Tillbaka till min dagbok
Augusti

Fredag 31/8
Var i Furuvik och hade toppenväder med sol.
Skönt och mysigt träffade Gunilla och Kjell och många av mina vänner i Furuvik.
Torsdag 30/8
Var på teatern från 10. Kollade igen och såg att vi ligger väldigt bra till nu! (så tycker man alltid på teatern innan dom börjat öva i kostym!) Då kommer ofta problemen med dans och olika snabba byten. Jag försökte snabba mej så jag hann komma iväg upp till Furuvik på eftermiddagen och det lyckades tack vara min säkra duktiga kostym tjej Lisa. Inte nog att hon är en hejare på symaskinen, Flickan är skogshuggare oxå!! Bara en sådan sak. Väl uppe i Furuvik tog Pappa och Pajas emot. Mamma hade hämtat honom hos Gunilla i går så hon, min mor fick rå om honom lite med. En populär lite kille min Pajas. Jag hade toppen kväll i stugan i Furuvik med stor fullmåne! Det trista var att jag missade en öppning i stockholm som Eva Attling hade på Nygatan 9. Förlåt Johan Carlén och Eva men utsikten över sjön här i Furuvik med stor fullmåne, det går inte att jämföra med Nygatans röda mattor och fotoblixtrar.
Onsdag 29/8
Åkte med det fina Drinkbordet på tunnelbanan till Medborgarplatsen. Helt rätt bord! Väskan var bra med. En stor tygresväska med vackert lås. Satte med Lisa och sydde lite ändringar. Jobbade till kvällen ute på Grand Hotell i Saltsjöbaden för Carina Wall som fixat fin fest för Valora Trade som var uppdragsgivare för kvällen. det var en trevlig Vd som hette Kent Lindwall som hade en massa trevligt roliga och pigga säljare från hela sverige som var på plats i det fina Grand Hotell. Festtält utanför med mingel. lite show, med gala ljus som dom riggat bara för mej!!! Vilken ljussättning och Owe Sandström hade dekorerat med massor av glitter! Han kan han den lilla Abba kostymören! Lyckad kväll trots att höstkylan och mörkret bet lite i skinnet. Peter Siepen tog över när jag lämnade vid 24. !
Tisdag 28/8
Svårt att sova, kan det vara fullmåne? Ja det var fullmåne, jag kunde fatta det! Var upp vid 04 och städade och plockade. Var på teatern vid 09 produktions möte på cafet utanför Göta Lejon. Satt igång Lisa med jobb, åkte till Myrorna i Ropsten, (synd att säga det när denna uppsättning skall vara "så påkostad" som det står i dom fina annonserna! Men nöden har ingen lag. Och om du visste vad jag hittade!! Massor av bra kavajer till Johan slipsar, kepsar, även ett superfin drink bord med hjul! Precis ett sådant vi sökte! Och en super fin rolig resväska som Elsa (Marlena) skall ha vid sin entré! Jag var överlycklig över mina fynd. Taxi tillbaka, jätte köer vid 17. Stannade hemma på Östermalm hos mej. Tog tunnelbana med stora kassar till teatern. Var där till 18.40..
Måndag 27/8
Uppe tidigt och var på teatern vid 09 trots sen runda på kvällen. Jag och Lisa fixade och jobbade på. Handlade och sytte nere i källaren där det kan bli ganska varmt och dålig luft. Tog det lugnt till kvällen. Micke Ö och jag åt på Capri. Lite besvikna var vi nog. Det får nog vänta ett år innan nästa besök.
Söndag 26/8
Flög hem kl12.50 missade filmpremiär av tecknat barnfilm, Tom Karlsson kom förbi och vi gick och tog lunch ute på Cafe Creme. Åkte till Dr Albans 50 års fest. Det var Afrika tema.Inne på fina Undici. Jag fick sitta med mysiga Thomas Brolin och hans flickvän och mor och far. Charlotte p och Nickola var mina bords vänner. God mat men oj så många tal och tal och tal. Den lilla dansar människan De De var toast master och hon skulle väl kanske inte pladdrat så mycket mellan varje tal. Vi hann inte säga ett dugg till varandra runt bordet då det var konstant prat hela tiden. Dr ALBAN och Runar som bett mej sy hans Afrika kostym, men jag fick tacka nej då jag inte hade tid! Jag lämnade och åkte till ett roligt Patricia. Alex snygging. Träffade massor av vackra människor! Vilklen fest. Dansade och partade. Åkte en sväng till Grand Hotel och sedan tillbaka till Undici igen. Hanna och Babsan sent och härligt. Då var det lite bättre fart där.
