Tillbaka till min dagbok
Januari

Söndag 31/7
Åkte mot Stockholm vid ett tiden. Lämnade ett soligt Gävle och kom till mulet stockholm. Mötte upp hemma hos Nickoline K och fick låna stor rosa tyll-skapelse som Camilla Thulin gjorde till "min Mamma herr Albin" på Folkan för många år sedan. Skall ha den i Priden någon gång tänkte jag. Om ni visste hur mycket fina "Babsan" kostymer Camilla gjorde till den uppsättningen, mest i rosa och kitch som skulle vara perfekta till Babsans garderob!( Bilden ni ser på min förstasida här på hemsidan innan ni klickar in, den "outfitten" har Camilla gjort oxå!)) Pojkarna har ju inget på sig, det har jag gjort! (snygge Jari, den ena killen var på Patricia senare på kvällen!) ! Sedan lämnade jag Pajas till Micke Östman innan jag fixade till mej inför Patricia. Hade lite möte med Heiden, Johan och Gary vid 20 på jollen. Sedan var det full fart!! Åt middag med härligt fina Tore och Bård från Norge och Tc och Göran från Sandviken!! Kul kväll med Cicki som var extra fin denna kväll i svart snygg topp som gjorde henne så smal och fräch!! Anki "morsan" min trogna vän och nätkompis gav mej och Pajas en fin väska med borderterrier tryck på!! Kommer bra inför tävlingen på Täby Galopp den 28 aug, då Pajas skall ställas ut första gången i en öppen klass. Körde show på Patricia och sjäng "Sång på stranden" och höll låda. Pratade om bröllopsfeber som gått på kanal5 med mina fina nygifta Annika Red Nex Ljungberg och Jens. Ljög och skojade lite om Runar och hela det stora riddarbrölloppet!!
Lördag 30/7
Var in till Gävle och fick toppen behandling på Park Inns Kropp och själ av Lisbet Rundgren. Vilken tjej! Hon tryckte och masserade och fixade på massa punkter och ställen, det var verkligen effektfullt och vissa stunder var det hemskt, men härligt och verkligen bra!! Jag kommer att gå dit när jag besöker Gävle igen!! Verkligen toppen!! Åt kinamat i Gävle. Handlade en rolig lampa efter på Lindholms möbler som bara är en ställning som man hänger glas på! Glasklasen heter den! Rolig och den kommer att bli så fin i mitt nya lantkök! Monicka och Sven hade Pajas under tiden jag var in till stan. Han trivs så bra uppe i backen i Ytterharnäs. Till kvällen var jag en sväng till Bomhus och grattade Markus (fjongen) tjej. Där var oxå Jonas som jag inte träffat på länge. Kom först på fel kalas, men på rätt gata!! Satt en stund på fel fest innan jag förstod att nått var fel då jag inte kände någon! Men dom var så glada och trodde jag var inbjuden av någon som kännde mej! Så kan det vara när man är lite kändis och kommer in överallt och är oftast välkommen. Senare gick jag ner på Thomas Di Leva konsert i Furuviksparken. Han är helt fantastisk med sin vattenkanna, sina frukter och sitt varma budskap! Solen sken och det var en dunderfin kväll med mysig show! Han uppmanade att skicka ut kärlekens fågel till dom som vi tänkte på och brydde oss om!!!
Fredag 29/7
Anders och Ola var på plats ganska tidigt och hann jobba på bra hela dan till efter 18. Se bara så stort och fint mitt nya kök blir!! Till kvällen åkte vi ut med båten på en solig härlig kväll med solnedgång.
Torsdag 28/7
Stugan i Furuvik. Åkte till K-Rauta och köpte isolering. skulle hämta fönsteret på Bomhus Glas, men det hade blivit fel i beställningen, så min snälla syster som kom med släpvagn fick vända då det var för högt mått på fönsteret!!
Onsdag 27/7
Åkte till Furuvik vid 11 tiden. Agnetha, Hasse och Linus gav skjuts till Centralen. Väl hemma vid stugan hade dom kommit långt med bygget. Takstolar och stommen var klar. Till eftermiddagen var jag nere i Furuviksparken och presenterade the Reale Group, som uppträdde på Trivselkvällen på lilla scenen. Jag sjöng "syrrors sång" och gjorde det ganska bra! (om jag får säga det själv!) Senare till kvällen tog jag det lugnt i stugan.
