Tillbaka till min dagbok
Januari

Söndag 31/10
Gick till Micke på frukost. Promenad med Pajas. Till Sundbyberg och bingo. Fick fina presenter av tittarfrågevinnare Tina S, målad skål till Pajas och julglas till mej. Hem och försökte vila men det gick inte. Åkte med Peter K, grann Anders och Sandro till Patricia. Mattias och Lasse kom till bordet och vi hade rolig och trevlig kväll med Christer Sjöqvist 50 års fest med grattulationer. Show och spelade skivor i schlagerbaren.
Lördag 30/10
Var lite trött på morgonen efter rolig kväll. Skön dag och till kvällen kom Hanna, Frida med pappa och Alexander förbi efter middag på Italiano. Vi satt och tog en flaska vin och flippertävling. Ganska seg senare.
Fredag 29/10
Det var frost och kallt på morgonen så det blivit is i min vik vid bryggan. Hann äta lunch hemma innan jag tog 14 tåget hem. Stefan kom förbi till kvällen, nyklippt och fin. Vi gick på Harry B James för några öl. Mick Ö slutade precis. Det blev många innan jag gick hem.
Torsdag 28/10
Var i stugan och det hade varit månförmörkelse på natten. Jag tog lite kort på gryningen. Var inne på Winn/ Park inn för Sohlberg och presenterade Tommy Ö några på deras informations och kund träff. Fick stort gott julbord efter. Trevliga killar sönerna Peter och Andreas. Hem till stugan. Förökte få tag i Peter, men syrran hade haft rån på Tennstopet så jag fick aldrig tag på Peter för ev vin och prat kväll i stugan.
Onsdag 27/10
Åkte till Gävle och Furuvik. Lunch hemma hos mor och far. Varmt i stugan. Det var klart soligt och riktigt höstlikt.
Tisdag 26/10

Måndag 25/10

Söndag 24/10
Promenad till Micke Ö på förmiddagen. Jag hade köpt med bröd och fika. Han var lite snuvig. Jag tog med mej Pajas till Sundbyberg och Söndagsbingot. Trevliga gäster i studion. Fick fin tavla av konstnären Claes Caspersson. Hem och mådde bra så jag vilade inget. Micke kom till kvällen och vi åkte till Patricia och åt middag. Jag var tjusig Babsan i lila strutsdunsmorgonrock. Lasse Flinkman med sin Henrik, Cicki och Crister Lindarw var på plats bordet bredvid. Lasse är så rolig och galen. Fick ny skiva av Christer som jag spelade i schlagerbaren innan jag hade lite show nere på scen. Sjöng La Cage aux Follies. Kul kväll då hela nya kökschefen, kökspersonalen och hovmästaren stod på rad och presenterade sig för mej vid mitt bord. Vi åkte hem vid ca 02 tiden. Pajas hade varit ensam hemma och satt i fönsteret och väntade! Då blir man varm i hjärtat och vi gick en lång natt promenad efter jag sminkat av mej. Kom i säng 04.
Lördag 23/10
Väckning tidigt då vi alla skulle åka buss till Sundsvall där flyget gick ifrån. Ola Saro, Tintin, Nanne, Peter, Eva, Stefan och Jag mm packade in oss efter snabb frukost i bussen och åkte från Kramm Kranfors mot Sundsvall. Solen sken och det var vackert väder. Musikalen hade fått strålande recentioner i lokaltidningarna. Typiskt att stockholmstidningen Aftonbladet var lite vassare i sin kritik. Vi flög hem och jag tog det lugnt på eftermiddagen och kvällen. Åsa, en hund vän som bor granne tog Pajas när jag handlade sushi på Rice. Vi möttes på gatan och hon gick promenad med sina två söta tikar och Pajas var överlycklig, tros att dom alltid skäller ut honom jämt. Åsa ringde på senare och jag bjöd på vin och sushi. Hundarna sprang runt i min våning och lekta till som var helt matt. Jag var trött och inte så trevlig efter tolv.
Fredag 22/10
Var uppe tidigt och till lunch var på TV 4 för att banda "Nyårskaramellerna", Jag fick provsjunga för IDOL. Hur roligt som helst blev jag totalsågad av jurryn. Dom klipper ihop gamla klipp med tv 4 ansikten. Jag skrek så hela Parlamentet ensamblen trodde Birgit Nilsson var på plats!! Sedan kom Stefan förbi mej och vi åkte till Arlanda vid 16 tiden. Vi skulle flyga till Kranfors på världs-premiär av en nyskriven musikal om Ådalen 31. Eva Stampare, Nanne och Peter Grönvall flög oxå med oss. Väl uppe i Kranfors blev det snabb taxiresa och vi kom minuten innan det började på Folkets Park. Jag fick skriva autografer, tv var och filmade och det var riktig gala premiär uppe i Kranfors!! Petra Nielsen, Jakob Stadell och en otroligt duktig Lina Hedlund sjöng och spelade en fin och vacker historia av strej, sossar, komunister och strejkbrytare. Vacker musik och stor ensambel. Generöst bjudet på middag efter. Tack Sune Johansson och HansOlov Furberg. Hans är oxå upphovsman till "En Vacker dag" som den heter. Jag köpte skivan och lyssnar på den i min cd blandare. Vi bodde på natten på hotel Kamm. Stefan är en sådan skön lirare att ha med sig. Jag gillar honom så mycket.
