Tillbaka till min dagbok
februari

Söndag 28/2
Var uppe vid 08 och tog frukost. Bussen gick vid halv 10 och det var lång resa hem. Hemma efter 15 i Stockholm. Henrik Hjelt kom förbi vid 16 tiden och vi provade nya kostymer till "The Producers". Han skulle ev titta på egna byxor. Jag blir bättre i halsen. Det rosslar och släpper en massa slem! Trevligt! Många skriver och undrar hur många som åker med i After Dark turnén!?? Det skall jag berätta här:

Christer Lindarw och Jag. Dansarna John Ljungren, Christian Larsson, Kjell-Erik Edström, Nicklas Ahlgren och Nils Albert Eriksson
Drugorna Conny Bäckström, Kent Berglind, Tommy Söderström och Nicklas Sundför.Turné fix Agne Olsson, Nicklas Holgersson, Johan Blick, Larry Geszti, tvillarna Michael och Mattias Kyrk. Scenchef Peter Jonsson, Viktor Rundlöf, Björn Kaujara och Per Delin och härliga Kenny Lexen med lilla Mackan! Sedan tas det in loka killar som roddar och hjälper att packa upp och ihop! Men vi är 23 st och så buss Hasse Elfsten. Vi 20 tiden åkte jag upp till Furuvik. Kallt och vinter i Gästrikland! .
Lördag 27/2

Frukost i Skövde och sedan buss mot Borås vid ett tiden- Checkade in på Comfort Hotell Jazz och skulle köra på stora Åhaga.Hann ut på stan lite i Borås och shoppa lite till Henrik Hjält och the Producer. Han tar över Ola F i Malmö. Till kvällen var det rolig publik med unga pigga tjejer och mycket folk. Jag var rosslig men ändå lite bättre! Kollade alla på bandad schlager och Pernilla och Peter J var bäst!! Satt i repan på hotellet till 02.40 innan jag kom isäng.
Fredag 26/2

på väg med After Dark mot Skövde och Borås! Foto: Ellen Ossowick/ jnytt.se
Skönt att Peter S bor hemma när jag är borta och fixar med fiskar och annat! Bussen sen till Kungssbron. Skulle åka vid halv 10. Bussen kom vid 11. Väl framme i Skövde checkade vi in på Clarion hotell Majoren och jag fick bo fint i mini svit. Vi åkte till Skövde Arena. Bygg Rodda Publikplats. Det var 1.700 personer i publiken. Vi fick lite lax och bakad potatis innan. Jag sprang till radion och var med vid halv 6 tiden i en snabb intervju. Sedan smink och show!! Vilken publik. Tyvärr var jag helt förkyld och kunde knappt prata. Så hes! Det värsta som hänt mej under alla år! Men hörde inte vad jag sa!!
Torsdag 25/2

Hade ont i halsen och hosta! Solig morgon i Furuvik. Egon kom och kopplade in diskmaskinen när jag gick till mamma på frukost. Pappa var inne på gymnastik. Upp till stugan och plockade ihop lite innan jag gick till Gunilla med Pajas. Åkte med 12.37 tåget till Stockholm. Hämtade Davids nylagda Babsan peruk som Helen knytit helt ny! Nu har jag 7 st helt handknytna Babsan hår!! Gick till Göran på Thalia. Mattias D kom förbi och vi satte igång min nya lap top. Jag bjöd på middags buffén sedan på Rice. Ont i halen till kvällen.
Onsdag 24/2

