Tillbaka till min dagbok
Januari

Söndag 30/4
Uppe och gick en sväng med Pajas. Köpte tonfisk macka på Sandys. Åt inne på Armémuseumgården. Blåste och var lite kyligt. Gick mot Patricia, hann vika till Kungen och Silvia som åkte i fin vagn från Slottet då Kungen fyllde 60 år. Jag gick vid slottsbacken mot slussen. Fin cotege. Ville dekorera på jollen inför Cickis 40 års fest. Fixade lite innan jag gick hem igen. Gick runt till Oscars och hämtade peruk hos David. Gick hem. Pajas och jag hade då promenerat över en mil! Och varit ute i blåsten 3 timmar!! Jag satt mej och skrev text till Cicki. Fixade mej inför kvällen. Pubbis Ulf kom förbi och Östman. Vi tog en drink innan taxi till Patricia. Det blev överaskning för Cicki som inte visste något. Vi hade samlat in pengar i present. Vi satt på dansgolvet och åt. 23 personer blev det. Det var kö redan vid 19 utanför. Christer Lindarw och jag körde ett nummer tillsammans för fösta gången!! Vacker visan och Christer var så rolig att jag knapt kunde hålla mej för skratt!! Cicki blev glatt överaskad av all uppvaktning!! Det blev så mycket folk på jollen efter midnatt! När jag åkte hem var det 400 i kön kring 01.30!!
Lördag 29/4
Gick och hyrde bil tidigt vid Östermalmstorg. Åkte till Södertälje och sminkade till Babsan. Det var modevisnig på Politikertorget då Södertälje Centrum förening hade jippo med visning och dansare och Mia Löfgren som sjöng. Mia var på plats med sin snygga pojkvän, som mindes vårat bubbel bad på ålandsbåten!! Jag presenterade modevisningarna kl 12 och 14. Massor med modeller. Daniel och Fredrik. Emelie, Sophia och trevliga Charlotte. Åkte hem vid 15 tiden. Lämnade igen bilen och gick en sväng med Pajas. Peter hade varit ute en lång promenad med den lille innan. Till kvällen gick Micke Ö och jag på Helenas krog och åt middag. Massor med pasta på en stor tallrik. Både Micke och jag tyckte det blev för mycket mat, så man nästan tappade apptiten när man fick in tallriken. Groteskt mycket mat för två "små" fjollor som ville bara peta lite i pastan.
Fredag 28/4
Frukost inne i Gallerian. Gick och lämnade peruk till David på Oacars. Mötte upp Mattias W och vi gick lång promenad, Skatteskrapan söder, över Götgatebacken genom gamla stan, kungsan in i Gallerian igen tog fika. Hem och slappade lite. Köpte hem mat och åt hemma. Peter S kom föbi efter 23.oo. Jag hade då skrivit text till festen på Hasse Wallmans födelsedagsfest.
Torsdag 27/4
Var tidigt ute på promenad med Pajas. Vi gick hela väget till TV 4 där vi var med i Tv-programmet "Efter 10" med Felix Herngren, Ernst Billgren och programledaren Malou von Siverts. Vi drack champagne och hade "kill" lunch med jordgubbar och pratade om mobilflirt, otrohet och manlighet. Kolla gärna på www.tv4.se under Efter tio. Tog taxi hem efter lämnade Pajas och åkte till radiohuset med tårta och blommor för träff och bandning av mitt musikal program "Massor av musikal" som skall gå på P4 på Valborgsmässoafton 30 april. Towa Carlson kom med Stefan och sin man Bengt. Vi gick upp i studio 45 och efter lite kopplande var vi i kontakt med Gävle SR (Anders och Leif, dom står för produktionen!) och kunde börja banda timmen långa intervju och vi spelade musik med Towas gamla musikalhits!! Hela programmet kändes toppen bra och avslappnat! Lyssna kl 18.03 nu på söndag. Efter det fick jag skjuts av gänget som hade bil och Bengt körde mej hem. Var lite trött då jag inte hunnit äta frukost eller lunch och klockan var efter tre. Åt ute i Kungsan på P2 lite wokad kyckling. Slappade lite in timme. Träffade Madelene och provade brudklänning. Toppen fin! Gick senare till Micke Ö på Gärdet. Trots det var chans att gå på massor av premiärer och inbjudningar!! Det var FlyNordic på Liljeholmen, Efva Attling på NK, Uppdrag Prinsessa med Catarina Hurtigs på Arnolds Salonger, Kanal Lokal på Tvålpalatset med Sven von Essen, då känndes det bättre att inte gå på någon!! Jag var inte på mingel humör efter sådan tidig start med morgon tv. Micke bjöd på drink istället. Pajas och jag gick hem.
