Tillbaka till min dagbok
Mars

Lördag 31/3
Sol och skönt väder. Stugan i Furuvik. Fika och promenader. Fix med poolbygget, snickare och stenmjöls beläggning.
Fredag 30/3
Härlig dag i solen vid stugan. Ringde och beställde trall virket på Bygghuset, 92 kvadrat. Pool matta på Bygg- & Golvtjänst. Fika runt hos grannar, Johan och Anna. Gunilla och Kjell. Johan Wellton kostym provning mm. Köpte hem mat och Johan stannade på middag.
Torsdag 29/3
Blev hämtad av taxi och åkte till Aftonbladet och bandade inslag för mtv Mastiff till Listad. Super trevlig (sexig) Jakop tog emot och jag skulle snacka om divor!? Inte om Babsan trots allt! Vi blev färdiga så pass att jag hann med 16.15 tåget till Gävle. Gunilla och Kjell hämtade mej med Pajas och Tia. Åkte till stugan där mamma och pappa väntade med god ostpaj och jag hade lite bubbel så korken flör i taket och det blev fest värre!
Onsdag 28/3
Två killar kom från Hallkvist inredning och byggde ihop garderoberna som jag beställt. Dom jobbade snabbt och bra. Jag bjöd på kaffe och var mest ivägen. Stefan kom förbi till kvällen och jag bjöd på öl och vi åt middag ihop. Pasta och kinamat. Han hjälpte till att ståda upp i gamla lådor med smycken och annat. Jag fick damm allergi chock. Hade jätte svårt att andas hela natten.
Tisdag 27/3
Var uppe vid 08 och gick och bokade bord till familjen Dahlqvist som var med. Sminkade mej till Babsan och helt fullsatt vid Bingot. Andreas, Tommy och Babsan var på G. Lunch med gänget. Solade både i solarium men även ute på däck! Det var 18 grader och solsken!! Toppenresa. Väl hemma fick jag fortsätta att packa ut inför nya garderobsbygget. Uch vad mycket papper och fotografier jag har!! Kommer att lägga ut lite roliga bilder jag hittat på "Lars-Åke"sidan, längst ned. Åt på Italiano efter tio.
Måndag 26/3
Var förbi Göta Lejon och träffade Jenny som plockade ihop allt nytvätt från RENT. Jag tog hem dom saker/kostymer jag lånat ut. Hur mycket kläder var det inte som Jenny skulle packa ihop!? Alla scen killar höll på att slakta dekor och riva. Vid 17 åkte jag till Birka. Djurgårdsstaden i skymning från Birka de Lyx class fönster! Mattias ,Morgan med familj var med på båten. Trevligt med sällskap. Kerstin, Marie J och Mattias Jag och Ewa som var på strålande humör!Det var rekord mycket folk för en måndag 1370 pers. Ewa och Folke D med Morgan L.
Kul kväll med middag och sedan Babsan show och önske timmen. Andreas kryssningsvärd och Pancho piano.
Söndag 25/3
Var igång och åt frukost brunch på Cafe Creme vid 11. Fixade till byrå och lådor inför nya garderobs beställning till måndag. Packade till Vasateatrens Allsång med Jonas Gardell och Tomas Alfredsson till eftermiddagen. Åkte till Vasan och träffade orkestern med Per Texas i ledningingen. Vi körde igen mina låtar en gång innan Jonas kom och gick igenom hela showen. Sminkade upp mej och det satt igång vid 16. Fullt med folk!! Helt fullsatt. Jonas och Tomas och Godspell kör och Babsan!! Jag körde Zarah låtar och allsång och så. Per Texas ledde orkersten med Jonas och Tomas. Träffade trevlig och duktig dirigent Olof från Umeå som var en riktig hejare med taktpinnen men oxå på att spela religösa låtar på pianot! Vilka flinka fingrar människan hade! Teaterägaren Angetha Villman, mm. Vi var bjuden efter på middag på Kungsholmens krog. Jonas Gardell och Tomas Alfredsson och Babsan! Toppen bra mat!! Det blev en riktigt trevlig eftermiddag/ kväll!! Olof Boman och jag!!
Lördag 24/3
Uppe hos mor och far på frukost. Snickar Anders L kom och kollade på skisserna till däck och poolbygget. Johan förbi och hämtade lite saker från festen. Lunch hemma. Åkte med 15 tåget till stockholm. Ute med Micke och Kerstin och Kjell på Side Track och åt middag.