Kall morgon men soligt. Hade varit -24 gr på natten, nu "bara" -18. Rixfm ringde upp och jag pratade om OS!
http://www.rixfm.com/program/rix-morronzoo/2010/02/23/tisdagen-den-23-februari Till mamma och pappa på frukost. Hjäpte till att skotta av tak och salta. Upp till stugan och myste. Gick promenader i solen med Pajas. Hem till lunch på mammas goda sill och smått. Var uppe igen och hackade is på taket då det droppade in. Jag var helt genomsvettig. Fy för denna snöiga vinter! Upp till stugan igen och skulle vila lite men fixade två tvätt maskiner med sängkläder och så. In till stan köpte en ny Lap top Toshiba denna gång inne hos treviga killar på Kryddstigen. Sedan åkte jag till Biltema och köpte startkabel och sedan hann jag äta snabbt i Gävle på Kungshallen innan gick jag och såg "Cirkus Cirkör" på Gävle Teater. Vilken härlig föreställning! Dom var galet gala bra!! Toppen roligt och i en smutsig gammal vadevill stil. Hemma vid halv 11 och promenad med Pajas i månsken. Det blir kall natt igen - 18 gr. Började få halsont och hosta.
Tisdag 23/2
Stugan Furuvik, skottade snö på taket, och runt gården så jag kom fram till uthusen och vedboden. Åt hemma hos mamma. Jonas och Eva kom till kvällen och satte på handtaget till diskmaskinen, som Jonas kopplat in med nya diskbänken i helgen.
Måndag 22/2

Väntade in Teddan och Charlie som kom och måttade för gallergrind och plåt vid köksfönster. Nu kommer det vara omöjligt att ta sig in! Jag kommer att bo som i ett fängelse! Tog mej till Arlanda med taxi då tågen inte gick från Centralen pga. snö-kaoset! Alla växlar har isat igen. Men från Arlanda gick Upptågen! Hemma till kvällen och hämtade Pajas hos Gunilla och Sippa. Mamma hade laddat kylskåpet med hennes goda Lasage!
Söndag 21/2

Uppe till frukost på Stadshotellet i kallt Kalmar. Vidade över lunch. Christer och jag flög hem vid 15. Åkte till kvällen med Micke Östman till Patricia och åt. Cicki och Tobbe var med vid vårt bord.
Lördag 20/2
Uppe på frukost i Växjö. Lämnade Hotel Royal Corner vid 13 för att ta tåget till Kalmar. Snö kaos och sena avgångar. Väl framme i Kalmar checkade vi in på Stadshotellet och kollade av Kalmarsalen. Gick och åt sushi på Kama innan vi satte igång med smink. Tommy hann med att klippa mej lite innan föreställningen. Foto: Ellen Ossowick. Fullt med folk, men dom var lite lugnare än i Växjö denna kväll. Efter satt vi och såg bandade Melodifestivalen hela gänget. Men några tröttnade då det var katastrof dåliga bidrag!! Gcik ner i Pipes of Scotland baren i stället, där var det trevligare med alla roddare och tekniker.
Fredag 19/2

Växjö. Var med i direktsänt radio innan förställningen på Växjö Konserthus. Foto: Ellen Ossowick. Fullsatt även denna kväll. Fest blev det efter. Nicklas var på G, Conny hängde dock inte på! Ute efter och några i "flick". Vissa blev riktigt kalas fulla!
Torsdag 18/2
Vid 08 kom tekniker från Polisen som kollade fotavtryck och sökte spår. Dom hittade fotavtryck och kände igen dom. En känd inbrotts tjuv som ofta går in på detta sett genom fönster. Ofta kommer han inte igen på samma ställe! Han skulle bara våga! Kommer inte att ha en enda ring eller diamant hemma längre!. Och nu har jag både larm och gallergrindar överallt. så det blir svårare för någon att göra samma igen! Peter S kom och stannade och skall bo hemma hos mej nu så jag slipper vara ensam och det skall stå tomt vissa kvällar. Det känns tryggt och mysigt! Det är 94 kg muskler som vaktar nu! Fick lite stressigt med att packade väskan inför turnén till Växjö. Mötte upp alla på centralen för avgång mot Alvesta kl 11.21. Byte och framme i Växjö vid 15 där fina Holger mötte upp. Incheckning på Royal Corner. Lite mat innan showen på Konserthuset. Fullsatt och stående ovationer!
Onsdag 17/2
Åkte ner från Furuvik vid 12.37. Pajas stannade hos Gunilla. Hem och fixade inför showen för Företagarna på Nalen med bla. JanÅström och Svante Drake och Janne Radesjö. Vi showde och jag delade ut priser till årets Företagare. När jag kom hem hade jag haft inbrott! Fy vilken grej! Helt chockad. Jag rinde polisen direkt och visste inte om någon var kvar inne i jlägenheten. Det var kallt och köksfönstret var uppbrytet från innergården. Han hade klättret in tagit men dator, smycken, parfymer och röjt runt och letat pengar i sov rum och kontor. Kastat allt i min papperskorg som han tog med sig ut igen genom fönstret, då jag hade låst järngrinden och så kom han varken in eller ut där . Jag vart helt paralyserad och när två snygga trevliga poliser kom satt jag där och bara tog bort nagerlacket och visste inte vad jag skulle tro eller säga. Dom var underbara och lyssnade på mej och försökte trösta. Dom ville skicka mej till någon vän och sova borta, men jag stannade hemma. Väntade in fönster kille som skruvade ihop fönstret och satte järn och gjorde det idiot tätt och säkert. När poliserna gått var det kusligt och inte roligt alls vara hemma ensam, svårt att somna. Det värsta är att någon okänd människa varit hemma och rotat runt.
Tisdag 16/2
Furuvik.
Måndag 15/2
Åkte till Furuvik, skönt med ledighet!
Söndag 14/2