Onsdag 26/4
Ringde rörmokare och fick besök av en ung, snygg och duktig Ulf som fixade mitt dropp på toa! Han har kunnat fått fixa mycket annat oxå om han velat!! Gick på lunch med Peter Ejde Svensson som varit på resa en stund. Mysigt i solen på Dramaten trappen, med god suchi. Gick och tog en kaffe med Ulrika på Reality Club efter tre. Hemma och fixade med bröllopsklänning. Christer Lindarw kom förbi och vi övade Vackervisan inför Cickis fest på söndag på jollen! Pajas skällde ut Christer och mej när vi dansade omkring. Han är väl inte van att se en smal "tant" i aktion!.
Tisdag 25/4
Packade ihop saker till fotograferingen på Göta Lejon och Linda Bentzing och Linus Wahlgren med RENT. Peter Knutson och Ulrika var på plats och fotade. Linda blev jätte sexig och fin i superkorta shorts och nätstrumpor, Linus snygg!. Till kvällen gick jag och Pajas på Maggans venisage av hennes slipsar och vackra foton på Lemon bar på Kungsholmen. Vi tog några glas vitt innan Pajas och jag promenerade hem.
Måndag 24/4
Uppe skapligt tidigt och var runt och shoppade till Linda Bentzing inför fotot i morgon för RENT. Flicke barnet är inte stor! mellan 34-36. Till kvällen var det fest för Haiden som fyller 30. Det var på Jo-Lo & co vid Odenplan. Champagn och drik och birljard spel. Hem ganska tidigt då man var lite sliten efter söndags Pattan.
Söndag 23/4
Sågade bort fina granen nere vid bryggan, den hade blivit för stor och skymde viken. Kvistade upp och kapade stammen. Plockade och städade till i stugan. Lunch hemma hos mor och far innan jag åkte till Stockholm med 15.05 tåget. Kollade post, fixade denna hemsida mm. Stefan och Micke kom förbi och vi åkte till Patricia för att äta. Mycket folk, allt i baren kostade 29:-!! Jag var kvar till 02 trots jag inte körde någon show.
Lördag 22/4
Soligt och toppen väder i Furuvik. Vaknade tidigt, Mattias med. Gunilla upp med Tia som jag lovat varit hundvakt åt hela dagen. Pajas jätte glad! Vi hade städ dag i området och mor och far kom förbi upp till stugan. Krattade och städade runt gräsmattor och vägar. Skjutsade in Mattias till tåget. Lite korv grill vid festplatsen. Sol och så härligt. Lugn kväll i stugan. Såg på mej själv på Tv1 och Högsta Domstolen, med Carina Lidbom. Jag tyckte det var roligt!
Fredag 21/4
Soligt och toppen väder, satt ute och solade i hettan. Pajas och Mattias och jag promenerade runt i Furuvik, ner i parken, till Gunilla på fika. Vid 14 kom ävle Dagblad och fotade och gjorde intervju om lite hemma hos typ. Dom var kvar en stund innan Mattias och jag gick en sväng till syrran i Ytterharnärs. Vi hade så skönt. Jag lagade lunch och han fixade till kvällsmaten. Mamma hade lagt in stekt strömming. Mot kvällen åkte vi in till Gävle. var på helt enkelt och gamla Grand. Vi kände oss lite gamla där!! Men kul och lagomt håll igång! Taxi hem efter midnatt.
Torsdag 20/4
Åkte till Gävle med Matias Wasen med 11.30 tåget. Det var dåligt väder med regn och snöslask!! Men i stugan i Furuvik blev det fort varmt och mysigt. Efter lunch hemma hos mamma. Vi tog långa promenade och tog första drinken tidigt!! Mattias hade med stor fin oxfile som han lagade till. Mätta och trötta slappade vi i skön stuga.
Onsdag 19/4

Lämnade Göteborg med 12.05 planet. Var lite trött efter trippen. Hämtade Pajas hos Hanna på Karlavägen. Hemma stod JohanZeffer och väntade. Olle S från Furuviksparken kom vid 14. Vi planerade öppningen till den 25 maj och ev press konferans till den 3 maj i Furuvik/ Gävle. Fick stessa till min tid i Skarpnäck där Ulf W satt hos revisorn Bert Karlsson med mina papper. Jag hann!! Sedan in till stan och var bjuden på middag hos Mathias och Matthias i Vasastan. Dom gick senare på "Sweet Charity" på Intiman med snygg, sex biten Daniel. Jag gick hem, ganska slut!