Fredag 23/3
Gick med Tia och Gunilla i dis och dimma. Var inne i Gävle och beställde virke till trall, brunt torkat på Bygghus, Henrik H var på plats och hjälpte. Fint vid entrén! Jag beställde till 80 kv, men tror jag måste lägga till lite när jag räknade hemma i stugan. Jag vill ha så stort däck runt poolen så det blir någ 92 kvadart med virke. Det är ca 750 meter!. Till kvällen var jag hemma hos Gunilla och Kjell.
Torsdag 22/3
Provade kläder på David hemma hos Gunilla som sytt. Var inne och handlade med Johan till fest. Plock och fix. Till kvällen kom det killar och firade Johan 33!! Toppen fest hemma i stugan. Kräftor, snapps, ost och mera att dricka!Snygg bil, kanske min! För en natt, dom fick lämna den då det blev lite mycket snappsar!?.
Onsdag 21/3
Mötte upp Johan Zeffer och Tom W på Royal Viking för Furuviks öppning. Åkte till Gävle med 13.28 tåg. Var i stugan till kvällen. Johan förbi med kyckling och jag hade frukostkorv att bjuda på. Mysig kväll.
Tisdag 20/3
Uppe tidigt och spelade bingo på hemresan på Birka. Mats Larsson var på plats och höll ställningarna. Kul kryssning. Hemma och träffade upp Mattias W som var full av glädje inför nya jobbtestet.
Måndag 19/3
Var uppe tidigt trots sen natt. Pajas och jag ute. Fixade inför Birka och packade. Åkte till terminalen. Show och Babsan var gala! Mycket folk. 980 st på Paradis.
Söndag 18/3
Uppe riktigt tidigt. Väckte både Ulf och Micke och Robert och Viktor då Mona Salin höll ett super tal på tv. Var ute i regnet som sedan gick över till sol och fint. Lunch wok på Cafe Creme. Mötte upp Mattias och Mattias med Tyra i Vasaparken. Hem till snygg Daniel och fick fika. Gick hela vägen hem igen med Pajas. Sedan var det bara att fixa till sig för Aftonbladets slutfest med tV 7 och SchlagerKoll. Vi möttes upp på Hornsgatan 61 och spelade Birjarld innan vi åt middag på Patricia. Jag var ledig och inte Babsan. Kul och festligt. Inte så mycket folk på jollen, men jag kom hem ganska tidigt oxå.
Lördag 17/3
Uppe på champagne frukost vid soldäck. Tropisk frukost! Det var inte lika festligt som timmarna innan! Jag solade och bubblade innan lunch. Hemma vid 16 mötte jag upp Daniel Salmander och vi gick på sista RENT föreställningen. Jag måste säga att den är bra gripande. Duktiga Lars, Linus och Olivia som spelade Mimi, var toppen! Daniel och Conny är som vanligt så suveräna! När Daniel sjunger sin lugna balad för Angel på begravningen, då klarar jag bara inte det! Det är helt otroligt!! Var lite seg och trött efter så jag hoppade den fina efterfesten som var fixad till hela ensamblen.
Fredag 16/3
Vid 10 kom dom ock kollade mitt larm och bytte batterier och gjorde en check. Åkte till Telefonplan med Pajas och träffade upp Åsa. Thomas var på plats och vi åkte till terminalen och mötte upp hans jobbarkompisar från Y-buss. Vi åkte med Birka kl 18 och vi hade fin lyx hytt. Åt middag ihop med gänget. Jag bjöd på lite bubbel. Det blev ganska mycket dricka och festligt värre. Vissa var väl lite väl unga och Thomas var som en tupp bland alla hönorna. Mysigt att få rå om Thomas lite extra då vi inte hinner ses så mycket annars. Kanske jag tycker att sug och bitmärken från jobbar tjejerna, är lite att ta i även om man jobbar ihop!? Lite desperat.