Uppe vid 09 och åt frukost. Lång promenad med Pajas i solen i Linköping! Vackert kring den botaniska trädgården vid hotellet! Sedan show vid 18. Fullt igen! Efter det var det snabb ihoppackning och avsmink! Vi skulle med 20.57 tåget mot Stockholm. Men det var var 45 min sent så det var ingen panik! Kallt igen på perongen i Linköping! Turné liv! Inte bara en dans på rosor och stående ovationer utan lite slit och skit är det oxå! Men Pajas var glad sent på kvällen. Han höll stämningen på topp! Åt lite mat på X 2000 och drack lite rött. Väl hemma innan midnatt hade jag lite ont i huvudet och var lite trött i ryggen! Men nu är vi igång med turnén i alla fall! Ända till mitten av April!
Lördag 13/2

Checkade ut efter frukost. Tog tåget mot Linköping från Jönköping. Snö och blåst!! Fick vänta i Nässjö! Härligt liv på turne! Väl framme i Linköping var det bara att packa upp igen och köra för ett fullsatt Kongress och Konerthus! över 1200 pers. Annika Sundberg ringde och jag kunde ta in henne och hennes mamma till showen sov var kl 20.00! Quality Hotel Ekoxen på Klostergatan fixat en videobandning så vi kunde sitta alla och skrika och bua och rosa och risa Melodifetstivalen senare på kvällen efter vi jobbat klart! !
Fredag 12/2

Jönköping igen. Frukost på hotell Savoy. Sedan lite promenader och readio medverkan. Show till Kvällen på Elmiahallen igen! Christer och Nils Albert och jag kollade på DVD efter på mitt rum. Sedan från 03 kollade vi OS invigningen från Kanada! Vilken show! Underbart med alla tyll dukar och filmprojetorer med eld , vita duvor och späckhuggare och is flak mm. Sov inte många timmar
Torsdag 11/2
Uppe tidigt då tåget till Jönköping gick vid 10 tiden. Pajas och jag tog promenad innan vi åkte mot centralen. Mötte upp hela AD gänget där!! Sedan började våran turné!! Skall bli kul igen. Vi startar i kväll i Jönköping Elmia Konserthus! (var där sist 4-5 feb 2009) ! Kom fram och alla fina killar var på plats! Holger tog emot. Tyvärr är inte Shan J med ännu efter sin stroke. Hoppas han snart är tillbaka med oss igen. Larry, Micke och Mattias K, Kenny, Peter, Björn mm alla var där och hade packat upp dom två långtraderna som alla våra grejor är i. Scen-ljus-ljud och kostymer och peruker! Vi bodde flott och fint på Profil hotel Savoy på Brunnsgatan. Jag och Pajas fick jätte fin svit! Bubbelbad och mysig sittgrupp och stor dubbelsäng! Kul att köra trots första showen var vi nog lite ringrostiga! Sista var dock den 19 dec på Tyrol. Ewa och Folke Dahlqvist satt på första rad och hade fina blommor till mej och en rolig bit-anka till Pajas. Folke fick lite konfetti under kragen i final This is it! Alla skulle ut efter showen och festa. Jag tog det lugnt och stannade hemma efter något glas.