Lördag 25/8
Packade till Visby och Gotland. Åkte med taxi ut till Arlanda och flög med 12.20 planet från terminal 3 till Visby. Hade jobb för stora Lindebergs Grant Thornton. Det var Micke Darmell på darmell/åsbrink med Beatrice som varit i kontakt med mej. Dom hade haft konferans från den 23 aug med både föreläsning av Kaj Pollak och aktiviteter och gycklare och ryttare och tornespel. Gabriel Fors med körövning. Mitt uppdrag för alla trevliga revisiorer och konsulter som var ca 700 st från 33 kontor från hela landet . Vi var på lördagskvällen inne på det nya stora konferans anläggningen nere vid Visby havsbad. Sarah Daw Finer och en massa andra duktiga sångare var med med Maria Johansson som spelade. Jag träffade naturligtvis den trevliga Vd Peter. Men oxå johan som tog hand om mej hela tiden. Här är Micke D som jobbade så svetten rann. Han höll koll på tiden hela kvällen. Sarah och hennes gitarist som var lika bra pappa som att spela fint på alla strängar. En snygging som kunde få ta hand om alla mina papper och gärna allt om han ville! En toppenkväll som Peter på Lindebergs vore stolt över. tACK för uppdraget gävle firman darmell.åsbrink.
Fredag 24/8
Var på plats kl 09 på Göta Lejon. Fix och plock. Lisa och jag blev nästan klara nu med alla ändringar efter provningarna. Till Jonathans studio och klippte ett medly till Zarah och Babsan som jag skall ha på Birka Paradise när det drar igång måndag den 3 sept. Vid 14 hade jag möte på Malmen inför jobbet på onsdag ute vid Grand i Saltsjöbaden. Till teatern fram till 16.30 då jag åkte till Sundbyberg och inhandlade lite sybehör och foder till gardinerna på scenen och brudklänningstyll till Pernillas otroligt vackra brudklänning. Vid 18 var jag hos Micke på Harry B James och fick en öl. Det är så varmt och sommrigt igen! Vi gick till P2 i kungsan och åt lite wokat och tog en öl.
Torsdag 23/8
Varmt och kvaft. Gunilla och jag gick hela vägen igen till teatern vid medborgarplatsen. Vi satt hela dagen och sydde ändringar och fixade. Vid 18 tog vi en pilsner med Tonny N på Östgötakällaren innan jag vinkade av Gunilla med Pajas nere på Centralen. Pajas åker med henne hem några dagar. Jag gick hem och var ganska trött senare till kvällen. Jobbiga dagar med alla provningar och så mycket kläder och olika kostymer till alla ungarna och dom vuxna skådespelarna i Sound of Musik.
Onsdag 22/8
Mötte upp Gunilla H som kom från Furuvik med tåget och skall hjälpa till med lite provningar och ändringar av kläder till alla barnen på hennes klänningar hon sytt. Vi åkte till Göta Lejon och hade fullt hela dagen med alla 21 barnen. Vi hann med alla till 17.25. Då var vi trötta fast vi gick hem med Pajas då han inte haft så mycket promenader den dagen. Vi fixade till oss och gick och åt middag nere på Italiano och sedan en sväng på Grand Hotell där mattias W jobbade. Micke Ö och Pajas hängde med på både krog och Grand baren.
Tisdag 21/8
Prodmöte kl 09 vid teatern. Planerade lite med Lisa innan möte på Strandvägen med Jocke och Johan W inför vakt jobbet. Han fixa lite hemma innan jag var hos Per och testade två nya bilar till Bilmotor tidning. Körde runt ut mot Stora skuggan och testade lite fina familjebilar.
Måndag 20/8
Uppe på Göta Lejon vid 10 efter promenad med pajas till teatern. Var hos Jocke på Swebank vid 14 och sedan var det lite shopping igen till Sound of music. Hoppas på att snart få mina fakuror betalda då det är massor som hela tiden köps in.
Söndag 19/8
Soligt och toppenväder! Lite blåsigt men lä och varmt kring poolen. Hade skön förmiddag med besök från Johan och Johnny och galna båt grannar! Åkte till stockholm vid 14.30 och fick byta tåg då Upptåget blev trasigt. Hemma fixade jeg lite inför Patricia kvällen då det var "Hallick och Pimp" tema. Själv blev jag "gala luder". Marcus kom med gula sportbilen och gav mej vild och blåsig skjuts. Vi åt tillsammans på jollen. Fick skjuts hem av Dala ganska tidigt i den lilla gula sportiga.
