Tillbaka till min dagbok
juni

Tisdag 30/6
Låg och kollade tv till 09 innan jag hoppade upp och duschade. Gick ut och lämnade skiss på "länsmankostym" till Hans W och 2 polisrockar till Morgan S och en som jag inte vem ännu som skall vara i rollen?? Ja så kan det vara när det är semester och jag vill sy och vara klar i tid till repen i augusti!! Men "Polis 2" i "Rasmus på Luffen" på Oscars teatern får allt då passa in i mina skräddarsydda kavajer! Micke Ö kom dit och mötte upp mej så vi gick från Karlavägen lämnade igen gardinprover till Intrejör plus och sedan åkte vi till Odenplan och köpte knappar och tyg på Dollys. Vi tog tunnelbanan till Medborgarplatsen och köpte brunch på Billgrens fik och åt sallade och sedan var det studio jobb med fina Jonathan H i studion på Kocksgatan. Jag bandade in mina låtar inför "Sommarkvällen" nästa onsdag i Gävle. Jag hade tänkt göra ett potpuri av"Cabaret och Jetset Babsan" Det blev jättebra!! Roligt att just "Cabaret" kanske skall komma med på prov till Svensktoppen! Sedan gick Micke och jag hem över Götgats-backen, Slussen, Slottet Slottsbron Nybroplan mot NK där jag hade ögonkontroll kl 16. Jag hade inte annan inställnig på mina ögon utan beställde nya glasögen med bara lite starkare närsynhet för läsglasögonen. Sedan var det bara att gå hem och duscha igen och vänta in vakt Nisse som kom på en drink innan vi åkte ut till Skansen och blev emottagen med öppna famnen av Hans M som spelat in en cd till mej och hade det som fin present till mej! Gunilla N var där och tog emot oxå. Vi sjöng och sjöng! Johan Palm var den yngsta men den mest gapigaste publiken skrek bara Anders nämde hans namn! Anders Lundin, A Camp, AnnLouis Hanson, Malena Ernman och nämnda Johan Palm och den bästa var ändå Lisa Ekdahl tyckte jag! Jag sjöng och Nisse med! Trevlig kväll med lite mat på Italiano efter extra nummer och korv backstage!
Måndag 29/6
Uppe tidigt och hämtade klänningar hos Göran På Thalia från Ping som jag beställt i Thailand. Hämtade paket på posten från Ekson med Pirat hattar till "Barntimmen" Sommarkvällarna i Gävle. Hem och bytta kläder till Tv inspelingen på UR kl 13. Det var ett program för SVT räkning om "Flytta hemmifrån" där jag satt i soffan och gav mina tankar och komentarer om vuxenlivet och dess olika tankar och erfarenheter och missar när man flyttar hemifrån. Trevligt gäng som bandade och tog emot från Ungdomsredaktioner. Tulegatan 7 var det det hände. Gick hem och hämtade fina tapeter från Flugger Färg. Dyra rullar från Cole & son, fick 15% rabatt så dom kostade "bara" 1100:- st. 7 rullar och det blev 7705:- Men snyggt kommer det att bli! Tog mej vid 17 till Patricia som hade sommar personalfest! Vi åkte till spännande oviss plats som var i Tantolunden där det var lekar och öl och cider. 43 glada serivtörer, vakter och annan personal var där i värmen och solen och lekte och tävlade. Vi blev blöta, varma och törstiga efter några timmars bus och lek. Toppen kul med detta härliga väder få träffa killar och tjejerna på ett annat sätt än bara på söndagarna på Patricia när vi jobbar. Senare var det buffé på båten och mera att dricka och äta. Gick hem ganska tidigt då alla fotsatte i Kungsan mot Vickan och Cafét.