Onsdag 10/2
Uppe tidigt och gick med Pajas. Fick tid för trimmning hos I.as där Julia hjälpe mej och gjorde Pajas fin. Tyvärr klippte hon klorna igen och dom var ju nyss klippta, så han blöder kraftigt på tre st! Inte bra. Efter hela dagen har det inte slutat blöda. Har varit tvungen att lindat papper och satt på sockor på tassarna. Han har blödat ner soffa , matta och golv lite här och där. Inte hans fel. Men han blev fin med trimmningen. Men inte kul med klorna! Till kvällen kom Tim och jag bjöd på mat på klassiska Capri. Vi åt kalv och drack lite rött. Han är fin Tim, han jobbar nu efter skolan på China teatern och säljer program och i foaje baren på underbara "Hair spray".
Tisdag 9/2

Gick till Micke med lite frukost och Pajas. Mick fick vara hundvakt då vi skulle repa hela dagen med After Dark. Roligt att träffa alla igen. Och härliga fina P-M var med och kollade att vi gjorde rätt! Tyvärr missade jag ju Sippan som bara varit uppe i helgen. Men annars var alla på plats. Vi körde igen hela showen och även separata nummer. Senare sökte jag en el firma på Kammakargatan som jag tyvärr inte hittade. Pajas och jag letade och gick i cirklar! Jag behövde en sladd till min nya rakapparat Philips som jag glömt på något hotellrum! Gick hem och sedan mötte jag upp fina underbara Lisa på Patrica vid 20 där det var ny god middag och meny provning!! Allt var toppen! Roligt med Kjelle, Christian och Peter Siepen som mera var vid vårat bord än med sitt sällskap!? Lisa och Conny! Siepen och dold Christian! Åkte hem vid 23 tiden. Larsson pojken ville festa på men jag gick med Pajas sista svängen!
Måndag 8/2

Vilken solig morgon!! Hela dagen var det klar himmel! Det började droppa från taken! Som en vårdag! Åkte ner med Pajas till eftermiddagen, mot Stockholm!
Söndag 7/2

Furuvik Gävle. Hos Gunilla och hälsade på lilla Sippa! Kjell hjälpte mej skotta på stora taket, då det droppade in! Köpte thaimat i Skutskär som jag bjöd på till kvällen!
Lördag 6/2

Åkte upp till Furuvik på morgonen med Pajas. Härliga dagar i stugan. Skottade snö och hjälpte Pappa med det samma! Vilka mängder det har kommit i Furuvik igen! Fin solnedgång! Måste vara rekord med snö igen, kring Gävle buktens strand! Härlig skymning! Åkte när till Skutskär skulle köpa Thaimat, men blev bjuden av två trevliga på "Thailand Hemma". Dom blev så glada att "Babsan" skulle handla där så jag fick skriva autograf och så fick jag som tack god thaimat, första gången! Jag gav dom en Babsan skiva! Var till Thomas och Anna och firade lilla Gustafs födelsedag och kollade melodifestivalen! Tyckte väl det inte var direkt ett jubel jubel, utan mera en suck!! Vad var detta då?? Men Måns och Christin och härliga Dohlf lyste tyckte jag!! Men nej så trist annars!
Fredag 5/2
Gjorde inte så mycket. Träffade Micke Östman som varit och tagit prover. Lunch med honom i Gallerian. Lugnt till kvällen. Fick höra Christer L var sjuk så inget rep med After Dark i Morgon!
Torsdag 4/2

