Tillbaka till min dagbok
Januari

Lördag 30/6
Mötte upp finska Mattias vid Dramaten och gick med Viktor och Robert till Berns för nyttig brunch. Kl 16.30 Anna Books bröllop i Gustav Adolf kyrka där Jan Johansen och Annika Ljungberg sjöng och fest efter på DjurgårsbrunnsWärdshus. 5 minuter innan vi skulle sätta oss till bords frågade syster Pia om jag kunde vara toast-master då Anna W från Måndagsklubben inte kommit. Jag blev T-M och satt fart på festen. Mycket mat och dricka blev det och vi var inte färdig med bröllopstårtan och kaffe förrens ½ 12. Jag åkte sedan och mötte upp PT Christian och vi klämde en vinare hemma hos mej innan vi gick på Biblos och avslutade på Spy Bar till 4.
Fredag 29/6
Tränar med PT Christian 10 på Centralgymet. Helt färdig. Han gjorde styrketest och jag fick ta i tills jag inte orkade mer! Kom igång igen efter 14. Ut på stan och hälsade på kerstin och Micke på HB James. Hem och rensade stora akvariet. Mötte upp Christian för pickning i Tanto med hans mor, mormor och vänner.
Jättetrevlig på en filt i det gröna. Tazan sprang med och vattnade alla träd..
Torsdag 28/6
Fett mätning och konditionstest med min PT Christian på morgonen. Åt tidig lunch på Perianskrest med samme. Visar skisser 13.30 hos Staffan G och Monica på Procenia för höstens "Trollkaren från OZ". Dom blev godkända och S o M tyckte dom var jättefina! Var i P5 i Radio Stockholm kl 21 på kvällen som jag bandade klockan fyra. Fest hos Viktor och Robert i kväll eller som det heter "The Public Affairs Officer of the Embassy of the United States of America" at Strandvägen 31. I´m only say lovely!
Onsdag 27/6
Upp tidigt och skissade och målade teckningar till Trollkaren från OZ i Berzelipark, solen sken och jag märkte inte att det gått fyra timmar och parken var fylld av lunchmänniskor runt om mej. Mötte upp PT Christian på fika. Till HB James på lunch själv. Mötte upp Mattias och Kristina vid Calle P. Men dom spelade så hög discomusik att efter jag klippt mej cyklade jag med Tarzan ut till Djurgårdterassen.
Tisdag 26/6
Solade på morgonen vid stugan. Ner till mamma på frukost. Till Furuviksparken på styrelsemöte vid 11. Lunch i parken. Hem och plockade i stugan. Åkte ner till Stockholm med 16.15 tåget. Lite sent som vanligt. 35 minuter. Ut med Maggan till Djurgårdsterrassen.
Måndag 25/6
In med syrran Monica och Mikael och Eva till Gävle på shopping-runda i 4 timmar.
Vecka 25
Söndag 24/6
Åkte med Kerstin och Micke ut Bönan på lunch med mor och far. Sol och varmt.
Lördag 23/6 Midsommardan
Soligt hela dan, men lite blåsigt. Ner i Furuviksparken och såg på cirkus och åkte Hedenhöslandet. Åt grillat i Furuvik, slappade. Micke hem vid 7 tiden.
Fredag 22/6 Midsommarafton
Hämtade Micke Park och Adam vid tåget. Hem och fixade lunch innan midsommarfirande vid Trösken. Lite kallt på dan men vid sex tiden sken det upp och det blev en toppen kväll.
Torsdag 21/6
Micke och Kertin kom till Gävle. Shoppade i stan innan vi åkte till stugan.
Onsdag 20/6
Upp till Furuvik
Tisdag 19/6
Mötte Micke Hillbom och hans bror Hans på ateljen på Jungfrugatan och gick igenom kläder som Micke skall börja sy till "Trollkaren från OZ". Han frågade om han skulle komma med i programmet denna gång då han blev bortglömd i "RENT"s program. Jag lovade att hans namn skulle nu vara med. Vi sätter igång med "lilleputtar" och svarta fladdermöss. Handlade lite på stan. Lunch på Leopardi, strömmingsflundror och kokt potatis. Skrev autografer och skickade babsan.nu tröjor. Hämtade nya DVD filmer på posten. Såg på en underbar film "Billy Elliot". Grät hemma i soffan. Gick och tog en öl på Harry B James. Träffade upp min favorit kille och bjöd ut Mats på Ulla Winblad på riktig fin och mysig middag, då vi inte skall ses på ett tag.
