Tillbaka till min dagbok
Januari

Fredag 31/12
Vi var runt i byn och tittade på fotboll och hur hela byn laddade upp inför kvällen. Lånade motorcyklar och körde långt till deras sjö och ut i djungeln mot bergen. Ping och hennes man kom till huset på eftermiddagen. Vi var inne och såg på firadet i byn med massor av show och sång och dans i fantasktiska kostymer. Innan hade vi lagat middag hemma och satt på uteplatsen och åt gott. Göran hade lagat köttfärs biff och jag skalat potatis till mos. Jag var lite trött och var hemma vid poolen igen vid 12 slaget. En lugn och skön och ganska tidig nyårsafton med Ping och hennes man. Dom sköt inte så mycket fyrverkerier heller då kungen och regeringen bett om att satsa pengarna på katastrofen i stället.
Torsdag 30/12
Lugn skön dag vid den underbara poolen. Jag skämde bort Göran med uppassning denna dag då han fått passa upp så mycket på alla sina gäster hela tiden. Han är helt suverän på att laga till potatis plättar och baccon. Första dagen han fick slappa hela dan vid poolen. Tog det lugnt till kvällen
Onsdag 29/12
Rainer och Rein var på besök hos Göran och Tc oxå. Det blev fest och grill till kvällen.
Tisdag 28/12
Vi försökte ha en härlig dag vid den underbara poolen. Vi fick höra att det var över 150.000 döda i katastrofen. Många svenskar, bara i Krabi saknades 1.913 personer. 395 var döda. Svårt att ha semmester när man blir matad med sådan info hela tiden. Hade också fått reda på några bekanta som var borta, inte nog med det så blev det skogsbrand till kvällen utanför Görans tomt upp mot bergen,
Måndag 27/12
Var hemma hos Göran Alfredsson som har toppen fin villa vid bergskedjan i mittersta Thailand. Vi undvek tv då våra telefoner ringde hela tiden och vi fick rapporter av katastrofen hela tiden. Vi ville försöka glömma och ha lite skönt men det gick bara inte. Jag fick en jätte reaktion den kvällen och bara låg och grät. Jag låste in mej på mitt rum och då ville jag bara åka hem och lämna allt. Men jag ville inte förstöra festen som TC och Göran hade med grill och allt.
Glatt fest gäng.
Söndag 26/12
Skulle ut med Lisettes båt kl 10 men var sen från frukost och jag ville checka ut då jag skulle flyga kl 15 till Bankok och sedan upp till Göran. Var nereca 11 och skulle åka båt till Chicken Island där Lisette med hela familjen var. Men efter 11 när jag skulle iväg med en long tail båt började dom skrika "-Upp Upp!!" Då kom den första vågen som inte var så hög och stor. Men tillräckligt för att båtar slet sig. Sedan kom den andra! Vilken smäll och vilken förödelse! Den krossade båtar, slog sönder trappor och sköljde över kajen som är ca 3 meter hög. Vattnet forsade upp mot gatan och välte motorcycklar, krossade skyltfönster. Folk började springa, tappade strand-tofflor mm. Efter 4-5 vågor blev det tyst och lugnt. Det flöt omkring allt möjligt på gatorna, lite bråte, flytvästar men jag såg inga människokroppar inne i hamnen av Ao Nang, där hade alla hunnit upp i säkerhet. Men jag tänkte direkt på alla stackars människor, familjer, barn, gamla turister och thailändare som kommit ut i tid på morgonen och var runt om på alla små oskyddade öar! Lizette Pålsson med alla 8 i familjen med lilla Leon. Jag försökte ringa men inget svar. Vi fattade inte hur stort detta var direkt. Ingen vid hamnen kunde fatta då hur stort detta skulle bli. Det hade varit en jätte jordbävning kl 08.04 och en jätte våg drog runt i hela Andaman Sea och runt hela Asien. Som i chock klev jag in i min förbeställda taxi och åkte till flygplatsen och flög från Krabi upp via Bankok till Phitsanulok 18.35. Vi blev försenade, då hela flugplatsen i Phuket var överspolad av vågen. Väl uppe hos Göran hade ingen fattat vad som hänt och i norra Thailand var det som inget hade hänt. Jag hade lite svårt att hantera det men fick prata av mej den värsta chocken. Till kvällen satt jag och Göran och Steward W och pratade fram på småtimmarna. Telefonerna våra hade då börjat gått varma från alla nära kära vänner och bekanta som fått höra om den värsta katastrofen på länge. Dom ville veta om man levde och hur läget var i Thailand.
