Tillbaka till min dagbok
Augusti

Fredag 29/2
Packade väskan och åkte till Arlanda för att flyga till Karlskrona. Roligt att träffa upp hela gänget igen ute på flygplatsen. Vi tog snabb lunch innan vi flög ner till Bleking / Ronneby. Var med i p3 direkt med en Thomas innefrån Waismasters galleria. Träffade upp Eva och Emma och jag körde publikuppvärmningen inne på Telenor arenan. Det var den tröttaste och tystaste publiken vi haft under hela turnén. Jag fick kämpa som en galning för att få igång dom sega blekingeborna. Men en trevlig efterfest blev det. Jag med snygga och trevliga Daniel Mitsogiannis som sjöng "Pame" och blev omskriven om "sitt paket" och bulan i byxorna!? Jag var inte sen att kolla!
Torsdag 28/2
Soligt och fint i stugan. Fixade med garderobsdörrar och skjutskena. Toppenfint!! Hem igen vid 17 tiden. Köpte hem mat från Italiano.
Onsdag 27/2
Uppe tidigt och blev hämtad med taxi till radioprogrammet " Vakna med The Voice" Det var Josefin, Paul och Jakop som jag träffade där. Snackade lite med dom om min uppgift i melodifestivalen och dom kom naturligtvis in på Carola igen och Runar mm. Jag förklarade att jag tyckte synd om Carola som har - 1, Kyrkan på ena axeln- 2, HBT rörelsen på den andra och -3, Media och press på huvudet som kollar allt vad hon säger och allt hon tycker! Det är synd om henne som är så duktig artist och sångerska och det blir bara fel när hon skall tycka och säga något om än det ena eller andra! Men jag hetsade upp mej på Alex S som jag mötte i huset och blev så arg på mej själv som hälsade på honom då jag mår bara dåligt av att se honom. Han har gjort så många ledsna och sårade och lika mina vänner mår dåligt av hans blogg och annat skit han skriver, så jag mår illa när jag ser honom! Och nu sist med tv4 Malou och hennes mail, mm. Efter det åkte jag till Marcus och Nicklas och kollade på deras fina bygge i Bandhagen. Jag tänkte anlita dom (www.nimabygg.se) för mitt bygge i Furuvik! Sedan blev det tåg upp till Furuvik och hemma med Pajas och mor och far!
Tisdag 26/2
Uppe vid 08 och sminkade mej igen och bingo på hemresan. Det var ju Andreas P och Lasse från Paff som var med mej. Mycket folk och många bingo! 5.000:- delade vi ut, en jackpott! Hem och fixade.
Måndag 25/2
Uppe tidigt och skulle på Banken, men Jocke var sjuk. Åkte till Mattias W och han bjöd på lunch. Gick runt lite med Tyra i solen. Hem och fixade lite innan jag packade till Birka och for iväg på Paradise. Det var fullt med folk på båten. Vilken Kryss!! 1540 st ombord och hela personalen! Sportlov och massor av barn. Jag körde show och allt var väl gala! Fick träffa mysiga Marcus igen och vi bastade igen fram på småtimmarna!
Söndag 24/2
Uppe vid 08 ont i huvudet! Var ganska slut! Men oj vilken natt! Åkte efter hotell frukost buss med alla från Melodifestivalen från Linköping till Stockholm. Vi lämnade hotellet vid 11 i två bussar. Var hemma till kvällen. Gick och åt med Peter S och Magnus på Rice.