Måndag 18/6
Till Aftonbladet mötte Per och kollade på nya som skickat in "kändis för en dag" människor. Till Bromma och köpte ny lampa till fiskarna. Köpte videosladd + brännbara cd skivor. Christian S Kagg kom förbi och vi bestämmde att han skall börja hjälpa mej med träningen. Den blonda långa snyggingen är nämligen "certified fitness instruktor" så fint skall det vara! Jag har nog lättare att känna mej motiverad om det svider i plånboken! Så nu jävlar skall jag träna min gamla dansarkropp. Micke Östman och jag gick och åt middag på Italiano med rödvin för att fira detta.
Vecka 24
Söndag 17/6
Trött, men tog mej hem från Emmaboda. Mats kom förbi och vi gick på Galapremiär på "Tomb Raider" en galen film med en läpptrutande tjej som slogs med stenmonster och klättrade i snurrande klockor. Det var en toppen fin efterbjudning uppe i Katarinahissen på Gondolen med dryck och mat. Mötte upp Jonas G sedan på Patricia för middag och vin. Viktor och Robert var där. Mats åkte hem tidigt. Jag drog lite senare.
Lördag 16/6
Flyger till Kalmar för att jobba i Emmaboda. Stor företagsfest "Flygt" där en massa artister är bokade, Roger Pontare, Wille Crawford, Tito Beltran, Flöjt Dana mm. Temat för kvällen är "Kristina och resan till Amerika". Jag skall då vara glittret som finns "over there" i New York då. Det var en jättesal där 2.500 människor satt på rad. Körer på 300 man, 300 barn, mm. En otrolig fest med kungar och drottning, snygga soldater! Jag gillade Martin, som vaktade mej senare på kvällen då folket blev lite för i gasen. En stor scen med tre orkestrar , Swensons + storband och Mats Rådberg med Rankarna. Jag blev alldeles slut i mössan. Eje Berglund från Furuvik hade gjort ett helt otroligt vackert 100år fyrverkeri kordenerat med musik som var det vackraste jag sett. Hörde att hela festen hade gått på en ca 21 miljoner att genomföra!! Det är 8 milj mer än Öresundsbrons invigningen!
Fredag 15/6
Soligt och varmt. Jobbar från 17.00 i Saltsjöbaden där jag taremot på bryggan på Grand Hotel där Adcore har en stor glamorfest. Det var en lång kväll och inte tyckte jag att folket kom i gång riktigt heller! Jag körde på så mycket jag kunde. Men lite matta var dom allt dom däringa Adcoremänniskorna.
Torsdag 14/6
Tåg till Norrköping för att banda "Otroligt antikt". Tävlade mot Katarina Hultling. Roligt program med antika saker. Kommer att sändas i höst. Hem på eftermiddagen. Till Patricia på personalfest, buffé och cider. Hem vid 10 tiden och brände cd för "Amerika" festen på lördag. Rickard Vedin ringde och ville ha med mej på "rosa festen", men jag bangade.
Onsdag 13/6
Vaknade utsövd vid 6.30 gick ut och solade till 9.00 på madrass i Furuvik. hem med 15 tåget till Stockholm igen. Conny skall låna klänning till lördag. Till Mattias och Jonas med Mats på middag senare på kvällen.
Tisdag 12/6
Vid lunch lämnade jag Tobias och åkte upp till Furuvik med Tarzan. Sov i stugan.
Måndag 11/6
Jag och Tobbe vaknade ganska tidigt fast natten blivit sen. Jag fixade frukost innan vi gick en vända på stan. Slappade lite och plockade ner klänningar i källare från jubileumet. Åt middag på Italiano sedan tittade vi bara på tv hela kvällen.
Vecka 23
Söndag 10/6
Till Patricia med första laddningen kläder för kvällen. Plockade undan i logen. Mötte Tobias på Centralen. Åt på Harry B James. Sminkade babselina och babseluska på båten. Hem och laddade för 10årsjubileumet. mats förbi och vi alla tre åkte för att äta middag på Patricia. Där mötte vi upp snyggingarna Andreas och Christian, tvillingbröderna på 1.94.Vilken kväll! Gala hela natten lång.
Lördag 9/6
Fixade frukost till Mats som sovit över. Ut på stan och fixade kläder till Patricias extra killar Christian och Andreas från Hedesunda. Fikade på HB James. Såg lite på ST Maraton. Hem och brände CD till 10 års jubileumet i morgon söndag. Promenad med Tarzan på kvällen till Micke ö och förbi Ateljen.
Fredag 8/6
Till Aftonbladet kollade till söndagstidningen. Hämtade uppgraderad DVD. Handlade vin till Mats på systemet. Mats fixade hämtning av symaskin. Till Maggan på grillkväll på bakgården med Conny, Jonas, lill Nicklas. Vidare till Calle p, och Tip Top. Hade toppenkul!