Lördag 25/12
Vinkade av syrran efter en sväng ut på Raily. Solade vid poolen på eftermiddagen. Till kvällen åt jag middag med Lisette P och deras gäng. Gick en shopping runda kring Ao Nang beach road.
Fredag 24/12 Julafton i Krabi
Monica och familjen hade hyrt en egen long tail boat med sin favorit förare hela dagen så vi åkte runt i det vackra ö landskapet runt vid Krabis stränder och öar. Ko Poda, Ko Gal, Chicken Island. Vi dök och snorklade och såg på koraller och massor av fiskar. Hade bröd och matade dom. Vi åt lunch på en lite mysig rest. Till kvällen gick vi och åt middag nere vid strandkanten. Vi han se slutet på en otroligt dålig show som hotellet vårat fixat. Tyvärr hade dom inga gäster så thailändarna sjöng och dansade i plymer och paljetter, stor buffe var uppdukad 12 i servis + 8 artister+ 3 tekniker + 5 i köket och vi var 4 gäster!! Och showen tog aldrig slut. Även vi fick lämna innan finalen.
Torsdag 23/12
Flög till Krabi från Bankok kl 09.20. Planet var sent och jag kom fram vid Ao Nang kl 13 tiden. Jag bodde på Ban Ao Nang Resort. Syrran Monica, Svenne och Mikael hade varit på plats ett tag. Vi åkte direkt ut till en härlig strand "Railay Beach" med "long tail båt". Åt lunch på stranden i mysig resturang. Träffade Lisette P med sin Peter och hela familjen. Linus och gänget hade varit på plats men åkte hem i dag.
Onsdag 22/12
Landade kl 06 i Bankok, Tog taxi in till Silom/ Saladang hotel. Vilade 2 timmer innan jag åkte snabb motorcykel mot "the old Siam Center". Hittade snygga tyger till framtida musikaler och vackra klänningstyger till Babsan. Shoppade på Rani shop och broderade glasstavar och pärlor på Gandhi shop på Phahurat Road. Åkte fulllastad med kassar hem till hotellet. Det var svårt och alltid lite faligt att sitta bakpå motorcyklar när dom kör som galningar och man har mycket väskor och bags i händerna. Efter lite islagna knän och knuffar och vingel kom jag hem till hotellet. Träffade upp Ping efter 17. Beställde allt som jag skall sy upp. Gick igenon även mina vackra brodyrtyger till våren 2006! (nu blev ni nyfiken va!?) Gick till Telefonbar för att äta lite. Tog några öl gick på massage Arena och hade det skönt! Shoppade lite dvd på gatan och några cd skivor. Drink igen på Telefon bar. Träffade trevliga svenskar Jörgen och Fredrik som tog mej på show på DJ station och Top Man..
Tisdag 21/12
Åkte på min efterläntade semmester! Bankok Thailand, Krabi och Phitsanulok. Packade tidigt på förmiddagen. Åkte ut i tid till Arlanda. Hann äta lunch och ta min första pilsner. Flög med Thai Air TG 961 14.00 direkt till Bankok. Tyvärr fick jag sitta med en helt galen man framför mej som hängde över stolen mot mej, pratade, visade sitt pass hette Wilhelmsson, han blev full väckte mej varje gång jag försökte sova. Dunkade i mitt bröst och höll på. Riktig jobbig resa då sömn var nästan helt att glömma bort. Flygtid 10 timmar landade i Bankok kl 06.00 den 22 i Thailand.
Måndag 20/12
Vaknade tidigt trots lite sömn. Gick och kollade av lite tryck på ABA. Hämtade lite sybehör på Thalia som Göran vill jag skall ta med till Bankok. Gick till min snygga favoritkille Mattias på Jade och han fixade extra biljetter upp från Krabi till Phitsanulok. Norrlands Magnus kom hem senare. Han masserade mej en lång stund. Vilken kille! Ni måste bara boka honom! Bästa massören i stan! Jag gick och åt hos Micke Ö på Harry B James med 2 kalendrar till han och Kerstin. Frida kom hem sedan med nyckel. Alex mår bättre. Christian kom hem och tittade på bilder. Vi snackade en stund och han gillade sin medverkan i Babsan kalendern 2005.Bror Andreas Kagg ringde oxå och var glad. Klockan var 23 när jag gick i källaren och tog fram resväskan!