Lördag 23/2
Uppe tidigt och åt frukost med Bo Göran. Gick till Roger Svennson som fixade till mitt hår jättefint! Jag blev klippt och dom tog bort allt det gula. Sedan lite shopping i Linköping, lagade min Babsan sko som gick sönder i går på scen. Sminkade till mej igen till Babsan och var i Vip-lounchen vid 17 och tog emot festglade människor igen från Statoil, Skoda. Sony Eriksson och Expressen. Christer Björkman och Kristian Luuk kom till mej för intervju. Jag gick ner vid 18.30 för att byta om och fixa inför förtimmen i arenan. Mycket roligt denna kväll med mitt band och hela publiken. Så här ser det ut bakom scenen! Så jag skall hitta min plats! Ny skön kille på klaviatur denna helg Stefan Järnstål. Annars var det Stefan Nyqvist och vackra Jessica Marberger som sjöng. Lasse Bjurhäll på gitarr, söta Jimmy Kjellqvist på bas (som oxå spelar i Patriks band i tävlingen!) och Johan Fransson trummor. Vi satt efter i vår loge och jag hade köpt lite vin som vanligt som vi festade på. Söta Nour El-Refai som får mycket skit ibland, är trevlig och det är inte lätt att göra sig hörd på 5 sek i publik jublet! Efterfesten var härlig med två ursnygga vakter!! Björn & Co. Det blev en ovanlig kväll igen med många överaskningar i resultat. Frida Feat och BWO gick direkt vidare och Patrik Isaksson min favorit åkte ut!?? Caracola gick till andra chansen med Therese Andersson! Grattis ! Rolig fest med alldeles för mycket dricka!! Sköna Filip fixade ju till festen ändå för Patrik och jag var med! Fridas sköna rappare Lariemar Krokvik. Micey Huskic sjöng på bosniska, kom på 7.de plats! Men snygg? kanske! BWO var gala, Martin Rolinski har en otrolig scen utstråling! Marina S fin och Alexabder Bard är ju bara Alexander Bard. Ainbusk gick inte heller vidare. Trist, med sådan vacker låt! Den kommer nog att hamna på svensktoppen! Eskobar kom sist!!Fina Edvard v Sillen. Men jag festade på med vackra Sofia Rågenklint och Patrik hela natten! Min nya älskling Björn Gustavsson blir man ju såååå kär i! Men Henrik von Zweigberk är den mysigaste stora nallen som finns! Oj vilket party!
Fredag 22/2
Thomas S skjutsade vid 07 in med till Gävle för att jag tog tåget till Stockholm. Sedan hem och packade väskan och vidare till Linköping 11.20 och tredje deltävlingen av Melodifestivalen. Jag hade fått fint rum på Skandic City. Jag åkte till Cloetta Center och lastade av mina saker och packade upp mina gala klänningar. Gjorde mej klar till 17 då det även denna kväll var Vip- mingel innan genrepet. Det var en jättefin lokal dom hade dekorerat fint med ljus och allt! Emma och Eva och jag tog emot och minglade på. Fina Patrik Isaksson kom upp för intervju. Det blev en lugn kväll för mej efter att jag körde publikuppvärmningen. Rolig och bra publik. Jag kom i säng efter att jag suttit en stund med Janet från Warner. Härlig måne i Linköping. Den var full nyss!
Torsdag 21/2
Furuvik. Nicklas kom och kollade på ritningarna till utbyggnaden då jag fått bygglovet klart nu. Både för garaget och huset. Till kvällen var jag hem till Thomas och Anna och såg på TV3 "Du är vad du äter!" Det var ju riktigt roligt och bra! Anna Skipper och Babsan värsta gala paret!.
Onsdag 20/2
Åkte upp till Furuvik och fick träffa Pajas och Gunilla och Kjell som haft lilla älsklingen tillsammans med Mamma och pappa. Hade det soft i stugan. God lunch mat hemma hos mor. Till kvällen fixade jag och grann Johan W till middag.
Tisdag 19/2
Uppe vid 08 och sminkade med igen till Babsan inför Bingot vid 10. Gala snygg som vanligt! Hem vid 16 och till kvällen kom unga trevliga Robban från Borlänge som hade varit på Canaria och blivit oförskämt brun och snyggare än någonsin! Han sov över och jag hade visst legat och pratat tills jag somnade och snarkade! Typiskt att man skall vara dödstrött när man har ett sådant ungt och solbränt kex som nattsällskap!
Måndag 18/2
Uppe i ottan och åkte till P3 Morgonpasset och var med i radio på morgonen. Martina Thun och jag i P3. Fick förklara vad jag egentligen sagt om Carola och hennes överaskande kval till andra chansen. Tidningarna skriver ju liksom lite som dom vill. Spelade min "Gala Jet set Babsan" oxå. Fina söta dans Erik kom förbi och lånade kostym till maskerad på Dramaten som hade stort jubileum och Erik skulle dansa balett! Till eftermiddagen var det dags för Birka Paradise kryssning. Mats Larsson var tillbaka och allt kändes som förr. Han är min lilla älskling!! Kul och lite sportlovs barnfamiljer var med. Show presentation vid 20.45. "På begäran" vid 21.30 och min show kl 23.00. Körde lite bubbel efter 01.30 med snygga ungdomsledare fram till halv 3.