Torsdag 21/10
Återbesök hos dr Gunnar O på Danderyd för koll av operationen. Jag mår bra och han tyckte det samma! Jag hade fin blommbukett som jag gav för hjälpen jag har fått och att jag mår så mycket bättre nu i ryggen. Förbi Nordisk Film och såg vinjetten till Blubba med Babsan. Roligt och tokigt. Träffade Stefan, Marie och hela den unga söta red för Blubb. Mötte upp min stilige producentmänniska Patrik för att filma 2 tittarfrågor till Söndagsbingo. Såg Grease föreställningen innan stor fest på Melanders fisk i Söderhallarna som Proscenia bjöd generöst på. Monika G och Staffan fixade till värsta kalaset med fantastisk god skaldjursbuffé!! Gert och Chrstoffer,Peruk Helen,Jonas,Linda och Ted,Mats J med söta Pernilla. Mats ville jag skulle lägga in en liten härlig bild på honnom då hans fru alltid läser min dagbok från jobbet! Hej på dej du!! Linus och Ola,Maggan och grisen själv!Mattias och Cissi,Nicklas som spelar mesen Eugen, Vilken fest det blev! Frida hade Pajas hemma. Kom hem vid 2 tiden.
Tisdag 19/10 - Onsdag 20/10
Gävle Furuvik stugan. Mamma fyller onsdag. Tårta,fest och folk hemma. Mamma fixade och serverade hela eftermiddagen. Jag åker med 18 tåget tillbaka till Stockholm.
Måndag 18/10
Åkte upp till Gävle med 12.25 tåget. Var i Furuvik i stugan och hade mysigt!!
Söndag 17/10
Jag kom upp i tid och köpte hem frukost till Stefan. Åkte till Söndagsbingot och hem efter det vilade lite innan jag sminkade mej inför Patricia till kvällen. Christian ringde och ville ses, han kom förbi och jag fick med honom på Jollen där jag bjöd honom på mat. Vi hade trevlig kväll med Cicki, Peter Siepen med bror och vän. Peter spelade i schlagetbaren och showade loss riktigt. Han var helt galen! Jag tog det lugnare och tackade av Pernilla vår kökschef som skall sluta. Jag showade på scen med henne och grattade och tackade henne. Hem vid 02.
Lördag 16/10
Skön dag med Pajas och bara ledig. Var förbi Christian K på Fältöversten på fika innan jag gick runt Gärdet med Pajas. Christian kom förbi efter jobbet och Daniel hjälpte till igen och lyfte tillbaka mina möbler, flipper in i det nya fina rummet. Nu är golvet slipat och oljat i en skön mörk nyans. Så frächst och ytan är len och mjuk. Till kvällen bjöd jag Stefan på Rice där vi åt byffé och klämde några öl. Vi hade videokväll och somnade bägge ganska tidigt.
Fredag 15/10
Golvet var slipat och dom började olja in det. Till lunch mötte jag Charley och Teddan på Harry B James. Ted var kanske lite sliten. Men han jobbade på och gnällde inte. Jag åkte förbi Göta Lejon till kvällen men såg inte föreställningen.
Torsdag 14/10
Golvet var på gång och dammet låg som en dimma över min våning på Östermalm. Mötte upp Rickard Vedin på en snabbfika efter min lunch i Gallerian. Han var strålande som vanligt, snygg - sexig och jobbar på med sitt B. Jag blev skjutsad till Gullmarsplan och promenerade till Slakyhuset där jag träffade Tommy inför festen i Gävle på Winn. Vi gick igenom det hela. Till kvällen kom Teddan förbi och vi fick en helkväll med start på Vickan, Hotellet, Soup bar mm. Sent blev det innan jag bjöd Ted hem på Taxi långt till Tyresö. Jag hoppas han orkar jobba i morgon!
Onsdag 13/10
Golv Fredrik kom hem och Daniel hade hjälp mej att flytta ut alla möblerna i mitt nya Room sevice rummet. Jag ville få hela golvet slipat och sedan skulle det oljas.
Tisdag 12/10
Blev hämtad av Blubb gänget och åkte mot Bromma och bandade vinjett med Babsan för barnprogram. Roligt med både bubbelbad och cykling,mm. Senare på eftermiddagen fick jag träffa barnen på lite test. Kul dag!
Måndag 11/10
Jag var nog lite sliten efter helgen. Minns inte så mycket.
Söndag 10/10
Oj vad vi var trötta efter bara några timmers sömn efter en ubderbart rolig natt i Köpenhamn. Mattias och jag var inte så frächa vid frukost innan vi flög hem till Stockholm. Det andra gänget från Wallmans hade annat plan senare men jag fick boka eget flyg då jag hade Söndagsbingot på eftermiddagen. Jag var lite sliten men fixade bingot och sedan åt jag på Patricia med grann Anders och Peter S och Paul som sedan stod i schlagerbaren och spelade skivor.
