tid igen! Fantastiskt. Gick direkt till Oscars Teatern, lite fix igen då dom inte tagit in en sykunnig kostym ansvarig!?? Sen hämtade jag lite av det fina kaklet till atelje köket!
9/12
Furuvik. Snö och kallt!! Köpte och fixade nytt bilbatteri!
8/12
Kostym provning i Malmö med Eva Rydberg och Tomas von Brömsen. Kostymerna var perfekta till Tomas. Och inte mycket fix på Evas heller!! Så skönt!! Flög hem kl 14.45 från Malmö. Åkte upp till Furuvik till kvällen.
7/12

Kalmar med rep. kalmar salen. Svettigt med roligt! Radio Kalmar till eftermiddagen. Sedan åkte jag med Shaun från Kalmar till Malmö i snöstormen! Väl framme var det fina hotell Kramer som väntade.
6/12
Kalmar, rep mellan 10 och 20. Hann springa och shoppai Baronen på New Yorker till Babsan nummret. Tjejerna får korta paljett klänningar!
5/12
Söndag andra Advent. Var med första gången på Svensk Toppen, med låten "Alla dessa Jular!"
Vaknade vid 07 tiden på Stads Hotellet i Kalmar. Resan från Norrköping gick bra trots snö och halka. Ner till frukost på hotellet och gick till Kalmar salen. Ingemar, Holger, Anders och Malin F var på plats. Vi satt igång med rep av sketchen "Par i 6" där jag är golfinstruktör och skall visa Holger och Malin hur man spelar golf.Kul. Sen blev det lunch och Jocke kom från Göteborg. Och han är demonisk! (Joakims egna kommentar!) Vi forsatte eftermiddag med öppningen av Nyårs Bomben och min öppnings låt!
4/12
Uppe vid 07 tiden och kollade packningen inför Kalmar, Norrköping och Malmö. Det blev en tung resväska med alla kostymer för Nyårsbomben, Obesvarad Kärlek och även min fin smokingjacka till Dansbandskampen. Åkte till Bromma med taxi och lite sent flyg till Kalmar. Fina Holger tog emot och vi åkte till galleri Giraffen vid Coop forum där Anders och Ingemar var i fint dekorerat fönster med glitter och Babsan affischer och reklamblad med skum tomtar och festligheter. Holgers mamma Gunbritt kom förbi med hembakade glas socker kringlor! Fika och sockerkaka med kockos flan! Mums! Vi stod mellan 12.00 till 14.15 och gjorde reklam och spexade för Nyårsbomben! Sedan stod en fin tjej som hette Lizette. Hos väntade och skulle köra mej från Kalmar till Norrköping i snö vädret. Lizette hade kört ända från Göteborg. 3,5 timmar tog det till Norrköping. Väl framme så mötte jag upp Mårten och roliga Thomas D. Vi gick igenom dagens låtar och orkestrar i SVT:s Dansbandskamp!! Vi fick lite middag innan sändningen. Lax och saffranssås. Thomas bjöd på en tysk öl! Sen startade direktsändningen. Elisa´s och Willez blev kvar till finalen efter dullen mot Patrik´s Combo. Jag gillade Willes med Linus denna kväll då deras låtar passade sångaren bra! Efter sändningen var det bara packa ihop och Micke Kyrk med vänner gav mej skjuts tillbaka till Kalmar. Vi körde snabbt trots det tog det över 3 timmar. Checkade in på Statshotellet i Kalmar. Trött och i säng kl 02.15.
3/12
Staffan Götestam hämtade mej och stora kassar med kostymerna till Karlsson på Taket som repade ute i förort! Vi åkte dit efter pick upp på Oscars teatern. Provade under dagen. Åkte taxi från Hallunda vägen 30 till stan igen innan det var mys till kvällen.
2/12

Jag väckte Jonas tidigt innan jag gick med Pajas en morgon sväng. Åkte taxi till Radio Rix där jag var ersättare för Sofia Wistrand i "Rix MorgonZoo". Var med fram till 09 tiden och hade trevligt med Roger och Ola. Hem igen och kollade upp Jonas köks bygge. Det blir jätte fint. Förbi Oscars teatern Träffade Majsan och Helene som sköter peruk och Majas gör mycket i Karlssoon på taket! .
1/12

Jobb hemma med Jonas. Han jobbar på med köket och fixar. Till kvällen björd jag på middag.