Tillbaka till min dagbok
Oktober

31/10
Pajas och jag uppe tidigt vid 08, Vintertid, Promenad och lite frukost hemma. Kollade på en film. Brunch på Creme. Tim förbi. Mysigt prat. Fixade mej till Babsan och Halloween på Patrica. Karaooke och middag med Grand Mattias gänget. Fina Sebastian, Ryad. Rest chef Johan på bettet! Skrämmande Barkillar! Babsan i mörk ton! Pouse på toa! Riktigt roligt hela kvällen. Mattias W.
30/10
Stockholm, promenader, inköp till Karlsson på taket. Till kvällen Linda Bengtzing förbi efter lite träning med med Peter S. Peter fixade till resterna från igår till middag. Mysigt med inneboende.
29/10
På väg till Sofia och Roger på RadioRix nu. Hoppar in och babblar lite! Gillar att sitta och prata. Kram på er alla. Pajas är med såklart!! Till kvällen lagade Peter middag. Goda Pannbiffar, jag höll med vin. Magnus förbi och käkade. Mysig hemma kväll med Peter.

28/10
Åkte till Per Fontander på Radio Stockholm och var med Per och Anders i "Tombola" frågorna. Dom spelade oxå min "Cabaret".
27/10

Stockholm är Stockholm! Ja visst ligger vår huvudstad här som alltid förr!! Suck! Kom ner igår efter riktig dramatik i Furuvik. Pumpen trasig, proffshjälp från Dick p Nya Rör! Egon förbi förklarade tryck behållaren. Jag snickrade färdig det frigolit isolerade "huset" som kall lyftas över den gamla gårdspumpen och hela ... brunns hålet. Henrik kom och drog ny el, mm. Spännande. Sen till Stockholm. Suck! Matade fiskarna! Åt middag senare på Italiano!
26/10

En heldag i Furuvik igen. Jobbat med brunns pumpen. Vick proffs hjälp och nu utan vatten!! Men byggt "pumphus" med plyfa skivor, åkte till K-rauta köpte frigolit isolerings skivor och frostvakt. Sen är jag så stolt att jag själv sågat och skruvat ihop ett "hus" över pumpen med plywood basform till tak. Lycka är att bar ... a prova att man klarar av något!
25/10
Sol och friskt!! Underbart i Furuvik!! Har nyss bytt till dubbdäck!! Pajas och jag har busat på frostig solig gräsmatta! Nu skall jag äta god mammas kyckling! Vilken dag! Fått strålande nyheter som ni får reda på den 3 nov!! Spännande!
24/10
Nu har vintertäcket åkt på poolen och den är vintrad. Skön dag i Furuvik. Syrran och Svenne hjälpte till. Svårt ensam med det det stora pooltäcket. Täckte solvärme mattorna med pressäning. Bara vänta på snön nu! Fy känns trist! Mysigare i sommras!! Se och minns!

23/10

Vaknade tidigt i Malmö. Storm utanför hotell fönstret. Härliga Eva och Thomas! Skall träffa Adde Malmberg och Bodil F inför Obesvarad Kärlek på förmiddagen idag. Adde kör ju mattiné på "Spamelott" idag så vi måste vara klara vid 14 tiden. Snart skall jag ner på mysig hotell frukost!
22/10

Gick till Göran A på Thalia innan jag åkte till Bromma för Kalmar Flyg. Rolig dag med Holger i Kalmar och Mia för tidningen Jenny. Sminkade upp mej som Babsan och var ute i kallt, blåsigt Kalmar och fotograferade. Åkte sedan tåget mot Malmö. Var tyvärr lite trött när jag i regnet ankom till Malmö. så det blev en skön kväll på Scandic Kramer. Toppen fint rum.
21/10

Låg och vilade mycket, var matt. Hjälpte pappa med dubbdäcken till hans bil. Kollade vattnet i brunnen. Ca 20 cm bara kvar nere på ca 6 meters djup! Det måste bero på att det är så lågt grundvatten. Inget vatten är inte kul i stugan. Gick till Gunilla och Kjell med Pajas. Åkte ner till Stockholm med 16.37 tåget. Hade inte ätit nu på två dagar. Förökte få i mej te och skorpor. Var inte bra ännu i magen. Bara vatten som kommer där bak!
20/10

