Tillbaka till min dagbok
Januari

Fredag 30/6
Lite matt och varmare och varmare! Nu är det toppen sommar! Gunilla förbi och Tia. Slapp förmiddag och lunch hos mor. In till staden till kvällen träffade upp dans Michael och vi åt på rest Patong. Gott och trevligt. Gick en sväng i staden Gävle och alla var ute på alla fik och krogar denna varma soliga kväll. Träffade på Agnetha Udd, Thomas S och Thomas M. Bagge skulle parta loss, men jag lät mej inte frestas utan tog bilen hem och fick en tidig kväll!
Torsdag 29/6
Pappa och jag rensade i viken, jag låg på mage i båten och jobbade som en grävmaskin och drog upp slemmiga vattenväxter, dyklumpar och hela rotsystem som växer så hela våran vik håller på att fyllas igen. Otäcka bromsar bet mej på ryggen och jag fick träningsvärk i skjärten?! Till kvällen bjöd vi in grannarna Lennart och Maud för trevlig fest.Mamma hade fixat Kräftor, krabblåda, räkor och vin. Pappa hade gummiknän vid 24 tiden. Trevlig och gott.
Onsdag 28/6
Åkte in till Radio Gävleborg och träffade upp bla Leif Eriksson och tekniker Mona som hjälpte mej att redigera och klippa till 6 st musikal program som skall sändas i repris. Vi hann med 6 st mellan halv 10 till 16.00. Handlade lite efter radio jobbet. Skön kväll i stugan.
Tisdag 27/6
Åkte upp med 11.30 tåget till Furuvik. Pappa mötte inne i Gävle. Det var sommar och såååå varmt! 28 grader. Det blev över 30 innan eftermiddagen. Så hett i stugan till kvällen att det var svårt att sova. Svett och Pust!!
Måndag 26/6
Träffade upp Mattias och lilla vovven. Hann lämna lite papper till Ulf. Träffade Golden Erik med Elvis vän (jag bjöd på några wiskey), så han fick Therese nyckel från Canaria. Fixade hemma och blev bjuden på middag hos Anders. Senare tömde vi grovsoprna som stått i månader på bakgården. Det är bara Anders som städar dom få dagar han är hemma! Anders är ju Jungfru som jag, men han är mer pedant än vad jag är. Jag skulle vilja ha lite av Anders go i mej!! .
Söndag 25/6
Kim åkte efter frukost mot Landskrona. Jag fixade till lite innför Patricia och kvällen. Anders var hemma och röjde och städade. Vi träffades upp och åt med Micke Ö på Patricia. Terran kom oxå som "Bibbi" och hon körde loss med sina nya karaktär. Ingen fattade något, jag tyckte det var skitkul!! Vi körde show och alla stod och gapade. Toppen. Hem efter 02.
Lördag 24/6
Jag och Kim var uppe ganska tidigt och åt frukost. Det var lite avslaget efter en sådan trevlig gårdag. Många var dock nere till frukostbuffen på Kilafors Herrgård. Vi hann säga adjö till Göran och Tc som kom ner lite senare. Jag körde bilen då Kim hade druckit lite mer än mej dagen innan. Vi åkte till Gävle/ Furuvik. Hämtade Pajas hos Gunilla och sade adjö till mor och far innan jag dunkade på ner mot Stockholm. Väl hemma var det helt dött i storstaden. Nästan allt var stängt. Vi åt i Kungsan på slaskig hamburger krog. Bara vi och turister. Kim var glad ändå! Vi tog det ganska lugnt på kvällen. Gick en sväng men jag var ganska slut.
Fredag 23/6 Midsommar afton
Uppe tidigt och åt frukost. Kim låg kvar och hoppade frukost. Jag började fixa till mej vid 11 tiden och Babsan var klar innan halv 12. Den allmänna dansen var utanför på gräsmattan och stången flyttades in till Kilafors herrgård vid kvart i ett. Per "Don Pedro" eller Limpan som han kallas hade fixat det så fint med hela personalen. Jag sjöng och fick igång hela sällskapet som kommit till Göran Alfredssons generösa 50 års kalas. Vilken fest!! Babsan dansade och fick med dom flesta av dom uppklädda 150 gästerna. Små grodorna, Höga berg och djupa dalar, Rich ratch!
Vid 14 serverades midsommar buffé och hela dagen var det fri dricka och allt! Efter 16 sminkade jag av mej, Kim somnade som en stock jag låg lite och bara vilade mina fötter då jag fick så ont utav trätofflorna vi köpt på ICA Maxi igår. Usch så hemskt att gå utan klack som Babsan! Fick byta efter halva dansen till en skön kilklack på ca 13 cm. Mattias D kom förbi och vi kollade körchemat innan midagen, Kim sov, vaknade inte fast det var ett rysligt spring på vårt rum. Stackars lilla Landskrona pojken, trött då jag väckte honom inför smokingmiddagen vid 18.30. Fina och stiliga gick vi mot röda mattan kl 19 då Marcus fått låna extra manchettknappar till sin fina smokingskjorta. Jag var toast master hela kvällen och jag tror Göran var nöjd med mitt jobb. Middagen flöt på bra med våran tidsplanering. Pablo Cepeda sjöng innan första sittningen och Vera och Åsa dansade. Opera sång av Katarina Fallholm efter förrätt. rappsång av Karin Falk och Helene Nordberg, Jazzgossen av Alexandra Charles och Birgitta Stubbing. Jag och Mattias höll koll på det mesta. Hade vackra Johanna Lind som min bordsdam. Middagen avslutades med eldig flamenco dans av proffs från Spanien. Pappa Ive och Mamma Kertin var fina kvällen till ära. Bröderna till Göran hölltal. Lars, Magnus och Erik ville gratta!