Tisdag 18/4

Åkte till Göteborg med 13.30 flyget. Malmö Aviation är bara så bra!! Vilken service och mackor och varma handdukar och billigt ändå!! Pd mötte upp mej på flygplatsen. Hem till hans fina rosa hus i Kållared. God mat och drinkar och gott vin. Det blev inte mycket sömn i Göteborg!.
Måndag 17/4

Skönt ledigt! Gick och åt fint ute på Rosendals wärdshus. Lax och mellanöl.
Söndag 16/4
Skönt att vakna när solen värmer i ansiktet och det är så gala väder! Jag var pigg och släppte ut Pajas som sökte och spårade runt stugan i lite katt och rådjursspår. Åt frukost hon mamma. Gick upp igen till stugan och städade lite och plockade. Gunilla kom med Tia så Pajas fick leka och springa runt ute på isen och busa riktigt länge. Jag fick lunch hemma innan Göran Alfredsson kom med sin lilla blåa sportbil och hämtade upp mej mot Stockholm. Vi kom fram vid 15 tiden. Göran är så trevlig en av dom bästa vänner man kan ha!! Jag hade då lämnat min tågbiljett till Johan Petersen i Gävle. Hann höra lite av mitt "Massor av Musikal" på P4 kl 18-19.00! Jätte bra och trevligt med musikal Nicklas Anderson. Pianist Jonas här med duktiga Nicklas A. Fick gulligt sms om bra program av Mark L. Jätte kul! Skall till kvällen på Patricia. Vilken kväll det blev!! Åt med Göran A. Mattias Morgan , Åsa med sin snygging! Mattias min kära webbmasterkille! Babsan i påskskrud!! Söta servitörer! Bunny! (många har ringt och bett blivit uppskriven på gästlista, då vi väntar massor av folk!!) Blöt Påsk puss på er alla!!!
Lördag 15/4
Var dålig och hade huvudvärk. Kunde inte äta frukost. Matias och jag gick ner till mamma och sedan in till stan. Vid 14 kunde jag äta en god pasta på "Brända Bocken". Matias hem med 15.50 tåget. Jag åkte till stugan och vilade lite. Gick en promenad till kvällen runt med Pajas. Till Gunilla, Kjell och lek för Pajas med Tia. Träffade min duktiga plattläggare Thomas och Anna som kom förbi efter sin påskmiddag. Jag var lite sliten och trött.
Fredag 14/4
Sol och skönt väder. Mysig påsklunch hemma hos mor och far. Monica, Svenne och Mickael kom oxå. Hämtade Matias G vid tåget vid 17. Vi hade mysigt i stugan och drack och festade på. Jag böd på middag senare och vi gick en party sväng till trevliga grannar Här Per H och Anders utanför "Bonngrinden" bjöd in. Full fest med dans och tillbehör. Magnus H. Hem till stugan med bastu och bubbelbad. Och för mycket whiskey!
Torsdag 13/4
Furuvik. Ledig och tog det lugnt!
Onsdag 12/4
Åkte till Gävle vid 11.30. Skönt att komma till stugan i Furuvik.
Tisdag 11/4
Tv hela dagen. Mia från Lokal TV "Mingel" kom vid 10 och följde mej hela dagen. "en vanlig dag i mitt liv". Vi var till Reality Club träffade Ulriika, Till studion med Jonathan och spelade in "Mascara" på cd, till Patricia möte med Haiden och Fia om söndagarna, hämtade ring på Kaplans hem och kollade bilder och sedan vi 15 var dom klar. Till kvällen kom Matias Garzon och vi åt på Rice. Hyrde King Kong dvd. Lång men sådär, halvbra. Sent i säng.
Måndag 10/4
Ewa och Jonas uppe tidigt innan dom åkte till Arlanda. Runt på fix. Plockade och städade lite. Gick runt på stan. Micke Ö och jag gick och åt på Kina krog till kvällen.