Gick till Gunilla efter shopping i Gävle. Köpte blommor till mamma som fyller 79 idag! Mötte syrran inne på Plantagen. Blev matt och hade värsta diarren. Sprang mellan sängen där jag svettades och frös och skakade och till toaletten där det bara sprutade ur mej. Jag har kunnat målat om hela badrummet! Åkte ändå ner för att gratta mamma där hela familjen var i Skutskär på Centralgatan dit dom flyttat! Men jag orkade inte vara kvar då hela gänget gick över till gamla "Noris" för middag. Åkte hem och låg hela kvällen, natten och bara skakade.
19/10

Landade vid 06 på Arlanda. Hade sovit dåligt. Åkte till Micke Östman och hämtade Pajas som han hade haft. Han skulle nog envis som han är tagit lite hjälp ändå med passandet av min lilla älskling. Han var helt slut såg jag. Gick till Göran med klänningarna som jag tagit med hem åt honom. Försökte vila lite men kunde inte ligga, träffade upp Peter istället. Tog tåget upp till Furuvik mot eftermiddagen. Eldade upp stugan och satt på värmefläkten. Skön kväll i Furuvik
18/10

Bankok Thailand
17/10
Thailand
16/10
15/10
14/10
13/10
Landade nästan 30 minuter innan tidtabell i Bankok. 05.15 Jag var först ut sen och genom passkontroll. Fick min väska först och var redan i taxi innan jag såg svenskarna komma till kontrollen! Man börjar ju kunna denna resa nu. Åkte taxi mot Saladang hotel. Väl framme var jag så tidig att jag fick för halvdagspris checka in vid 06 tiden. Lade mej en stund till 08 innan en kopp kaffe och sen moppe mot the old siam plaza. Kom till affärena öppnade. Började mina stor inköp!! Jobbade på och sprang och svettades mellan regnskurarna och hittade fantastiska tyger och roliga material. Vid 16 var jag ganska slut och
12/10

Var sen med att packa. Känns som jag har lite väl blandad kompott med mej ner till Thailand denna resa. Skall beställa och inhandla hela Nyårsbomben till Kalmar, till oss "gubbar" och 4 fina dans tjejer. Jacob har sina regi drömmar och jag en budget! Det är fina svarta läckra "djävulsklänningar", klassiska dräkter och färgfylld final mm. Men inte nog med det. Karlsson på taket skall jag oxå leta till. Fröken Bock dräkt, lite roliga kläder mm. Eva Rydberg och Tomas von Brömsens klänningar och hens kostymer. Tyger och mått och skisser och allt! Jag var lite osäker när jag hoppase i taxin på Riddargatan vid 12 tiden skall jag säga. Hade hunnnit varit förbi hos Micke Östman med Pajas och han har då varit piggare än denna dag. Jag blev riktigt orolig. Han var så matt han orkade inte stå utan fick hålla sig i väggar och dörrposter. Inte kul att se sin bästa vän så matt och svag. Hann in till Göran A på Thalia igen innan bilen hämtade upp mej mot Arlanda. Vid incheckningen mötte jag Mona Sahlin som skulle med samma flyg till Thailand på en vecka hon med. Lite ledig efter kampen om rösterna i valet! Hon hade sin fina väska med så klart! Jag satt fint en trappa upp på royal buissnes och hon nere på första klass.
11/10

Bara hemma och ute på stan inför resan. Idag har jag fixat och trixat innan resan till Thailand. Hunnit med varit till Wallmans syateljé, Thalia på Karlavägen, fika med Göran Alfredsson, Träffade snygg Nicklas som förbi för videoinslag till Brita, Åkte till Sundbyberg köpt lite tyg och korsett fjädrar. Pust! Pajas vart helt slut! Jag med. Men tog det lugnt till kvällen Cicki och jag åt buffé på Rice.
10-10-10

Kolla vilken dag! 10 i 10 i 10. Kl 10 var jag ute med Pajas på promenad i solen. Gick till Tomas och Anna på lite kaffe. Åkte efter ha fixat med båten vid bryggen ner till Stockholm med 14.30 tåget. Väl nere fixade jag med papper och lite innan jag åkte till Patricia och åt med Cicki och Christer. Ny meny och gott som vanligt. Christer körde hem mej ganska tidigt.
9/10