Söndag 17/2
Christian W och jag uppe och åt hotel frukost. Åkte buss hem vid 11. Var hemma vid 14 tiden och fick åka till Frihamnen och spela in "Kockduellen" med snygga kocken Daniél. Jag tävlade mot Kalle Moreus. Programledare var Peder Lamm. Var lite seg vid 19 tiden då jag var klar och sedan kom Micke Östman till kvällen och jag sminkade på mej igen till Babsan och vi åkte till Patricia där jag körde show med La Gayla Fraiser. Hon sjöng sitt Rumänska bidrag "Dr Frankenstein". David var med och dansade sexigt och snyggt! Rolig kväll fast jag var helt slut.
Lördag 16/2
Ute och shoppade i Västerås. Kallt som attan! Slappade på hotellet. Polis Christian Wessman kom med tåget till 17. Till kvällen var det gala igen inne på Arenan. Snygga Thomas från Expressen. Körde först inne hos vip sponsorena, med Kristian Luuk och Christer Björkman. Sedan publik uppvärmningen inne i arenen. Vilken publik det var i Västerås!! Toppen. Och tippade Carola och Andreas kom bara till andra chansen!?? Vilken överaskning. Nu kommer det att bli en härligt spännande andra chans i Kiruna!! Riktigt party till kvällen. Polis Christian W kom och var med hela kvällen. Efterfesten blev en blöt och rolig tillställning. Carola sjöng med gitarist. Glömde lite text här och där i sin egna låt. Men alla var glada och glömde nog det mesta till dagen efter.Söta Alexender Schöld var ledsen och nerstämd efter sin placering. Bandet Andra Generationen som åkte ut i sista omröstningen spelade och levde om hela natten så jag fick inte sova många minuter. Dom stod i hallen på hotellet och spelade högt innan dom fortsatte ute under mitt fönster.
Fredag 15/2

Åkte till Västerås vid lunch. Checkade in på vackra Stads hotellet.Åkte till arenan till fyra tiden. Sanna Nielsen är favoriten och högt tippad! Såg lite rep inför melodifestivalen. Orkester och jag körde igång upvärmningen vid 19 med full aren i ABB hallen. Lite middag efter i Bichops arms.
Torsdag 14/2
Uppe och kollade lite mail innan taxi väntade till "Efter Tio" med Malou von Siwert på TV 4. Var med Patrik Isaksson och Rickard Herrey och pratade om allt och inget med Malou. Champagne lunch. Gillar Malou så mycket. hämtade skor på Bäckmans. Vid 16 hade jag möte med Fia och Haiden på Patricia. Vi har nu satt hela Pride veckan till sommaren, med massor av roliga och stora artister! Till kvällen kom Mario förbi och lagade god italiensk mat.
Onsdag 13/2
Uppe i solen vid halv 8. Taxi beställt till Radio Stockholm. Var med och pratade vänskap i en timme med författarinnan Marie Ljungsteth och Jessica Folker med Per F. Gick hem vid lunch i vackert vårväder. Expressen kom vid 14 och gjorde litet hemma hos med fotograf. Jag hade hunnit plockat undan det värsta med alla olika resväskor från olika jobb. Träffade upp Christian W till kvällen. Missade möte på Patricia. Förlåt Fia och Haiden. Christian och jag gick och åt på Italiano senare.
Tisdag 12/2
Uppe vid 08 och sminkade mej igen som Babsan och körde bingo mellan 10 till 12. Lunch och ledig till 15. Bonusdragning och sedan av vid kajen vid 16. Hemma och fixade till med post, betalningar mm. Plockade undan inne i syateljén. Försökte hålla mej vaken fast jag var lite seg.
Måndga 11/2
Träffade upp reporter Natalie Nordenswan på cafe Creme och vi pratade om mitt Östermalm och vad jag gillar och så. Fotograf kom och vi plåtade lite bilder på Nybrogatan, Armé museumet mm. Det skall komma i Östermalmsnytt senare. Gick och handlade fin Dun jacka på NKs Paul&Friends och hood tröja på rea. Fixade lite hemma innan jag packade om väskan från Göteborg till Birka Paradise och tog taxi till terminalen och drog ut vid 18. Det var mycket folk på Birka. Ca 900st. Åt middag med Gittan och Lasse och deras två fina barnbarn på ca 2 meter!. G o L är ett trevligt par som ofta åker med från Värmland. Sedan var det bara att sminka på sig och hoppa i klänningen och sedan nöjespresentation vid 20.45, Ronny Olsson Babsan och Nicklas. Sedan På begäran vid 21.30, sedan min gala show vid 23.00. Efter midnatt var jag ledig och bjöd på lite champagn, vin och dricka inne i min fina hytt. Björn kom och hälsade på med Magnus och Daniel. Var nere sedan och dansade till populärt dansband till 03. "Fernandoz" mexd Git och Anders. Toppen kul! Var i säng efter 04.