Mats vill fortsätta som vanligt fast alla ställen var stängda. Vi låg på rygg och såg solen gå upp på Armé museumets gård.
Torsdag 7/6
Till Göran på Thalia innan nessan skulle komma och prova, sedan en sväng till ateljen. Möte på Patrica om 10 års jubileumet och sommar. Guidad visning i sidenmuseet "Almgrens" på Repslagargatan. Väldigt givande! Vår och årsstämma med Stockholms Skräddarmästargilles råd och "gillesexa".
Onsdag 6/6
Solade i berzelipark på morgonen, städade dammen utanför Berns, plockade i parken. Lunch suchi. Maggan förbi med pengar. Till ateljen lånade ut skylt docka till Procenia. Sydde jeansglitterbyxa. Bjöd med Mattias och Jonas på cafe Opera där det var champagne, svensk Vodka, sommarbuffe och modeföretag "rnb" på väg till börsen! Alexandra Charles tog emot och var fräch och glad! Tuff modevisning, presentpåsar på vägen hem. Gick med tarzan till Micke på Harry B James och avslutade med en öl.
Tisdag 5/6
Taxi till ateljen med massor av tyger till "The OZ". Tog en symaskin och åkte till Maso för rep. Mötte Robert på Stureplan, åt lunch på torget. (Jag tappade första brickan med allt i backen! gud så pinsamt) Hämtade nya DVDfilmer på posten. Fikade på nybrogatan i solen. Mats hämtade med och min DVDspelare för uppgradering vid Globen. Trafiken stod still, det tog evigheter. Kollade på superfräch lägenhet med Mats i Årsta. Mötte upp Lotta, Malin, Stina, Micke på Babs tog två öl och kycklingmacka. Ut på Djurgården med Jonas, Mattias som hade vännerna Fredrik och Andreas med på Terassen. Blev bjuden på sallad och öl! Tarzan sprang lös ock hade mysigt. Sedan på vägen hem flög en galen hund på Tarzan och bet upp honom över ryggen. Det var en tråkig avslutning av en annars så härlig dag.
Måndag 4/6
Promenad upp till Micke och fika ute i Tessinparken. Hem och plockade lite. Solade i Berzelipark. Hem och fixade mat. Mats kom förbi en snabbis innan vi åkte till Djurgården med Tarzan och mötte upp Jocke med Carro, Håkan kom med nyinköpt Honda MC 650kb. Vi spelade kubb och drack cola med bullar. Senare på kvällen kom grann Anders ner med dom sista vännerna som var kvar efter helgen och tackade för sig.
Vecka 22
Söndag 3/6

Vaknade med lite tungt huvud. Gick till ateljen sydde en ny Babsanklänning i guld och ormskinn. Micke Ö kom förbi ateljén hjälpte till att dammsuga sedan gick vi till Kungsan och åt spett och en storstark i discotältet. Mattias hem på eftermiddagen fixade med datorn. Jag strök strass på nya skapelsen. Åt med Maggan, Conny, Jonas och en hel skara på Patricia. Det var lång kö redan kl 21 när jag kom. Fullt med trevliga människor som ville festa hela natten då dom är lediga i morgon. Jag körde en lite (som vanligt) improviserad show vid ett-tiden. När jag sent efter två tog taxi hem var det fortfarande kö och dom som stog i den skulle nog inte hinna att komma in innan vi stängde!
Lördag 2/6
Vaknade redan 8 och tittade på TV. Det hade regnat lite på natten.Micke förbi och vi tittade på mina skisser till "the OZ". Till kvällen har Anders och Sandro inflyttningsfest över mej. Micke Ö kom lite innan vi gick upp. Trevlig ,blöt fest med en massa söta och trevliga pojkar. Roine, Magnus, Joel (som bara ville höra Dolly, men fick inte stackarn) Haymo mm. Sandro var i sitt esse och dansade och hjulade framför den dyra cd spelaren så jag fick flachbacks från en annan fest då en viss snygg Marcus gick på händer. Tarzan var med tills det blev för stökigt. Då gick jag och han en trappa ner och sov.
Fredag 1/6
Vaknade 06.30 ut och solade, fixade frukost kl 8 till Mattias och Jonas. Var på styrelsemöte i Furuvik. Åkte till Stockholm med 16.15 tåget. Mötte Micke och Kerstin, gick på "Resturangernas dag" i Kungsan. Tog nå´n öl på Torgets stånd med dragunderhållning, Toppen kul! Gick och åt Kinamat. Trött redan 22. Hörde Anders fixa ovanpå för inflyttningsfest.