Söndag 28/6
Var uppe tidigt och åkte taxi till TV 4 Nyhetsmorgon och var med och pratade om ny bok som handlade om Kvinnor som älskade Bögar, Lite snack och Cicki och jag var med. Vi tog frukost på Cafe Creme innan Cicki skulle jobba på NK. Hem och träffade Lasse som kom med cd full med bildera på mej från Berns plåtningen. Lite fika igen på Creme. Mötte Ulf på NK när jag provade ut nya glasögon. Lunch på NK 4 tr. Sedan lite vila i solen. 32 gr hetta!! Handlade kalsonger och proteinpulver på NK innan stängning vid 17. Mötte upp Tim på Berns bar för en "dagens" gott i värmen. Vi gick till Patricia där vi åt middag och drack gott ganska tidigt vid 17. Jag tänkte hela tiden på stackars hundarna som folk släpade med i i värmen på gatorna. Skönt att Pajas får vara hemma i buskarna på gåren hos Gunilla och Kjell. Hem tidigt. Lika varmt hemma i våningen. Körde med öppna fönster och balkongdörrar.
Lördag 27/6
Rekord varmt!! Vaknade med nästan 28 gr redan kl 08! Så härligt väder, poolen har 26 gr och man kan bara ligga och hålla sig nerkyld! Hjälpte till med gräsmattorna nere hos mamma, Syrran och Sven och Mickael var med. Vi röjde och gjorde det jätte fint! Gick ner i Furuviksparken till 12.30. Åt lunch med Agneta Udd och hennes Hasse och Linus. Även dom duktiga ledarna på dansskolan var med. Lisa, Bea, Lina, Annika, Paulin och Bella och David på ljud. Vi hann se Furuviks barnens föreställning, "Djungelliv" först vid 14. Sedan var det show från stora scenen. Uddans.com körde sina dansnummer. Det var olika grupper med barn och duktiga ungdommar från 7 upp till 14 år! Gunilla och Kjell kom ner med lilla Sippan och dom tog Pajas för att ha honom igen några dagar! Jag åkte hem igen med 16.35 tåget. !
Fredag 26/6
Varmt, soligt, badade och fixade i stugan, man orkade knappt göra nått för det var 30 gr varmt! Till kvällen gick jag förbi Jonas och Eva och kollade nya husfärgen! SVART! Skit snyggt! Sedan var jag bjuden till syrran på middag. Svenne, Michael och mamma och jag. Toppen gott, grillat, frächa sallader med vacker dukning! Monica är så duktig med allt med mat, inredning och pyssel!
Torsdag 25/6

Åkte in med mamma till stan. Handlade och hade Johan på middag efter 18. Vi åkte ut på sjön och det var underbart väder! Vi hade lite öl med och guppade på till det blev mörkt vid 22.40!
Onsdag 24
Furuvik, Pappa på sjukhus, han kämpar på fått egen rullstol och han övar och tränar hela förmiddagarna. Han har blivit så mycket bättre! Känns det finns hopp och hoppas att han kommer hem om någon vecka!
Tisdag 23/6

Gävle, Furuvik, Hemma hos mamma och skötte lite allt möjligt. Pajas och jag i stugan. Värmen kom och det är ca 25.30 gr!
Måndag 22/6
Väntade på Interjör Plus för att se på tygprov. Dom öppnade sent. Kollade på tapeten igen på färgaffär. Hann in på Thalia och pratade med Göran A. Fixade med lite betalningar och papper innan jag åkte hem igen till Furuvik. Var bara nere i 24 timmar!
Söndag 21/6
Vaknade och mådde som en människa igen! Micke och jag åkte med mamma till Sjukhuset och hälsade på pappa på Stroke avdelningen. Vi åkte en sväng på stan och handlade lite innan vi kom hem till Furuvik igen och tog tåget ner till Stockholm.
Lördag 20/6
Vaknade med huvudvärk och mådde skit! Mattias gick med hundarna och Micke fixade kaffe! Ingen frukost för mej. Thomas och Anna kom förbi och undrade om vi levde! Dagen gick segt och vi åt lunch i kiosken vid stationen i Furuvik innan Mattias och Mattias med Tyra åkte tillbaka mot stockholm. Micke och jag slappade på och jag vakade till till kvällen. Vi åt rester av sill och grillade korv. Kollade på DVd film. Markus kom med sovande Carro och lilla Matilda i bilen. Han fick sina hörlurar vid 24.15 och en red bull innan han dunkade vidare upp norröver. Vi somnade direkt efter dom åkt. Jag var dödstrött.