Söndag 10/2
Uppe till frukost på Opalen som hade fått städat undan snabbt efter efterfesten. Alla var lite trötta, och feststämningen hade lagt sig. Dom hann till och med ta ner dom fina melodifestival afficherna på stan när jag satt och fikade. Kändes som partyt var över nu! Och ändå är det ju bara början av flera veckor med gala och glitter! Bandet höll på att missa tåget tillbaka till stockholm, men jag fixade att hålla x 2000 en minut så dom hann med. Väl hemma hörde jag att Sonja Alden var sjuk och hon skulle köra på Patricia till kvällen. Jag vilade lite och somnade helt och missade öxå jag Patricia.
Lördag 9/2

Melodifestivals start i Göteborg! Klart Babsan var på plats! Iklädd en ny galaklänning i affich- färgen! Limegrönt! Fest och musik! Babsan band med några extra! Snygg Alexander, Jessica, Lasse Bjurhäll bokom flaskor, Kapellmästare Jonas Gröning längst ner, Jonas Fransson och sång Stefan Nyqvist till höger och Bas Jimmy Kjellqvist är inte med här på bilden!! Han hade väl glömt vara på plats. Den fina lilla basistmänniskan glömde ju sin bas i stockholm oxå! Europe we love! Till final! Lycka! Glädjeyra bakom scen! Christer Sjögren som varit totalsågad i pressen tog härlig revanch och gick direkt till final med "I love Europe". Jätteman på efterfest! Bingo Rickard OlssonMina machande slingor till limegröna klänningen och söta Jessica. En spegel ramlade ner i Suzzie Tappers loge när jag dansade loss, Logen var vägg i vägg med våran och det small ordentligt när den for i backen, men det var visst ett bra omen för Suzzie som gick vidare!
Fredag 8/2
Åkte tåg till Göteborg med hela min nya orkester!! Babsan melodifestivals orkester!! Duktiga sångare Jessica Marberger och Stefan Nyqvist. Väl framme i Götet träffade jag upp My, Eva och Emma från Ema och Blixten, Eventum. Det är tjejerna som har hand om mej och ser till att jag underhåller i vip louncher och babblar huvudsponsorer på förtimmen. Det var mycket babbel o prat och E-Typ Martin och Christer Sjögren om deras "Vikingakamp" Jag och bandet skulle få soundchecka innan publikinsläpp men det blev så sent och mickrofon strul så jag hann inte sjunga igenom hela låten!! Men det gick bra ändå i Skandinavium. Det var ju bara full arena på genrepet med över 10.000 människor där!! Det blev mitt genrep oxå!! Roligt och kul var det med förtimmen där jag intervjuar Kristian Luuk, Christer Björkman och Henrik von Zvaiberg. Sedan kommer Eva Hamilton i morgon till premiären. Det var en rolig och blöt efterfest inne på artisthotellet där jag bodde. Opalen i Göteborg. Roliga människor från sponsorena och vi festade på. En av teknikerna hade till och med tatuerat in mitt namn på stjärten! Så gulligt av honom!! Mums vilken rumpa på den härliga lilla roddarmänniskan! Pär Wilhelmsson och Andreas Asplund, Telia och Statoil, Posten och Wrigley Extra.
Torsdag 7/2
Gunilla och jag in till Gävle och handlade tyger. Hon tog Pajas kvar i Furuvik. Möte i Gävle om sommarkvällar. Fredrik Swahn, Steven Kautzky Andersson, Mia Bjärming och Anna Laersen. Bandade även på SR med David i Radio Gävleborg om melodifestivalen och fick spela två låtar från nya skivan!! "Alltid lika vacker" och "Gala Jetset babsan". Åkte tåget till stockholm, hade fått nya skivan hem i kartonger. Blev ledsen då omslaget var för mörkt tryck. Jag var nästan svart! Packade lite innan Göteborg och satt och limmade strass hela kvällen på nya gröna "Gala jetset Babsan" stassen" Micke Östman och jag åt gott på Leopardi.