Tisdag 26/7
Agnetha U och Hasse med Linus kom förbi efter kraftigt regnoväder! Strax efter kom Mattias med mor och far, Vi skulle på skansen. Efter middag på Ulla Winblad vandrade vi in på Soliden och sjöng så det rungade!! Vilken gala stämmning. Oj oj oj!! Ja - jag skall ju vara tyst jag, sa doktorn i dag när jag var på läkarundersökning. Efter en snabb sväng på Grönan åkte jag hem till mina vänner från Gävle som skulle sova över!! Uddan och Hasse. Linus gosar sött med myran!!
Måndag 25/7
Fix och sydde trenchcoat till lilla myran. Stefan kom förbi. Se hur mina ovanliga kaktus blommar i mitt fönster. Vid 14 kom Johanna från Stick magasinet och fotade Room Service rummet och gjorde repotage om hur jag känner nu efter ett år med nya inredningen. Fotograf var med och fotade. Middag med Micke Ö på Rice.
Söndag 24/7
Tidigt uppe. Peter kom förbi och vi tog lång promenad runt Djurgården i varm solig förmiddag. Fick nyttig frukost inne hos honom. Jag slappade lite på dan och sydde lite på TV Myran. Till kvällen åkte jag tidigt till Patricia som Babsan och var runt som värdinna innan Mattias W, Martin och Daniel kom och vi åt middag tilsammans. Träffade två jätte trevliga tyska. Frank och Joacim. Jag gjorde en sväng med fotografering för gäster, stammisar och alla turister som vill komma på bild med Babsan. Ett väldigt populärt inslag på kvällen. Sedan körde jag show nere med Järpen. Här är jag med min favorit kille Mattias som jobbar i schlagerbaren. Fick heta kyssar av tyska Joakim oxå! Stämningen var hög och alla verkade var på ett toppen humör. Trevliga poliser såg till att jag kom hem tryggt med snygg Top Cab chafför! Sent blev det oj oj!.
Lördag 23/7
Till Stockholm med 16 tåget. Hemma och fixade med post och räkningar och denna hemsida. Så ni kan få färska händelser om hela mina dagar! Till kvällen åt jag på Italiano.
Fredag 22/7
Uppe tidigt och var hos Ola och hämtade virke redan 08.00. Ett helt lass blev det! Över 900 löpmeter brädor och plank för ett lite köksutbyggnad! Nu kan jag snart allt om tryckimpregnerat, 2 tums 60 till ändspont till tak och svart vägg och takpapp!! Även 3 och 4 tums galvade spikar känner jag till!! Kanske inget glamor som Babsan gillar men hos skulle gärna träffa alla riktiga karlar som jobbar på dom ställena jag springer runt på nu. Blev bjuden av Gunilla H och Kjell till Gårdskär vid 11.30. Thomas och Malin kom med söta barn och snälla hundar och hämtade mej vid stugan. Vi åkte till fin fiskebod i Fiskehamnen i Gådskär och ut med Thomas båt. Malin och Filip. Grill och lunch fix av Gunilla och Malin.Här fixar Thomas grillen, Oliver kollar att det blir rätt gjort, och Kjell väntar på öl och snapps! Gott gott! Filip, Oliver och söta Tova. Hundarna sprang och var helvilda! Sedan hem och hann ducha innan festen fortsatte på stor altan hemma hos samma gäng! Mera mat och god dryck! Vilken dag!! Tack för sång och underhållning! (Rödvinet skulle jag ha hoppat!) till natten började det ösa ner, det regnade ca 35 mm!)
Torsdag 21/7
Snickar Anders förbi med byggställningen. Jag grävde bort gammalt land och buskar. Drog in massor av jord och skitade ner i stugan. Till eftermiddagen var vi ut med båten i solig kväll. Riktig härligt med Pajas i fin väst.
Onsdag 20/7
Regnskurar på dagen. Presenterade Calle Moreus och Bengan i Furuviksparken på lilla scenen. Trevlig konsert, men det kunde ha varit mera folk om det inte var så dåligt väder.
Tisdag 19/7
Hämtade snyggt kakel över spis och fläkt.
Måndag 18/7
Åkte upp till Gävle Furuvik. Stugan och leker bygg herre till nya köket!
Söndag 17/7
Flög hem med 13 planet och kom äntligen hem efter lång turné!! Anders var hemma och vi passade på att torka våra fönster tillsammans då ställningen skulle bort på måndag. Anders, Babsan. Magnus N med pojkvän åkte till Patrica och åt middag ihop. Det var Jul i Juli på jollen!! Vilken fest med lucia, tomtar och Nissar. Helt gala och galet! Hela båten var dekorerat med värsta julgllittret.