Gick med Pajas lång promenad. Förbi Patricia och pratade med Fia och Johan S. Gick vidare upp Götgatsbacken och lunchade med Peter Svensson på mysiga Ljunggrens vid 12. Gick hela vägen hem och till Micke på Sandelsgatan. Lämnade Pajas där då jag mötte upp Marcus för en skön dag med bad och bubbel på Centralbadet med en öl och bastu. Hem och köpte blommor till Marie Senerholt för premiären av Svenska Grease. Marcus och jag bytte om tog några starka glas och hoppade i taxin mot Göta Lejon. Blev fotograferade igen med härligt fina stadsministern Fredrik Reinfeldt. Sen var det dags!
Premiär på Svenska Grease! Tyvärr var det lite pinsamt! Tyckte bitvis synd om Sebastian Karlsson som skulle spela huvudrollen som Danne och kunde varken spela teater eller dansa! Och dansen var något hipp hoppande som inte passade in i svensk förort 1958!? Helt obegripligt. Det lilla roliga var suverän Eva Fröling som lite halvpackad fröken och Jacob Andréas som med underbar röst sjöng "Övervakaren"? Sätt in honom som Danne istället!! Och sedan Nour El-Refai, helt bara så rolig och levererade replik suveränt! Det blev Sara Sommerfeld som kändes som den kvinnliga huvudrollen då hon var så mycket starkare och lyste klarare än söta Marie Serneholt. Ville så gärna tycka det var toppen, då Marie är så fin och duktig. Det var i vissa stunder helt hemskt så jag blev genomsvettig! Har aldrig känns så svala applåder och lugn stillsam salong! Vem vill dom skall komma och se den!?? Sebastian som drar småflickspubliken från Idol, men med porrklubbs scener med halvnakna cabaret tjejer (i tre nummer i fösta akten?) och texter om ollning och mutta och bröst!?? Fattar inget! Men Marcus och jag var på strålande humör!!
Onsdag 3/2

Ute med Pajas tidigt på blöt slask promenad. Gjorde inte så mycket. Till eftermiddagen gick jag till Oscars teatern och lämnade nya kavajer och kostym till Therese som skall sitta på Morgan i "Rassmus på Luffen". Fick biljetter till kvällens genrep på "Singing in the Rain". Jätte kul!! Renni Mirro och Calle Dyal med Hanna Lindblad är helt otroliga!! Vilka dansnummer och stepp och fart och fläkt!! Maria Lundqvist och Morgan Dorsin är helt galna!! Hoppas inte Morgan bara lägger ut textrena för mycket, då kan det bli lite långt och tjatigt!! Men vilken föreställning det är!! Den bästa som jag sett i Stockholm.
Tisdag 2/2
Måndag1/2

Var ute tidigt med Pajas. Kjelle ringde om reptider med AD, så jag bjöd in honom som kavaljer att gå med till kvällen på QX Galan på Cirkus! Mötte upp Christer Lindarw på Lidingö! Foto Jonas Norén QX mingel! Vi åkte dit i "Flick" då vi var nominerade för bästa Duo och Bästa Show!! Christer och Josefine. Fredrik R stadsminister delade ut pris! Pernilla och Jessica Andersson. Vi vann för årets bästa DUO!!
Gaygalan på Cirkus till kvällen QX Foto Karin Törnblom. Vilken galen gala kväll! Petra Mede var strålande igen, som vanligt!
Vinnare på galan

Årets keep up the good work: Mama Mia
Årets scen: No tears for queers
Årets bok: Halva liv - Mats Strandberg
Årets tv-program: Svenska Hollywoodfruar
Årets tv-stjärna: Petra Mede
Årets hetero: Noomi Rapace
Årets radiostjärna: Lotta Bromé
Årets drag: Rolf Lassgård som Edna Turnblad i Hairspray
Årets duo: Christer Lindarw & Babsan
Årets vi-älskar-dig: Maria Montazami
Årets film: Män som hatar kvinnor