Torsdag 22/6
Uppe i solen och gick promenad ner i Furuviks parken. Fika hos mamma och pappa. Lunch i stugan, sill och pasta med kräftskjärtar. Kim gillade inte sill förstod jag, men han drack snapps så jag fick köra till Kilafors och där checkade vi in på herrgården, mötte Göran Tc, Mattias, Mats och Hanna, Marcus festade på och var på sitt bästa humör! Och härliga Johanna Lind och Jonh. Lite drinkar, lite buffé och sedan natti natti efter 02 i ett rosa rum i röda villan.
Onsdag 21/6
Skulle åka med 11.30 tåget till Gävle, men väntade in Kim Berglund från Landskrona som kom med bil vid 16 tiden. Då hann jag fixa lite efter resan med mail, post och lite tvätt. Kim hittade till Stadshuset, så jag mötte upp honom där, tog över ratten och körde till Gävle Furuvik. Var och handlade på ICA Maxi Hemlingby. Åt i stugan till kvällen.
Tisdag 20/6
Landade vid 02 tiden på Arlanda. Ruben S gav mej skjuts med sin bil till Östermalm. Plockade upp och kom isäng vid halv 5. PD kom vid 11,30 tiden från Göteborg. Mysigt att han kom och piggade upp mej innan inspelningen av TV Myran 100, inför TV4 barnprogrammen. Mia, Stefan och Marie var på plats på Nordisk Film. Fick höra ny rolig programidé till den 2 sep!! Kul. Hemma igen var PD på plats och vi fixade lie mat och sedan lite fotboll och jag försökte komma i säng tidigt, men det var svårt.

Lördag 17/6 -Måndag 19/6
Vackert väder hela tiden, ca 29 gr. Vi hade avskedsmiddag söndag kväll på El Sultan för mej. Alla var med. så trevligt. På dagen hade jag fått vilat ögonen på sexiga Zarko. Vi var Salem, Z och jag på Anfi Beach. Här vackra trevliga Lorena, Gary med pojkvän och Jasmin.
Snygga stiliga Andreas, rockiga välsjungande Johan, energiknippen Jenny, långa vackra Anna, mörka eldiga Daniella, lilla söta Narr Daniel, galne Erik, mörke charflörtiga Tom, blonda sötnosen Johnny, mysiga ansvarsfulla Therese, lilla askungen Moa och den fnittriga blondinen Henriette. Tack alla ni som gjode min vistelse i 14 dagar till dagar som jag minns med stor kärlek i mitt hjärta. Jag har aldrig varit så ledsen när jag måste lämna ett sådant gäng. Tack för ni finns och lycka till på premiären lite längre fram. Jag var riktigt ledsen när jag tog taxi från Garbo efter avsked. Resa mot Las Palmas. Mötte upp Ruben Salmander med sonen Leo. Kul att ha sällskap på resan hem. Mellanlandning bara i Madrid. .

Onsdag 7/6 - fredag 16/6
Jag jobbade hela dagarna inne på Garbos med kostymerna till nya showen. Åt lunch nere i en "bunker" vid 13 och sedan satt jag och sydde till 18-19 varje dag. Alla repade och sjöng nere i Conferanslokalen och jag sydde och fick besök då och då av dom söta i ensamblen. Till kvällarna möttes vi upp på Sweet Dreams, Broken Dreams och avslut med drink på Holidays. Träffade upp två super finakillarZarko (kropp så man svimmar!) Salem och Zarko.( Har inte sett sådan överkropp sedan min inneboende Peter S åkte tillbaka till LA). . Kul att dom bodde på samma hotell som jag. Dom drog iväg mej på lite äventyr så jag kom ifrån arbetet lite vissa eftermiddagar. Vi åkte bla till vacker sandstrand vid Arguineguin och besökte Anfi Maa. Z kunde fått stanna i sängen hela dagarna om jag fick bestämma! Annars satt jag hela dagarna och jobbade, men hade så kul med mina två sömmeskor Olga och Vicky. Sedan är alla killar och tjejerna så underbara. Jag är kär i dom alla. Efter några dagars sång rep kom Maria T kelly och började med dans och koreografi. Nu blev det svett och slit för dom stackarna. Mtk är toppenbra och kör hårt. Stackars Tom och lilla Daniel på rullskridskor som vissa mornar var lite slitna! Krister blev hel och glad när frächa Rita kom på besök. !