Lördag 16/7
Nu var det en jobbig dag för Babsan och Larsa. Jag skulle vara färdig och presentera lunchprogrannet kl 12. Babsan gick på kl 14.00. Jag sjöng och hälsade alla välkommna, sedan fick jag fylla ut lite till i ca 45 minuter då hela paraden med bilar och dekorerade vagnar var försenade pga. trasiga traktorer och bilar som inte startade. Till slut kom alla igång och dagen rulade på med rosor, blommor och tävlingar och kröning av den nya rosdrottningen. Det var en lång nostalgi tripp och en återblick av Ängelholms rosfestival då dom firade 20 års jubileum denna sommar! Babsan får ofta vara med under dom fina jubileums tillfällena. Roligt jobb men slitit då dagen blev lång och jag var inte hemma igen på hotellet förens vid 23.00. Ingen mat paus och bara Babsan som var spm en tornado bland Ängelholmsborna! Vi skulle ut och ta en bit med och festa till lite men jag var helt slut! Micke hade Pajas och orkade bara vara med till 22.
Fredag 15/7
Lika fint väder denna morgon. Pajas och Micke gick tidigt en promenad. Jag somnade om efter tidig morgon toa. Frukost uppe vid receptionen på Sturkö camping Blekinge. Andre har lovat att skjutsa oss till Ängelhom vid 16 tiden. Han hade stor bil och det bar iväg efter halv fem. Det var mer än 24 mil till Ängelholm. Vi kom in i värsta åsk och blixt ovädret. Andre fick en bensinslant och vände hem igen, trots jag velat bjuda på mycket mera än bara middag! Micke och jag gick en sväng och kollade in stortorget i lilla Ängelholm där allt var färdigt för den stora rosenfesten i morgon. Hela stan var indragen i Rosfestivalen!
Torsdag 14/7
Vaknade på Sturkö Camping med Micke och Pajas i en mysig liten stuga. Vädret var toppen, lagon blåsigt men varmt. Frukost, lunch, lånade bil åkte in till stan. Efter tipspromenad, var det fest igen. Till kvällen var det middag och vi hade så roligt med supertrevlig personal som jobbar för Peter och Gunnar. Anders och Andre. Ankie och Caroline. Micke Östman som är min bästa vän och min bästa hundvakt till Pajas. Det var hans idé att stanna i Blekinge och åka diret i morgon till Skåne över till Ängelholm. Kaj. Det blev sent och mycket att dricka även denna kväll i resturangen på Sturkö.
Onsdag 13/7
Vid 06.30 var Micke och jag uppe för att flyga till Ronneby med 08.25 planet från Arlanda. Vi kom till Blekinge och på flygplatsen mötte Peter upp med rosa fin tröja där det stod " BABSAN är här idag!" Hela personalen hade lika tröjor som jobbade på Sturkö Camping. Där var Pia i receptionen, Gunnar, Alexander i affären, Kaj, André och Mattias i resturangen, Mattias, Andres och Tobias mm. Alla var unga snygga och supertrevliga. Jag blev lite extra fast för långa stiliga Andre, som gillade mina Prada brillor oxå (dom han kunnat få, och mycket mera av mej, vill jag lova!) . Det skulle vara "Super Stars" tävling på stranden i Sturkö camping och Peter var ledare och Babsan lektant! Mitt lag var hela gänget från personalen. Då kom nya tröjor på och Babsan lag tröjorna åkte på. Jag gjorde cycklande entré på stranden med alla mina pojkar springande bredvid cyckeln. Vi hade toppen kul hela eftermiddagen, trots att Babsans lag kom på andra plats. Vann gjorde Innebandylaget!! Grattis!! Grattis! Men se bara på Fotbollslaget!! Vilka killar! Jag var ändå väldigt stolta över mitt lag!! Här gällde det arr spruta av raklöddret med strålen! Efter roliga timmar och efter många autografer skrivna, blev det en rolig festkväll! Vi blev bjudna på god mat och dryck. Snygga Alexander. Flitiga Kaj serverade oss och våran dricka. Pajas fick vara med och mådde toppen!
Tisdag 12/7
Åkte till Stockholm med 12.55. Pajas hade inte en lugn stund på tåget då han är galen i kattlådor. Helt slut var han när vi tog bussen 47 an från Centralen. Hemma i lägenheten såg det riktigt risigt ut, då dom satt tillbaka dom målade fönsterna. Sedan hade dom borrat upp persiennerna, så det var damm mellan och på insidan av alla rutorna. Micke Ö kom förbi och vi gick och åt middag på nyöppnade och nyrustade Italiano. Sent till natten fick jag besök av trevlig man. men jag fick skicka iväg honom vid 03.45 då jag skulle upp tidigt.