Söndag 19/12
Uppe tidigt och sminkade mej till Babsan då vi skall mixa och ha med Babsan tillsammans med Larsa i Söndagsbingo. Åkte redan vid 11 till Sundbyberg som Babsan och bandade in llite sång och tok med tanten i rosa hår och röd klänning!? Gala fint tyckte Babsan. Sedan kom Ulf, Ankie, Linda Rapp (här är hennes söta Saga å Pierre) och värdinnan Britt mm. Dom skulle vara sista publiken för alltid! Lite tråkigt att sluta med Bingot. Jag har jobbat i 2 år och 7 månader och varit med om 137 direktsända program!! Vi sände direkt även denna söndag och trixade in Babsan så det såg ut som vi var bägge i studion. Även en julsång sjöng vi ihop! Jätte roligt program som jag hoppas att du fick se!!?? Niva från Progranavdelning kom med hälsning från TV 4 Anders K och Åsa hon hade med blommor och present från Svenska Spel och Onside oxå. Jag var nästan lite ledsen och rörd. Efter var vi bjudna på Libanesisk resturang i Sumpan. Jag åkte sedan hem och sminkade mej igen till Babsan. Micke Östman kom förbi och vi åkte till Patricia och han åt lite. Jag tog bara ett par ostron. Fredrik Kempe var vid bordet och han uppträdde sedan med underbar flicka med otrolig röst! Babsan sjöng även jag med Fredrik! Gala show med mycket show och "Chess" musik. Åkte hem vid två tiden. Så sent kom Peter Jöback med vän och Andreas L till Jollen, Jag mötte dom ute i regnrusket. Trots jag var klädd i rött/guld glitter från topp till tå verkade Peter knappt se mej!?? Andreas är betydligt säkrare och hejar då riktigt på mej. När jag sminkade av mej hade jag varit som Babsan 2 gr och sminkad i 15 timmar!.
Lördag 18/12
Väckning kl 06 då planet gick tidigt från Luleå. Trött i ögat fram till lunch. Ulf förbi med Babsan kalendrar som var färdiga. Vi gick till Östermalmshallen och åt danska smörebröd, träffade Eva och Lasse Berghagen. Ulf och jag satt länge där och åt och beställde in 3 snappsar per man och blev lite glada på eftermiddagen. Jag skulle hem och plocka undan klänningarna och städa undan lite men var lite fylleseg hela eftermiddagen. Så när jag skulle till Fredrik och hans söta flickvän M var jag väldigt trött. Men efter lite glögg i Hammarbysjöstad och ett par drinkar så var jag igång igen! Trevlig fest med många vakter från olika dörrar man jobbat innanför och trevligt folk. Stannade inte så sent men efter 23 blev det. Hemma var Alex och Frida och gänget på G och ville få med mej. Men jag var vuxen och tråkig och tackade nej.
Fredag 17/12
Åkte med 10 tåget mot Arlanda för att flyga till Luleå. Uppe i luften efter en kvart, vände planet och flög tillbaks till Arlanda. Något fel på landningen. Dom tordes inte landa i minusgrader uppe i norr. Fick vänta på nytt plan och sent kom vi iväg igen. Jag fick lite stressigt att bli klar till 17 träffade Karin som höll i trådarna på LIKO 25 års fest på Stadshotellet i Luleå, där jag jobbade som Babsan mellan 17 -24. Gunnar och Barbro och VD Hardy hade bjudit in bla. japaner, personal och Landshövding och landsting och komunalråd mm. En stor baluns med middag,fyrverkeri och många tal!! Jag var ganska trött när "Tree D" med bla Marie satt igång med sen schlager show. Somnade ändå efter 02.