Onsdag 6/2
Var med t radio RIX på morgonen hos Titti, Roger och Gert. Spelade "Gala Jet set Babsan" låten och pratade melodifestival. Träffade Marie-Loise från P4 Kalas SR och bandade oxå om melodifestivalen och hon fick Thomas G.sons låt. Åkte till Gävle och hämtades av pappa. Furuvik till kvällen. Hälsade på Gunilla och Kjell. Gunilla fick mera att sy.

Tisdag 5/2
Uppe vid 08 och sminkade mej till Babsan. Bingo mellan 10 till 12. Hemma och Pajas var glad och väntade. Gick till Titan och kollade lite på "Du är vad du äter". Hem och åt böckling från Konsum.
Måndag 4/2
Kollade lite vid 09 tiden på audition på China teatern. Denise och Åsa värmde upp tjejerna. Gick till söder Hornsgatan och träffade Monica G och gick igenom lite ekonomi inför hösten och prell budget med kostym och material. Hoppas vi kan lösa det på bästa sätt. Det är inte lite kläder till "The Producers"!! Gala kul!! Gick hem förbi slottet i solen. Gick sedan till posten och hämtade paket från Thailand. Två Babsan i lime grönt hade kommit! Nu får Cicki lilla strass! Hjälp strassakuten!! Hallå!! Gick sedan till Cirkus Djurgården och lämnade stockar och hämtade nylagt hos david. Babsan har nu fått lime gröna slingor!! Tog buss hem. Laddar för Birka till eftermiddagen. Lämnar Pajs hos Anita innan Micke slutar jobba. Åkte iväg med Birka, ganska lugn måndag. ca 750 st. Träffade jättefin Pierre som var med från Lärarförbundet, han bjöd på drink, men sedan bara försvann han?! Jag blev stum för han var inte bara snygg, han var trevlig och rar oxå.
Söndag 3/2
Möte på Berns från halv 12. Staffan och Monika Götestam, Catrine N Furubom, Anders berglund, Anders Aldgård nya regisören, Jag pratade lite kostym, Jenny Hydén, Denise koreografen och Palle ljus och snygg scenlösning med av Erik och Marcus och hann heja på Magnus Stråberg som kör PR. Trevlig första prod.möte inför "The Producers". Gick innan med Pajas till Micke Ö. Var klar vid 16, hämtade Pajas. Gick hem och Micke och jag åkte tidigt till Patricia och åt vid 19 tiden. Hem och i säng tidigt.
Lördag 2/2
Handlade nya fiskar på Fältöverstens Zoo, Guramin och Scalarer. Köpte videofilm "Kinky Boots" som Kerstin sett och rekomenderade. Åkte till UR och bandade "Fråga Olle" med Martin och Olle och söta Karolina Fjellborg, Aftonbladets TV kritiker. Vi körde på med livepublik och en massa fräcka frågor. Karro och jag. Åkte direkt till Bergwaldhallen och såg en fantastisk show med
Schlagerfestivalen på riktigt!

Linda Bengtzing

Åt efter på Italiano.
Fredag 1/2
Var runt och surrade. Träffade Micke Östman och vi gick och shoppade, lampor till bakgården, skissblock, nya Babsan guldskor med gala strass, strumpyxor Balettshoppen, limegröna slingor till peruk, mm. Till kvällen gick vi och såg "London The Musikal" på Filadelfia kyrkan. Stor scen och vackert foto i bakgrunden. Men vi gick i pausen. Jag gillade den inte, tyvärr. Jakob S, Anders E och gänget kämpade på men för mej var det en konstig blandning av Fame, Rent, Le miss och flyktingpolitik. Ny fy så trist. Vi åt däremot på toppen fint ställe, Birkagatan på OM. Sedan åkte jag hem till Mario som fyllde år. Men det var väldigt sorglig stämning där, då hans kära och nära vän gått bort. Träffade Marios fina syster och bror, jag stannade inte länge då det var lite jobbigt att se Mario så ledsen. Tog taxi med en trevlig Gustav Kullander från Uppsala. En trollerikille som skulle med tåget.