Fredag 19/6
Midsommarafton! Vaknade tidigt då micke som i stugan hos mej. Han var uppe vid 07 och satt på kaffe. Fick väcka pojkarna i det nya fina rustade sommarrummet och plockade ut Tyra för morgon promenad med Pajas. Det var lite dimmigt och regnet låg i luften! Men det såg ut att klarna upp! Jag börjafe fixa till dukningen inne och vi började med första mohitosen vid 11. Sedan var det fest och god mat hela dagen! Dans nere vid festplatsen, resning av majstång, små grodorna och drink och snapps! Bad och bastu, och roliga drikar och rödvin och starköl! Toppen trvlig kväll. Jag grillade fläskkött åt oss 4 vid 20. Sedan var det till Thomas och Anna. Dom hade många treviga där på besök. Vi badade i Trösken Thomas S i snygg balansgång innan dyk i vassvik! och jag var lite vinglig och hade svårt med balansen på vägen hem!
Torsdag 18/6
Frukost hos mamma, lunch med Micke Ö hemma hos mor med. Han kom med 13.30 tåget. Vi fick nattfångad färsk strömming! Vid 17.35 klev Mattias och Mattias av tåget i Furuvik och då började det regna!! Vi fixade mat, jag hade köpt färsk oxfilé och jag stod för grill och sallad! Rolig förkväll då Thomas och Anna kom förbi och lilla Gustav var med och lekte med Mattias och Pajas!
Onsdag 17/6
Var nere hos mamma på frukost och håller henne sällskap. Hälsade på Pappa efter 14 tiden på sjukhuset. Lugn kväll i stugan.
Tisdag 16/6
Uppe och gick ut till Junibacken där det var foto och sillprovning för Expressen vid 09.00. Det var Anders Berglund, Staffan Götestan, Marco, Birgitte S och jag som provade olika sillsorter. Staffan och jag åkte till Hornsgatan 10.15 och satt på möte med NK Göteborg om skylt inför hösten och "The Producers". Sedan hann jag hem 5 min bytte väska och Mötte upp Anette Bejer från Titan television. Om program till hösten. Hann komma med tåg hem till Furuvik senare till kvällen.
Måndag 15/6
Uppe vid 8 fikade på Cafe Creme. Mötte upp fotograf Lasse Uddén på Berns för min plåtning. Vi jobbade och han tog massa nya bilder på mej i fin miljö. Han verkade duktig med fint ljus och vinklar. Gick hem och hämtade strass på posten från Swestrass trading. Skall fixa vackra nya Babsan skor! Vid 16 kom Lisa och jag kollade på ny Pernilla klänning till THe Producers! Toppen fin vampklänning! Sedan gick jag och beställde nya tapeter till min matsal ( Cole and Son ) som Marcus lagt golvet i. En toppen fin tapet som kostade över 1000:- rullen!! Vilka priser! Och jag får bara ut 2 våder på en rulle!! Trots dom är 10 meter i varje rulle! Jag har så högt i takhöjd och det är sedan 64 cm passning i mönstret! Fint skall det vara och då får det kosta! Fredrik Swan kom vid 18 och vi snackade Sommarkvällar till Gävle och gick och åt på Rice.
Söndag 14/6
Vi var inne på besök hos pappa. Han verkade lite bättre och kunde prata lite grann. Han fick fortfarande bara ligga och hålla höger arm på kudde vid sidan. Han kunde röra lite på höger ben, han lyfte det lite. Mamma var väl lite gladare men känner sig fortfarande orolig och tänker på så mycket om huset och tomten. Det är ju pappa som fixat så mycket hemma. Jag fick lämna Pajas hos Gunilla och sedan åkte jag till Stockholm med 16.37 tåget från Furuvik. Micke Ö kom förbi och vi gick på Capri och åt!Till kvällen satt jag hemma och skrev ner Allsångs låtarna vi skall ha i Gävle till sommarkvällarna.