Torsdag 16/12
Åkte tidigt upp till Gävle med Pajas. Pappa och mamma hämtade mej och vi åkte till Furuvik, och vilade i stugan. Lunch hemma och en promenad till parken och så på den nerbrända Gästgivargården! Tragiskt men dom hade redan satt igång med röjning och skall försöka bygga upp något nytt. Mysig kväll hemma med mammas julmat!
Onsdag 15/12
Fixade lite på morgonen, promenad med Pajas, Stefan låg länge i sängen och tittade på film. Jag blev hungrig, lunch och plock. Lämnade in beställning på ABA för lite extra kalendrar. Jul fest vid 18 på Patricia. Hela personalen fick parta loss! Vilken fest det blev. Garry, Johan och gänget bjöd friskt! Jag sjöng snappsvisor igen!! Det är många nya i både kök, service och nissar på jollen. Roligt med unga frächa. Alex passade Pajas innan Frida hämtade honom för lång promenad. Jag kom hem skapligt tidigt för att vara resturangfolks fest!
Tisdag 14/12
Bandade Agnetas Nyårskarameller på Tv 4 med Idol inslag och mingel i studeo. Alla från Farmen Skärgård, Idol och många många fler var på plats. Jag hade tyvärr inte min kamera med så du får fantisera hur bus kul vi hade. Du kan se programmet på Nyårdagen på fyran! Till kvällen kom Stefan förbi och jag blev såå glad. Han har vait borta ett tag nu så det blev ett kärt återseende. Han hade tid att stanna länge!
Måndag 13/12
Väckte upp Mattias som inte var morgontrött utan fixade frisyrn när jag fixade frukost och han kom i tid till Jade Travels där han jobbar för Leck med att boka alla mina resor! Jag somnade om lite efter han gått. Lizette hämtade mej 12.15 för Lucia firande 13.30 på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Vi var ett helt gäng som sjöng och ställde upp på cancer avdelning på sjukhuset. Kändes starkt och lite svårt i början med alla unga sjuka barn. Vi sjöng lucia sången och julvisor med Maria Ramos på Harpa. Lilli Öst, Maria Skörd, Hanna Wanngård, Therese Neaime, Josefine Whalsten, Mia Schotte, Mattias Sunneborn, Lizette Pålsson, Markus Karlsson (DIF) Elin "Amber" Sundell och Jörgen "Taurus" Bergström, Tobbe Blom "Trollkaren", Annika Ljungberg. Det var jätte fint då många tjejer var så kunniga i stämmor och allt. Vi stannade en stund och många hade med sig skivor och gav bort som julklappar till familjerna. Jag tycker att ni som läser detta och vill oxå hjälpa till med något, skall veta att allt arbete sker på ideell basis och föreningens ekonomi grundar sig på medlemsavgifter och frivilliga gåvor! Så iställe för att köpa dyra onödiga julklappar till dina vänner som ändå har allt, sätt in en slant till Barncancerföreningen i Stockholmsregionen på PG nr 90 02 90 -8. Då kommer du att känna att julen både för dej och något litet barn med cancer får en mycket bättre jul! Magnus kom förbi och vi hämtade Pajas, sedan fick jag en massage omgång innan jag blir ensam i kväll och skall inte ut på någon fest alls!! Om du visste vad det skall bli skönt att slippa springa ut på party och vara ledig en dag i veckan.
Söndag 12/12
Söndagsbingo, Peter packade till resan. Jag väntade in snygga Mattias från Ö-vik som kom hem innan vi gick till Patricia och åt middag och jag var lucia! Marco kom förbi efter avslutningsfesten med Karlsson på Taket. Show senare innan vi åkte hem då Mattias skulle upp och jobba på Jade ganska tidigt. Men vi snackade länge innan vi kom i säng. Vi skulle försöka komma i säng tidigt då Mattias jobbar i morgon men vi var för pratglada bägge två. Mattias Zakrisson är inte bara snygg utan vansinnigt trevlig oxå! Gud så många norrlänningar det har blivit nu på sista tiden! (som vänner alltså!) Snuskhummrar!
Lördag 11/12
Promenad i skönt december väder. Sol och plussgrader. Fikade med Ulf och Camilla på Sture Katten i backen på Riddargatan. Hade varit och ätit soppa inne i Gallerian. Till kvällen var det fest på cafe Creme runt hörnet. Benke bjöd in mej med personal från NK, Barkaby Levis. Härlig personal fest. Jag börjar kunna snapps visorna nu! Kul party med sing along! Sussie visar sina två lungor som hon använde till Carolas "Främling! Toppen..