Tisdag 6/6
Var på plats efter frukost vid poolen. Inne på Garbo redan vid 10. Plockade och kollade lite med Therese som hade stenkoll. Så mycket kläder och glitter och kostymer. Det har då verkligen kostats på med material och dyra tyger i otroligt fina nummer. Johan Espelund har haft ansvar för allt innan Krister nu tagit över. Jag skall se till att sänka budgeten då det har kostat för mycket dom sista åren. jag kommer att hitta mycket rester av strass och stenar i Johan lådor. Jag skall fixa till lite av dom gamla kläderna till nya ensamblen men även får jag köpa in nytt till det nya som Krister hittat på. Jag har ritat upp lite klänningar till Swing nummret och även en ny Narr och goda Feen till Cindirella! . Här Tony från Borlänge som var med syster Ida och hälsade ljud killen som jobbade nere på Qruida hotel. Coco Loco.
Måndag 5/6
Fick inte sova en timme då jag var på Arlanda vid 04.30 och mötte upp hela den nya ensamblen inför Garbo på Canarieöarna. Där var Jenny, Johan och Henriette med pojkvän som vinkade av. Jag tror jag var lite onykter efter festen på jollen fram till 06.20 då planet lyfte mot Köpenhamn. Jenny, Johan och Anna. Vi fick vänta några timmar i Köpenhamn och där kom resten av gruppen från Göteborg. Vi flög vidare mot Madrid där vi hade över fyra timmars vänta! Trist. Men jätte trevligt gäng att bekanta sig med. Det känndes det skulle bli mysigt roliga veckor på Canarie Öarna. Väl framme i Las Palmas mötte Krister, Therese och Jasmine upp vid 19 tiden på kvällen. Över 13 timmars resa. Men vi blev varmt emottagna av härliga Gary på Garbo´s innan vi fick rummen. Jag fick bo fint uppe på Monte Feliz i Bahia Feliz. Hade stor lägenhet med två dubbelrum och salong och altan mot hela Playa del Ingles och Maspalomas öknen. Sedan blev det lite bubbel och snacks på Garbo och en liten välkommshälsning.
Söndag 4/6
Hade skön förmiddag i soligt men ganska svalt i Furuvik. Var med i stort repotage i SvD. Jätte roligt och trevligt skrivet av Karin Thunberg. Åkte till Stockholm med 15 tåget. Pajas fick stanna i Gävle. Hem och fixade till mej inför Patricia. Mattias, Mattias, Mattias och Micke och jag åt på båten. Fredrik Wagner kom och gav mej sin VM låt. Han var fin och pigg. Jag körde själv show vid midnatt.
Lördag 3/6
Såg Majgreven rida in med sommar i by, i Furuviks parken. Laila Nygren och Tom Widorson hälsade välkommen. Lunch hemma hos mamma. Vi gick ner och såg Veteranföreningen fira sitt 70 års jubileum. Maria, David och dom gamla från ungdomscirkusen var på plats. Till kvällen kom Kjell och Gunilla förbi till stugan.
Fredag 2/6
Uppe i ottan och åkte till Münchenbryggeriet där Radio Rix Morgon Zoo med Gert Fylking, Roger och Titti hade sitt "Riddarfjärden runt" lopp kl halv 8. Jag var löpande reporter och följde dom tre + alla lyssnare som var på plats den soliga morgonen. Gert fuskade som vanligt och hade bokat upp häst och vagn som han åkte banan runt. Roger kom först i alla fall på en bra tid. 34,20 runt hela Riddarfjärden!! Heja snygga Roger!! Titti hade inlines och rullator och super snygg lång och trevlig PT som sköt på. Galet och roligt som vanligt på Rix FM. Gill hade Pajas och jag åkte med bil med tekniker och Patrik vid ratten. Snabbast var Kristian Hammar på inlines!! Men den som sprang fortast var Jakop Karlsson på 29,45 fick hämta pris från Gerts hylla! Titti blev firad för hennes 10 år på radion!! Hon fick sin vikt i Cockosbollar!! Ca 60 kg stod i kartonger i Cockosbollar!! Och en officiell gåva från företaget. En sidenscarf!?? Rött och svart! Titti ville ha den som en bordslöpare! Gert ville ha en bättre present! Manchettknappar ville ha. Så han slipper sno ett par till! Jag åkte till Gävle med 11.30 tåget och bandade ett radioprogram för Kalas P4 vid 13 på radio Gävleborg. Sedan tog jag buss till Furuvik. Skön kväll i stugan. !
Torsdag 1/6
Träffade upp Tobbe trollkarl och provade overall till sommar jobb. Gunilla hade hjälpt till att sy den taijta glittriga saken. Se bara så snygg han är! Den satt som ett extra skinn! Till kvällen var jag hos min härliga musik producerande popkille Jonathan Hummelman och spelade in ny sång till VM låten. Så snart finns den frächa riktiga VM fotbollslåten "Heja På". Vi tog en öl på Medborgarplatsen senare. ganska skönt väder. Peter kom förbi senare med stor fin förstärkare till mina 14 högtalare.