Söndag 9/4
Gick runt till Källhagenswärdshus Djurgården Gärdet. Soligt men kallt i blåsten. Mötte upp Johan P och snickar Nicklas i Kungsan på P2 vid 12. Vi satt och fikade, åt wok och drack några öl. Skönt i solen men lite för blåsigt, jag blev kall. Robert Broberg satt vid bordet bredvid inlindad i varm dunjacka två filtar men såg ut att frysa ändå! Underbara uppblåsbara Barbara människan. Lämnade snygg killarna Nicklas och Johan vid 15. Skulle vila och värma mej en stund, men då ringde Daniel Sallmander och ville komma förbi. Han kokade te och jag lagade en tröja till honom och vid 17.30 kom Ewa och Jonas hem efter bilmässan. Daniel åkte och jag började fixa mej till Micke Löfstrand 30 års fest på Sturecompaniet. Jag åkte dit med solstol med Babsan tryck grattade och sedan till Patricia mötte upp Johan Petersen vi åt middag och sedan fotade jag och Linda Bentzing en stund innan showen. Mycket trevligt folk på båten denna kväll. Succé!! Träffade snygg trevlig stor sak från Sala silvergruva när jag skulle gå hem..
Lördag 8/4
Uppe ganska tidigt då huset var fullt av natta gäster. Vi tog frukost, men jag kunde inte äta något. Huvudvärk och mådde illa. Vi gick en shopping runda på stan. Blåsigt men ok väder. Hasse och jag gick och handlade bälte snyggt NK Tiger. Vi tog en riktig lunch inne i Gallerian. Mötte Rednex Annika och Jens och lilla Molly. Hon hade blivit så stor så jag kände knappt igen lilla söta Molly. Snygga Anders var med oxå. I cowboy hatt och skinnbyxa och allt!! Mums! Vilken kille. Gick till Gay radion på Sveavägen, då började det storma och blåsa och regna med hagel! Mötte upp Stian och Elias som sände direkt från 14.00. Jag fick sitta och prata om våren och påsken på Patricia och berätta mycket om allt. Trevlig stund. Gick hem och det var byte hemma. Agnetha, Hasse, Anso och Göran lämnade och skulle åka med båten vidare. Då kom Ewa och Jonas som skall stanna till måndag morgon. Till kvällen köpte jag hem succi till oss tre. Förökte komma i säng tidigt.
Fredag 7/4
Köpte lite vackra tulpaner och fixade lite hemma. Peter S kom förbi och kollade mail. Agnetha Udd och Hasse, Anso och Göran från Gävle kom för att fira Hasse 44 och Annsofie 50. Jag bjud på rödvin innan vi bytte om och åkte till resturang besök. Vi åkte till Primo bredvid Intiman. Åt gott och sedan teaterbesök. "Sweet charity". Jag hann hem en stund och gick runt med Pajas. Efter så tog vi en stor drink på Helenes Krog innan vi gick hem och festade loss, Jätte rolig kväll. Alla fyra sov över.
Torsdag 6/4
Gick ut vid 10 tiden. Åt lunch på Leopardi. Wallenbergare! Så gott. Promenad till Radiohuset. Snälla Radio Anders fixade så Jonas tog Pajas inne hos sig i P3 lokalen när jag bandade 2 program för Kalas P4 med radio kontakt - Norrköping. Dessa program kommer senare i P4. Jag fick in Victoria+ Daniel bröllop, och Sol och vår vibbar!! Gick i friskt soligt väder hem från Radiohuset, Strandvägen. Mattias Wassen mötte upp mej på Bibloteksgatan och vi var in på Armani och jag ville köpa trendig klocka gul. Men Mattias avrådde mej. Gul -ful och 80 tal!! Tyckte dem vackre finska pinnen! Han har nyss fått jobb på Pontus by the Sea!! Grattias Mattias. Lämnade Pajas hos Micke på Fältöversten innan Göran tog mej till söder och vi åt god middag på Thaibåten i Hammarbyhamnen. Starkt och kryddigt gott och en massa "Singa-öl" Supergott! Efter bjöd Göran på gin och tonik hemma. Fick se Thai-video från Tc bröder som blev munkar. Expressen kom och fotade om händelsen i lördags. Hämtade Pajas hos Micke vid 23.00 Gick hem från Gärdet med lilla älsklingen Pajas.
Onsdag 5/4
Handlade påskliljor i en stor kruka på Smartys för 79:- det var en hel klase! Var på audition för RENT på Göta Lejon en stund. Jätte kul att träffa, Jan Åström, Roger Johansson och den bästa finaste Andréa Fleischer! Dom jobbade för fullt med att hitta den bästa och dom finaste till ensamblen till den nya RENT!! Jag skall ju göra kläder och kostymer till denna nya uppsättning! Hanna som vill skaffa hund med sin Mats kom och "lånade" Pajas på eftermiddagen. Hon tog med honom hem. Till kvällen kom söta dans Erik förbi. Vi åkte och såg "Sweet Charity" på Intiman. Han tyckte den var jätte bra. Han är så fin killen Eric som nu jobbar i dans-company i Frankrike nu. Vi åkte lång komunal resa efter teatern för att hämta hem Pajas från Hanna och Mats vid Eriksdahl och sedan hem till mej, då Erik lämnat shopping påse hos mej.