Lördag 18/8
Frukost hemma hos mor och far. Var i stugan och Gunilla och Kjell hälsade på och tog dopp. Syrran kom på kaffe. Fina Mac med lilla nya rottisen kom och busade med Pajas och mej. Mac med läckra blå ögon! Vid 18 var jag bjuden till Thomas och Anna på kräftor och jag hade paj och lite nubbe med mej. Anna och Johan kom vid 17 och vi festade på innan jag gick hem och tände massor av machaller då det var ljusfest runt Trösken med ljus och fyrverkeri. Åkte ut på sjön och kollade. Pajas var hemma inne med tv musik och lampor på. Vilken vacker kväll. Roligt och mysigt med Thomas Gustav och Anna.
Fredag 17/8
Grattias Verner på namnsdagen. Gick långpromenad med Pajas till Göta Lejon och trodde vi hade prodd möte kl 09. Fel dag! Jag var inne och sydde knappar och fixade på teatern till min nya kostym tjej Lisa kom vid 13. Hann handla lite saker innan och dom hade allt för 20 kr på Emmaus! Vi gick snabbt igenom och jag hann träffa Markus med lill tjejen Grace Mathilde som fyller en månad i dag!! Grattis. Markus kom med kyckling gul läcker sportbil och sken som en sol även han. Lycklig fin pappa med Garce! Jag hann komma med 14.28 tåget till Furuvik. Gunilla kom i Skutskär och hämtade upp Pajas och mej. Till stugan och täckte av poolen. Skön sommarkväll.
Torsdag 16/8
Var på teatren hela dagen och plockade med kläder och saker till Sound of Musik. Pajas och jag shoppade lite på vägen hem på Emmaus i Götgatsbacken.
Onsdag 15/8
Ringde till budfirman Bonniers Bud och fick lastbil körning direkt med alla kostymerna som jag hade hemma för Sound of Music till Göta Lejon. Det var tre stora ställningar och en massa kassar med skor och hattar och jackor och kavajer och en hel mängd med barnkläder. Tyroler byxor och massa fina saker som Gunilla och jag jobbat med hela sommaren. Jenny, och alla trevliga på teatern tog emot. Ted, Marcus mm. Helen kom och vi hade möte med Staffan och Anna. Sminkade mej på teatern till Babsan och tog taxi efter proddmötet ut till Infra City där jag mötte upp ett filmteam och gjorde lite mingel tips inför Gottlands jobb. Lindebergs Grant Thornton heter kunden. Micke Darmell från Darmell/Åsbrink och hans gäng var på plats och mötte mej då jag var lite sen (typ 1,5 timme!) dubbelbokat! Typiskt, men det händer sällan tack och lov. Vi filmade runt om på fina Scandic och fick använda den vackra topp sviten på tre våningar högst upp. Vi 18 var jag klar och åkte hem till lilla Pajas innan vi gick ut i stormen.
Tisdag 14/8
Uppe tidigt och sminkade mej till Babsan hemma på Åre gårdens hotellrum. Sedan vid 08 gick jag över till Holiday Club där Gevalia hade sin rikskonferanse för alla säljare. Jag rusade in och störde Krister mitt i en presentation om www.oväntat.se . Roligt och uppskattat blev det. Anders, Trine, Anna och Karima på väg upp till toppen! Var klar vid 10.30 och sminkade av mej innan hela gänget tog liftarna upp på toppen , Jag och Ola på väg mot Åre skutan och vi promenerade runt bland tokiga cyklister som for som galningar rakt ner för backarna. Sedan buss till Östersund. Flyg hem och var i stan efter 18. Pajas hade varit först med Mattias och Tyra sedan hade Micke Ö haft honom till 16. Vi gick en sväng och fastnade med Freddy och Oskar med Peter Lennartson på Lisa på torget och fick öl och några vodka lime och det blev super trevligt. sedan middag på Italiano. Tänk så kul det kan bli när man inte planerat ett dugg. Bara en enkel hund promenad! .