Handlade lite i Skutskär och lunch hemma hos mor och far. När jag kom till stugan igen satt Jacob där och väntade. Jag blev jätteglad! Han hade cycklat från Hagaström. Vi hade mysig dag med promenader och jag fixade lite sen lunch till honom. Vi kollade på film och sedan åkte vi till Gävle för att äta trerätters på Brända Bocken! Gott och trevligt. Fint vitt vin till Albizzia Chardonnay. Kantarellsoppa, Skaldjurscheesecake, Musslor, Aborre, Vårrulle och Vaniljglass! Vilken fest. Sedan avslutade vi på Bishops Arms med en öl.
8/10

Bytte vatten i mitt akvarium. Köpte klorin och lade i mina vattenväxter! (plast). Åkte upp till Furuvik med 14.50 tåget. Fix i stugan och sedan jätte god middag hos syster Monica och Sven och Michael. Syrran fixar så god mat. Fick gott rött vin och tittade på "Idol". Fick lämna bilen där och Michael skjutsade hem mej och Pajas.
7/10

Var uppe med Pajas tidigt, blev lite seg i huvudet vid 12. Sallad vid lunch. Tror spriten gick ur kroppen då! Slappade lite och fixade med texter och mått och kostymer inför Kalmar revyn, Karlsson på taket och annat. Köpte stora fina modemagasin för lite inspiration. Åt senare middag på Italiano.
6/10

Åkte in till Högskolan i Gävle och höll litet prat för Anhörigstödet på Stroke dagen. Hann åka till Stockholm med 15.37 tåget från Furuvik. Till kvällen kom Johan Petré förbi på drink innan vi gick på Wallmans på tre rätters och två flaskor rött! Toppen mat. Vilken show! Underbara artister sjöng bara Björn och Benny låtar! Jätte bra. Vi gick vidare till Grand Bar på Mohitos och sedan hem förbi mej hämtade Pajas efter en gin tonic och sen promenad upp till Johan P och kollade på lite bilder. Sen natt!
4/5/10

Härlig dag i Furuvik. Lunch hos mamma. Fix och så i stugan. Hälsade på Sippa hos Gunilla.
3/10

Jag var uppe tidigt trots jag och Jacob satt uppe så sent. Smög ut med Pajas och gick en sväng. Jacob kom upp när jag stekte ägg. Senare kom Wasen Mattias in med Tyra. Vi fikade och fixade innan Mattias 2 kom in. Vi åkte sen till Skutskär för lunch efter promenad kring Harnäsbadet med vovvarna. Vi lämnade Mattiaarna vid tåget och jag och Jacob åkte till stugan. Senare åkte Jacob hem med cykeln. Jag tog det lugnt till kvällen med Pajas.
2/10

Trots sen kväll kunde jag inte sova länge. Uppe vid 07 och gick med Pajas och åt lite ägg och så innan M och M vaknade med Tyra. Sen hade vi skön dag med lite promenader shopping i Skutskär inför kvällen. Kräftor och hemlagad Västerbotten paj av Mattias. Ingen mynta så ingen Mohitos!! Men rom i mängder. Mysig eftermiddag med öl till lunch och lite drinkar innan middag. Vi eldade i tunnan från kl 14 tiden. Jag eldade väl mest, då jag är lite av en pyrroman! Eva och Jonas kom efter 19 och vi åt och snappsade och sjöng! Jacob i Kenny tröja! Goda kräftor och sen blev vi själva kokta! Jag hade eldat på så det var 50 gr i tunnan!! Vi fick spola i kallvatten innan jag och Jakob. Jacob och jag klarade lite hetare temperatur. Sedan var det bara sitta och njuta!! Vi hade en strålande kväll och mycket mysigt blev det. Vilket härligt gäng! Vid 01 var jag trött och Jacob och jag blev kvar sist och hamnade framför tv med lång film till 02.30.
1/10

Åkte upp tidigt till Furuvik igen. Var hemma redan vid 09 tiden. Sol och fantastiskt väder. Pajas och jag åkte och handlade efter att jag jobbat med ved och massa saker på gården. Fixade lampor runt badtunnan som skall invigas i morgon. Det kommer bli spännande. Mattias och Mathias kom med 20,17 tåget till Skuskär. Jag hämtade upp dom och lilla Tyra med bilen där nere. Lite skön kväll fram till 02, med vin och drinkar, sånt kan ju finska Mattias fixa till.