Tisdag 4/4
Peter och Magnus packade ihop. Jag hade svårt att kunna jobba och fixa det jag måste med folk hemma hela tiden. Peter min vän fattade det. Söta Jessica O var med och dom lämnade lägenheten på eftermiddagen. Till kvällen kom Daniel Sallmander hem och vi kollade på tv. Vi köpte hem pizza från Capri och drack rött, som jag försökte öppna med nya korkskruven, och den bara trycker ner korken i flaskan så det sprutar rödvin ut halsen!! Fy så synd!! Vi hade trevlig kväl. Gick med Daniel en bit hem förbi Slottet och kollade på nya belysningen som dom fixat för Kungens födelsedag. Hurra Nu ser man SLOTTET!!
Måndag 3/4
Tråkig regnit och disigt väder. Gick runt i slask och på smutsiga gator. Stopp i avloppet, så när Peter stod i duch och Magnus diskade kom Sabra tours upp och allt rann över i deras kök!! Som tur var är ju killarna i källaren och byter stammar och just avlopp och vattenledningar. Dom fixade det snabbt. Snacka om gucka och slem i det gamla röret. Babsan kan nog skrapa ur det ur rören och ner i små burkar och sälja det som beauti kräm!! Åkte till Hallonbergen och köpte klädställningar på Hk. Taxi hem. Peter och Magnus hjälpte mej hänga alla gamla kostymer från källaren. Till kvällen kom Marita och bjöd på hemlagad mat. Peter, Magnus och Alex var hennes ass. Toppengod oxfilé pasta!! Jag bjöd hem söta Matias G. Till natten skarev jag manus för Kalas P4.
Söndag 2/4
Uppe skaplig tid med Pajas, Peter sprang ett pass i regnet. Magnus sov vidare. Var ute och år trevlig bruch på Moderna museumet med Ulf, Olle och. Jätte gott och mycket mat mellan 12-14. Gick sväng med Pajas efter. Trist väder. Magnus och Peter hemma hela eftermiddagen. Micke Ö kom och hämtade Pajas vid 20 tiden. Innan hade jag gått lång promenad vid 17.30 runt Djurgårdsbron, Junibacken och hem. Söta dans Erik var hemma från Frankrike och Bryssel. Vi tog en drink här hemma och Magnus, Peter och Erik och Babsan åkte till Patricia och åt god middag. Träffade Stuard Ward som var hemma från Bankok. Kul att se honom. Han verkar ha det bra där nere i Asien med Börje. Fint jobb på Sida. Mattias och Göran var på plats oxå. Andres Estetche uppträdde vid vid halv ett. Mycket folk innan jag åkte hem. Hemma var det em och vm och olympia tävlingar i Flipperspel mellan Magnus och Peter S, stackars grannar som får höra Flipper The Who "Tommy" natten lång! .
Lördag 1/4
Bättre väder igen. Sol och promenadsvänligt. Söta Jessika kom förbi och hälsade på Peter. Magnus och jag, Cladia och Fredrik kom oxå. Det känns som ett riktigt tattarläger hemma hos mej nu. Hela våningen med alla scenkostymer från källaren + alla som är inneboende och vänner och hund! Till kvällen gick jag till Intiman och träffade hela Sweet Charity ensemblen. Såg hela föreställningen denna kväll. Den blir bara bättre och bättre. Nanne och Kim underbara! Efter fick vi bevittna en galen kille som löpte amok utanför 7-eleven. Helt galen, sprang och slog ner folk, tjejer som killar. Han tog skyltar och kastade hoppade på alla som kom i hans väg. Till slut fick dom ner honom och 5 personer satt på honom och han nästan kom loss i alla fall. Polis på plats efter 4,5 minut. Känndes som en evighet. Alla stannade och vittnade. Killen i handbojor och togs in. Lite chockad gick hela gänget dansare, skådisar och teknikpersonal till Storstad. Trevlig kväll. När jag kom hem hade Magnus och Peter flipperturnering. Vi kom i säng efter 2.