Måndag 13/8
Var på Göta Lejon och träffade lite folk. Provade på Pernilla W inför nya fotot till eftermiddagen som jag inte hinner vara med på. Hem och packade innan jag flög upp till Östersund för att ta taxi till Åre och träffade alla från Gevalia gänget som skall ha rikskonferans för säljare där och jag skall vara Babsan tidigt i morgon bitte. Vi gick igenom och skyltade med nya kaffe produkter och fixade med allt till jag var i säng vid Åre gården hotellet vid 00.30
Söndag 12/8
Uppe tidigt och jag gick med båda hundarna då M och M sov i min säng. Jag kom hem och vi tog lätt frukost. Efter lunch gick vi ner i Furuviks parken och såg på Furuviks barnens sommar show. "Peter Pan". Dom är super duktiga. Tyra och Pajas var som galna inne i parken. Hälsade på Gunilla och Kjell på hemvägen. Tog tåget till Stockholm vid 16. Hemma i stockholm kom Micke Ö förbi, jag sminkade upp mej till Babsan och vi åkte till Patricia där Mattias D och Göran var och vi åt middag. Pratade med Johan S och jag åkte hem innan 02.
Lördag 11/8
Furuvik och Gävle. Dåligt disigt väder. Mattias W och Mattias kom upp med tåg. Vi var i stugan och gick ner till Furuviksbryggan och åt lunch. Satt ute vid havet i blåsten. Inget skönt väder. Till Kvällen grillade vi och hade det mysigt. Med poolbad trots skitvädret.
Fredag 10/8
Var i Furuvik och till kvällen åkte Johan, Thomas in till bänkpressar mästaren i nybyggda Alderholmen. Fest , fest fest!! Nya trevliga killar var på plats. Dom flesta med stora armar och pumpade bröst! Ryss Armen och snygg Peter. Många glas och en rolig kväll inne på Gävles cityfest! Östnäsgänget! Thomas, Leif och Johan. Hem till stugan med avslútning med pool och bastubad! Sjögren höll på att somna inne i bastun! Lite blött blev det både i glasen och på golvet. Jag stortrivs i Furuvik med mina härliga grannar!
Torsdag 9/8
Furuvik stugan.
Onsdag 8/8
Uppe i ottan och åkte till Radio Rix till 08. Var med Titti och Roger och fick sjunga från Zarah skivan och dom spelade disco låten oxå. Åkte ut till Kraft i Upplands Väsby till 12 och hade lite genomgång och genrep av manus för jobbet på måndag uppe i Åre inför Gevalia. Hann åka med 14.49 tåget till Furuvik. Som inte stannade där så pappa fick hämta mej i Skutskär! Är det inte typiskt att det går tåg hem nu men två av avgåmgarna inte stannar i Furvik utan står 8 minuter och väntar in i Skutskär för att sedan blåsa förbi och åka direkt till Gävle!?? Helt idiotiskt och dåligt UL. Upplands trafiken som jag invigde och tyckte var så billigt och bra. Nu börjar jag tvivla på Upptåget! Mamma hade fixat med mat och mysigt att vara hemma och träffa hela familjen. Pajas hade varit hemma några dagar och Gunilla hade passat honom innan.
Tisdag 7/8
Var på Maxim teater och provade lite på barnen innan Alice Timanders begravning ute på Skogskyrkogården. Åkte med Göran Alfredsson dit. Väldigt fint och vackert var hela cermonin. Göran och jag åt senare på Lisa på Torget.
Måndag 6/8
Första dagen som barnen från Sound of musik börjar repa på Maxim teatern. Jag var förbi innan 10 och fick träffa och prova på många av dom 21 ungarna!! Trapp kaptenen hade jag 7 barn och vissa är så unga så det behövs 3 grupper av barn då man i sverige inte får spela varje kväll på teatern utan det måste varvas. Jätte kul att höra dom små liven när dom satt igång med deras sång övningar. Kläderna var jätte bra!
Söndag 5/8
Lördag 4/8 Bilder från Aftonbladets webb, Pride festival i bästa väder och Babsan på finaste största Hummer 1. Tommy vid ratten och Pauls bil och Wille S ljud och ljus. Tack alla tuser runt omkring! Ni är underbara!
Fredag 3/8
Torsdag 2/8
D
anska scklager transan och Babsan Vackra Jill J Måns Babsan och fina Towa Sonja och Jag Torgny Melin Dansbandskille!
Onsdag 1/8
Var uppe vid 04 för att bli hämtad till Tv 4 och vara med i Nyhetsmorgon med fina Annika och Johan Maceus. Fick sitta med från starten och börja klippa till och sy en klänning till Pride paraden. Det är ju start på Priden denna kväll i Tanto. Var ute med festglada Mathias och Mattias, träffade Göran och Mattias mm. riktigt roligt blev det!! Oj oj nu är det Happy Pride!.