Måndag 11/7
Stugan i Furuvik. Soligt och skönt.
Söndag 10/7
Sol och lika varmt! Längsta värmeböljan sedan 1972. Minns inte vad jag gjorde denna dag, för varmt. Jag var upp en sväng till syrran och badade i deras pool. Men till kvällen var jag in till Gävle på Grease som är på turné nu. På Estraden i Gävle var deras andra stopp efter Eskilstuna. Malin, Gunilla och Helena var med in och vädret var strålande! Lite jobbigt för oss att sitta och stirra mot solen innan den sakta dök ner bakom talltopparna. En fantastisk föreställning med Pernilla Wahlgren och gänget! Jag tror att Ola Forsmed fick dom mesta skratten av alla! Jag kände mej stolt att jag gjort så vackra kläder. Gunilla Hedman var glad att tre av hennes klänningar var med i Gävle oxå. Hem till kvällen och bara svettades.
Lördag 9/7
Markus Grävaren kom förbi och vi försökte få liv i snickar Anders (helt hopplöst, han hade varit på bryggdans!) Han var så bakis efter bryggdansen så stackars gräv M inte fick veta något om gropar och plintar som skulle ner i backen. Vi grävde tyvärr av sommarvattenledningen, men Marcus annars var bra med sin grävmaskin. Till kvällen kom hela Grease gänget förbi på grillkväll till stugan. Dom hade haft premiär på turnén i Eskilstuna i fredags. Vi alla gick ner sedan till parken och så lång konsert med Darin, Lena PH och till slut Uggla. Vi fetstade till och ville åka karuseller, men tydligen hade Ema sagt nej till karusellljud under Ugglas skönsång och hoande! Pom pom pom! Det skulle väl inte störa någon om vi fått snurrat runt under hans march musik!?? När väl alla 3 var klara med sina enkilda uppträdanden, (så trist att dom inte gör något ihop!) bara en final med Darin, Lena och Magnus med "tre Gringos" och igen Ugglas hoppande march igen. Då var kl 24 och radiobilar, karuseller stängde!! Det blev mycket musik för pengarna, men kan ju inte klaga på entré pengarna när man får så mycket artisteri,men inget nöjesåkning direkt! Lena är bäst med sitt roliga mellansnack, Uggla bara sparkar neråt, och stackars Darin är då inte färdig som varken sångare, dansare eller tandregleringen är inte klar heller då tandställnignen lyser svart i solnedgången. Efter showen i 4 timmer gick vi hem till stugan igen och klämde några öl till innan en storbiltaxi kom och plockade hem hela Grease gänget. Micke kom över från granngården med sin nya unga flickvän. Dom blev kvar till 03.15
Fredag 8/7
Lika varmt och soligt hela dagen. Till kvällen var jag ner på bryggdansen en sväng i Furuviksparken och det var dans till Chiquitas. Många glada furuviksbor och danglada människor på plats.
Torsdag 7/7
Sol och så varmt! Värmeböljan fortsätter.
Onsdag 6/7
Lika varmt och bara blå himmel!! Åkte in till Gävle Golfklubb och skulle kolla in Jonas men hittade inte honom. Det var GD kuppen. Men Fredrik Bergendahl tog hand om mej och hade lite nybörjar kurs med golfklubban och matt ljud, och allt var det var! Fick slå en korg bollar sedan. Han var jätte bra lärare. Kanske jag börjar med golf bara om mitt sexliv blir sämre! Vid 18 tog jag cykeln ner till parken och presenterade Ainbusk Singers. Jag hälsade välkommen och sjöng allsång "Vår bästa tid" och några verser om nästa vecka med Owe Törnqvist "På festplatsen". Trevlig tillställning med dom trallande gottlandstöserna! Det blev som en bastu på den svartinklädda scenen i solljuset!
Tisdag 5/7
Lika varmt och soligt. Härlig dag vid stugan. Jobbade hela dagen, först med sista cement trappen mot sjön. Nu är sista trappsteget på plats! Vilket jobb det varit, men oj vad fint det blev! Sedan började jag riva förstutrappen, där jag skall bygga ut det nya köket! Var helt varm och slut vid 18. Hade då vait en sväng nere i parken och träffat Tom Widorson och pratat om trivselkvällen i morgon onsdag, då jag skall presentera Ainbusk Singers. Jag önskade efter en cd så jag kan sjunga lite jag med när jag hälsar hej och välkommen. Fick kålpudding hemma hos mamma och pappa och Sven , syrran och Mickael var där. God mat och trevlig kväll.