Lördag 13/6
Frukost hemma, regn och skit väder. Mamma ringer i panik vid 11.50 då Pappa hade ramlat ihop i duschen efter han varit ute och sprungit. Jag körde som en galning hem från stugan över Campingen och fick dra pappa ur duschen och mamma som hade ringt 112. Pappa har fått stroke, hjärnblödning och har svårt att pratat och kan inte röra höger arm och ben. Ambulansen kom efter 20 min, och direkt får han komma in och dom kollar och fixar allt. Vilken otroligt bra sjukhus personal!! Gävle akut och Stroke avdelning, helt fantastiskt. På 2 timmar låg han på sal 109! Det var tyvärr en blödning i hjärnan, ingen propp så det skall få läka av sig själv. Ingen vet hur lång tid det kommer att ta innan det blir bättre. Det är bara att hoppas. Han var väldigt ledsen och grät och mamma hade det väldigt tungt. Till kvällen fick jag komma till Thomas och Anna på gott grillat. Men mina tankar var inte på plats denna kväll. Det snurrar en massa saker i mitt huvud just nu.
Fredag 12/6
Tapetserade dörren till sommarrummet, rutigt, som sovrummet. Klippte häcken ver mot vägen med häcksax. Kommer få ont i ryggen då jag var kall om ryggen och det var tungt.
Torsdag 11/6
Regn och kallt, blåsigt i Furuvik. Fick nya sängen med bud. Bäddade och gjorde lite pynt i sommarrummet. Fixade vid stugan ändå. Innomhus!! Gick inte vara ute. ösregn!
Onsdag 10/6
Vaknade lite innan Marcus och han satt igång direkt med golvlister och jag fixade och packade inför Furuvik. Åkte till Radio Stockholm P4 och var med i "Club Cafe" med Per F och Ann Westin och Catrine S. Vi snackade sommar och semmester. mellan 10-11. Sedan åkte jag med 11.20 tåget till Gävle. Handlade tyger på Ohlssons tyger, regn och kallt! Hem för lunch hos mamma. Hämtade Pajas hos Gunilla. Regnigt och skitväder! Sydde sängöverdrag till sommarrummet!
Tisdag 9/6
Uppe vid kl 08, snabb frukost i Mässen. Sminkade mej till Babsan för final bingot!! Det var helt fullsatt vid 08 tiden nere vid bingot. Vi körde först två vanliga spelomgångar innan det stora finalspelet där vi lottade ut 50.000:-. Tyvärr var det en ganska tråkig gubbe som vann. Han visade inte direkt någon lycka över dom pengar vunnit. Han sa att han hade åkte bara för att vinna pengarna. Synd på en så annars rolig final för mej. Väl hemma så var Marcus hemma och höll på för fullt med golvläggningen. Vi hade en svettig kväll med trakett plattorna. Han höll på till ca 23 och då var vi väldigt trötta bägge två då jag och han hade tidig morgon. Vi kom i säng innan 24.
Måndag 8/6
Micke Ö ringde för att väcka Marcus då bilen skulle flyttas kl 07 tiden. Men det var svårt att få liv i en död! Jag fick iväg Marcus och gick till sängs igen. Dålig nästan hela dagen!! Fy så kul det måste varit igår. Jag var vid liv igen efter 15 och packade till Birka. Lite seg var jag allt, men det var full Paradis kryssning med över 1400 glada kära stammisar och även mor och far var med på denna kryss. Nöjespresetation och "på begäran och show!! Härlig kväll med många roliga stunder.