Fredag 10/12
Dagen var lugn med lite fix och till kvällen bjuden på Nordisk Film julfest uppe i Wennergrens centrums höghus plan 23. Jul bord och snabbs sång. Daniel af Klintberg bjöd in alla medarbetare. Kul fest där jag satt med Bernard. Hem i skaplig tid då Frida lämnat Pajas vid 22.
Torsdag 9/12
Skönt promenadväder med Pajas. Gick promenad efter massage med Magnus runt Gärdet. Magnus bästa nävarna i stan!. Gick till kvällen och såg China Revyn med Micke Ö. Sissela K är fortfarande suverän!, Bjuden på god fisksoppa inne hos Peter sent på kvällen.
Onsdag 8/12
Var lite stel i ryggen och hade värt i benen. Hade kört lite hårt på bodypumpen i går. Finska Mattias W kom förbi och vi åt lunch, gick på stan och kollade och shoppade lite. Kul slapp eftermiddag med min favorit finne. Carolina Gynning kom förbi med sin lilla söta hund Charley. Pajas och han lekte så kuddar och möbler flög. Vid 17 åkte jag till Göta Lejon då fotade vi med alla som jobbat och är med i Grease. Alla var på plats, Pernilla W kom sist men tyvärr kom inte Gert Fylking alls!?? Efter det åkte jag med den duktiga fotografmänniskan Peter Knutsson till hans studio på Flemminggatan och där kom Christian Kagg och Johan Petersen för att fota lite nya bilder för ev ny Babsan kalender!!? Vi får väl se hur stor efterfrågan det kan bli!? Hör av dej om du vill beställa!! Kolla på lite smakprov bara. Vi höll på i timmar men det var väl bara jag som behövde byta kläder då pojkarna inte hade någt på sig alls! Härligt vackra kroppar på trevliga killar. Jag bjöd på middag på Italiano efter. Mysig avslutning efter jobbig men kul fotoskjutning hos Peter K.
Tisdag 7/12
Promenad långt runt med Pajas i solen. Varmt och skönt väder. Träffade upp Per Jonasson från QX om barnprogrammet "Blubba med Babsan". Lunch på Cafe Riddargatan 20. Fix och trix hemma. Spelade in en julskiva till Micke Östman. Äkte till Liljeholmen för att träna med Mattias D min härliga duktiga webbmänniska! Han hade body pump och var fräch och duktig som vanligt! Skönt att testa lite nu vad jag orkar efter operationen. Det var det första träningspass jag gjort efter diskbrocks fixet. Det känndes bra trots att jag kommer nog att vara lite stel och ha träningsvärk i morgon.
Måndag 6/12
Kunde inte sova så länge trots att jag kände mej lite trött. Kollade på morgon tv. Ut med Pajas i ganska skönt väder varmare i stan. Polis Christian kom förbi och vi fikade, snackade, tog ett glas + nån öl och han åkte med mej till Göta Lejon där det började en kvälls lång fest. Grease firade mycket sålda biljetter och stor succé! Proscenia bjöd på buss tur till Junibacken med Astrid tåg. Glögg ute i det fria mot Vasavarvet och fyrverkerier! Toppen. Sedan lång buss resa för att förvirra bort vissa som trodda sig ha en liten aning om var själva middagen skulle vara. Men oj vad vi körde! Toppen roligt med överaskning. Vi hamnade till slut efter guide tur genom Stockholm (2gr !) på Liljeholmen och rest OjOj japanska julbordet! Malena Lazlo och finurlige Kim S. Toppen mat och massor av dricka!Pernilla W och Malin hejar på när sång-micken blev fri! Vi körde igång med sång! Linus i sina bästa Robbie W tag! Jag passade på att sjunga några visor jag med. (Staffan och Monika hör nog inte så bra efter min härliga lilla uppvisning! Skivkontrakt kanske!?Sexiga Rennie. Ola och Kim som flera myror och några elefanter!? Är det mer kanske!? Rolig kväll och generöst bjudet!Syskonen Whalgren P+L lagom på julbordet, var är äpplet! Linus!. Kul nu att jobbat med en sådan succé som Grease.Tre trallande jäntor! Oj vilka töser!