Torsdag 15/3
Uppe tidigt med Pajas och gick i soligt väder. Lämnade igen tyger köpte vin ställ och fixade nya Zara skorna. Åt succhi till lunch. Fia F och Tobbe Ek kom och hämtade mej vid 14. Det var sista Schlagerkoll som skulle göras kl 16.30 ute i Bromma på Prisma. Kolla på Schlager koll 21.00 på 7an! Sista programmet med Sanna Nielsen och Lotta Engberg var glittrande gäster i studion. Åkte taxi med Sanna hem. Åt med Micke Ö på Leopardi. Gick till Carl R och såg programmet kl 21. Det har varit kul med hela gänget varje torsdag med schlager yra och melodifestival cirkus. Tack Fia Fång, Katja, Tobbe och alla andra som jobbat och sett till att jag såg, syndes, hördes och tack för att ni hjälpte mej med allt! Till kvällen var jag hemma hos Carl R och såg på Tv7 så jag fick se min härliga skönsång! !
Onsdag 14 /3
Gick i solen hela vägen med Pajas till Göta Lejon och möte med Staffan, Helene, Mats och Åsa om Sound of Music. Mats visade fin dekor modell. Jag fick godkännt på gardin och barn tyger. Efter ett träffade jag upp Mattias och Tyra ute på Biskoppsudden och där fick jag fika och bulla vid väderkvarnen. Solen sken och vi gick hem och stannade för en öl ute vid Josefina. Tony serverade och Christer underhöll!! Mot kvällen blev det middag på Italiano ensam.
Tisdag 13/3
Upp tidigt på hemresan. Frukost med Tor som sedan gick i säng igen. Jag körde Bingo mellan 10 - 12 och Inga Lill var nära vinna 50 tusen. Hon hade 8 nummers chans. Saknade bara 2:an. Det blev i alla fall 1500:- Tor och jag lunchade ihop och jag solade mina 20 min. Till kvällen var jag lite seg. Kom i säng ganska tidigt.
Måndag 12/3
Var uppe i tid med Pajas. Solen sken och det var riktigt vår likt i stan. Fixade med resa åt fotograf Tor J från Värnpliktsnytt som ville åka med Birka och fota Babsan på plats. Roligt att få ungt frächt sällskap med på kryssningen. Var ute på dan och fixade till gardin prover till "Sound of Music". Hittade toppen bra inne på Interjör-plus på GrevTuregatan. Packade ner lite nya klänningar till Babsan och Kryssningen. Mötte upp Tor J på terminalen till Birka. Alla trevliga stammisar var med igen. Kändes som det skulle bli en bra måndag igen. Tor var jätte trevlig och vi hade massor att prata om. Middag och lite gott att dricka. Han fotade på och jag fick veta allt om hans intesse för klättring. Helst i Thailand upp efter bergsväggarna. Man kunde se att människan kunde hänga i fingrar och armar flera timmar när han lättade på tröjan! Sedan var det Babsan show, och galet värre. Jag gick i spagat och körde på. Efter det var vi nere i spaet med bubbelbad och bastu. Vi satt uppe sent till 04.15. Dumt att öppna sista champagnen kl 03.45. men roligt då.
Söndag 11/3
Låg ganska länge då Thomas är en riktigt mysig sömntuta. Pajas var ju hos Micke, så jag tänkte att jag kunde för en gångs skull kan jag ligga kvar. Vid 12 kom Micke förbi med Pajas och varma mackor och kaffe. Sedan dök Daniel upp med sin solbrända pumpade kropp och jag kände mej blek och fet. Thomas åkte hem och pluggade och vi gick på promenad med Pajas och fika i solen. Till kvällen sminkade jag upp mej till Babsan och satt med Andreas Lundstedt och sina fina dansare och Maggan på Patricia. Vi hade toppen trevligt och showen var toppen. Bra Dj oxå nere på schlager golvet!! Var kvar till 02 och det var mycket folk.