Lördag 9/10
Åkte till Köpenhamn med Mattias tidigt med Wallmans chatrade plan! Premiär på Cirkus i Dannmark! På Arlanda var det transporter runt till vip-rum för frukost. Planet gick vid halv 11. Vi checkade in på Skandic hotell i Köpenhamn och sedan gick vi runt på stan och tittade. Var runt på mysiga fik (Oscars bla) och gick på Erotiska museumet. Där var allt ifrån vackra Marilyn bilder till hård porr! Riktigt roligt. Efter det var Mattias och jag uppvärmda inför kvällen! Det blev en toppenkväll i den otroliga vackra gamla Cirkus byggnaden. Show och fest och hel middag. Sedan var det helt 100% GALA! Dans cirkus och sång!! Helt suveränt!! Tack Hasse, Marie, Peter B och Solis! Hela showensamblen oxå! Mattias och jag var igång till 05.30! Oj vilken kväll!
Fredag 8/10
Handlade två nya skjortor och strumpor på Hennes. Hämtade vit smoking på Grosshandlarn. Åt lunch med Peter S på Riche. Hem och målade gallergrind i hallen. Åkte till Göta Lejon och sydde på T.birds märke på lilla Benjamins skinnjacka. farfar Hans Wahlgren var med och Pernilla blev så glad för lille pojken hade lekt Grease hela veckan efter premiären. Mötte upp Micke, Lisa med familj på Italiano där dom bjöd mej på middag. .
Torsdag 7/10
Var på NK och handlade lite nya skivor. Jazz singers och various Blonde. Stefan kom förbi och vi skulle äta ihop och han kom med kompisar som ville kolla in mitt nya rum. Vi gick senare till Sturekompaniet på fest och fick muttrar som drinkbiljetter och åt gratisbuffé. Bilmänniska hade sin 50 års fest där. Vidare till Karma där Göran A var på Ulf och Åsa Taube fest. Men där var det för stimmit och skoj så Stefan och jag gick hem till mej och hade mysigt.
Onsdag 6/10
Jag klippte mej på Rezze vid lunch. Tog det lungt, minns inte så mycket. Till kvällen så sminkade jag upp mej och Mattias, Mats och Bernard kom förbi och vi åkte till Solvalla och jag var med som Babsan i Vinnare på tv4. Vi fick sitta och äta och dricka i tv-rutan. Micke Ö hade Pajas och kom ner med honom efter tv inspelningen. Pojkarna gick vidare men jag hoppade ur strumpbyxorna och stannade hemma.
Tisdag 5/10
Var ute på stan då en snygg expedit vinkade in mej på Armani butiken på Bibliloteksgatan. Han var så trevlig att 10 minuter senare hade han sålt på mej en röd sammetsjacka för över 5.000:-! Jag mådde dåligt i flera timmar, men sedan kanske jag tyckte att jag hade jobbat mej värd något fint! Till kvällen kom Peter S förbi och vi gick på After Darks premiär på Tyrol. Det var massor av inbjudna och vi fick lite småplock skumpa och sedan riktig god hjortfilé! Showen var helt suverän och massor av härliga kostymer och roliga nummer. Vi satt med Andres Esteche som var i drag med schlager sångaren Emil oxå i klänning! Pratade med M B och han tyckte att jag skulle ringa så vi kande prata om vår relation. Skönt om vi kande prata igenom det. En helt jätte rolig kväll med en bästa show med drag i! Frida hade Pajas på kvällen som jag hämtade upp senare.
Måndag 4/10
Sov en stund fram till 10 efter att Johan gick vid 06.30. Var runt och strosade på stan. Köpte in 10 nya mollys till lilla akvariet och en mal. Köpte ljung och planterade på balkongen. Gick med lilla söta Emil på premiären av filmen "The Terminal" på kvällen och bjöd honom på middag efter.
Söndag 3/10
Söndagsbingo i sumpan. Hem och brände ny cd till schlagerbaren till kvällen och ev After work till Thomas Brolin på Undichi den 19 nov. Johan Lek kom efter sitt borrjobb och fixade till sig här hemma innan vi åkte till Patricia och åt jätte god middag tillsammans. Det är en ny meny på båten igen och såååååååååååååå himla gott! Rolig kväll på jollen då jag först spelade inne i schlagerbaren och sedan körde lite show. Johan sov över men jag fick upp honom vid 06.
Lördag 2/10
Promenad ner i Furuviksparken så Pajas fick hälsa på getter och sina favorit grisar. Han älskar dom små kultingarna. Mat hemma hos mor och far. Åkte ner till Stockholm med 18 tåget. Stefan kom förbi till kvällen på en soft slapp kväll. Vi köpte hem succi och åt med några bira.
Fredag 1/10
Flög till Arlanda på morgonen men tog tåget direkt till Gävle och var i stugan i Furuvik dagen och kvällen. Mammas nyinlagda sill och gott! Pajas blev jätteglad att träffa mej igen, och jag likaså! Härlig kväll i stugan.