Söndag 7/6
Åkte med 14 tåget ner mot Stockholm igen. Härliga Marcus kom förbi med såg och bygg saker och började planera golvläggningen i matsal och hall. Vi drog bort lite golvlister innan jag bjöd på första drinken. Vi skulle kanske tagit det lite lugnare med drickat! Sedan blev det rolig kväll! Grann Anders Å var hemma och vi bjöd in oss på mera dricka. Micke Östman kom förbi och det bar av till Patricia och middag på Jollen. TC och jag på dansgolvet!! God mat och rödvin. Servitör och barkille på Patricia, mums! Tyvärr kära läsare och mina vänner, så har jag en svag minneslucka här!...det finns liksom inget jag direkt minns utan att vi hade otroligt roligt!! Det tror jag. Marcus sov över då bilen stod hemma hos mej. Och att han skulle köra .. nej det gick inte.
Fredag / Lördag 5-6/6

Furuvik stugan. Fixade inne då det var kallt och blåsigt. Poolen hade kallnat till 12 gr!! Fy det blev vinter igen. Lånade bil och släpvagn och åkte till IKEA och handlade säng och madrass, fåtölj. Tyvärr så efter när vi kom hem så hade jag fått en 140 cm och hade betalat för en 160!! Det var så trist. Då kunde jag inte göra färdigt mitt fina nya gästrum i sommarhuset. Jag ringde och det tog 40 minuter innan jag fick reda på att dom skulle kunna köra ut rätt säng innan 6-10 dagar! Tack för kaffet. Bara det kommer innan midsaommar då det skall sova fint folk där!.
Torsdag 4/6
Åkte med tåget vid 10 tiden från Norrköping direkt till Gävle. Pappa hämtade mej. God lunch i Furuvik hos mamma. Var i stugen efter jag hämtat Pajas hos Gunilla.
Onsdag 3/6
Åkte med 11 tåg till Norrköping. Det var "Vi på Snorkråkan" som hade sin årliga revy ute på Kråkholmen i Norrköping. Där tog Pontus Helander, Denny Lekström, Maria Olofsson, Carina Perenkranz, Mattias Carlsson och Anders Håkansson som körde show under Thomas Oredssons ledning. Det var mycket sång och dans och roliga revy texter av blaAdde Malmberg. Jag träffade upp sömeskan Siw Bäckman som hjälpte mej med lite ändringar på dom fina Abba kostymerna jag sytt till finalnummret! Tyvärr var det kyligt ute på ön bredvid Lois de Gerre. Men jag gillade showen och skrattade gott år många roliga nummer. Denny i "Maj Väj" av Peidar Eriksson var topp och även Anders i Snälla Snälla! Höjdar nummret var ett dansnummer som Mattias och Denny dansade i från Singin in the rain!Abba finalen i mina kostymer!Carina tackr för blommer och applåder! Maria och Anders. Rolig trevlig fest blev det sedan i Nörrköping. Bodde fint på President!
Tisdag 2/6
Uppe vid 08 och startade sminket igen så Babsan var snygg och fräch till bingot kl 10. Det var sista dagen som Birka körde under Ålänsk flagg. Många hade hoppat av i Mariehamn under natten som jobbade sista kryssen. Lite sorgligt var det med många avsked. Halv stång i Mariehamn! Åt lunch vid 13 efter taxfree shopping. Köpte snus till Ulf pappa Erik och lite smink och öl till midsommar. Hemma vid 16 och gick och åt buffe på Rice. Soft kväll. Packade inför Norrköping.
Måndag 1/6

Träffade David och kollade ateljen. Trasigt fönster (måste ha blåst upp!?) som jag lämnade in till glasmästare. Väntade på paket från Thailand med Abba kostymer och lite från Thalia Ping. UPS kom vid 15. Packade för Birka. Fullt med folk. 1380 pers. Gunilla och Kjell var med kryssen. Åt inne på Four Seasens och god alla carté! Sedan var det dags att bli Babsan igen. Nöjespresentation kl 20.45 och det var fina kryssningsvärden Christian. Sedan på Begäran och show kl 23.00. Mycket folk inne på på dansgolvet. Jag försökte komma i säng tidigt men det blev kl 02 då det var så kul!