Lördag 10/3
Tyra och Pajas började busa tidigt och jag gick ut i solen runt halv 9. Gick förbi Grand Hotel och hälsade på Mattias som jobbadet från 06. Tyra glad och vild. Var ute mycket och Mattias och Morgan plockade upp oss och vi åkte ut på Djurgården och promenerade. Tog fika inne i stan då Rosendals var helt fullt. Cafe Creme med smörgår och kaffe. Gick till Micke ö vid halv 5 med Pajas och Tyra. Thomas P kom dit på första wiskyn. Mattias hämtade Tyra oxå. Thomas och jag åkte hem och jag fixade mej inför finalen av Melodifestivalen på Globen. Vi laddade på och åkte till slut spelen vid 19. Satt fint mitt i på parketten. 13 rad. Bredvid Vicky von Lanken. Träffade Erika Johansson och Martin Lamprecht. (första bilden på dom tillsammans!?) Ung med härlig stor fjong! Thomas med Sonja och Shirley Clamp. Felix Herngren med sin Kajsa. Grabbarna från The Poodels. Bara Gala hela kvällen. Vilken efterfest på Anexet!! Tack Eventum och Blixten & Co. Karl Martindahl och Pay TV. Tack för jag fått vara med hela resan på alla ställen och jobbat och bara haft skoj!! Emma, Eva och My. Kram på er och hoppas jag får vara med nästa år igen!! Nu känns det lite skönt att allt är över. Är väl lite mör kan man säga. Thomas P och jag lämnade när Ola Salo började stage diva! Carola kom lite fel då hon gjode entré direkt i kölsvattnet efter The Ark. Hon försökte göre ny entré men inte så många upptäckte henne i all hysteri kring vinnarna The Ark! Grattias grabbar, men jag tror jag gillade Måns Z låt lite mera! Men i stora tävlingen är Olas låt bäst!
Fredag 9/3
Blev väckt av Mattias kl 08 som kom med Tyra som jag skulle ha hela dagen. Pajas och hon busade runt och hade svårt att somna om. Vi var ute mycket hela dagen. Mötte upp Sofie Tedenstad och fotografen Tor Johnsson som kom från Värnpliktsnytt och gjorde en intervju om Bosnien och schlager och annat! Var ute en sväng igen med hundarna. Mötte Viktor och Robert. Mattias W kom vid halv sex och vi gick och åt på Rice. Succhi buffé. Sedan vid 10 blev jag hämtad i Taxi för att vara med i TV 400 "Tv om Tv" med Christer Andersson. Hasse Aro och jag var gäster. Kändes väl lite oproffsigt, typ Z-tv tidigt 90 tal! Programledaren dök upp 11 minuter innan sändning och ingen direkt tog emot Hasse A och mej. Vi fick inge smink, och visste knapt något. Malin Candell hade trots allt kollat mycket med mej innan per telefon. Men dom skulle vara bättre på att ta emot gästerna som kommer så sent på kvällen som halv 11. Hade jag kunnat skulle jag varit hemma istället!.
Torsdag 8/3
Åkte med 11 tåget till Stockholm. Det var helt i tid!! Kors i taket!! Hem och packade väskan för "Schlagerkoll". Katja och Fia kom med taxi och hämtade vid 14. Till Bromma och Prisma studio. Nicklas Wahlgren och Jenny Velvet Peterson kom som gäster. Roligt program trots jag inte kunde uttala studiomannen Henkes Så svårt med tysk brytning Zweigberg!!! Nicklas biceps! Släppte fina Jenny i studio i Sundbyberg innan jag åkte hem. Pajas och jag gick en sväng innan jag gick ensam till Italiano och åt middag och drack några glas rött. Carl Rudkrantz kom och gjorde mej sällskap, efter en stund.
Onsdag 7/3
Min fösta lediga dag på länge!! Trots det mötte jag upp Trapets David och provade kostymer, köpte in tyger och fixade för hans cirkus nummer. Johan W var oxå på plats hos Gunilla med sina kostymer. Till kvällen var jag ledig. Hälsade på hos Johan och Anna. Sedan tidig kväll i stugan i Furuvik. Tö och pluss gradit. Regn och slask. Modd och dimma.
Tisdag 6/3
Uppe vid 08 och ärdig som Babsan vid 09.30. Frukost i matsalen. Bingo från 10 - 12 på Birka Paradise. Mamma vann första raden bingo!! Helt jätte roligt. Nu har hon en bingobricka till finalplatsen den 28 maj. Efter jobbet på Birka var jag hemma efter 16 och tog tåget kl 17.28 som blev försenat då någon hade hoppat framför ett tidigare tåg och dom fick städa upp och plocka ihop delarna. Lite sent kom Gunilla och hämtade mej inne i Gävle på Stationen. Tände brasa i stugan och fika hemma hos Kjell och Gunilla med Pajas och Tia. Ost macka och gott innan skön säng i stugan.