Söndag 5/12
Till dej som ville se på Monica E här kommer läcker bild!! Gala och galen glamor! Var uppe och ute en ganska varm morgon med Pajas. Det var flera grader plus och all snö var borta. Promenad med Pajas ut på Djurgården och hem. Åkte till Söndagsbingot. LIte jobbigt nu att ta adjö av många som inte kommer att jobba flera söndagar. Har nu bara 2 bingo dagar kvar! Frida tog Pajas och promenerade hela vägen hem. Jag plockade lite hemma och fixade i källaren. Room Service Mattias Särnholm och Johnnie Krigström kom hem vid åtta med sina jätte trevliga och snygga fruar. Jag bjöd på 2 flaskor vitt innan jag beställde taxi till Patricia och där åt vi middag och drack gott vin till. Cicki gjorde oss sällskap då hon var ensam denna söndag. Jätte kul med Mattias och Johnnie att vi äntligen fick ihop en kväll som vi kunde ses. !
Lördag 4/12
Vaknade tidigt fixade lite frukost åt Magnus och mej. Peter kom in och vi hade trevigt snack innan lunch. Gick runt på stan som var trångt av julhandlare och mycket folk, Gick vid fyra för att titta på Felix Hills uppvisning av sina fina handmålade och sydda kläader. Han hade modevisning med dans och kläder. Jätte bra! Felix är duktig. Kul att jag har haft honom med i mycket för Proscenia. Han var ganska ung då men duktig både på scen och som dansare. Nu då som proffsig designer ock textil tryckare! Till kvällen jobbade Peter och jag hade lugn hemmakväll med succi och tv kväll.
Fredag 3/12
Till eftermiddagen kom Magnus förbi och jag hyrde bil för att jobba i Strängnäs för Mekonomen och deras julfest! Jag körde till Strängnäs efter att lämnat Pajas hos Micke Ö. Magnus var med och sällskapade. Vi kom fram i tid och kollade ljudet och checkade av allt. Maria var där och tog emot i Mekonomens lokaler. Vi fick äta julbord och vänta någon timme innan det var dags för min scow. Det gick bra (hoppas jag) mycket unga snygga killar och tjejer. Ung personal ca 120 st. Jag var kanske lite fräckare än Babsan brukar vara. Körde min förvandling från Larsa till Babsan på 3 och tjugo minuter! Lycket och roligt. Magnus körde hem och det gick som jag skulle ha Cicki Danielsson som privatchafför! Fort! Var i Stockhom vid tolv. Magnus och jag fixade till oss hämtade Pajas och lämnade bilen. Gick en sväng till Laroy där Peter S och gänget var. Jag gick hem och Magnus kom sent och var pratglad och lite på G.
Torsdag 2/12
Bjuden in till Peter på riktig brunch, potatisplättar och sylt! Mums. Mysigt att ha honom inneboende så man får i sig någe innan lunch! Jag är katastof med frukost när jag är själv. Spelade in duett på eftermiddagen hob Bubbelgum Kaptensgatan för sista Söndagsbingon då Babsan och Larsa skall sjunga tillsammans! Det kan du inte bara missa! Se söndag den 19 den 16.05 på TV 4. Till kvällen kom Magnus och gav massage innan vi åkte på Frilandsglögg i Värtahamnen. Helt galen trevlig fest med alla som jobbar innom media och tv. Där var alla inbjudna i hela redaktionenerna så kreti och preti var bjudna! Toppen kul! Magnus var lite diskret med flirt men kom igång med lite knuff av mej! Jag träffade världens snyggaste Oscar som snart blir polis och kommer att jobba i innerstan! Det är nästan att man kan bli kriminell bara för att Oscar skall få ta och sätta på en handbojorna! Efter många cider och så kom jag ganska tidigt hem ändå. Micke Ö hde Pajas i några timmar så jag plockade upp honom på vägen hem. Tog sen promenad.
Onsdag 1/12
Förbi Ulf med papper och lussikatter. Olle I var där oxå. Fika och lite prat. Pajas och jag var ute mycket i slasket och duggregn.