Måndag 4/7
Åkte upp till Gävle med 11.30 tåget. Målarna hade hämtat extra nyckel då det tydligen skall fixas till med det sista med fönsterna nu! På tiden. Känns lite jobbigt att ha byggställningar utanför och inte kunna se ut alls!! Det håller visseligen borta den soliga värmen som steker mot Sibyllegatans fasad. Men lite kul att se ut oxå! Väl uppe i gävle stod pappa med min bil och tog emot. Lunch hemma hos mamma, potatis plättar och bacon! Toppen gott! Känns hopplöst nu när jag är så mycket uppe i Furuvik och försöka banta med mamma goda hemlagade mat! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VARMMMMMMMMMT! Vilken sommar!! Nu skall man väl inte klaga, men det gick att sova i stugan då det ute på altanen när kom upp dit vid 14.30 var 55 grader på den glasade verandan! Jag är tvungen att ha bastu termometer där. Pajas hoppade upp och ner, vandrade omkring hela natten, bytte ställen, sträckte ut sig blev varm, mm. Helt hopplöst att sova längre stunder!
Söndag 3/7
Solig varm dag då jag började med en långpromenad runt djurgården med Pajas. Vi stannade och åt brunch på Djurgårdsterrassen som precis öppnat när vid vid 10.00 kom förbi. Satt och njöt i värmen och såg hur Djurgården fylldes med semmesterfirar, turister och vanlig stockholms flanörer. Gick hem vid tolv och tog strax efter en lunch på P2 i kungsan. Vilken dag! Väntade på stackars Linda L som fått åka till akuten med sin fot. Hon och Johan P hann inte möta upp mej i solen då hela dag gick bort för dom i väntsal. Mattias D kom efter härliga dagar på deras ställe i Värmdö och hämtade sin cykel. Mickael Ö kom och vi tre gick på armé fars på Armemuseumets gård. Toppen kul!! Jag och Micke har nog inte skrattat så mycket på länge. Det var Ulf Larsson, Hanna Hedlund och Lizette Pålsson, Thomas Hedengran och en stilig smal Anton Körberg. Jätte rolig militärfars, "Kärlek är bästa försvar". Det var inte så mycket folk men toppen trevligt inne på armémuseumets gård. Jag fick lite stress till Patricia till kl 21.30 då Mattias, Micke och Babsan då skulle äta middag på jollen. Kors i taket så ringde en glad Peter Björk och ville hänga på. Han hade käkat så jag fick bjuda på drinkar och dricka till honom i ställe. Vilken varm och stig skymning ute i baren på Patricia! Vilket kanon ställe båten är, för alla gays i stockholm. Vi hade trevlig kväll och jag skulle köra show med det var en bra trumm och rytm kille på scenen så jag hoppade showandet denna söndag. .
Lördag 2 juli
Furkost med Mattias på Strand Hotel Dalarö, vaknade med en vacker syn på hotellrummet, Babsan avsmink, och en svart ögonskugga hade gått sönder och bara svart ögonskugga i puder och kakor var spritt över hela golvet! . Var lite trötta efter gårdagens spelning. (Hade sår oxå i ansiktet då jag tydligen försökt fått mera sjöutsikt och givit mej på en hög buske utanför balkongen och brytit av och trimmat, hängandes utanför räcket, och Mattias skulle hållit i mina fötter , men släpp taget och jag for ner i buskarna! Tur att inte jag fick kvistarna i ögat!) Minns inte detta! Vi fick skjuts till stan och Mattias och jag åkte till Morgan som var ute vid Mörtbo och där hade vi en underbar dag i solen vid havet i Värmdö. Vi handlade lunch och solade badade och åkte båt. Till kvällen kom Peter L förbi och vi var en runda på stan och åt middag på gamla Capri. Så roligt att träffa min kära vän från Surprise Sisters tiden i Linköping.
Fredag 1 juli
Mattias kom förbi efter att jag hämtat Babsan peruk på Oscars teatern. Filip Aldamo hämtade oss i bilen och vi åkte till Dalarö, där vi skulle spela dj på klubb Skärgårdsdoktorn till kvällen. Mysig bar/rest vid hamnen ute på vackra Dalarö. Vi fick bo fint och vid kl 21 trollades Babsan fram med nya sommarklänningar. Fint besök av Torsten Flink och många andra roliga människor på stället. Amelia hälsade på och det blev schlagers, reggie och rock från disco båset! Filip och Babsan varvade och discade på hela natten! Torsten ville ha hjälp vid tre tiden med tv och flytt lådor, men vi kunde knapt bära oss själva i säng!
Onsdag - Fredag
Stugan Furuvik, planerade utbygge av kök. rev förstutrapp. mer kommer!