Måndag 5/3
Efter fixar dag packade jag Birka väskan och mötte upp mor och far på terminalen vid 17 och tog dom ombord på Paradise. Middag med Rita, Vd Viveka och några andra som skulle ha möte och jobba ombord. Jag var sen till nöjespresentationen men, med min vana så fixade jag mej färdig på 40 min. Mats var kryssningsvärd och allt kändes så lätt och roligt. Jag var ju helt utan förkyling o feber denna resa oxå, bara det underlättar en hel del. Mamma och pappa var med Maggan som firade födelsedag och Sten-Owe uppvaktade med Jäger och öl! Show efter önsketimmen vid 23.
Söndag 4/3
Frukost på hotellet i Nyköping. Alla verkade vara glada och inga dåliga sura komentarer i tidningarna. Jo, klart att dom skriver att Uggla lämnar efterfeterna fort och surt igen!? Stackars Magnus, hela tiden är dom på honom. Han var jätte glad att vara med i radion på mornarna i alla fall. Han ville fortsätta med det. Skulle åka med 11 buss till Stoclholm. Men hade missat att dom ändrade tiden till 10.30 så jag missade den. Fick åka bil med Fredrik Kempe istället. Det var mycket trevligare och skönare. Han är duktig text och musik författare som gör mycket av den varan nu. Toppen!! Får se hur det går för hans låt med Måns Zelmerlöw på lördag! Cara Mia. Till kvällen var det dags för Patricia. Kom dit tidigt med nya schlager skivan som vi spelade hela kvällen. Vissa låtar var det lättare för fjollorna att dansa till. Tyvärr när jag spelade Jimmy Janssons "Amanda" blev golvet tomt!?? Lite för snabb studs-låt tror jag. Live Forever, Samba Sambero gick toppen! Folk var galna. Och Vågar du så vågar jag med Sanna gick hem. Göran A och Mattias W åt med söta Åsa (som oxå bjöd en på en drink runda efter middagen!) Morgan var ordentlig och gick hem tidigt. Det gjorde inte vi andra!
Lördag 3/3
Körde tvätt maskinen med både vit och kulör. Åkte med 14.40 tåget till Nyköping för Andra Chansen i Melodifestivalen. Gick och åt med Ingela Pling på kinakrog innan jag var klar för vip- mottagningen på arenen Big Bowl. Bodde flott och stort på Clarion choice hotel med bubbelbad och stort hörn rum. En otroligt spännande tävling där Sanna Nielsen och Sonja Aldén gick vidare till finalen. Efterfesten var toppen!! Mötte roliga trevliga, snygga människor från Nyköping, Örebro och Norrköping. Och Bert Karlsson som jag fick Melodifestivals skivan av signerad till Babsan och allt!!Conny!? Sanna och jag. Jimmy Jansson Kristian Luuk, Irma i vackert blommigt. Vi passar ihop! Irma utan Uno. Elin Lanto. . Sonja Aldén. Jessica Andersson med snyggsångaren. SÅ SNYGGa Dom ÄR! Härlig lång stilig småbarnspappa! Frächa ungdommar som jag bjöd på drink. Bara en perfekt kille!Thomas G-son, . Nannes vänner. Fina söta Meta som sköter om alla med make upp var ju med hela sitt gång på plats! Meta är så mysig. Micke S ville dagen efter inte vara med, men efter kontakt med hans bästid Göran från Örebro, så lägger jag in detta!! Här var han väldigt glad och fin!
Fredag 2/3
Åkte med 09.28 tåget till Gävle, Gunilla mötte upp och tog Pajas. Jag var och såg rep och genomgång av "Story of the Stage" med bla Micke och Anna och 30 andra duktiga dansare och sångare som skall vara med på Gävle Teater den 27 april. Vi hade bjudit in tidningarna vid 15 för pressvisning. Båda gävle tidningarna kom. Jätte kul!! Åkte hem igen med 17 tåget. Åt på Italiano till kvällen.
Torsdag 1/3
Gick med Pajas och läste manus. Packade med massor av kostymer till video inspelning. Fia Fång hämtade mej inför tv inspelningen ute vid Bromma på Prisma studion. Gjorde först galen musikfilm med ny text till "Banne mej!" Sedan kom Jens och Annika från Red Nex. Och fina Hanna Hedlund. Roligt program och prat om kläder. Efter Tv 7 programmet "SchlagerKoll" gick jag till Grand Hotel och hade bjudit Ulf W på mat och snapps. Trevligt och toppen gott.